Kukaan ei osta lapsen luokkaretken tukemiseksi noita
sukkia tai huopatossuja:((
Kysellyt kaikki tutut, naapurit jne eikä ole kiinnostusta, tosi halju olo tullut.
Ei sitä viitsi itsekään kovin useita pareja ostella kun ei nyt just edes ole tarvetta sukille tms.
Huokaus:/
Kommentit (70)
Mä ostan aina mielelläni pesuaineita tai vessapaperia, eli tuotteita joita ostaisin muutenkin!
varmasti ei tänä vuonna myydä mitään vaan rahat kerätään suoraan vanhempien kukkarosta kannatusmaksuna. Lapset saavat niillä rahoilla kauden aikana 2 näytelmää tms. tarhan tiloissa järjestettynä ja ehkä jotain pientä päälle. Retkiä ei enää pystytä järjestämään koska bussit maksaisivat yli 800e ja sen rahan kerääminen vaatisi vanhemmilta jo enemmän ponnisteluja ja siihen ei tunnu monikaan innostuvan.
lapsen luokalle kerättiin monta tonnia rahaa juuri sukkamyynnillä, hyvin meni kaupaksi, ja pilkkoset sukat ainakin tosi hyvälaatuisia.
kuuluu vanhemmille, eikä heidän naapureilleen, eikä sukulaisille.
Erittäin hyviä sukkia. Minusta tuo myyminen on hyvä idea. Lapset oppiva ansaitsemaan omat luokkaretkirahansa. Parempi se kuin, että saisivat matkat ihan ilmaiseksi.
Erittäin hyviä sukkia. Minusta tuo myyminen on hyvä idea. Lapset oppiva ansaitsemaan omat luokkaretkirahansa. Parempi se kuin, että saisivat matkat ihan ilmaiseksi.
todellakin, kun vanhemmat pakkomyyvät sitä krääsää kaikille työkavereille, tutuille ja sukulaisille. Yleisemmin myyjinä toimivat nimenomaan vanhemmat eivätkä lapset.
Itse olen ostanut mausteita,keksejä,karkkeja,kynttilöitä ja vessapaperia. Eivät jää taatusti nurkkiin pyörimään.
kuuluu vanhemmille, eikä heidän naapureilleen, eikä sukulaisille.
jos lapsi itse tulee kohteliaasti mulle myymään. En osta sukulaisilta, työkavereilta jne. Ovelta ovelle myyviltä tuntemattomilta lapsilta olen ostanut, mutta monta myyjää käännyttänyt poiskin, kun ovat olleet epäkohteliaita. Esim. yhdet pojat kiroilivat ja huusivat rapussa, sanoin vain että en mä noin rumasti käyttäytyviltä mitään osta.
Niin ja en mä mitään huopatossuja ostais, mutta esim. karkkia, keksiä jne joo.
Tai annettiin, mutta enemmistö paikalla olleista äänesti tuon puolesta joten loppuluokan piti/pitää asiaan taipua.
Minä ja mies ehdotimme kyllä muitakin konsteja ja niistä osa toteutetaankin ja saivat muidenkin kannatusta mutta tämä oli 1 ehdotus myös ja meni läpi joten myytävä on.
ap
Siksi meille ei ikinä oteta mitään noita myytäviä juttuja vaan annetaan lapsen osuus suoraan rahana.
Toi on sairasta sukulaisten ja naapureiden kiusaamista kun kerran viikossa jonkun luokka myy jotain ja sitten samojen ihmisten pitäisi ne kaikki ostaa.
mitä telkkarissa mainostetaan, niin aivan täysjärkyttäviä ja karseita. En ottaisi, vaikka saisin ilmaiseksi...
Tai annettiin, mutta enemmistö paikalla olleista äänesti tuon puolesta joten loppuluokan piti/pitää asiaan taipua. Minä ja mies ehdotimme kyllä muitakin konsteja ja niistä osa toteutetaankin ja saivat muidenkin kannatusta mutta tämä oli 1 ehdotus myös ja meni läpi joten myytävä on. ap
Siksi meille ei ikinä oteta mitään noita myytäviä juttuja vaan annetaan lapsen osuus suoraan rahana. Toi on sairasta sukulaisten ja naapureiden kiusaamista kun kerran viikossa jonkun luokka myy jotain ja sitten samojen ihmisten pitäisi ne kaikki ostaa.
eli en ole velvollinen toimimaan sen määräysten mukaan. Luokkalaisten vanhemmat taas ei ole mikään juridinen yksikkö, jolla olisi valtaa minuun. Muut saavat myydä, minä en myisi vaan ilmoittaisin luokan tilivastaavalle, että maksan osuuden rahana. Toinen vaihtoehto on se, että en maksa mitään, koska lapsi on pakko ottaa mukaan kouluaikana tapahtuvaan toimintaan, maksoin tai ei. Yleensä siinä vaiheessa raha kummasti kelpaa.
Tai annettiin, mutta enemmistö paikalla olleista äänesti tuon puolesta joten loppuluokan piti/pitää asiaan taipua.
Minä ja mies ehdotimme kyllä muitakin konsteja ja niistä osa toteutetaankin ja saivat muidenkin kannatusta mutta tämä oli 1 ehdotus myös ja meni läpi joten myytävä on.
Vaikka olisi mitä äänestetty, teitä ei voi velvoittaa mihinkään.
kun lähikouluja on jo yksinään 5 kpl ja joka ikisen koulun tietynikäiset luokat myyvät niitä samoja tuotteita..ei jaksa ostaa kaikilta vaan kannatuksen vuoksi, kun tuotteille ei ole tarvetta.
mutta ostaisin kyllä pikku veljen paras karkkeja.
Jar-X:n sukkia. Tosi hyviä olivat, eivät sikakalliita, tulivat kohtuu ajassa ja kaikki toimi muutenkin mallikkaasti. Ei valittamista, ostan toisenkin kerran.
PS. olen ostanut myös pikkuleipiä, makeisia yms. ainoa jota karsastan on partiolaisten joulukalenteri
No mä ostan mieluummin sukkia kuin toffeita tai keksejä.
Tälläkin hetkellä jalassa Pilkkoset sport-sukat joissa oranssia, mulla on niitä monta paria :)
Sen jälkeen et luultavasti ole puheväleissä naapureiden kanssa ja olet täysin kypsä vaatimaan, että luokkaretkien rahoitus myynneillä on kiellettävä lailla.
Esikoisen luokalla lapsia oli 18 ja siellä 3 halusi kerätä. He saivat kerätä, me muut laitoimme rahat tilille.
Toisen lapsen luokalla oli 24, siellä 1 ehtotti näitä vessapapereita ja keksejä. 23 halusi laittaa rahat suoraan tilille.
Oli todella helppoa ja loppujen lopuksi ne kerääjäintoisetkaan ei kovin asian kanssa vouhkanneet. Esikoisen luokalta taisi nämä kerääjätkin laittaa lopulta tilille suoraan rahana, koska eivät saaneet myytyä sitä summaa, mikä piti saada kasaan.,
1) ei retkeä
2) varainkeruuta
3) suoraan lapsen osuus tililleArvatkaas mikä oli tulos:
yksi ainut 25 oppilaasta (vanhemmista) halusi maksaa rahalla. kaikki muut kerätä. Pari uikuttaajaa olisi halunnut maksaa rahalla mutta kun on kuulemma epäoikeuden mukaista jos muut saavatkin kerättyä osuuden myymällä muille tuotteita...
kuinka ihmiset kehtaavat kiusata työkavereitaan. Tosi härskiä. Ne sukat olivat viimeiset mitä ostin. Rumia ja laatu oli huono.