Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla sellaisia ruokia, mitä ET syö, vaikka tarjottaisiin?

Vierailija
11.09.2011 |

Itse syön kyllä kohteliaisuus syistä myös sellaisia ruokia, joissa on jotain mille olen allerginen, vaikka kärsinkin seuraukset myöhemmin.

Mutta näitä ruokia en saa alas, vaikka mikä olisi;

-Mikä tahansa sieni ruoka. Puistatus. Meidän isä RAKASII sieniä ja se ryöppäämisen löyhkä. Hyi saamari, koko talo lemusi sen jälkeen.

-Ruispuolukkapuuro. Se haju ja maksu ja koostumus. Juu ei kiitos. Koulussa tuosta sai tarpeekseen.

-Veriletut ja muut veriruuat. Se haju on jo kuvottava.

-Maksalaatikko (ja varsinkin rusinallinen!). Juu, ei kiitos.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes täällä.

Aikuiset (?) ihmiset listaa ruokainhokkejaan, ja vieläpä perustelevat syitä, miksi niitä heillä on??

Siis oikeasti??

Vierailija
22/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat inhokkini ovat nimenomaan suutuntuman vuoksi, maku sinänsä ei ongelma "maistamiseen" mutta suutuntuma saa yökkäysrefleksin seuraavissa:

- sienet

- simpukat, osterit

- raaka/graavi kala

Maun vuoksi jää syömättä vain homejuustoa sisältävät, sitä voin näön vuoksi maistaakin, vaan en syödä.

Erikoisuuksista mädätetty hainevä jäi syömättä ihan jo hajun vuoksi, joka jo itsessään sai yökkäysrefleksin aikaan. Ja joku merijuttu myös, jota ei saanut edes pureksittua, vaan oli liukas kuminpala suussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella.En voi vaan ymmärtää aikuisia ihmisia, jotka eivät vaikkapa kylässä voi syödä jotain.Että pitää kokonaan kieltäytyä.Ja allergiat ovat eriasia.Mielestäni moukkamaista.

Ja yrittäppä lähteä ulos syömään näiden nirsoleiden kanssa...

Vierailija
24/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kaikki puurot sekä pinaattikeitto.

Jos kaalikääryleitä tarjotaan, saan jotenkin alas sen täytteen mutta kuoret jää lautaselle.

Vierailija
25/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella.En voi vaan ymmärtää aikuisia ihmisia, jotka eivät vaikkapa kylässä voi syödä jotain.Että pitää kokonaan kieltäytyä.Ja allergiat ovat eriasia.Mielestäni moukkamaista.

joka syö ihan jokaista ruokaa mitä lautasella nenän eteen kannetaan. Vai väitättekö että ilolla pistelisitte suuhunne Madventuresissa näytetyn apinan aivot-evään tai kujakoirasta tehdyn ruoan?

Sori vaan että nauran...

Vierailija
26/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes täällä. Aikuiset (?) ihmiset listaa ruokainhokkejaan, ja vieläpä perustelevat syitä, miksi niitä heillä on?? Siis oikeasti??

Miksi kaikesta pitäisi tykätä? Kyllä minulta lentää yrjö suusta, jos ottaisin palan sinihomejuustoa tai vuohenjuustoa. Eihän niitä tarvitse kylässäkään syödä eikä tehdä numeroa siitä, miksei maistu.

Vierailija
27/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattia syön kyllä pannulla freesattuna tai salaattina.

Jotkut äyriäiset ällöttää mutta ravuista pidän.

Monen inhoama maksa on mun herkkua:)

Vierailija
28/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka syö ihan jokaista ruokaa mitä lautasella nenän eteen kannetaan. Vai väitättekö että ilolla pistelisitte suuhunne Madventuresissa näytetyn apinan aivot-evään tai kujakoirasta tehdyn ruoan?

Sori vaan että nauran...

naura vaan ;)

Mutten usko, että suomessa moista saisi eteensä missään ja siinä kohin kieltäytyminen olisi varmaan ihan ymmärrettävää monille.

Ja kuten itse jo sanoin; Jos ruoka olisi vaaratonta ja oikei kypsennettyä, niin kyllä mä vaan ainakin maistaisin! Että Vuh vuh! :D

-61-

Vierailija
29/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat joissa käyn, tajoillaan sellaista ruokaa ettei tarvitse pelätä henkensä puolesta.

Allergiat on erikseen, mutta on äärimmäisen moukkamaista kieltäytyä syömästä, ihan vain sen vuoksi ettei ole tottunut johonkin ruokaan. Kaikkea syödään.

Meidän porukoissa näitä nirsoilijoita katsotaan aika säälien. Onneksi tulee aika harvoin vastaan.

Vierailija
30/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikuisen pitää voida syödä mitä tarjotaan, vaikkei kotona kaikkea laittaisikaan.

Ja vitut pitää. Se on tarjoajan ongelma, jos tarjoaa sellaista mitä joku ei syö, ja ottaa siitä syömättömyydestä nokkaansa.

Vierailija
31/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä syön aivan kaikkea, mikä on ruoaksi tarkoitettua

Eli söisit vaikka eläviä toukkia suoraan puunrungosta kaivettuna?

Vierailija
32/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt vaan ihan oikeasti tarvitsevat enemmän maistelukertoja kuin toinen! Esim. yksi meidän lapsista on vieläkin sellainen, että on todella epäluuloinen kaikkea uutta kohtaan ja ruoka pitää laittaa selvästi esille (=salaatti erikseen omaan nurkkaan, perunat toiseen nurkkaan ja kastike siihen väliin tms.). Mutta sitkeästi vaan maistatetaan niitä ruokia.

Kolme muuta lasta syövät mitä nenään eteen laitetaan.

Mutta sitten itse asiaan..

Jos jätetään allergiani pois luvusta, niin mun "lista", joita en syö.

-Sekametelisoppa (siis se luumu-hedelmä kiisseli, mitä tarjoillaan jouluna).

-Sienet.

-Maksaruuat.

-Kaalilaatikko + -kääryleet.

-Limaiset puurot (riisipuuro, kaurapuuro jne.), vaikka muuten tykkäänkin puuroista jne. ja meillä on usein ohra-, riisi- ja mannapuuroa lounaaksi. Mutta joskus esim. kaurapuuro on sellasta liisteriä, että huh huh.

-Veriletut.

-LÄMPIMÄT juomat (tee, mehu, kaakao ja kahvi).

-Puolukat.

-Tuuvinki (imelletty perunalaatikko).

-KOOKOS.

-Voileipäkakku.

Ja olen noita monta kertaa maistanut noita ruokia vuosien varrella, mutta kun ei mene, niin ei mene. Minkäs sille voi.

Ja näitä ruokia voin ottaa kohteliaisuudesta, vaikken niin tykkää.

-Täytekakku (enpä ole vielä maistanut onnistunutta kakkua, yleensä ne kakut on ylikosteita tai sitten se kerma lösähtänyt tms.

-Pulla.

-Kuivakakut.

Mutta suurintaherkkuani on mm. riista (esim. hirvi, NAM), äyriäiset (mitä isompi katkarapu, sen parempi), ravut + kalat eri muodossa.

Vierailija
33/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan että nauran...

naura vaan ;)

Mutten usko, että suomessa moista saisi eteensä missään ja siinä kohin kieltäytyminen olisi varmaan ihan ymmärrettävää monille.

Ja kuten itse jo sanoin; Jos ruoka olisi vaaratonta ja oikei kypsennettyä, niin kyllä mä vaan ainakin maistaisin! Että Vuh vuh! :D

-61-

apinan aivoista kieltäytyminen ois jotenkin hyväksyttävämpää kuin esim. silakoista tai sinihomejuustosta? Mikä sinä olet sanomaan että sinun mielipiteesi on oikea?

Vierailija
34/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksakastike.Muistan kouluaikoina,kun oli sipattia,niin haisi koulun keittolasta yläkerroksiin asti.

Vierailija
35/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksakastike.Muistan kouluaikoina,kun oli sipattia,niin haisi koulun keittolasta yläkerroksiin asti.

Risto Räppääjä-leffassaki sen Pakastaja-Elvi huutaa Ristoa ja Nelliä syömään makkarasipattia...

Vierailija
36/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole ET koskaan käynnyt ruokailemassa!

Vierailija
37/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes täällä.

Aikuiset (?) ihmiset listaa ruokainhokkejaan, ja vieläpä perustelevat syitä, miksi niitä heillä on??

Siis oikeasti??

En tiedä, pitäisikö itkeä vai vaan olla hiljaa tyrmistynyt. Tähän on tultu. Itse en syö lihaa, sillä se on mielestäni eettisesti väärin ja tarpeetonta, mutta muuten olen kaikkiruokainen. Vaikka joku maku tai ruoan koostumus ei nyt niin miellyttäisikään, en voisi ikinä kuvitella etteikö se "menisi alas". Tän on pakko olla seurausta siitä, että lapsille aina kuvitellaan kelpaavan vain nauravat nakit tai lihapullat. Ei siinä kauheasti makutottumukset pääse kehittymään.

Vierailija
38/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kesäkeitto

- janssoninkiusaus

- homejuustoja

- suolakurkkua

Vierailija
39/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siis itse hyla-tuotteita, mutta pieniä määriä syön kylässä kohteliaisuudesta tavallisenakin. Varsinkin jos oma moka eli en ole muistanut kertoa etukäteen. Mutta esim mitää riisipuurolautasia en syö tavallisena.

Sisäelin- ja veriruuat ottaisivat tosi koville syödä. Miellän esim maksan niin voimakkaasti ongelmajätelaitokseksi, että olisi hyvin epämiellyttävää syödä sellaista.

Ja jos ruoka on hyvin tulista niin en syö. Kohteliaampaa kieltäytyä kun vatsa ei kestä, kuin isäntäväelle että vieras istuu vatsa poltellen vessassa kun söi mitä ei kroppa kestä.

ja teorialinjalla, kieltäytyisin kyllä myös "kaikista hauskoista kokeiluista" jotka sisältäisivät esim ötököitä tai käärmeitä tms.

Vierailija
40/131 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes täällä.

Siis oikeasti??

Sinäpä sen sanoitEn tiedä, pitäisikö itkeä vai vaan olla hiljaa tyrmistynyt. Tähän on tultu. Itse en syö lihaa, sillä se on mielestäni eettisesti väärin ja tarpeetonta, mutta muuten olen kaikkiruokainen. Vaikka joku maku tai ruoan koostumus ei nyt niin miellyttäisikään, en voisi ikinä kuvitella etteikö se "menisi alas". Tän on pakko olla seurausta siitä, että lapsille aina kuvitellaan kelpaavan vain nauravat nakit tai lihapullat. Ei siinä kauheasti makutottumukset pääse kehittymään.

Ihan samalla tavalla moni voi pitää sinun kasvissyöntiäsi nirsoiluna, joten kannattaa unohtaa tuo holier than thou -asenne alkuunsa.

Mä olen itse kasvissyöjä, enkä nyt äkkiseltään keksi oman ruokaympyräni sisältä semmoisia ruokia, joita en söisi, mutta tiedostan kyllä, että kaikille ihmisille uusiin makuihin tottuminen ei ole yhtä helppoa kuin mulle. Jos ei tykkää, ei tykkää. Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää, että kaikki eivät ole samanlaisia.