Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fb:n naurettava ketjuviesti: "kotiäitiys on työ.."

Vierailija
07.09.2011 |

Että näen taas punaista! Kotiäitiys EI OLE työ. Miksi hitossa siitä pitäisi maksaa palkkaa, että hoidat OMIA lapsiasi??!! Itsekin olen tällä hetkellä äitiyslomalla ja olen kiitollinen siitä, että suomessa on sellainen kuin kotihoidontuki, enkä todellakaan pidä sitä itsestäänselvyytenä.

Ja sori vaan, mutta kyllä huomaa, että on "tietynlainen" ihmistyyppi joka tuollaista paskaa seinälleen postaa (ei koulutusta eikä työkokemusta jne.).

"Kotiäitiys on työ, usein kiireinen, harvoin taukoja, suurimmaksi osaksi ilman apua, palkka on huono. Työaika on 24/7. Sen lisäksi ei tule joulubonuksia, kutsuja pikkujouluihin (kuka äiti niihin voisi mennä) eikä kiitoksen sanaa kuulu.

Silti jokainen äiti tekee työnsä mielellään eikä turhia valita kelleppä sitä valittas, ei oo kunnon liittoa äideillä.

Kopioi tämä itsellesi jos kiität ja arvostat jokaista kotiäitiä! ?"

Kommentit (138)

Vierailija
101/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli töistä kotiin ja löysi kolme lastaan leikkimässä pihalla mudassa pyjamat yhä päällään.

Tyhjiä ruokapakkauksia oli levitelty ympäri etupihaa. Vaimon auton ovi oli auki,

samoin talon etuovi eikä koiraa näkynyt missään.

Tullessaan ovelle mies näki vielä hurjemman sotkun. Jalkalamppu oli kaadettu,

matto oli rypyssä seinää vasten. Etummaisen huoneen televisiossa pauhasi kovaäänisesti lastenkanava,

leluja ja erilaisia vaatekappaleita oli pitkin olohuoneen lattiaa.

Keittiössä astiat täyttivät tiskialtaan, aamiainen oli levitelty pitkin työtasoa, jääkaapin ovi oli selällään,

koiran ruokaa oli pitkin lattiaa, pöydän alla oli rikkinäinen lasi ja takaovelle oli levinnyt pieni kasa hiekkaa.

Mies lähti nopeasti kohti yläkertaa, väistellen leluja ja vaatekasoja, etsien vaimoaan.

Mies oli huolissaan jos vaimo on sairastunut tai jos jotain vakavaa on tapahtunut.

Kylpyhuoneen oven alta valui pieni vesinoro. Mennessään kylpyhuoneeseen hän löysi märkiä pyyhkeitä,

likaisen saippuan ja lisää leluja leviteltynä ympäriinsä. Lattialla oli kilometreittäin vessapaperia,

hammastahnaa oli töhritty peiliin ja seiniin.

Rynnätessään makuuhuoneeseen hän löysi vaimonsa sängystä peittoihin kääriytyneenä lukemassa kirjaa, pyjama päällään. Vaimo katsoi miestään, hymyili ja kysyi kuinka hänen päivänsä oli mennyt.

Mies katsoi vaimoaan ymmällään ja kysyi: ”Mitä täällä on tänään tapahtunut?”

Vaimo hymyili taas ja vastasi: ”Tiedäthän, joka päivä kun tulet töistä kotiin,

kysyt minulta mitä ihmettä oikein teen koko päivän?”

”Kyllä” oli hänen epäuskoinen vastauksensa. Vaimo vastasi: ”Tänään jätin sen tekemättä.”

Jennifer Johnson

Vierailija
102/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites palkkatyössä käyvä äiti? Hänhän se vasta kova sissi onkin, kun painaa kahta työtä ja osittain vielä yhtäaikaa!

Vanhemmuus ei ole työtä. Se on vanhemmuutta.

En ole ikinä kuullut töistä palaavasta vanhemmasta, joka illalla kotona tekisi kaikki kotiäidin tekemät hommat! Uskoisin, että sinunkin lapsellesi on joku muu jo tehnyt vähintään lounaan ja välipalan, hoitanut parikin ulkoilutusta, järjestänyt ohjelmaa päiväksi, leikittänyt ja askarrellut, piirrellyt, maalannut, muovaillut ja selvittänyt kaikki riidat ja ongelmat ja ohjannut ja opettanut ja kasvattanut, käyttänyt vessassa ja pukenut ja riisunut edestakaisin jne. Jos näin ei ole, niin vaihda ihmeessä hoitopaikkaa, sillä normaaleilla työssäkäyvillä vanhemmilla päiväkodin henkilökunta tekee nämä eikä suinkaan vanhemmat illalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne äidit, jotkat tekevät 8/24 TÖITÄ ja hoitavat lapsia 16/24. Hehän vasta sankareita ovat!

Mutta miten kotiäitien arvonnostatus sulta on pois?

Vierailija
104/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika naurettavaa. Mutta todellisuudessa olisi hienoa jos kotiäideille kertyisi lomapäiviä. Edes yksi viikonloppu / 3kk milloin kunta järjestäisi lastenvahdit edes päiväsaikaan. Se olisi kyllä todella hieno juttu äideille joilla ei ole rahaa eikä omaa tukiverkostoa! Ja ennenkaikkea heidän parisuhteelle ja mielenterveydelle. Tämä voisi olla sitä ennaltaehkäisevää työtä! Tästähän saisikin työstettyä ihan ajatuksen. Taidankin laittaa kunnalle valtuustoaloitetta! Hmm .

Mikäs uusi innovaatio tässä on? Kunnalla on erimuotoisia tuki,-ennaltaehkäiseviä toimia lapsiperheille, jos ei ole rahaa, eikä tukiverkostoa ja muutenkin.

Vierailija
105/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs ne äidit, jotkat tekevät 8/24 TÖITÄ ja hoitavat lapsia 16/24. Hehän vasta sankareita ovat!

Mutta miten kotiäitien arvonnostatus sulta on pois?

se on multa pois? Olen itsekin kotiäiti mutta ei tämä työtä ole ja ihan "tarpeeksi" tästä maksetaan (tai siis miksi pitäisi enemmän?). Olen vain sitä mieltä että enemmän se vaatii, että tekee MYÖS töitä.

Vierailija
106/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites palkkatyössä käyvä äiti? Hänhän se vasta kova sissi onkin, kun painaa kahta työtä ja osittain vielä yhtäaikaa!

Miten voi (ilmeisesti) töissäkäyvä ihminen olla näin yksinkertainen..? En ole ikinä kuullut töistä palaavasta vanhemmasta, joka illalla kotona tekisi kaikki kotiäidin tekemät hommat! Uskoisin, että sinunkin lapsellesi on joku muu jo tehnyt vähintään lounaan ja välipalan, hoitanut parikin ulkoilutusta, järjestänyt ohjelmaa päiväksi, leikittänyt ja askarrellut, piirrellyt, maalannut, muovaillut ja selvittänyt kaikki riidat ja ongelmat ja ohjannut ja opettanut ja kasvattanut, käyttänyt vessassa ja pukenut ja riisunut edestakaisin jne. Jos näin ei ole, niin vaihda ihmeessä hoitopaikkaa, sillä normaaleilla työssäkäyvillä vanhemmilla päiväkodin henkilökunta tekee nämä eikä suinkaan vanhemmat illalla!

Ainakaan mitään vaativaa. Koska ainakin omani vaatii enemmän kuin ulkoilutusta, ruuanlaittoa, pyllyn pesua ja askartelua. No onneksi siitä saa enemmän palkkaakin :)

Vierailija
107/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten joku kokee omien lasten hoitamisen työnä, josta tulisi saada palkkaa. Ai miten niin äidit eivät voi mennä pikkujouluihin? Mikähän sen estää? Järjestäisivät kotiäidit itse omat pikkujoulunsa, niinhän monilla työpaikoillakin tehdään. Samoin he ovat aivan vapaita perustamaan tuon kaipaamansa liiton, jos se nyt niin tärkeää on. Sitä paitsi työelämässäkin työntekijä itse on melko pitkälle vastuussa omasta urastaan ja sen kehityksestä. Jos ala ei sovi tai palkka on omiin tarpeisiin liian pieni, pitää vaihtaa alaa.

Olen itsekin ollut kotiäitinä, mutta ei se mikään TYÖ ollut. Olin kotona lasten kanssa, koska nimenomaan halusin pitää taukoa TYÖelämästä.

Vierailija
108/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riehumista. Kyllä se leppoisaa oleilua on verrattuna työelämän vaatimuksiin. Jos jollain on kiire, niin se on sitten itse aiheutettua höösäystä.

Vierailija
109/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovimmin elämässäni olen kuitenkin tehnyt töitä kotiäitivuosinani. Itse arvostan yleensä ihmisiä, pidän kaikkia hyvinä ja ansioikkaina ellei toisin todisteta.

Vierailija
110/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 6 vuotta kotiäitinä. Pidän huolta lapsesta ja kodin hoidosta. Hoidan myös kaikki kodin asiat kuten laskut, kaupassakäynnit ja ruuanlaiton monta kertaa päivässä.

Kotitöitä en ala luettelemaan koska kaikki varmasti tietää mitä ne ovat. Lasta vien eri harrastuksiin ja olen mukana erilaisissa toimikunnissa.

Hoidan perheemme lemmikit.

Shoppailen uusia vaatteita tarpeen mukaan ja olen tarkka siitä mitä ostan joten se vaatii vertailuja.

Mahdollistan sen että mieheni käy VAIN töissä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla työssä se 8-16 ja minä hoidan kaiken muun, sen että ruoka on valmiina, olen tehnyt eväät hänelle töihin, aina on puhtaita tai uusia vaatteita kaapissa,laskut maksettu, auto huollettu, lapsen asioista hänen ei tarvitse huolehtia. Minä muista lääkärit ja harrastukset joihin mies tosin osallistuu tulemalla paikalle.

Joka päivä koti on siisti miehen tullessa töistä.

Joku sanoo etten minä tee töitä... kyllä tämä kaikki ihan työstä käy :) Onneksi mies osaa arvostaa työtäni!

Vierailija
111/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mitään vaativaa. Koska ainakin omani vaatii enemmän kuin ulkoilutusta, ruuanlaittoa, pyllyn pesua ja askartelua. No onneksi siitä saa enemmän palkkaakin :)

Vauva-aika oli paljon raskaampaa kuin palkkatyö, joka ei minulla ole mitään pyllyn pesua. Naurettavaa aina nokitella kumpi on vaativampaa, kotiäitiys vai palkkatyö, kun tilanteet vaihtelevat.

Vierailija
112/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin teen 2 h töitä kotona kun hoidan lapset aamulla kouluun ja päiväkotiin ym. aamuaskareet. Sitten teen 8 h töitä kodin ulkopuolella. Tämän jälkeen vielä 6 h työskentelyä kotona lasten ja kotitöiden parissa. Jos lasketaan yö mukaan (usein lapset vaativat huomiota silloinkin = työtä epäinhimilliseen aikaan) niin tämän ilta/yövuoron pituudeksi tulee jopa 14 tuntia.

Vierailija
113/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kotiäidin ura kelpaa niin vaihtakaa.

Vierailija
114/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riehumista. Kyllä se leppoisaa oleilua on verrattuna työelämän vaatimuksiin. Jos jollain on kiire, niin se on sitten itse aiheutettua höösäystä.

Ja moni valitsee työn, koska viihtyy töissä paremmin kuin kotiäitinä, mikä kertoo ehkä että kotiäitiys kuitenkin on monelle henkisesti rankkaa.

Vierailija
115/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi (ilmeisesti) töissäkäyvä ihminen olla näin yksinkertainen..? En ole ikinä kuullut töistä palaavasta vanhemmasta, joka illalla kotona tekisi kaikki kotiäidin tekemät hommat! Uskoisin, että sinunkin lapsellesi on joku muu jo tehnyt vähintään lounaan ja välipalan, hoitanut parikin ulkoilutusta, järjestänyt ohjelmaa päiväksi, leikittänyt ja askarrellut, piirrellyt, maalannut, muovaillut ja selvittänyt kaikki riidat ja ongelmat ja ohjannut ja opettanut ja kasvattanut, käyttänyt vessassa ja pukenut ja riisunut edestakaisin jne. Jos näin ei ole, niin vaihda ihmeessä hoitopaikkaa, sillä normaaleilla työssäkäyvillä vanhemmilla päiväkodin henkilökunta tekee nämä eikä suinkaan vanhemmat illalla!

Eli vain vaativat työt ovat sitä oikeaa työtä? (Miten muuten määritellään vaativa? Onko se työtä, josta saa paljon rahaa, vai työtä jonka avulla ihmiset selviytyvät hengissä ja lapset kasvavat terveinä aikuisiksi..?) Ja esimerkiksi ne ihmiset, jotka hoitavat sinun lastasi päivät, ovat ihan tyhjänpäiväisiä? Miksi ihmeessä jätät lapsesi sellaisten ihmisten kanssa, etkö arvosta lapsiasi sen enempää?

Sinun mittakaavallasi minä en ilmeisestikään ole ikinä elämässäni tehnyt töitä, se on myönnettävä.

Vierailija
116/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta usein kotiäideillä ei olekaan työpaikkaa odottamassa tai ei ole ylipäänsä mitään koulutustakaan mihinkään. Sen takia ne ovat kotona, kun eivät muutakaan osaa.

Vierailija
117/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kotiäidin ura kelpaa niin vaihtakaa.

Minä työäitinä täällä olen kirjoittanut jo monta kirjoitusta kotiäitien puolesta. En vain tajua miksei kotiäitiydelle haluta antaa arvoa.

Vierailija
118/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 6 vuotta kotiäitinä. Pidän huolta lapsesta ja kodin hoidosta. Hoidan myös kaikki kodin asiat kuten laskut, kaupassakäynnit ja ruuanlaiton monta kertaa päivässä. Kotitöitä en ala luettelemaan koska kaikki varmasti tietää mitä ne ovat. Lasta vien eri harrastuksiin ja olen mukana erilaisissa toimikunnissa. Hoidan perheemme lemmikit. Shoppailen uusia vaatteita tarpeen mukaan ja olen tarkka siitä mitä ostan joten se vaatii vertailuja. Mahdollistan sen että mieheni käy VAIN töissä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla työssä se 8-16 ja minä hoidan kaiken muun, sen että ruoka on valmiina, olen tehnyt eväät hänelle töihin, aina on puhtaita tai uusia vaatteita kaapissa,laskut maksettu, auto huollettu, lapsen asioista hänen ei tarvitse huolehtia. Minä muista lääkärit ja harrastukset joihin mies tosin osallistuu tulemalla paikalle. Joka päivä koti on siisti miehen tullessa töistä. Joku sanoo etten minä tee töitä... kyllä tämä kaikki ihan työstä käy :) Onneksi mies osaa arvostaa työtäni!

Minulla on kaikkeen tuohon aikaan 3h, joihin sinulla on aikaa 24/7. Olen kade.

Vierailija
119/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitajankin työ. Tilannehan on joko se, että äiti tai isä hoitaa omat lapset ja huushollin päiväsaikaan, tai se, että äiti ja isä menevät työhön muualle ja joku toinen menee töihin hoitamaan heidän lapsensa ja yhteiskunta maksaa vieläpä satoja euroja tuosta järjestelystä. Että ei tämä niin kovin syvällistä pohdintaa vaadi pitäisikö sitä arvostaa vai ei. Pitäähän sitä, ja kyllä suomessa tietysti hieman siitä maksetaankin mutta todella vähän.

Vierailija
120/138 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 6 vuotta kotiäitinä. Pidän huolta lapsesta ja kodin hoidosta. Hoidan myös kaikki kodin asiat kuten laskut, kaupassakäynnit ja ruuanlaiton monta kertaa päivässä. Kotitöitä en ala luettelemaan koska kaikki varmasti tietää mitä ne ovat. Lasta vien eri harrastuksiin ja olen mukana erilaisissa toimikunnissa. Hoidan perheemme lemmikit. Shoppailen uusia vaatteita tarpeen mukaan ja olen tarkka siitä mitä ostan joten se vaatii vertailuja. Mahdollistan sen että mieheni käy VAIN töissä. Hänen ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla työssä se 8-16 ja minä hoidan kaiken muun, sen että ruoka on valmiina, olen tehnyt eväät hänelle töihin, aina on puhtaita tai uusia vaatteita kaapissa,laskut maksettu, auto huollettu, lapsen asioista hänen ei tarvitse huolehtia. Minä muista lääkärit ja harrastukset joihin mies tosin osallistuu tulemalla paikalle. Joka päivä koti on siisti miehen tullessa töistä. Joku sanoo etten minä tee töitä... kyllä tämä kaikki ihan työstä käy :) Onneksi mies osaa arvostaa työtäni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä