Tunnetko ketään perussuomalaisia äänestänyttä?
Olen ihmetellyt erästä ilmiötä. Persut ovat oikein ilmiömäisesti lisänneet kannatustaan viimeisen vuoden aikana. On kuitenkin outoa, että kukaan ei henkilökohtaisesti tunne ketään perussuomalaisia äänestänyttä. Töissäkin osa porukasta vaikenee täysin kun persuista puhutaan, joten melkein arvaan heidän olevan kannattajia mutta eivät sitten tuo näkemyksiään mitenkään esille.
Tämä mahtaa olla melko ahdistavaakin, kun on kuitenkin valtaosa äänestäneistä (noin 80%) äänesti jotain muuta eli ovat melko rankasta persujen periaatteita vastaan. Ehkä vaikeneminen selittyykin sillä, että edustaa vähemmistöä. Mutta eikö kuitenkin omia aatteita pitäisi tuoda julki? Edistäisihän se myös puolueen ajamia asioita.
Itse en ketään persua tunne, arvailen vain joskus joidenkin olevan sinnepäin kallellaan päätelleen elämäntyylistä, kommenteista, koulutuksesta jne.
Kommentit (53)
kaikki kaverini, sukulaiseni, mieheni ja hänen suku sekä kaverit äänestimme persuja.
Enkä uskalla kaikilta ystäviltä edes kysyä, koska en voisi pitää sellaista ihmistä ystävänäni, joka äänestää persuja.
ääenstänyt persuja) ovat sen verran avarakatseisempia kuin sinä, että ehkäpä vielä sulattavat sinut heidän ystäkseen, tosin, et ole ihminen, joka ansaitsee ystäviä tuolla ajatusmaailmalla.
En tiedä kuin akateemisia persujen äänestäjiä.
noin 20kpl. Dippainssejä ja fyysikoita.
Duunari kaverini äänestivät kokomusta ja SDPtä.
Jokunen vihreitä äänestänyttäkin tiedän. Niillä vaan ei ole kaikkia puskia metsässään.
Ajatella, ja minä en ole huomannut hänessä mitään muutosta :O Mutta kait se on pakko sanoa etten voi olla hänen ystävänsä koska äänesti persuja :(
Yksi mieheni kavereista. Ja mieheni on siis mamu ja tämä kaveri on oikeasti hyvä kaveri vuosien takaa ja meillä on ollut paljon kivaa yhdessä. Sanoi olevansa maahanmuuttokriittinen, muttei mieheni tapauksessa ;-)
Minä, mieheni, siskoni, siskoni mies.
Suomessa on vaalisalaisuus, kaikki eivät halua puhua päätöksestään ja sitä tulee kunnioittaa. Politiikasta voi puhua myös mainitsematta puolueita. Olen itse sitä mieltä, että kaikilla puolueilla on jotain hyvää.
Olemme avoimesti puhuneet puoluekannatuksesta. Osa on ollut "mikäs siinä, hyviä asioita ajavat".
Toiset(eriyisesti nuoremmat) ovat pitäneet meitä hulluina, koska ovat lukeneet vaan hakkaraisen sekoiluista tai halla-ahon rasisteista jutuista ymmärtämättä puolueen tarkoitusperiä.
Se entinen luokkakaveri, joka jätti lukion kesken ja on jo toiseen kertaan naimisissa ja lapsia kolmelle miehelle. Fb:n kommenttien perusteella persuja äänesti.
Miten se on mahdollista? He edustavat ihan erilaisia näkökantoja ja koulutustaustat ovat keskimäärin hyvin erilaiset.
Miksi muka joku kokoomuslainen kääntyisi persuksi? En usko hetkeäkään. Tai sitten on pahasti oma identiteetti hukassa.
En usko tätäkään. Ei kertakaikkiaan voi olla totta. Nimittäin olen itse töissä kaikkien tuntemassa isossa (toistaiseksi vielä) suomalaisessa IT yrityksessä. Persuja kyllä ihmetellään mennen tullen kaikissa kahvi- ja ruokapöytäkeskusteluissa.
Pitänee alkaa silmäillä ihmisten ilmeitä. Sehän paljastanee, kuka on persu. Haluaisin nimittäin tutustua yhteenkin, joka on äänestänyt tuota puoluetta. Olisi muutama asia, joista tahtoisin kysyä ja keskustella ihan mielenkiinnosta. Tällä palstalla on niin fanaattista, että ei paljon inspiroi.
Niin, ja kuten kävi ilmi, en tunne vielä ketään persua.
En usko tätäkään. Ei kertakaikkiaan voi olla totta. Nimittäin olen itse töissä kaikkien tuntemassa isossa (toistaiseksi vielä) suomalaisessa IT yrityksessä. Persuja kyllä ihmetellään mennen tullen kaikissa kahvi- ja ruokapöytäkeskusteluissa.
Pitänee alkaa silmäillä ihmisten ilmeitä. Sehän paljastanee, kuka on persu. Haluaisin nimittäin tutustua yhteenkin, joka on äänestänyt tuota puoluetta. Olisi muutama asia, joista tahtoisin kysyä ja keskustella ihan mielenkiinnosta. Tällä palstalla on niin fanaattista, että ei paljon inspiroi.
Niin, ja kuten kävi ilmi, en tunne vielä ketään persua.
Olen töissä suuressa kansainvälisessä IT-alan firmassa ja tunnen monta persua. Itse en ole.
Oikeasti!? Olen ymmälläni. Ja vähän hävettääkin. Olen nimittäin itsekin aivan surutta nauranut Soinin kohkailulle ja koko persuilmiölle muiden mukana. Eipä tullut mieleen, että seurassa voisi olla joku persu. Näin vahvasti sitä näköjään yhdistää persut ihmisiin, jotka eivät käy ihan täysillä tai ovat muuten vain sitä porukkaa, jotka eivät hakeudu elämässä kovin pitkälle.
No, tulipahan ennakkoluulot sitten karistettua. Mutta silti... kutkuttaisi tietää, onko meillä osastolla ketään oikeasti persuja äänestänyttä. 20 hengen tiimistä kaikki ovat tosi avoimia kansainvälisyyttä kohtaan, ovat itsekin olleet monet ulkomailla kuten minäkin, kaksi henkilöä tiimistä on aasiasta ja heidät otetaan tosi hyvin mukaan jne. En millään tahdo uskoa, että porukassamme olisi ketään niin rajoittunutta kuin perussuomalaiset ovat.
Voi voi, meni mielenrauha.
Mistä olet tuollaista päähäsi saanut?
Toisaalta, Hommaforum on keskustelupalsta siinä kuin AV:kin.
http://hommaforum.org/index.php?action=forum&Itemid=37
Älytöntä demonisoida keskustelupalstaa!! (En sano että sinä demonisoisit mutta noin yleensä.)