Tunnetko ketään perussuomalaisia äänestänyttä?
Olen ihmetellyt erästä ilmiötä. Persut ovat oikein ilmiömäisesti lisänneet kannatustaan viimeisen vuoden aikana. On kuitenkin outoa, että kukaan ei henkilökohtaisesti tunne ketään perussuomalaisia äänestänyttä. Töissäkin osa porukasta vaikenee täysin kun persuista puhutaan, joten melkein arvaan heidän olevan kannattajia mutta eivät sitten tuo näkemyksiään mitenkään esille.
Tämä mahtaa olla melko ahdistavaakin, kun on kuitenkin valtaosa äänestäneistä (noin 80%) äänesti jotain muuta eli ovat melko rankasta persujen periaatteita vastaan. Ehkä vaikeneminen selittyykin sillä, että edustaa vähemmistöä. Mutta eikö kuitenkin omia aatteita pitäisi tuoda julki? Edistäisihän se myös puolueen ajamia asioita.
Itse en ketään persua tunne, arvailen vain joskus joidenkin olevan sinnepäin kallellaan päätelleen elämäntyylistä, kommenteista, koulutuksesta jne.
Kommentit (53)
Suomalaiset ovat valmiita luopumaan omista ikivanhoista perinteistään maahanmuuttajien takia. Esimerkkinä vaikka se ettei suvivirttä enää lauleta kevätjuhlassa.
Siis sitä, ettei Suvivirttä muka lauleta enää mamujen takia?! Keksikää nyt joku parempi ja uskottavampi valhe, tuo on jo TYLSÄÄ!!
Olen ottanut etäisyyttä heihin.
Aloitko vihata heitä ja syrjiä? Kuullostaa vakavalta ja suvaitsemattomalta jos syrjit jotain ihmistä sen takia, että äänesti vaaleissa :(
ja tunnen monta. emme asu jakomäessä eikä meillä ole lävistyksiä ja tatuointeja.
itseni!
On pelkästään järkevää ravistella menneitä poliittisia jäänteitä! kaikkien on pakko terävöityä mikäli meinaavat yhtään pysyä vallankahvassa!
Mielestäni perussuomalaisista on annettu kovin yksipuolinen kuva joka perustuu muutaman ihmisen lausuntoihin tai ajatuksiin.
Onkos vanhat puolueet sitten kaikkien mielestä hyviä ja ihania? tavallisen ihmisen asialla??
Mitä kertoo seksuaalihäirinnät eduskunnassa, vaaliraha jupakka jne... siinä kähmiessä Suomen asiat meni päin helvettiä.
Vanhas Mattiakin tais kiinnostaa enemmän missä piliään liottas kuin että miten maalla menee..
että se edellyttää jollain homma-forumilla pyörimistä. suurin osa meikäläisistä tuskin on edes käynyt foorumilla, ei me ainakaan.
että se edellyttää jollain homma-forumilla pyörimistä. suurin osa meikäläisistä tuskin on edes käynyt foorumilla, ei me ainakaan.
Itse äänestin kokoomusta (viimeistä kertaa tosin näillä näkymin), mutta silti vastustan esim nykyistä europolitiikkaa ja maahanmuuttopolitiikkaa. Kokoomuksessa on koko nuorempi siipi aika lailla samoilla linjoilla perussuomalaisten kanssa, mm erittäin pätevä ja ansioitunut Elina Lepomäki, jolle annoin ääneni. Harmillista, että jäi ns varanaiseksi. En kyllä käsitä mikä tekee AV-mammoille persuista niin ihmeellisen puolueen, joku voisi selittää tätä hieman? Ajavat lapsiperheiden asemaa enemmän kuin mikään muu puolue, ovat poliittisesti keskellä tai hieman ehkä vasemmalla jne. Aika outo yhtälö mielestäni teillä, jotka sitä niin kovin kritisoitte vai pelkäättekö vaan muutosta ja oman puolueen valta-aseman vähenemistä?
Olen ottanut etäisyyttä heihin.
Juuri tällaisten ihmisten takia monet varmasti jättävät kertomatta.
Pystyykö teille edes kertomaan mitä puoluetta äänesti? Jos se olikin väärä ja te kiukustutte siitä? Muuttuuko se tuttunne joksikin hirviöksi samalla sekunnilla kun saatte tietää hänen äänestämänsä puolueen?
Alkaa tuntumaan ettei se vika kokonaan persuissa ole.
Otin etäisyyttä. Olen vähemmän tekemisissä. Tse asiassa mahdollisimman vähän. Tavatessaani sattumalta olen ystävällinen.
Mutta ei kiinnosta esim FB:ssä lukea niitä tyhmiä rasistisia juttuja. Olen mieluummin olematta kaveri.
Otin etäisyyttä. Olen vähemmän tekemisissä. Tse asiassa mahdollisimman vähän. Tavatessaani sattumalta olen ystävällinen.
Mutta ei kiinnosta esim FB:ssä lukea niitä tyhmiä rasistisia juttuja. Olen mieluummin olematta kaveri.
Mutta sinun mielipiteesi ja juttusi ovat aina A-luokkaa?
Uskoiskohan tuohon :) Kuullostat aika suvaitsemattomalta minäminäminä-ihmiseltä, jonka mielipiteet voivat vain olla oikeita. Taisi kaverisi jäädä voiton puolelle ja paljon, ei sinun kaltaisiasi kavereita kannata pitää eivätkä ne ole mitään kaveretia laisinkaan.
Olen ottanut etäisyyttä heihin.
Juuri tällaisten ihmisten takia monet varmasti jättävät kertomatta.
Pystyykö teille edes kertomaan mitä puoluetta äänesti? Jos se olikin väärä ja te kiukustutte siitä? Muuttuuko se tuttunne joksikin hirviöksi samalla sekunnilla kun saatte tietää hänen äänestämänsä puolueen?Alkaa tuntumaan ettei se vika kokonaan persuissa ole.
Voi olla, että muutkin ovat äänestäneet, mutta eivät toitota typeryyksiään joka puolella. Nämä toivottavat.
En tiedä ovatko he sitten tuota jonkun mainitsemaa roskaväkeä, eivät ainakaan jos tuloihin on katsomista.
Monella on hyvät perustelut, mm. tämä suomen velkataakaan lisääminen on aika törkeää ja kookoomuksen ja SDP:n vaalihuijaukset.
Tosin tiedän muutaman, mutta en tunne sillä tavalla, että osaisin sanoa juuta tai jaata heidän arvomaailmastaan. Lähipiirissäni ei äänestetä persuja.
Persuja äänestäneiden kannattaa miettiä ketä äänestää. Se ilmenee hyvin eduskuntaryhmästä. patavanhoillisia ja ahdaskatseisia ukkoja sekä julkirasistisia keski-ikäisiä miehiä. Joukkoon on eksynyt pari asiallisen oloistakin ihmistä. Vanhempani kuuluvat myös tähän suvaitsemattomaan joukkoon - häpeän heidän puolestaan.
Tunnen, minä itse äänestin persua (Halla-ahon listalta vielä). Samoin äänesti mieheni, samaa ehdokasta joka pääsi myös läpi. Olemme molemmat ex-kokoomuslaisia ja akateemisesti koulutettuja.
Tätini ja hänen miehensä äänestivät myös persua. He ovat maanviljelijöitä ja entisiä Keskustan äänestäjiä.
Lisäksi mieheni entinen työkaveri äänesti persua. Hänkin on ex-kokoomuslainen ja akateeminen.
Mieheni veli äänesti persua. Hän on ex-vasuri ja ammattikoulun käynyt.
Muita ei nyt tule mieleeni.
Aika moni ei halua armasta suomea altistaa monikulttuurisuudelle, koska se ei vaan toimi.
Myös EU tulee suomelle kalliiksi.
Enkä uskalla kaikilta ystäviltä edes kysyä, koska en voisi pitää sellaista ihmistä ystävänäni, joka äänestää persuja.
Enkä uskalla kaikilta ystäviltä edes kysyä, koska en voisi pitää sellaista ihmistä ystävänäni, joka äänestää persuja.
Kukahan nyt ei ole suvaitsevainen ;)
oliN. Hommalta ja muilta palstoilta saa persuista helposti sellaisen kuvan, että ne kaikki haluavat pahaa muille kuin persuille.