Vitsit kun ärsyttää miehen tyyli vauvan kanssa
Vauva 9kk ollut etupäässä mun hoidossa, miehen hoitaessa enemmän isompaa lasta mutta aina olen yrittänyt että mies osallistuu myös vauvan hoitoon esim kylvettäen ja vaippaa vaihtaen. Vauva silti paljon mun perääni. Nyt kun mies lomalla, olen sanonut että mielellään puuhastelen enemmän isomman kanssa ja annan äidin aikaa, mies voisi yrittää enemmän vauvan kanssa jotta heistä tulee läheisemmät. Mun vauva ei oikein esim syö isänsä kanssa, jostakin syystä.
Mutta kun pyydän vaikka antamaan lounasta vauvalle ja pyrin olemaan itse mahdollisimman näkymätön (jottei vauva itkisi perääni vaan söisi isän kanssa) ja touhuamaan isomman kanssa niin mies tekee kauheata numeroa "voi kulta! eikö äiti huomaa sinua, onpa ilkeä äiti kun ei välitä vauvastaan joka ihmettelee missä äiti on" tällaista älytöntä lässytystä!! Olen selittänyt, ettei tuolla menolla heillä ole ikinä yhteistä säveltä, ei vauva opi isän kanssa olemaan jos mies ei yritäkään panostaa. Mies vaan tuhahtelee. Mitä sanotte? Mua niin ärsyttää tämä lomailussa.
Kommentit (8)
Pisti silmään, kun kirjoitat että "Mun vauva ei oikein esim syö isänsä kanssa, jostakin syystä." Onhan kai vauva miehesikin? Voisiko olla, että olet hieman ominut vauvaa tähän asti, ja miehen on vaikea aloittaa enää tässä vaiheessa bondaaminen vauvan kanssa? Voin olla väärässäkin. Ehkäpä miehesi ei vain osaa olla noin pienen kanssa, ja tulee paremmin isomman lapsen kanssa toimeen.
Tuo oli silkka kirjoitusvirhe, tarkoitus oli kirjoittaa "kun vauva ei oikein syö..". En todellakaan halua omia vauvaa! Olen aina yrittänyt että isä hoitaisi enemmän, mutta hoitovietti vauvoja kohtaan on olematon, tosiaan tulee paremmin toimeen isomman kanssa. Ei yhtään osaa lukea vauvaa.
Tuo oli silkka kirjoitusvirhe, tarkoitus oli kirjoittaa "kun vauva ei oikein syö..". En todellakaan halua omia vauvaa! Olen aina yrittänyt että isä hoitaisi enemmän, mutta hoitovietti vauvoja kohtaan on olematon, tosiaan tulee paremmin toimeen isomman kanssa. Ei yhtään osaa lukea vauvaa.
hyvä sitten :-)
itse olen vain "tylysti" jättänyt miehen kaksistaan vauvan kanssa. näin mies on oppinut hoitamaan vauvaa, ja nykyään haluaa itse olla vauvan kanssa kahdestaan, kun luottaa kykyihinsä.
että älä kulta sitten loukkaannu, kun en osaa oikein ajatella tuota vatsassa olevaa kohtaan mitään. Kivahan se on, mutta... Ja en oikein vauvankaan kanssa osaa mitään. Mun isäkausi alkaa, kun lapsi alkaa olla 2-vuotias.
Hän siis tiesi jo edellisestä liitostaan, että kiintyminen lujittuu vasta taaperovaiheessa.
Jotenkin sitä surin, mutta ymmärsin miksi isä ei ollut sellainen, joka vain katsoo vauvaansa palvoen illat pitkät. Ilman muuta hoiti ja helli, sylitti ja välitti.
Nyt kun lapset ovat isompia, heitä ei saa erilleen toisistaan. Isä riemuitsee muksuistaan ja on sanonut monta kertaa, että lapset ovat parasta maailmassa.
Joillakin se vain meneee näin!
Meillä kun mies on muutenkin tyyliltään vähän laiska, isompaa kyllä hoitaa ja tykkää mutta hänenkin kanssaan vaikeimmat asiat jättää ilomielin minulle. Esim odottaa että minun pitää asettaa rajat uhmikselle, että "tule nyt sinäkin äiti sanomaan tästä asiasta ettei näin saa tehdä" - minusta tuntuu, että minun pitää olla ainoa aikuinen talossa, kun mies vaan pyörii jutuissa mukana mutta viimeinen vastuu minulla.
Sano, että tunnet vastuun painavan liian raskaana juuri nyt ja että toivoisit hänen jakavan siitä osan.
Mieti minkä asian siirtäminen hänelle helpottaisi sinua. Ja hyväksy sitten se, että mies tekee sen omalla tavallaan eikä sinun sääntöjesi mukaan.
Mies passivoituu, jos kaikki hänen tekemisesnä on suurennuslasin alla, jotakin huomauttamista on aina. MItä siinä viitii yritää,, kun vaimo tulee tuulispäänä tuhisten korjaamaan kaiken mieleisekseen??
että jos lapseen ei saa solmittua suhdetta jo ihan pienenä, saattaa suhde jäädäkin vähän pinnalliseksi. Heillä entinen emäntä oli ominut lapsia turhankin paljon. Isän siis vaan pitäisi seurustella lapsensa kanssa, että oppii tenavansa tuntemaan.
Häippäät vaan ja jätät isän ja vauvan kahdestaan. Eiköhän se pärjää.
Mutta samalla tavalla naiset mustamaalaavat miehiään, varsinkin eron jälkeen.
Ehkä sinun pitää ottaa se vauva hoitoosi ja antaa isän ja pienokaisen suhteen kehittyä omalla painollaan. Moni mies tuntee suurempaa kiintymystä lapsiin vasta sitten, kun heistä alkaa olla leikkikaveria ja sanojakin tulee.
Eikä sitä tarvitse marttyyrina ilmoittaa. Sano hänelle, että vaihdetaan lastenhoito-osat takaisin, kun tuo juttelusi on niin loukkaavaa.