Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua nähdä kaveriani vain koska en kestä hänen tytärtään (4 v.)

Vierailija
07.09.2011 |

:(

Olen ihan oikeasti suruissani tästä. Se lapsi on ku pellossa elänyt, ei mitään rajoja. En jaksa tässä nyt ihan kauheasti erittelemään mitä erityistä lapsi tekee, mutta hän on aivan mahdoton. Esim. minua hän saattaa lyödä ja läiskiä (viimeksi läiski mahaan ja olen raskaana, se oli niin viiminen tikki että otin lasta kädestä kiinni ja sanoin että toista ei saa lyödä, alkoi hirveä itku ja ulina että minä satutin häntä) ja huutaa että minä en saa hänelle sanoa mitään.

YMMÄRRÄN TÄYSIN, että hän on lapsi. Ja just siinä vinkura iässä, mutta kaikista kamalinta siinä on seurata sivusta sitä kun lapsen äiti ei tee asialle mitään. Puistossakin kun istutaan ja lapsi menee hyppimään lenkkareilla vesilätäkköön, äiti sanoo asiasta monta kertaa mutta ei sen vertaa jaksa nousta penkiltä ylös että menis kädestä pitäen ohjaamaan lapsensa pois lätäköistä.

Oon ihan kauhuissani että jos myös minun lapsestani tulee tuollainen, ja varmasti tuleekin ainakin tiettyyn pisteeseen asti, mutta jotain rajoja on oltava. Ystäväni myös naureskelee että kuule kyllä sunki lapses tulee sinua lyömään. Varmasti tulee mutta eiköhän se sit oo eri asia hyväksynkö lapsen lyömistä vain en?! Eli en lupaa jäätelöä että lopettaa lyömisen, mutta kun jatkaa lyömistä ja ostaa silti jäätelön.

Muistan kun joskus ystäväni totes että kun hän ei jaksa niistä samoista asioista sanoa ja niitä samoja asioita kieltää, mutta ymmärtääkseni se kasvattaminen on just sitä, johdonmukaista toistoa toiston perään?

Olenko ainut ihan kauhea ihminen, eikö kenelläkään ole kokemusta vastaavasta? :(

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti läheinen ystävä, niin etkö voisi puhua asiasta? Sanoa että nyt on se tilanne että pelkäät mitä tapahtuu kun lapsella on niin paljon vapauksia ja että sinulla on se ehdoton raja että ei saa lyödä tai hyväksyä lyömistä.

Meillä 1,5 v harrastaa tuota että väsyneenä tai turhautuneena käy nipistelemässä ja puremassa, mutta sitkeästi kitketään tätä tapaa pois..

Vierailija
62/63 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin tyttö on melkein 11v. Aivan kauhea ollut pienestä pitäen. Ei mitään rajaa siinä, mitä tekee, mm. lyö ketä tahansa.

Onneksi kaveri on nyt parin vuoden ajan jättänyt tämän tytön kotiin, kun on meille tullut muiden kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteessa oon - mua ei kaverin lapsi mäiski tms, mutta en jaksa sivusta seurata kuin se "riiviö-prinsessa" pyörittää koko perheen showta...jos asiaan puuttuu niin rinsessan äiti vähättelee, että se nyt on vaan hankala ikä. mennään ostaan jätskit! ei jummi. meillä tuli kotiarestia jo tuli tehtyä töllön töitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi