Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jakohihna maksaa 20€ ja vaihto 350€ ?Mitä en ymmärrä tossa kuviossa?

Vierailija
12.11.2010 |

Helsingissä keskimäärin maksaa 300-500 euroa nokkahihnan vaihto vaik itse hihna on 20€ ja työhön menee joku 15 minsaa.Mä taidan olla väärällä alalla.=(

Kommentit (218)

Vierailija
181/218 |
07.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot on täynnä näitä halpoja osia joiden vaihtaminen on arvokasta koska purkamiseen ja kasaamiseen kuluu useita tunteja.

Vierailija
182/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakohihna + kiristin + vesipumppu + työt, joutuu purkamaan paljon romua pois tieltä ennenkuin pääsee jakohihnaan käsiksi.

Jakoketjutkin osaa joissain merkeissä hajoilla.

Tässä vähän järeämmän luokan "jakoketju" joka hajosi:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan älyttömän joku osa halpa,no ihan kuin maksaisi työntekijän palkan..Suurin maksu meil oli melkein 2000€.joku osa  siin.Ja merkki maksaa...

Vierailija
184/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Audiin maksaa hihnanvaihtohuolto yli 2000 euroa.

Vierailija
185/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jakohihnan vaihtoon menee 1-2 h. Aikaa menee siksi paljon, kun siitä joutuu niin paljon irrottamaan osia, että pääsee käsiksi jakohihnaan. Kukaan ei sitä vartissa vaihda.

Vanhaan Opel Kadettiin sen kyllä vaihtoi vartissa suurin piirtein.

Vierailija
186/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihdettiin just Seatiin jakoketju. Hinta 1200e. 

Vierailija
187/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakohihna + kiristin + vesipumppu + työt, joutuu purkamaan paljon romua pois tieltä ennenkuin pääsee jakohihnaan käsiksi.

Jakoketjutkin osaa joissain merkeissä hajoilla.

Tässä vähän järeämmän luokan "jakoketju" joka hajosi:

Nykyajan autoissa vaikka olisi jakopää ketjulla on se ketju kutistunut sellaiseksi polkupyörän ketjuksi joka ei kestä juuri sen kumemmin kuin hihnakaan. Ennen vanhaan oli hieman jykevämpää ketjua joka kesti melkeinpä automaattisesti 300tkm vähintään.

Vierailija
188/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ässämersuun tuo maksoi 3500 e

Vierailija
189/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Rollssiin tuo oli reilut kympän.

Vierailija
190/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jakohihnan vaihtoon menee 1-2 h. Aikaa menee siksi paljon, kun siitä joutuu niin paljon irrottamaan osia, että pääsee käsiksi jakohihnaan. Kukaan ei sitä vartissa vaihda.

hahah kyllä vaihtaa. minulle on vaihdettu tien päällä ja isäni on autokorjaaja.

eka tunti autokorjaamolla on valo hoitoa vain.

tyhmät vie huoltoon viisaat korjaa itse . ei se niin vaikeaa ole.olen nainen ja silti osaisin vaihtaa laturin hihnan ihan itse ja siinä vartissa.

Vierailija
191/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tyhmät vie huoltoon viisaat korjaa itse . ei se niin vaikeaa ole.olen nainen ja silti osaisin vaihtaa laturin hihnan ihan itse ja siinä vartissa.

Tyhmä kuvitteee että kaikissa autoissa on samanlainen homma kun on (muka) kerran joskus yhden vaihtanut.

Onnea vaan vaikka noiden idioottimaisten öljykylpyyn laitettujen Fordin paskahihnojen vaihtamiseen vartissa.

Vierailija
192/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä en ymmärrä tossa kuviossa?(

ammattimiehen työn arvoa.

Jakohihnan vaihdon voi kilpailuttaa ja saada merkittäviä kustannussäästöjä tai sitten jopa vaihtaa itse. Mutta jos tulee ongelmia niin tuskin kukaan korvaa yhtään mitään. 

Vierailija
193/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaihileikkauskin kestää vaan 10min ja hups, maksaa puolitoista tonnia...

Halvemmalla tekijöitä löytyy myös. Henkilökohtaisesti olen valmis maksamaan ammattitaidosta kun on kyse terveydestä tai auton huoltamisesta ja muutenkin aika usein. Joskus on vaan tyhmää säästää väärässä paikassa.

Vierailija
194/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas isälläsi paska työmoraali jos noin on. 

Ammattimiehenä varmaan kuitenkin sentään osaisi kertoa sinulle että laturin hihna on eri asia kuin jakohihna?

Vierailija
195/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hovikorjaaja vaihtaa vesipumpun ja hihnan rattaat samalla kertaa  Sanoi, että vanhat rattaat saattaa syödä hihnan rikki ja sitten on moottori entinen.

Vierailija
196/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun miehen korjaamolla. Ei tosiaan ymmärretä, kuinka paljon voi joutua purkamaan osia edestä pois, ennenku päästään remmiin käsiksi edes, jotta sen saa vaihdettua. Ja sit sama toiseen suuntaan..

Tehkää kuulkaa ihan itte jos on niin helppoa. =0)

Aina oon ite vaihtanu

Vierailija
197/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mersussa laturihihnan vaihto vie 5 min

Vierailija
198/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AV - MAMMA kirjoitti:

En ole koskaan ajanut autolla niin pitkään että siitä olisi pitänyt vaihtaa hihna. Nykyisessä hihnan vaihtoväli  on muistaakseni 240.000km tai 10 vuotta.

Hihnat kannattaa vaihtaa ajoissa, ainakin Oulun seudulla ne ovat räpsähdelleet poikki etuajassa ja se on kallista kun moottorista männät menee mutkalle.

Oulussa kylvettiin paskaa teille joka tuhosi hihnat.T.mekaanikko 

Vierailija
199/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen valittaja joka tienaa hyvin. Ei ymmärrä käytännön asioita.

Vierailija
200/218 |
12.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoihin autoihin, joiden moottoritilassa oli paljon tyhjää, tuon vaihtaminen ei mikään iso työ ollut. Kuinkahan moni kirjoittelija on sanotaanko vaikka vm. 2020 olevan auton konetilaa tutkinut? Tuolta joutuu purkamaan ihan kiitettävästi tavaraa pois tieltä, että siihen hihnaan tai ketjuun edes pääsee käsiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi