Kukaan ei osta lapsen luokkaretken tukemiseksi noita
sukkia tai huopatossuja:((
Kysellyt kaikki tutut, naapurit jne eikä ole kiinnostusta, tosi halju olo tullut.
Ei sitä viitsi itsekään kovin useita pareja ostella kun ei nyt just edes ole tarvetta sukille tms.
Huokaus:/
Kommentit (70)
Minä en ottanut myyntiin, koska en halunnut rikastuttaa työkavereillani ja sukulaisteni rahoilla näitä sukkatehtailijoita ja karkkien tekijöitä.
Eli siitä viidestä eurosta ei mene kovin isoa osaa sille luokalle. Jos myyt 10 rasiaa, muutama euro menee luokan kassaan. Samoin sukissa yms. Helpommalla pääsin kun laskin, että jos myisin 10 paria sukkia ja 10 karkkilaatikkoa, montako euroa niistä jäisi luokan kassaan. Sen summan laitoin suoraan tilille.
Typerää tosiaan tuollainen. Moni mamma ostaa itse niitä sukkia yms. jonkin parinkymmenen euron edestä. Siitä menee joku 9 euroa ehkä luokan kassaan. Luokka olisi rikastunut paljon enemmän jos mamma olisi suoraan laittanut sen 20 euroa luokan tilille. Nyt sukkatehtailija veti 11 euroa välistä.
Siellä myykööt, minä en myy yhtään. Panen sen summan suoraan tilille, millä olisin ostanut kyseisiä tuotteita. Helppoja ja halpaa.
Mä olen myynyt sukkia töissä jo kahtena vuotena, ja hyvin menee kaupaksi. Isohko naisvaltainen porukka, joka neljäs on ostanut. Enkä ole kiusannut heitä, vienyt vain kansion saatetekstin kanssa esille :)
t. kamala työkavereiden kiusaaja
mutta kaikki eivät ole töissä suuressa naisvaltaisessa porukassa. Jotkut ovat töissä miesvaltaisessa tai peräti pienessä miesvaltaisessa porukassa. Miehillä ei ole pahemmin tapana tuollaisista ostaa, ja jos työkavereita on vain 10, tai 2, tai ei yhtään, ei siinä kummoisia myyntejä tehdä.
Jotkut eivät ole töissä ollenkaan, vaan esim. opiskelijoita tai työttömiä. Tai pätkätöissä, joissa ei heti ekana kehtaa viedä myyntikansiota.
Kaikki meistä eivät ole työpaikoissa, jotka soveltuvat kaupusteluun.
yks työkaveri myi monta vuotta kynttilöitä, muisti aina sanoa sä et ole vielä tilannut.
Paras oli toinen, joka myi vessapaperia. Itse asui Keravalla ja mun olis pitänyt hakea säkki koulun aukioloaikana sieltä Keravalta, olen töissä Helsingin keskustassa. Ihmettelin ääneen miten ihmeessä mä lähden jotain säkkiä sieltä hakemaan ja sen kanssa tuolla kuljen.
Ihmetteli kun kukaan ei toimistossa kannattanut. Yks hänen työkaveri ehdotti että ostettais porukalla ja tois aina pari rullaa per päivä töihin, mutta tämä äiti ei omistanut autoa, ei olis saanut säkkiä tuotua kotiin koululta. Mutta mä voin lähteä kävellen sitä Keravalta hakemaan ???
Ongelma näissä on se että niitä myydään niin törkeään hintaan. Kummityttö myi suklaata. Kun kuulin millä hinnalla sitä myytiin ja kuinka paljon sitä piti tilittää, tuli perus-snikkerssit ja marssit halvemmaksi ostaa lähikaupasta. Paketti siis sisälsi sitä marssia ja snikkeriä.
Valtaosa näistä leirikoulukeräyksistä on pelkkää huijaamista, myydään kalliilla koululle ja koululaiset ja heidän vanhemmat vielä kalliimmalla eteenpäin.
palauttaa kouluun kansio missä ti tilauslapussa näy kuin max pari tilausta ja nekin meiltä itseltämme.
Huokaus:(
ap
Tai siis mulla ei itselläni niitä ole mutta lapsi sai mummolta lahjaksi. Ne on harvoja sukkia jotka lapsi (4v) suostuu kitisemättä laittamaan jalkaan. Ilmeisesti venyvät hyvin ja siksi helppo pukea.
käyttäisivät koulu ajan mieluummin opiskeluun,kuin kaiken näköisiin retkiin,jotka ovat pakko pullaa useimmille lapsista.
omat lapseni(4)ihmettelevät usein miksi pitää lähteä luokkaretkille,ja jäädään opiskelusta jälkeen,kun sen ajan voisi käyttää siihen mihin se on tarkoitettu.en tue,enkä kannata kalliita retkiä.
ei ole rentouttavaa ja se voi olla aika helvettiä sille luokan koulukiusatulle. Nykyään kun suurin osa perheistä matkustelee niin ei koulun tarvitse enää järjestää niitä. Se oli ennen se, kun jollekin maaseudun koululle oli iso elämys päästä kaupunkiin retkelle.
