Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan oikeestiko vanhemmat ovat itsekkäitä, jos haluavat n. 20-40päivää "laatuaikaa" vuodessa?

Vierailija
02.10.2011 |

Luin tuota keskustelua, jossa yksi äiti kyseli ovatko itsekkäitä, kun lapsensa ovat 5-6viikon välein 1-2yötä vuorotellen isän vanhemmilla, äidin vanhemmilla ja sitten jokainen lapsi yhden kummminsa luona.

Eli nämä lapset ovat kolme kertaa vuodessa isänsä vanhemmilla, äitinsä vanhemmilla ja kummeilla eikä tuo ole minusta todellakaan paljon, koska he ovat koko muun ajan lastensa kanssa ja tuossa tapauksessa isovanhemmat ja kummit olivat itse halukkaita tuohon eikä heitä ole pakotettu.

Silti siellä moni vastasi, että lapset ovat aivan liikaa erossa vanhemmistaan.

Meidän lapset, 4lasta ja ikähaarukka 1,5v-12v ovat arviolta jotain 40-60päivää erossa vuodessa meistä vanhemmista enkä minäkään koe tästä huonoa omaatuntoa. Olemme mieheni kanssa sitä mieltä, että se on vain hyvä, että lapsilla on muitakin läheisiä aikuisia kuin pelkästään me vanhemmat.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden tai kaks kaljaa, mutta minä en käytä alkoholia ollenkaan. Kyllä meidän laatuaika on ihan jotain muuta kun bilettämistä tai jossain baarissa riekkumista.

ap

runsas alkoholin käyttö. Hieman siltä vaikuttaa, jos lapset pitää saada sivuun. Eikö sitä laatuaikaa voi viettää perheenäkin. Mutta silloinhan ei tosin voi baareissa riekkua tai pitää kosteita kotibileitä.

Vierailija
62/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten paljon me töissä jne. Nämä olisi pitänyt tajuta laittaa jo aloitukseen, niin ihmiset olisivat ymmärtäneet paremmin, että olemme paljon lastemme kanssa, vaikka ovat hoidossa arviolta 40-60päivää vuodessa.

ap

varsinkin jos alpset ovat arkenakin hoidossa. Eli kaikki muut ihmiset viettävät sinun lastesi kanssa aikaa paljon enemmän kuin sinä. Minä halaun itse olla vapaapäivät omien lasteni kanssa, töissäkin on välillä ihan ikävä.

Perspektiiviä antaa ehkä se että osa lapsistani on jo teini-ikäisiä ja he viettävät aikaa mielellään kavereidensa kanssa. Eli niin kauan kuin lapset haluavat olla minun kanssani suon heille siihen mahdollisuuden. Aika menee niin nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painu jo sinne tattien sekaan vilauttelemaan nyt!

ps. Tää on nettipalsta, ei täällä voi "nähdä".

Vierailija
64/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että lapseni ymmärtää, että lapsi tarvitsee vanhempiaan ja näiden läheisyyttä sekä hyväksyntää eikä uuvuttavia hoitoaikoja muilla. Kiintymyssuhdehäiriöisinä lapsesi todennäköisesti eivät onneksi koskaan perhettä kykene perustamaan.

Vierailija
65/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki olettivat, että lapsemme ovat sen normaalin ajan ja 5päivää viikossa.

ap

hoidossa vanhempien työpäivän, vai ovatko lapset ensin päivähoidossa 8-10 tuntia päivässä 5x viikossa ja sen lisäksi isovanhemmilla keskimäärin yhden yön viikossa.

Sikäli en nyt oikein ymmärrä ap: ta, että ei voinut heti alkuun sanoa mistä on kyse. Vai pitikö keksiä lieventäviä selityksiä? Tarinan luotettavuus kärsii aina kun sitä muutellaan kesken kaiken.

Vierailija
66/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valtaosa ajattelee, että 1,5-vuotias on tietenkin kotihoidossa - sinnehän hän kuuluu!

Vierailija
67/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne kuulu? Yksin kotonako pitäisi olla, kun olemme töissä? Jos et vielä tiedä, niin lapsen saa viedä hoitoon kun vanhempainvapaa loppuu.

Sinä nyt et mitä ilmeisimmin edes halua ymmärtää vaan ilkeilet tahallasi.

ap

päiväkotiin, joten tuon sumuverhon taa on turha mennä. Käsittämätöntä, että pitää väkisin vääntää muotimäärä mukuloita ja sitten sössöttää kahdenkeskisistä metsäkävelyistä...

Vierailija
68/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vittuilla tuollaisella asialla - jos se vaatii lasten laiminlyöntiä! Eiköhän jokainen lapsia saanut osaa siellä sängyssä puuhata - vai oletko sinä noita saanoja, joiden pitää demonstroida omia avujaan julkisesti joka paikassa? Oi kun aikuista!

:D :D :D

Vierailija
69/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies olekaan kiinnostunut selluliittivilautuksista tattimetsällä? Vai miksi pitää tänne jäädä paasaamaan?

Vierailija
70/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisivat hoitaa lapsia kk:ssa 2-3päivää, jolloin heidän ei tarvitse mennä hoitoon. Yleensä aamuvuoropäivät, koska sillon lapsilla ois älyttömän aikanen herätys.

