Miksi toiiset vanhemmat ovat niin vailla auktoriteettia?
Meillä oli just eräs tuttavapari kylässä ja heillä poika 5v. Poika sai hyppiä kengät jalassa sängyissä, sotkea ja viedä tavarat käsistä jne "kun se haluaa". Kaiken huippu oli se kun satuin kuulemaan avonaisesta ikkunasta heidän lähtiessään että poika jätti hanskansa meille mutta eivät viitsineet enää talon kulmalta palata niitä hakemaan kun poika huusi suureen ääneen ettei halua enää palata takas. Äitinsä tokas että "ei sitten äiti voi hakea ne joku päivä"...siis aivan uskomatonta!
Kommentit (44)
"Meillä oli just eräs tuttavapari kylässä ja heillä poika 5v. Poika sai hyppiä kengät jalassa sängyissä, sotkea ja viedä tavarat käsistä jne "kun se haluaa".
Niin mistä kohtaa olisi nyt pitänyt lukea rivien välistä että oikeasti se ei saanutkaan?
Itse huomasin vaan ettei joku tajua lukemaansa vaan tekee omia oletuksiaan...jollain aivan merkillisellä logiikalla :D
en mä ehdi talon toiselta puolen ajoissa hätiin vaan vasta jälkeen päin. Kuulen esim miten joku toinen lapsi huutaa "älä ota kädestä" ja kun menen katsomaan niin on riita päällä. Tai satun kävelemään makkarin ohi ja näen että siellä mamma istuu ja katselee petissä pomppivaa mukulaansa ja sitten minä puutun asiaan. Miten tää voi olla näin vaikeeta tajuta? t. ap
eikö älli riitä tajuamaan että lapset ehtii tehdä paljonkin kaikenlaista ennen kuin joku huomaa ja puuttuu? Ja sit on niitä jotka ei puutu vaan seuraavat vieressä kunnes talon emäntä tai joku muu puuttuu.
ei väärinkäsityksiä ehkä olisi syntynyt? eihän täällä kukaan voi tietää mitä ap on oikeasti tehnyt tai ollut tekemättä ainakaan hänen kirjoituksensa perusteella, sillä siitähän EI käynyt missään kohtaa ilmi, että hän olisi puuttunut asiaan. Ap olettaa itsekin että tiettyjä asioita pidetään itsestään selvänä (että hän tietysti puuttuui tapaukseen) mutta näinhän ei ole. Ihan itseään saa ap syyttää eikä muiden ihmisten tyhmyyttä siitä että ilmaisee itseään epäselvästi!
Siellä ihan vapaasti saa hiekkalaatikon terroristit viskoa hiekkaa toisten silmiin, hajottaa toisten tekemisä hiekkakakkuka, ottaa leluja kädestä, töniä jne ja omat vanhemmat eivät puutu millään lailla. Sitten katsotaan kieroon kun joku toinen puuttuu.
ap olisi puuttunut huomatessaan. Apn viestistä ei kyllä mitenkään voinut päätellä ettei olisi puuttunut kun huomasi. Eikö se ole aika selvää että poika sai hyppiä sängyssä kunnes ap huomasi? t. Maiju
miten siitä voi päätellä ettei ap puuttunut? Sori en tajua...pitää osata lukea rivien välistä niin ei kaikesta tarvi vääntää rautalankaa.
niin saa tehdä sitä kunnes naapuri huomaa...aikuisten oikeesti mun on pakko ihmetellä eräiden järjen juoksua. t. ap
Meillä oli just eräs tuttavapari kylässä ja heillä poika 5v. Poika sai hyppiä kengät jalassa sängyissä, sotkea ja viedä tavarat käsistä jne "kun se haluaa". Kaiken huippu oli se kun satuin kuulemaan avonaisesta ikkunasta heidän lähtiessään että poika jätti hanskansa meille mutta eivät viitsineet enää talon kulmalta palata niitä hakemaan kun poika huusi suureen ääneen ettei halua enää palata takas. Äitinsä tokas että "ei sitten äiti voi hakea ne joku päivä"...siis aivan uskomatonta!
Niin myös monet opettajat...
Mutta jos ei pienestä pitäen aseta lapselle rajoja, niin tuollaiseen se pahimmillaan menee. Monilla vanhemmilla on nykyään pääasia miellyttää lapsiaan. Koskaan ei voi sanoa EI. Ja joillain on varmasti kyse siitäkin, ettei omista ongelmistaan johtuen jaksa olla johdonmukainen, joka myös pahimmillaan johtaa tuollaiseen.
Mun anoppi piti aikanaan pahana, kun pidin lapsille kuria ja nyt vuosien jälkeen kiittelee, kuinka hyvin olen lapset kasvattanut :D niin se mieli muuttuu...
poika sai jatkaa hyppimistä äitinsä eikä mulle ainakaan tullut mieleen ettei ap olisi puuttunut huomatessaan. Miten sitä toiset osaavatkin ajatella asiat jotenkin niin kummallisen vinkuraan?
ei ap missään vaiheessa sanonut ettei puuttunut asiaan kun huomasi mutta sanoi selvästi että äitinsä antoi pojan tehdä kaikenlaista...haloo?
että heille pitää kaikki selittää juurta jaksain ja vääntää sitä rautalankaa etteivät tekisi omia tyhmiä oletuksiaan.
poika sai jatkaa hyppimistä äitinsä eikä mulle ainakaan tullut mieleen ettei ap olisi puuttunut huomatessaan. Miten sitä toiset osaavatkin ajatella asiat jotenkin niin kummallisen vinkuraan?
ap:n puuttumisesta mitään, vaan kaikki ilmeisesti olettavat, että vaikka sitä ei sanottu, niin se oli todellisuudessa tapahtunut. Miksi täällä oletetaan että kaikki ihmiset heti tietäisivät että tottahan toki ap on asiaan puuttunut?? mIhin tämä olettamus oikeasti perustuu, sen minä haluaisi kuulla, ihan loogiset perusteet. (en yhtään epäile, kun ap toisissa viesteissä sanoo että totta kai puuttui, etteikö näin tapahtunut, kun se kerran on siinä kohtaa selvästi sanottu).
En mäkään koskaan totellut ketään lapsena, vaan hyökkäsin kimppuun.
jos vaan haluaa etenkin kun kyse 5v lapsesta...
auktoriteetistaan. Se on ikävää ja työlästä hommaa yrittää kasvattaa lapsestaan täysipäistä, hyvät käytöstavat hallitsevaa lasta, joten helpompaa on vaan antaa olla.
ne ovat ylistressaantuneita ja väsyneitä ja kokevat että on helpompi antaa vain periksi?