Lapsilisät pitäisi laittaa tulosidonnaisiksi!!
ESim jos vanhempien yhteenlasketut tulot ylittävät 4000e/kk, ei talouteen makseta lapsilisää.
Kommentit (63)
huutelee.. mietimättä yhtään mitään..
sanalla älyköt...
ku emmä viiti opintolainaa maksaa
ja maisteri ei saa töitä yhteiskunnan vika
vali vali vali
tulkaa kantaa mulle rahaa tänne kotiiiiiin
ja äippäraha pitäis olla jus toisin päin, mitä pienemmät tulot, sitä enemmän äippärahaa, eikä niin, että mitä isommat tulot, sitä isompi äippäraha. Ei oikee toimi suomessa tukiasiat ei.
Jos mun palkka on 3000 ja sun 1000, MIKSI ihmeessä saisin vähemmän äityisrahaa kun sinä??
Juuri siksi että sinun palkka on 3000 euroa ja minun 1000. Eikai siinä sen kummempaa?
Sen tulisi olla ikäänkuin "palkka äitiydestä" eikä sillä summalla ole mitään tekemistä sen kanssa millaista työtä olet tehnyt aiemmin elämässäsi.
AP
Pitäiskö sitten vielä korotella tukija sen perusteella miten lapsensa hoitaa. Vähä niinku "palkka äitiydestä"?
En tajua, mitä järkee siinä on, että jos oot tehny 5vuotta hyväpalkkasta duunia ja toinen joka on tehny hikisen vuoden paskapalkkasta duunii ois samassa asemassa?
Kumminkin, kun se suurempi tuloisempi ansaitsee yhtälailla "palkan äitiydestä". Eikö?
vaan korvausta, että ei pääse sinne duuniinsa oli palkka mikä hyvänsä. Elää pitää äitiys- ja vanhempainvapaallakin.
Onko perhe hyvätuloinen jos perheeseen kuuluu 2 aikuista ja yksi lapsi ja tulot on 4000 e kk?
Onko perhe hyvätuloinen jos perheeseen kuuluu 2 aikuista ja 8 lasta ja tulot on 4000 e kk?
Pitää varmaan huomioida muutakin kuin tulot?