Teemme molemmat lyhyttä työaikaa, mutta täysi kotihoito ei onnistu. Harkinnassa on kyllä, että palkkaisimme hoitajan kotiin, jolloin lapset saisivat olla kotona. Hyvää hoitajaa ei vaan vielä ole löytynyt.

Meillä on kyllä aika usein miehen kanssa vapaat samaan aikaan eli meillä on kyllä sitä laatuaikaa perheen keskenkin paljon.

ap

Ei kuulosta mitenkään ihanteelliselta tuo teidän ratkaisu.

Isovanhemmat rasittuvat liikaa (4 lasta!) ja toisekseen lapsilla ei tule mitään rutiinia päivähoidon suhteen kun käyvät siellä vain kääntymässä 5 päivää kuukaudessa.

Kyllä, aika itsekkäältä tuntuu.

En tiedä miksi olette tuollaiseen ratkaisuun päätyneet. Jos kummallakin teillä on vuorotyö niin eikö olisi kannattavinta tehdä lyhyttä työaikaa ja pitää lapset kokonaan kotihoidossa? Tai sitten lapsille joku säännöllinen viikkorytmi.

Koska ehditte viettää laatuaikaa koko perheen kesken? Vai eikö teillä ole sihen haluakaan? Molemmilla vuorotyö tarkoittaa luultavasti sitä, että teillä on harvoin samaan aikaan vapaita. Käytättekö nämä vapaat kahdenkeskiseen olemiseen ja viette lapset mummolaan?

Vierailija
71/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että lapseni ymmärtää, että lapsi tarvitsee vanhempiaan ja näiden läheisyyttä sekä hyväksyntää eikä uuvuttavia hoitoaikoja muilla. Kiintymyssuhdehäiriöisinä lapsesi todennäköisesti eivät onneksi koskaan perhettä kykene perustamaan.

Ku MUN totuus on AINOA OIKEA, ja silloin muiden, siis KAIKKIEN MUIDEN, on OLTAVA VÄÄRÄSSÄ. Myös heidän lapsensa siis kasvavat kieroon tämän MINUN loogisen päättelyketjuni ansiosta. Mut ei se mitään, MÄ oon täydellinen..

:D :D :D

Voi kyynel, nyt on munkin lapset ihan PILALLA :D :D, ku joutuvat päiväkodissa käymään, ja viis kertaa vuodessa yökylässä paikassa, jossa RAKASTAVAT olla. Ku mä en vaan niistä välitä :D :D

Vierailija
72/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat erossa vanhemmistaan 5 päivää kuukaudessa. (Kerroit että tarvitsette laatuaikaa 60 päivää vuodessa).

Mitä laatua lapsenne sitten saavat?

Vierailija
73/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siinä ketjussa se on yksi ja sama ihminen, joka jankuttaa siitä, että äiti hylkää lapsensa.

Sama jankuttaja tuntuu pesiytyneen joka ketjuun.

Erittäin rasittavaa.

Vierailija
74/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja epäilemättä se sama tyyppi spämmää tätäkin ketjua

Vierailija
75/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä että viisi päivää kuukaudessa on liikaa.

Vierailija
76/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mieltä että viisi päivää kuukaudessa on liikaa.

Vierailija
77/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja epäilemättä se sama tyyppi spämmää tätäkin ketjua

Vierailija
78/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin tuntuu että esim.tädilleni on ex-miniä tärkeämpi kun oma siskontyttö perheineen....noo,whatever

Miksi pitäsi jonkun siskon tytön lapsista huolehtia??

Vierailija
79/83 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipaisi välillä sitä vapautta mitä elämässä oli ennen lapsia mutta mun mielestä 2kk vuodessa on todella paljon!!

Edes mun lasten etäisä ei pitänyt heitä noin paljon kun olivat alaikäisiä!! Hyvä jos kerran -kaksi kuukaudessa otti 1 yöksi, lomilla ei koskaan. Eli ehkä n 2 vkoa yhteensä olivat isällään. Isovanhemmilla ei koskaan mun omien vanhempieni kuoltua.

Nykyisessä perheessä nuorimmainen oli isovanhemmilla ehkä 2-4 päivää vuodessa kun me vanhemmat olimme vl lomalla - eli kerran vuodessa kaksin.

Meillä kyllä kaikki on laatuaikaa - myös se mitä vietetään lasten kanssa!!

Vierailija
80/83 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se mies olekaan kiinnostunut selluliittivilautuksista tattimetsällä? Vai miksi pitää tänne jäädä paasaamaan?

Oletko jo toipunut eilisestä? Ja ei, kuten sanoin, olin tuhmuri äiti ja jätin lapset isänsä kanssa kotiin. Ja sellua löytyy hanurista, so? Mies on siitä silti hyvinkin kiinnostunut ;)

Ja ei ollut tatteja, mutta suppilovahveroita kyllä, alkaa tattiaika olemaan ohi jo ;)

Enkä mä jäänytkään, olet hieman vainoharhanen. Ja nyt lähden taas tämän viestin kirjoitettuani, oli vaan pakko sua moikata! Ihana olet :))

Edelleen odotan perusteluja kaikelle miksi minua haukuitkaan, jos ei sinusta siihen ole, niin enpä tainnutkaan aikuisen ihmisen kanssa "jutella".

-8-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme