Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsilisät pitäisi laittaa tulosidonnaisiksi!!

Vierailija
14.09.2011 |

ESim jos vanhempien yhteenlasketut tulot ylittävät 4000e/kk, ei talouteen makseta lapsilisää.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi tulot jäädä tuon alle tai mennä yli. Ei ole aina niin pysyvää tuollainen tilanne. Muuten ihan ok ajatus.

Paitsi tuo raja on aika alhainen. 3200 euroa kk on kuitenkin jo keskipalkka Suomessa, niin varmaan tuon rajan voisi nostaa 6000 euroon kk.

Vierailija
22/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä nyt pösilöt että mistä se raha tulee? Aivan oikein, veroista. Ja vielä tarkennettuna yksityisen sektorin verotuloista, kunnan- ja valtionduuneista maksettu vero on vain saman rahan kierrättämistä systeemissä. Rahan joka alkujaan on peräisin sieltä parjatusta ja ahneesta yritysmaailmasta.

On täysin oikein että nämä tuet on ansiosidonnaisia. Meidän perheessämme tulot on kohtuullisen hyvät, yhteensä vaimon kanssa tienaamme noin 140 000 euroa vuodessa. Ja olen varmasti ensimmäisenä barrikadeilla jos tämä punikkivasuripelleily jatkuu ja vähän parempituloinen joutuu KAIKESSA maksumieheksi. Solidaarisuutta pitää olla, mutta ei rajattoman piikin muodossa. Veroja taloutemme maksaa jo melkein 60 000 euroa vuodessa ja se saa luvan riittää samoihin etuihin kuin kaikilla muillakin!

Kyllä, katson että olen ANSAINNUT paremman elintason myös vanhempainvapaalla ollessani. Itsehän olen veroillani tukeni maksanut (ja aika monen muun tuet lisäksi). Ja katson myös että nämä takarivin möykkääjät ja tupakkapaikan sankarit jotka räpistelivät laiskoina peruskoulun läpi ja jättäytyivät lapsentekokoneiksi ovat ANSAINNEET selvästi heikomman elintason niin töissä kuin vanhempainvapaallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se setviminen kellä on isot ja kellä pienet tulot veis enemmän meijän verorahoja kuin se, että annetaan akikile vaan se tietty summa joka kuukausi. Ei se kuulkaas oo ilmasta pitää niitä ärsyttäviä kelavirkailijoita siellä kelas hommissa Nykynen systeemi on hyvä. Mielummin isotulosille se satku lisää ja vähemmän kannatetaan tollasta byrokratiaa, mikä pitäs suomessakin räjäyttää(esim kela, sossu). Kaikille vaan kansalaispalkkaa!

Kansalaispalkasta en tiedä, mutta muuten... byrokratia ja loputon heikkojen tukeminen on kyllä rasittavaa :/

Vierailija
24/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajia pitäs tukea myös...täällä rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy...

Voisko olla niin että se rikas tekee töitä ja on opiskellut monta vuotta kun taas köyhä ei opiskele ja harva tekee töitäkään.

Homma on kuule niin että lapsia tekemällä ei kuulu rikastua!

Niinpä, miksi sitten sen, jolla muutenkin jo rahaa enemmän ku tarpeeksi, pitäis saada hirveät äippärahat, mt sen, jolla rahaa ei oo, kitsastella huonolla äippärahalla.?

Miten niin köyhä ei opiskele ja harva tekee töitäkään, oi voi tuota sun käsitystä asioista.

Mitä jos kukaan ei suostuis tekeen niitä huonompi palkkasia töitä.? ei pysyis tämä maa pystyssä. Melkeempä se niin on, että mitä tärkeämpää ja arvokkaampaa työtä teet, sen huonompi palkka..

Vierailija
25/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äippäraha pitäis olla jus toisin päin, mitä pienemmät tulot, sitä enemmän äippärahaa, eikä niin, että mitä isommat tulot, sitä isompi äippäraha. Ei oikee toimi suomessa tukiasiat ei.

Jos mun palkka on 3000 ja sun 1000, MIKSI ihmeessä saisin vähemmän äityisrahaa kun sinä??

Juuri siksi että sinun palkka on 3000 euroa ja minun 1000. Eikai siinä sen kummempaa?

Sen tulisi olla ikäänkuin "palkka äitiydestä" eikä sillä summalla ole mitään tekemistä sen kanssa millaista työtä olet tehnyt aiemmin elämässäsi.

AP

vaadit itselles enemmän palkkaa äitiydestä??

Eikö kaiken järjen mukaan äippärahan pitäis olla kaiille sama??

Paitsi että kun sulla toi aivotoiminta on niin vähäistä ettet tajua että osan äippärahasta maksaa työnanataja.. Vai meinaatko että mun työnanatajan pitäis maksaa joka myös mun naapurin köyhälle mammalle???

Huoh.. luuserit on taas lyöneet "viisaat" päänsä yhteen:DDD

Vierailija
26/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisän ei ole tarkoitus olla mikään rahanlähde vanhemmille, vaan tasata eriarvoisuutta lapsi- ja eilapsiperheiden välillä. ei siis lapsiperheiden välillä vaan niiden joilla niitä on ja niiden joilla niitä ei ole.

Ja silloin jokaiselle lapsiperheelle kuuluu lapsilisät. UGH!

Vierailija
27/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät niille, joilla on korkeat tulot ja siten joko korkeampi koulutus tai muuten enemmän älliä selvitä elämässä.

Drop-outeja lapsentekokoneita, jotka lapsineen eivät koskaan tuota yhteiskunnalle mitään, ei pidä tukea!

Vierailija
28/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sun äitiysrahan maksaa valtio ja sun työnantaja, et sä sitä itse ole maksanut"

Ethän sä oikeasti VOI olla noin tyhmä? Mistä kuvittelet että valtio ne rahat saa? Hyvältä haltijalta? Ei se noin toimi, poislukien tietenkin Kreikka.

Vierailija
29/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei saa palkkaa tuhansia euroja, on hoitanut asiansa huonosti?!!

taitaisi tämä maa pysähtyä aika nopeasti ilman pienipalkkaisia...

huonommin kuin se joka tienaasen vaikkapa 4 tonnia.

Miksi yrittää jos kerran tulonsiirrot antavat lähes saman elintason luusereillekin?

Tätä tarkoitin.

Jos pieni palkka harmittaa, tee jotain sen eteen. Muutakin kuin vaadit nettipalstalla lisää tukia.

Vierailija
30/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla niin että se rikas tekee töitä ja on opiskellut monta vuotta kun taas köyhä ei opiskele ja harva tekee töitäkään.

Homma on kuule niin että lapsia tekemällä ei kuulu rikastua!

Niinpä, miksi sitten sen, jolla muutenkin jo rahaa enemmän ku tarpeeksi, pitäis saada hirveät äippärahat, mt sen, jolla rahaa ei oo, kitsastella huonolla äippärahalla.?

Miten niin köyhä ei opiskele ja harva tekee töitäkään, oi voi tuota sun käsitystä asioista.

Mitä jos kukaan ei suostuis tekeen niitä huonompi palkkasia töitä.? ei pysyis tämä maa pystyssä. Melkeempä se niin on, että mitä tärkeämpää ja arvokkaampaa työtä teet, sen huonompi palkka..

Nyt puhuttiin siis 4000e ja sitä suuremmista tuloista..

Meidän nettotulot on 7000e kuussa mutta on myös menot on isot jo pelkkää asuntolainaa maksetaan 2500e kuussa.

Maksetaan ihan järkyttävästi veroja joten on ihan kohtuullista että saadaan jotain takasinkin: Homma ei vaan toimi niin että rikkaat/keskituloiset maksaa kaiken saamatta mitään takaisin. Kuka täällä kauaa asuisi ja pitäis rahojaan jos systeemi olis sun ehdottama:DDD

Vierailija
31/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä loppuu viimeinenkin lapsilisä pian, niin että kaikin mokomin, ja vielä verollepantavaksi.