Tai annettiin, mutta enemmistö paikalla olleista äänesti tuon puolesta joten loppuluokan piti/pitää asiaan taipua.
Minä ja mies ehdotimme kyllä muitakin konsteja ja niistä osa toteutetaankin ja saivat muidenkin kannatusta mutta tämä oli 1 ehdotus myös ja meni läpi joten myytävä on.ap
Siksi meille ei ikinä oteta mitään noita myytäviä juttuja vaan annetaan lapsen osuus suoraan rahana.
Toi on sairasta sukulaisten ja naapureiden kiusaamista kun kerran viikossa jonkun luokka myy jotain ja sitten samojen ihmisten pitäisi ne kaikki ostaa.
Arvatkaa vaan, kuinka hitaasti minua katsottiin pienen kyläkoulun vanhempainillassa, kun ilmoitin ettei meille oteta niitä makeisiä ja keksejä.
"No onhan teillä mummeja ja kummeja joille voi myydä" muuan sitten supatti. No on, joo. Toinen mummo sairaalassa ja toinen hautuumaalla, ja sinäkin vuonna tässä seitsemän savun kylässä sattui olemaan samaan aikaan 6 koululaista, jotka niitä kaupustelivat, ja lisäksi vielä niiden naapurinmummojen lastenlapset kirkolta.
ehkä ne hemmetin järkkääjämammat tajuaa, että joku toinen rahankeräyskeino voisi olla toimivampi.
Kuten joku jo aiemmin sanoikin, ihan älytöntä myydä jotain roinaa, josta luokan tilille menee vain murto-osa. Jos sukat maksaisivat esim. 20 euroa, minä ainakin laitan mieluummin sen 20 euroa suoraan lapseni luokan tilille. Vastaavan hintaisista sukista luokka saisi alle puolet.
palauttaa kouluun kansio missä ti tilauslapussa näy kuin max pari tilausta ja nekin meiltä itseltämme. Huokaus:( ap
siitä kun urputit tätä ihan samaa asiaa täällä. Eikö sun elämä nyt jatkuis jo tän sukkakatastrofin jälkeenkin vai tämäkö vie sinulta yöunetkin??? Get a life...
Tai annettiin, mutta enemmistö paikalla olleista äänesti tuon puolesta joten loppuluokan piti/pitää asiaan taipua. Minä ja mies ehdotimme kyllä muitakin konsteja ja niistä osa toteutetaankin ja saivat muidenkin kannatusta mutta tämä oli 1 ehdotus myös ja meni läpi joten myytävä on. ap
Siksi meille ei ikinä oteta mitään noita myytäviä juttuja vaan annetaan lapsen osuus suoraan rahana. Toi on sairasta sukulaisten ja naapureiden kiusaamista kun kerran viikossa jonkun luokka myy jotain ja sitten samojen ihmisten pitäisi ne kaikki ostaa.
Eli siitä viidestä eurosta ei mene kovin isoa osaa sille luokalle. Jos myyt 10 rasiaa, muutama euro menee luokan kassaan.
Teillä on ollut huonosti valitut tuotteet, jos tilanne on oikeasti tuo. Meillä myytiin keksi- ja karkkirasioita 6,5 euron kappalehintaan. Jokaisesta myydystä rasiasta jäi luokalle 2,5 - 3 euroa sen mukaan, kuinka monta rasiaa myytiin yhteensä.
Se on kyllä varmasti totta, että keksien myynti ei toimi missään pienessä kylässä, jossa on monta oppilasta samalta luokalta. Kaupunkiolosuhteissa se on paljon helpompaa.
En minäkään mitään pakkomyyntejä kannata. Käytännössä rahankeräyksen organisoijilla on vain yleensä vaikea tehtävä, kun osa vanhemmista ei halua maksaa mitään tai ei ainakaan sellaista summaa, että sillä voitaisiin leirikoulu järjestää. Hyviä rahankeräysideoita on taas vaikea löytää, sillä lapsille sopivia talkoohommiakin on vain harvoin tarjolla. Olen ollut itse keräämässä rahaa neljään leirikouluun, ja kyllä näissä keräämisissä keksien myynti on tuottanut käytettyyn työmäärään nähden ylivoimaisesti eniten rahaa.
tuo on ainut mitä tykkään ostaa. halvalla hyviä sukkia kotiin toimitettuna.
Ja tämä on toinen avaukseni aiheesta joten pitäisköhän jonkun muun hankkia se elämä..
ap
MILLAISIA NE HUOPATOSSUT ON?!
Ette te niitä ikinä saa myytyä jos ette edes kerro mitä myytte! Ihan vinkkinä vain.
Mä haluan huopatossut, mutta ei sitten jos ei ostaja kelpaa.
Kalliita, vähän rasiassa ja täysin mauttomia. Yök,
Vierailija kirjoitti:
askartele niitä mitä myyvät.
Esim. oppilaat voisivat itse kerätä vaikka tyhjiä raejuusto/suolakurkku ymv. rasioita/purkkeja joissa kansi kotoaan, nämä tietenkin tuotaisiin puhtaina ja vielä pestäisiin uudestaan koulullakin astianpesukoneessa.
Noista voi askarrella karkkirasioita (maalaamalla esim. kuvaamataiton tunnilla, jos kiire spraymaali hyvä ja nopea tapa maalata jos purkkeja paljon) ATK-tunnilla voitaisiin laatia purkkeihin etiketit mitkä printataan ja liimataan purkkeihin (ns. etuetiketti ja taakse toinen missä tuoteselostus). Sitten ostettaisiin edullisesti jostakin hyviä paperipäällysteisiä karkkeja, ne jaettaisiin purkkeihin ja purkit myytäisiin.Moni ostaisi tuollaisia "itse tehtyjä" purkkeja mielummin, noita ostaisi mielellään myös itse lahjoiksi kummeille/mummeille. Jokainen euro jäisi oppilaille, ja se olisi aika paljon. Jos vaikka heti syksyllä kerätään purkkeja (niitä tulee aika paljon) sitten marraskuussa askarrellaan ne, ja joulukuussa myydään, saadaan hyvin rahaa. Keväällä uusiksi esim. pääsiäisteemalla jne. Jos yksi purkki maksaisi esim. 4€ niin siitä jäisi melkein koko summa luokalle (ainoat kulut olisivat karkkien lisäksi maalit ja etiketit, mitkä varmaan saisi koulun materiaaleista?) ja karkkia jos ostaa tukusta tmv. ison määrän, niin ei ole kallista, eli esim. 4€ purkista vittoa saisi 3€.
Vie aikaa ja vaivaa, harvassa sellaiset aikuiset jotka innostuu osallistumaan.
80-luvulla koulullamme oli tapana viettää askartelupäivä joulun alla ja saimme tehdä koristeita kuuseen tai ikkunalle ja hienoja tuotoksia olivat. Muistan kuinka myös painoimme itse kuvia valkoisiin lahjapapereihin ja niitä myytiin koulun joulumyyjäisissä. Enää tämmöistä ei tehdä. Nykyään ei arvosteta lasten kädenjälkeä niin että kukaan haluaisi maksaa niistä.
Karkit ja keksit tai tosiaan vessapaperi parempi kohde. Itse ainakin ostan ja töissä menee hyvin kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Karkit ja keksit tai tosiaan vessapaperi parempi kohde. Itse ainakin ostan ja töissä menee hyvin kaupaksi.
Jännä juttu... mä en ostaisi karkkeja ja keksejä, koska ne vähät karkit ja keksit joita syön, ne haluan valita itse sellaiset että oikeasti pidän niistä.
Ja vessapaperit tilaan kotiin kuljetettuna 2 vuoden satsi kerrallaan.
Perus mustia villasukkia taas ostan vuosittain, joten niille ehkä olisi tarvetta.... jos hinta ja laatu jotenkin kohtaa.
Myyjien kannattaa miettiä sitä, onko itse ostanut kun tuttavien lapset ovat myyneet vastaavia tuotteita. Meillä sekä työ- että ystäväporukassa toimii tässä asiassa vastavuoroisuus. Esim. töissä ostan työkavereiden lasten myymiä juttuja ja he ostavat puolestaan minun lapseni myymiä. Ne, jotka eivät koskaan osta ja näin ollen tue muiden lasten harrastuksia/luokkaretkiä, eivät kyllä saa omia tuotteitaankaan myydyksi.
Mä olen myynyt sukkia töissä jo kahtena vuotena, ja hyvin menee kaupaksi. Isohko naisvaltainen porukka, joka neljäs on ostanut. Enkä ole kiusannut heitä, vienyt vain kansion saatetekstin kanssa esille :)
t. kamala työkavereiden kiusaaja