Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ei kirveelläkään menisi anoppilaan jouluna tai muina pyhinä? Miksi?

Vierailija
06.11.2005 |

Meillä syyt:

Heillä ihan erilaiset tavat kuin meillä. Eivät juuri " koreile" missään asioissa; eivät edes kata pöytää nätiksi joulunakaan. Eivät pukeudu siistimmin, eivät ole kuulletkaan jostain joulurauhan julistuksesta tms. Pitävät kaikkea " hienosteluna" . EIvät omista edes samaa paria olevia lautasia, mistään siisteistä tarjoiluastioista nyt puhumattakaan. Perunat isketään joulupöytään kuorineen suoraan pöydälle ( " mulla ei oo sopivaa astiaa, joten laitetaan tähän pöydän päähän" ).....Että semmosta.

Tänä vuonna ei tartte sinne lähteä, mutta miehen takia olen joutunut uhrautumaan useana vuonna. Kauhea tilanne, koska mies louukkaantuu ihan älyttömästi, jos sanon,e ttä minun jouluni on aina ollut hiukan erilainen......

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulurauhaa kilistellään sampanjalla korkokengät jalassa ;). Hyvä ettei kaikki käy kampaajalla ja kosmetologilla..

Joku kultainen keskitie olisi kiva. Ei ihan " ryysyjoulua" , mutta tuollainen ulkokultainen prameilu tuntuu vieraalta. Minusta joulun pitää olla lämmin ja kodikas.

Vierailija
2/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jouluateria syödään omassa kodissa. En mä siellä anoppilassa haluis koko aattoa viettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

känisten ihmisten örveltämisellä.

Toisille kun se alkoholi on joka juhlan pääasia eikä se miski joku juhla on.

Vierailija
4/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluun, jossa kyllä pukeudutaan yms, mutta ei nyt kuitenkaan mihinkään iltapukuihin tms. Ei juhlan viettäminen tarkoita, etteikö vois olla rentoa.

meillä appiukko esim. istui viimeksi joulupöydässä kylpytakki päällä, kun tuli suoraan saunasta. Tosi kiehtovaa ja juhlavaa katella hänen rintakarvojaan. Pöydästä sitten appi ja miehen veli nousevat kukin eri aikaan sen jälkeen kun ovat syöneet ja sanovat reippaasti " kiitti" ....Hhoijaaa. Sen jälkeen mennäänkin jo TV:tä katsomaan ( TV tietysti päällä koko ruoan ajan). Kynttilöistä tms hiljentymisestä eivät ole kuulletkaan, myöskään glogiä eivät juo yms....

T: ap

Vierailija
5/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oikein odotan, että pääsemme taas viettämään joulua heidän kanssaan :)

Olen hyvin kiitollinen ja onnellinen läheisistä suhteistamme. Oma äitini on kuollut, joten on upeaa että lapsilla on kaikesta huolimatta ihana mummi (sekä tietysti vaari). Minuakin sanovat omaksi tyttärekseen :)

Älkää olko niin nuivia... Olkaa kiitollisia, että isovanhemmat ovat ylipäätään olemassa. Läheisyys ja mieliala sen joulun tekee, eivät hienot astiat tai vaatteet.

Vierailija
6/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tohtisivatko kieltäytyä?

Vierailija
7/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on vaikea anoppilassa toteuttaa. Kun yritin auttaa anoppia ja etsin astioita, ni anoppi lätkäsee keltasen leivontamuovikulhon käteeni " mikä vika tossa on?" Eli voitte kuvitella, että vaikeaa on.....Oma äitini taas on esteetikko ( ei hienostelija) ja olen häneltä oppinut ja tottunut kattamiseen ja kauneuden arvostamiseen. Anoppi ei tosiaan edes omista astioita, joten vaikea kattaa. Eivät joulunakaan esim. servettejä käytä, viimeksi oli pääsiäisaiheista kaivettu laatikosta. " ajaahan se saman asian" .....Mitäs siihen voi sanoa.