Vierailija
32/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, no ehkä mä olen vain vähä-älyinen apina jonka en tajua mistään mitään, kunhan vain ensimmäistä lapsilisää odotellessa ihmettelin sitä että yhteiskunta todellakin tukee minun lapsentekoani näin.. vaikka en tätä tukea välttämättä tarvitsisi. En ole pienituloinen.

TOki otan rahan vastaan ilomielin, mutta mietin vain, että ilmankin pärjäisin kuten varmaan moni muukin.

En ole sen puolella että laiskat ja kunnianhimottomat lapsentekokoneet pitäisi olla piikkiauki-tyyliin täysin samalla viivalla työssäkäyvien ja koulutettujen kanssa, mutta mietin vain kun eka kerta elämässä napsahtaa tuki tilille että waude, onkohan tämä nyt tosiaan ansaittua... :)

Anteeksi että olen pösilö enkä ajattellut asian kaikkia puolia, mutta nyt tiedän ainakin olevani idiootti! Jotain hyvää siis tässäkin avauksessa. Anteeksi.

Vierailija
33/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äippäraha pitäis olla jus toisin päin, mitä pienemmät tulot, sitä enemmän äippärahaa, eikä niin, että mitä isommat tulot, sitä isompi äippäraha. Ei oikee toimi suomessa tukiasiat ei.

Jos mun palkka on 3000 ja sun 1000, MIKSI ihmeessä saisin vähemmän äityisrahaa kun sinä??

Juuri siksi että sinun palkka on 3000 euroa ja minun 1000. Eikai siinä sen kummempaa?

Sen tulisi olla ikäänkuin "palkka äitiydestä" eikä sillä summalla ole mitään tekemistä sen kanssa millaista työtä olet tehnyt aiemmin elämässäsi.

AP

vaadit itselles enemmän palkkaa äitiydestä??

Eikö kaiken järjen mukaan äippärahan pitäis olla kaiille sama??

Paitsi että kun sulla toi aivotoiminta on niin vähäistä ettet tajua että osan äippärahasta maksaa työnanataja.. Vai meinaatko että mun työnanatajan pitäis maksaa joka myös mun naapurin köyhälle mammalle???

Huoh.. luuserit on taas lyöneet "viisaat" päänsä yhteen:DDD

Äitiysrahalla myös yritetään kannustaa ihmisiä hankkimaan niitä lapsia. Nykyajan uranaisia tuskin saisi elämään pienellä äitiysrahalla, kun ovat tottuneet hyviin tuloihin. Suuria asuntolainojakin saattaa olla, koska he tietävät voivansa maksaa suuren summan palkastaan. Eivät he toimeen tulisi jos äitiysraha olisi heillä samansuuruinen, kuin pienituloisemmilla, joilla ei mitään lainoja ole. Pienituloisemmat yleensäkkin hankkivat lapset todennäköisemmin, koska heillä ei ole ura esteenä. Ei heitä tarvitse kannustaa lapsen tekoon.

Kuulostaa epäreilulta, mutta tottakai se näin menee. Lapsi lisä on taas tarkoitettu lasta varten, ei perhettä varten. Sen ei pidä millään tavalla olla tulosidonnaista. Jotkut myös säästävät lapsilisän lapsen omalle tilille, jonka avulla lapsi saa helpomman tulevaisuuden. Suomessa verotus varsinkin hyvätuloisilla on sen verran kohtuutonta, ei heiltä kuuluisi mitään sosiaalietuuksia vähentää. Heitä tulisi palkita siitä, että arvostavat muita ihmisiä pitämällä itsensä hengissä ihan omilla avuillaan.

Työttömyys on tietenkin suurta tällä hetkellä, mutta tottakai koulutuksella saa paremmin varmistettua itselleen työpaikan ja myös hyvän palkan. Hyvätuloiset ovat yleensä itse tehneet paljon töitä sen eteen, että heillä on enemmän rahaa.

