Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeestiko vanhemmat ovat itsekkäitä, jos haluavat n. 20-40päivää "laatuaikaa" vuodessa?

Vierailija
02.10.2011 |

Luin tuota keskustelua, jossa yksi äiti kyseli ovatko itsekkäitä, kun lapsensa ovat 5-6viikon välein 1-2yötä vuorotellen isän vanhemmilla, äidin vanhemmilla ja sitten jokainen lapsi yhden kummminsa luona.

Eli nämä lapset ovat kolme kertaa vuodessa isänsä vanhemmilla, äitinsä vanhemmilla ja kummeilla eikä tuo ole minusta todellakaan paljon, koska he ovat koko muun ajan lastensa kanssa ja tuossa tapauksessa isovanhemmat ja kummit olivat itse halukkaita tuohon eikä heitä ole pakotettu.

Silti siellä moni vastasi, että lapset ovat aivan liikaa erossa vanhemmistaan.

Meidän lapset, 4lasta ja ikähaarukka 1,5v-12v ovat arviolta jotain 40-60päivää erossa vuodessa meistä vanhemmista enkä minäkään koe tästä huonoa omaatuntoa. Olemme mieheni kanssa sitä mieltä, että se on vain hyvä, että lapsilla on muitakin läheisiä aikuisia kuin pelkästään me vanhemmat.

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta mitenkään ihanteelliselta tuo teidän ratkaisu.

Isovanhemmat rasittuvat liikaa (4 lasta!) ja toisekseen lapsilla ei tule mitään rutiinia päivähoidon suhteen kun käyvät siellä vain kääntymässä 5 päivää kuukaudessa.

Kyllä, aika itsekkäältä tuntuu.

En tiedä miksi olette tuollaiseen ratkaisuun päätyneet. Jos kummallakin teillä on vuorotyö niin eikö olisi kannattavinta tehdä lyhyttä työaikaa ja pitää lapset kokonaan kotihoidossa? Tai sitten lapsille joku säännöllinen viikkorytmi.

Koska ehditte viettää laatuaikaa koko perheen kesken? Vai eikö teillä ole sihen haluakaan? Molemmilla vuorotyö tarkoittaa luultavasti sitä, että teillä on harvoin samaan aikaan vapaita. Käytättekö nämä vapaat kahdenkeskiseen olemiseen ja viette lapset mummolaan?

Vierailija
42/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei tarvitse hoksottimia.

Sinun viestejäsi tulkatessa tarvitaan ihan omanlaisensa hoksottimet. Mulla on valitettavasti vaan ihan normaalit.

Mikä sulla niinkun, mamma oikeen mättää?

Äläkä muuttele mun numeroa koko ajan.

-8-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se haittaa, osaathan huutaa sängyssä, kuten itsekin suurimmaksi meriitiksesi mainitsit.

Vierailija
44/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joskus, vaikka kaksi kertaa vuodessa voi äiti ja isä käydä viettämässä aikaa ILMAN lapsia. Vaikka sitä aikaa viettäisi sitten kahdestaan kotona sen miehen kanssa.

En tarkoita että teidän tapa olisi väärä. Mutta toivon että muidenkaan mielestä niiden vanhempien tapa ei olisi väärä, jotka tahtovat viettää joskus aikaa ihan kaksistaan.

että me vanhemmat, jotka vaikka luemme kirjaa tai teemme käsitöitä kotona vapaa-aikana, olisimme jotenkin itsekkäitä. Että minunkin pitäisi hoitaa lapsemme jonnekin pois kotoa yöksi, ja vasta silloin saisin tehdä jotain omia asioita. Minä taas olen aivan päinvastaista mieltä. Minusta se kuuluu elämään oppia, että vanhemmat eivät ole mikään viihdeautomaatti 24h vuorokaudessa, vaan heilläkin saattaa olla jotain omia juttuja, ja lapset tekevät sillä välin omiaan. Jo on tosiaan aikoihin eletty, jos pitää poistua kotoa tai hoitaa lapset pois jaloista, katsoakseen vaikka telkkarista elokuvan.

Vierailija
45/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se haittaa, osaathan huutaa sängyssä, kuten itsekin suurimmaksi meriitiksesi mainitsit.

Siis satuin luettelemaan mitä voi muutakin tehdä yhdessä miehen kanssa kuin dokata ja mainitsin kovaäänisen seksin. Joo, sellaista on mukava joskus harrastaa ja kyllä tykkään vilautella omalle miehelleni. On teillä outo suhde jos ei moisia asioita harrasteta, ilmankos olet kireenä.

Mutta missä kohden vittuilin ja laiminlöin lapsiani? Jos osaat syytellä ja haukkua niin perustele, kiitos.

-8-

Vierailija
46/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään mun "suurin meriittini" ole/ollut, sellaiseksi se kehittyi vain sinun päässäsi. Yksi asia muiden joukossa :)

-8-

Vierailija
47/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä me vietämme kerran tai kaksi vuodessa illan ilman lapsia, mutta en tiedä, miten se tuohon liittyy. Meillä nyt ei ole mitään mummoloita, missä lapsia hoidattaisi, mutta vaikka olisi, en tosiaan näe tarpeelliseksi lapsia sinne kiikuttaa, jos vaikka haluan lukea päivittäin Hesarin.

Vierailija
48/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses. Kaikenlaiset sitä lisääntyykin... Ei ihme että noihin seiskoihin ja muualle riittää bimbotunkua, kun tämän tason "äidit" hankkii jälkikasvua...

Vierailija
49/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses. Kaikenlaiset sitä lisääntyykin... Ei ihme että noihin seiskoihin ja muualle riittää bimbotunkua, kun tämän tason "äidit" hankkii jälkikasvua...

Perustele. Ja sä et tiedä mun tasostani mitään. Mnä alan saada tosin kuvan sinun "tasostasi"...

-8-

Voisiko joku ulkopuolinen kommentoida, miten sain tämän mamman näin hysteerikseksi?? Vaikkapa ap itse, jeesaapas vähän?

Vierailija
50/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vittuilla tuollaisella asialla - jos se vaatii lasten laiminlyöntiä! Eiköhän jokainen lapsia saanut osaa siellä sängyssä puuhata - vai oletko sinä noita saanoja, joiden pitää demonstroida omia avujaan julkisesti joka paikassa? Oi kun aikuista!

öööö! Ihan hullua tekstiä. pimpelipom

Vierailija
51/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vittuilla tuollaisella asialla - jos se vaatii lasten laiminlyöntiä! Eiköhän jokainen lapsia saanut osaa siellä sängyssä puuhata - vai oletko sinä noita saanoja, joiden pitää demonstroida omia avujaan julkisesti joka paikassa? Oi kun aikuista!

öööö! Ihan hullua tekstiä. pimpelipom

Ihan pimee tuo kyseinen kirjottaja.

Vierailija
52/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.s. Ei se muiden solvaaminen omaa olematonta äo:ta nosta.

Vierailija
53/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsumalla minua ties miksi, muisteleppas itse. Joten lienee sinun äo:si paljon alle sallitun. Ja alat vielä vainoharhaiseksikin.. Kyllä nyt sun kannattaa sulkea kone, olet tainnut notkua täällä liian pitkään. Mene lastesi luo. Miestä sinulla ei liene. Ainakin toivon niin.

-8-

Vierailija
54/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 ei ole 37. Kaksikin jo pitää sua hulluna. Ja aika moni muukin varmaan. Mitä mieltä itse olet?

Vierailija
55/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmyydelleni edelleenkin. Nyt lähden sienimetsään, niin ja lapsetkin jätän isälleen. O-ou! Jolloin ne ei ole tosin mun mittapuuni mukaan missään "hoidossa". Aurinkoista iltapäivää tän ketjun ihanalle tiukkismammalle :)

-8-

Vierailija
56/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolasit itsesi täysin. Painu vilauttelemaan siitä. Se sujuu sinulta paremmin kuin tää kirjoittelu.

Vierailija
57/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolasit itsesi täysin. Painu vilauttelemaan siitä. Se sujuu sinulta paremmin kuin tää kirjoittelu.

Lopeta itse. Ja oikeesti, hanki mies ja seksielämä. Ja kyllä mä luulen jos sivullisilta kysytään, niin sinä olet se itsesi nolannut. Varmaan myös siellä sängyn puolella, kun noin ahdistaa. Siitä voi parantua, soita tohtoriin ja saatat jonain päivänä jopa nauttia seksistä! Älä pura tota muhun, mulla ei ole aikaa kenekään terapeutiksi.

Nähdään taas!

-8-

Vierailija
58/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmilla töidemme takia. Hoitopäiviä on kuitenkin merkattu olevaksi 5-10, koska joskus isovanhemmat saattavat olla sairaita tai heillä jotain muuta ja sillon lapset ovat pk:ssa. Mutta eivät kyllä vielä koskaan ole olleet kuin 5päivää kk:ssa pk:ssa. Hoitopäivän pituus vaihtelee 4,5tunnista 7tuntiin.

Kaksi vanhinta lasta ovat koulussa 4-6tuntia päivästä riippuen.

Minä olen töissä viikossa 3-4päivää ja mies 4päivää. Meillä ei ole kun aniharvoin yövuoroja, pääsääntöisesti molemmilla aamu- ja iltavuoroja vain.

Yhteinen aika lasten kanssa on siis paljon enemmän kuin pari tuntia illassa.

Eli ehkä nyt ymmärrät, että olemme kyllä paljon myös lastemme kanssa.

ap

on paljon!

Kuinka paljon lapsenne viettävät aikaa päiväkodissa/ koulussa/ tms ollen teistä erossa?

Jos perheenne yhteinen arkielämä rajoittuu pariin tuntiin per ilta ja sen lisäksi lapset ovat isovanhemmilla hoidossa noin paljon niin tuntuu aika kohtuuttomalta lapsia ajatellen.

Miksi pitää tehdä lapsia jos heidän kanssaan ei jakseta olla? Oma aika on tärkeää mutta rajansa kaikella.

Vierailija
59/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta välillä sitä haluaa olla miehen kanssa ihan kaksin, käydä leffassa, syömässä ulkona, harrastaa äänekästä seksiä tai yleensäkin harrastaa seksiä millon vaan, nukkua ilman yöherätyksiä niin pitkään kun nukuttaa jne.

Ja kun on oltu erossa, vaikka yks tai kaks yötä, niin se jälleennäkemisen riemu on aivan ihana ja tuosta saa taas paljon virtaa jaksaa arjessa, joka on aika ajoin todella rankkaa, vaikka ihanaakin.

ap

Typerää puhua ajasta ilman lapsia laatuaikana? Tekeekö lasten läsnäolo elämästänne laadutónta?

Vierailija
60/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin ovat. Ja sinua en edes kutsuisi äidiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän