Jakohihna maksaa 20€ ja vaihto 350€ ?Mitä en ymmärrä tossa kuviossa?
Helsingissä keskimäärin maksaa 300-500 euroa nokkahihnan vaihto vaik itse hihna on 20€ ja työhön menee joku 15 minsaa.Mä taidan olla väärällä alalla.=(
Kommentit (218)
Et ymmärrä sitä että idiootteja ja uusavuttomia kuuluu rahastaa heidän oman tyhmyyden takia. Vanha itse se hihna tai pidä turpasi kiinni ja maksa kiltisti
paristo autossa pariston vaihto 30000 e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jakohihnan vaihtoon menee 1-2 h. Aikaa menee siksi paljon, kun siitä joutuu niin paljon irrottamaan osia, että pääsee käsiksi jakohihnaan. Kukaan ei sitä vartissa vaihda.
hahah kyllä vaihtaa. minulle on vaihdettu tien päällä ja isäni on autokorjaaja.
eka tunti autokorjaamolla on valo hoitoa vain.
tyhmät vie huoltoon viisaat korjaa itse . ei se niin vaikeaa ole.olen nainen ja silti osaisin vaihtaa laturin hihnan ihan itse ja siinä vartissa.
Jos et erota laturin hihnaa jakohihnasta niin kannattaisi varmaan pysyä siellä keittiössä vaan, vai mitäs lottoot.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä antaisi 20 euron jakohihnaa autooni laittaa. Suosittelen ostamaan laadukkaamman jakohihnan.
Ei ne hihnat kyllä edes alkuperäislaatuisena kalliita ole. Vaihtotyö tuossa maksaa. Itse jos osaa huoltaa autoa niin säästää tosi paljon. Voi laskea saavansa melkoisen tuntipalkan omalle työlle. Vaikka menisi puoli päivää ähertäessä.
Minulta lakimies laskutti 2000 € muutamasta A4 arkista. Eihän toi paperi ja musta maksa kaupassa edes euroa!
Vaan eihän se olekaan se paperi ja tulostimen muste mikä siinä ostetutta työssä maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Silikooni maksaa vitosen, mutta sen laittaminen tissiin maksaa kakstonnia.
Kyllä ihmetyttää!
Onko per tissi vai parihinta?
Youtube videoni maksaa 0 euroa. Vaiheittainen opastus kuinka videolla esitetty toimenpide tehdään maksaa 120 euroa. Työ maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakohihna + kiristin + vesipumppu + työt, joutuu purkamaan paljon romua pois tieltä ennenkuin pääsee jakohihnaan käsiksi.
Jakoketjutkin osaa joissain merkeissä hajoilla.
Tässä vähän järeämmän luokan "jakoketju" joka hajosi:
Nykyajan autoissa vaikka olisi jakopää ketjulla on se ketju kutistunut sellaiseksi polkupyörän ketjuksi joka ei kestä juuri sen kumemmin kuin hihnakaan. Ennen vanhaan oli hieman jykevämpää ketjua joka kesti melkeinpä automaattisesti 300tkm vähintään.
Käytännössä ketjukoneiden jakopäät käyvät kalliimmaksi kuin hihnamoottorien. Ja vaikka ketju kestääkin, niin autoon täytyy kuitenkin vaihtaa vesipumppu ja se maksaa saman kuin jakohihnan vaihtokin.
Vierailija kirjoitti:
paristo autossa pariston vaihto 30000 e
Ei se vaihto maksa edes viittäsataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jakohihnan vaihtoon menee 1-2 h. Aikaa menee siksi paljon, kun siitä joutuu niin paljon irrottamaan osia, että pääsee käsiksi jakohihnaan. Kukaan ei sitä vartissa vaihda.
tyhmät vie huoltoon viisaat korjaa itse . ei se niin vaikeaa ole.olen nainen ja silti osaisin vaihtaa laturin hihnan ihan itse ja siinä vartissa.
Jos et erota laturin hihnaa jakohihnasta niin kannattaisi varmaan pysyä siellä keittiössä vaan, vai mitäs lottoot.
Jossain tyyliin -83 Opel kadetissa jakohihnan vaihtaakin tien päällä, eikä moottori edes hajoa kun hihna katkeaa kesken ajon.
Vierailija kirjoitti:
Autosta riippuen.
Jos se laittaa sen hihnan väärin, se rikkoo sen esim. 8000,e moottorin.
Näin ne teki minun autolle eikä korvanneet. Tekijä sai potkut ja yrittäjä huonon maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakohihna + kiristin + vesipumppu + työt, joutuu purkamaan paljon romua pois tieltä ennenkuin pääsee jakohihnaan käsiksi.
Jakoketjutkin osaa joissain merkeissä hajoilla.
Tässä vähän järeämmän luokan "jakoketju" joka hajosi:
Nykyajan autoissa vaikka olisi jakopää ketjulla on se ketju kutistunut sellaiseksi polkupyörän ketjuksi joka ei kestä juuri sen kumemmin kuin hihnakaan. Ennen vanhaan oli hieman jykevämpää ketjua joka kesti melkeinpä automaattisesti 300tkm vähintään.
Käytännössä ketjukoneiden jakopäät käyvät kalliimmaksi kuin hihnamoottorien. Ja vaikka ketju kestääkin, niin autoon täytyy kuitenkin vaihtaa vesipumppu ja se maksaa saman kuin jakohihnan vaihtokin.
Ai, mulla on ollut useampi auto jossa vesipumpun pystyi vaihtamaan ihan erillisenä, ei tarvinnut jakopäähän koskea.
Et ehkä käsitä just sitä työtä, jos 15 minuuttia menee niin minä en semmoisella autolla uskaltaisi ajaa, jo pelkkä säätö kestää helposti sen 15 minuuttia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytä tissit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä antaisi 20 euron jakohihnaa autooni laittaa. Suosittelen ostamaan laadukkaamman jakohihnan.
Ei ne hihnat kyllä edes alkuperäislaatuisena kalliita ole. Vaihtotyö tuossa maksaa. Itse jos osaa huoltaa autoa niin säästää tosi paljon. Voi laskea saavansa melkoisen tuntipalkan omalle työlle. Vaikka menisi puoli päivää ähertäessä.
Hihna ehkä maksaa sen 20€, mutta jokunen euro saattaa mennä myös rulliin, kiristimiin, laahaimiin ym lisäosiin jotka on ihan fiksua vaihtaa samalla.
Sanni16kerava
Ei se autokorjaamo ole mikään oikotie rikkauksiin. Tiedän tämän kertoa, koska isäni teki uransa autokorjaamoissa, ensin muiden ja sitten viimeiset 20 vuotta omassa. Ihan helvetin raskasta ja likaista hommaa se on. Olin isän korjaamolla toisinaan auttelemassa sellaisissa asioissa mitä pystyin ja olen kuullut nuo hintavalittelut miljoonaan kertaan asiakkaiden suusta. Harva ymmärtää miten paljon aikaa hommaan kuluu ja toisinaan menee tappion puolelle, kun jokin on asiakkaan autossa jumissa, eikä sujukaan oppikirjan esimerkin ja aikataulun mukaisesti. Jos siihen tuhlautuu tuplasti enemmän aikaa kuin arvioitu, sitä ei voi asiakkaalta laskuttaa vaan jää omaan takkiin. Samoin työkalut ja laitteet, joita autokorjaamo joutuu ostamaan työn tekemiseksi ovat ihan törkeän kalliita. Niiden pitää olla laatutyökaluja eikä mitään sellaista, jotka ovat mutkalla ensimmäisen väännön jälkeen.
Ainahan se voi tehdä itse ja säästää