Vierailija
34/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palsta mamma saa niitä aina, mutta palsta mamman naapuri ei koskaan. Nih!

Vierailija
35/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät vaikuta kenenkään lapsentekoon. Hyvätuloisille niillä ei ole merkitystä, köyhille ne ovat liian pienet jotta niistä olisi mitään hyötyä.

Aivan turha tuki, jokainen osaa kyllä ratkaista lapsenteon ilman niitäkin. Tulevaisuudessa Suomeen muuttokin on niin suurta ulkomailta, että työvoiman takia ei lapsia mitenkään erityisesti tarvita.

Vierailija
36/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää maksaa siitä, että ei hoida asioitaan? Eli miksi yhteiskunnan pitäisi suosia niitä, jotka eivät halua tätä maata rakentaa ja osallistua yhteisiin kuluihin vaan ainoastaan elämäntapailevat ilman töitä!

Vierailija
37/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei saa palkkaa tuhansia euroja, on hoitanut asiansa huonosti?!!

taitaisi tämä maa pysähtyä aika nopeasti ilman pienipalkkaisia...

huonommin kuin se joka tienaasen vaikkapa 4 tonnia.

Miksi yrittää jos kerran tulonsiirrot antavat lähes saman elintason luusereillekin?

Tätä tarkoitin.

Jos pieni palkka harmittaa, tee jotain sen eteen. Muutakin kuin vaadit nettipalstalla lisää tukia.

Vierailija
38/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä asiassa yhtä köyttä?

Vähentäköön valtio jostain muusta, ei lapsiperheitä tarvii aina rokottaa!

Vierailija
39/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää maksaa siitä, että ei hoida asioitaan? Eli miksi yhteiskunnan pitäisi suosia niitä, jotka eivät halua tätä maata rakentaa ja osallistua yhteisiin kuluihin vaan ainoastaan elämäntapailevat ilman töitä!

On vain kaksi vaihtoehtoa: suurituloinen työssäkäyvä tai työtön??

Vierailija
40/63 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä nyt pösilöt että mistä se raha tulee? Aivan oikein, veroista. Ja vielä tarkennettuna yksityisen sektorin verotuloista, kunnan- ja valtionduuneista maksettu vero on vain saman rahan kierrättämistä systeemissä. Rahan joka alkujaan on peräisin sieltä parjatusta ja ahneesta yritysmaailmasta. On täysin oikein että nämä tuet on ansiosidonnaisia. Meidän perheessämme tulot on kohtuullisen hyvät, yhteensä vaimon kanssa tienaamme noin 140 000 euroa vuodessa. Ja olen varmasti ensimmäisenä barrikadeilla jos tämä punikkivasuripelleily jatkuu ja vähän parempituloinen joutuu KAIKESSA maksumieheksi. Solidaarisuutta pitää olla, mutta ei rajattoman piikin muodossa. Veroja taloutemme maksaa jo melkein 60 000 euroa vuodessa ja se saa luvan riittää samoihin etuihin kuin kaikilla muillakin! Kyllä, katson että olen ANSAINNUT paremman elintason myös vanhempainvapaalla ollessani. Itsehän olen veroillani tukeni maksanut (ja aika monen muun tuet lisäksi). Ja katson myös että nämä takarivin möykkääjät ja tupakkapaikan sankarit jotka räpistelivät laiskoina peruskoulun läpi ja jättäytyivät lapsentekokoneiksi ovat ANSAINNEET selvästi heikomman elintason niin töissä kuin vanhempainvapaallakin.

Se ny oikeasti vielä puuttuisi, että yhteiskuntaa pyörittävä ja kehittävä kansanosa ( se joll aon myös sitten eniten sitä mamonaa) tekisi entistä vähemmän lapsia, kun vajaamielisiset juopot ja muu köyhälistö löisi rahoiksi levittämällä jo valmiiksi surkeita geenejään.

EI KIITOS.