Jos oltais " henkisesti" toisamme lähellä, ni mitäs siitä. Appi nyt puhuu lähinnnä jostain maataloustuista yms metsäasioista, jotka EVVK kaupungissa kasvanutta ihmistä. Vaikka se jaarittais miten, ni mä en äänestä jotain Matti Vanhasta ja piste.

Vierailija
8/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sen vertaa oo silmää tyylikkyydelle, ni pitäkää sitten hienoistelijana. Voi jumalauta.

Vierailija
9/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kylpytakissa ei appiukko sentään ole, mutta millään tavalla vaatetus ei poikkea arjen vaatetuksesta. Kälylläni on aina päällä trikoot, villasukat ja t-paita. Kauniista kattauksesta ei myöskään ole tietoakaan, kattilat suoraan pöytään ja eri paria kaikki astiat. Tapana on myös heittää ensin ruuat pöytään ja vasta sen jälkeen hakea astiat. Omituista. Muuten anoppi kyllä laittaa kynttilöitä ym. tunnelmaa, mikä on sinänsä kaunista. Mutta ahdistaa kuitenkin jo nyt valmiiksi! Tunnen itseni liian hienoksi vaikka laittaisin vaan tavallisen hameen päälle ja hiukset vähän paremmin. Kyllä se vaan joulun tuntuun vaikuttaa, minkä kokemuksen itse on saanut jouluista.

Vierailija
10/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jotenkin niin hämmentynyt olo. Se tosiaan vaikuttaa tunnelmaan....

Vierailija
11/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaksi syyt on talossa olevat kissat ja koirat joille ollaan tyttären kans allergisia.

Sitten toisekseen henkilökemiat ei toimi ollenkaan;)

Kolmanneksi, minähän en lenkkimakkaraa jouluna syö! Miehen lapsuudessa tarjolla on ollut ainoastaan pottuja+lenkkiä, metwurstia ja jotain leipää, juustonaksuja ja karkkia ja limsaa. Kaikki on pukeutuneet yökkäreihin tai collegepukuihin ja tonttulakkeihin!?

Ollaan oltu 5 joulua mun kotona ja nyt tulee olemaan kolmas joulu omassa kotona. Meillä on omia perinteitä ja tapoja jouluun liittyen ja nautiskellaan siten olostamme ihan kolmestaan. Jos ois isompi koti niin pyydettäis varmasti minun vanhemmat puolestaan tänne. Mutta heitä on niin paljon ettei meillä sovi yöpymään ja pitkän välimatkan takia ei voi kotiinkaan ajaa saman päivän aikana.

Vierailija
12/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi.

Vierailija
13/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan en ymmärrä kommentteja " kasva aikuiseksi" tai että turhaa hienostelua. Se ei ole hienostelua, jos juhlapäivänä laittaa tavallista kauniimman kattauksen ja tavallista siistimmät vaatteet päälle (mikä voi tarkoittaa esim. verkkareiden sijaan suoria housuja, ei pukua). Se kuuluu hyviin tapoihin ja minä ainakin aion panostaa lasteni tapakasvatukseen! Ilmeisesti kaikki ei. SE on säälittävää!

Ap:lle: Tuo lautasliina- ja muovikulhojuttu oli kanssa kun suoraan meidän anoppilasta ;)

Vierailija
14/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma joulu, paras joulu.

Vierailija
15/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi paapoo niiden lapsia ihan kympillä ja meidän muksut jää sivuun. Niin monesti ollaan miehen kanssa vittuunnuttu siitä asiasta että eipä enää kiinnosta mennä.

Vierailija
16/84 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaan kaapista mitä löytyy ym. Kolmanneksi anopin pisteliäisyys, eli en jaksa pilata joulua suunsoitolla.

Vierailija
17/84 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap teki saman aloituksen viime joulun alla myös.. ihan varmana, muistan tuon " perunat kuorineen pöytään" -osion.

Olen samaa mieltä kanssasi kyllä, mutta miksi haluat avata saman keskustelun taas..

Vierailija
18/84 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olimme vuorotellen molempien appivanhempien luona jouluaattoa. Kun muutimme vuokra-asunnosta omakotitaloon, aloimme viettää jouluaaton omassa kodissamme. Viime vuonna rauhoitimme myös joulupäivän itsellemme, mutta tapanina piti sitten käydä molemmat mummulat. Tänä vuonna oma suunnitelmani on rauhoittaa myös tapaninpäivä.

Anopille en haluaisi mistään hinnasta mennä edes tapanina. Syitä on monia. Samassa taloudessa asuu edelleen sisaruksista yksi sisko ja yksi veli. Sisko on kiireinen marttyyri (kolmen aikuisen talous, kukaan ei käy töissä), veli alkoholisti (jota passataan ja hyssytellään sen kun keritään), ja koko touhu niin ulkokultaista hienostelua kuin olla voi. Ensin syödään, sitten seitsemän sortin kahvipöytä päälle ja muuten istutaan ja ollaan kuin " vieraissa" oltaisiin. Ja tyttäremme keliakia jätetään täysin huomioimatta. Kommentein " ei kai se nyt niin tarkkaa ole" , " kyllä tätä voi syödä, ei tässä ole kuin pikkuisen jauhoja" .

Koska joulun aika on tänäkin vuonna lyhyt, haluan sen ajan olla rankan syksyn jälkeen rauhassa kotona perheen kanssa. Ajattelin kutsua molemmat mummuloiden väet sen sijaan meille kahville! Saa nähdä kelpaako kutsu...

Vierailija
19/84 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattoa en siellä halua viettää.

Anoppi suosii toista lastaan ja tämän lapsia. Ja kerskuu kuinka kalliit lahjat on heille ostanut. Tämä toinen lapsi ei koskaan osallistu mihinkään perhejuhlaan vaan mitä eroisemmilla syillä jättää tulematta. Anoppi haukkuu kaikki yhteiset tutut ja eniten ärsyttää kun kaikki naiset ovat hänelle akkoja.

Lisäksi siellä syötäisiin iän ikuista hirvenkäristystä, niin kuin kaikkina muinakin juhlapäivinä, jouluna haluan syödä perinteisesti laatikoita, kinkkua yms.

Yhtenä vuonna kutsuttiin heidät meille aatoksi ja sen verran tiukka ei tuli sieltä hetkeäkään miettimättä, että päätin ettei toista kertaa edes kutsuta, kun kerta oli niin vastenmielinen ajatus.

Syyni ovat varmasti paheksuttavia, mutta itse haluan nauttia joulusta, kaikkina muina juhlapyhinä voin sitten kuunneella anopin narinaa.

Vierailija
20/84 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aattoa en siellä halua viettää.

Anoppi suosii toista lastaan ja tämän lapsia. Ja kerskuu kuinka kalliit lahjat on heille ostanut. Tämä toinen lapsi ei koskaan osallistu mihinkään perhejuhlaan vaan mitä eroisemmilla syillä jättää tulematta. Anoppi haukkuu kaikki yhteiset tutut ja eniten ärsyttää kun kaikki naiset ovat hänelle akkoja.

Lisäksi siellä syötäisiin iän ikuista hirvenkäristystä, niin kuin kaikkina muinakin juhlapäivinä, jouluna haluan syödä perinteisesti laatikoita, kinkkua yms.

Yhtenä vuonna kutsuttiin heidät meille aatoksi ja sen verran tiukka ei tuli sieltä hetkeäkään miettimättä, että päätin ettei toista kertaa edes kutsuta, kun kerta oli niin vastenmielinen ajatus.

Syyni ovat varmasti paheksuttavia, mutta itse haluan nauttia joulusta, kaikkina muina juhlapyhinä voin sitten kuunneella anopin narinaa.

Ymmärrän täysin kantasi...tuo viimeinen lause sai vaan mut

hymyilyttämään!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan