Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kyllä lainkaan käsitä amerikkalaistyylistä häveliäisyyskulttuuria!

Vierailija
25.10.2010 |

Vanhemmat vaihtavat vauvalle vaipat, joten eikö ole ihan luonnollista että jo siinä yhteydessä he myös näkevät lapsen sukupuolielimet (hyvinkin tarkasti kun rasvataan jne)?

Miksi siis enää 3-5-vuotiastakaan ei saisi oma vanhempi nähdä alastomana?

Minusta tuollainen on paljon sairaampaa kuin suomalaistyylinen alastomuus (saunassa)!

Amerikkalaiset siis tavallaan "olettavat", että vanhemmilla on aina sairas seksuaalinen kiinnostus omia lapsiaan kohtaan?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

EtelaAmerikan sademetsissa alkuasukkaat,

ei maailmassa ole kovin montaa maata, jossa pidetään luonnollisena ihmisten oleilla alasti muiden läsnäollessa. Siinä valossa kummallinen kulttuuri on kyllä jossain muualla. Enkä ymmärrä, miksi tästä kannattaa pulttia ottaa. Kulttuurit ovat erilaisia, ihmiset ovat erilaisia. Ketään ei pidä saunottaa väkisin.

esim afrikassa monessakin kylässä, ihmiset hilluu ehkä just alapäänsä peittäen

Papua-New Guinean heimot, onhan naita muitakin kuin suomalaiset.

Vierailija
22/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis enää 3-5-vuotiastakaan ei saisi oma vanhempi nähdä alastomana? Minusta tuollainen on paljon sairaampaa kuin suomalaistyylinen alastomuus (saunassa)!

minä kyllä odotan et 3 - 5 vuoden iässä lapsi on hoksannut että vaatteet pitää olla päällä ja alasti ei kuljeta

ja miksi minä kulkisin alasti lapseni edessä?

ei kai tässä kukaan ole puhunut siitä että alasti muuten vaan hengailtaisiin. mutta jos minä vaihdan vaatteita tai olen menossa suihkuun niin en kyllä käske 3 vuotiastani pois huoneesta ettei vaan näkis äitiä alasti. ja lapset pitävät kyllä vaatteet päällä mutta onhan ne joskus vaihdettava :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta alasti kekkaloiminen on merkki alykkyydesta.

Vierailija
24/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vain selvittää, että oletko niin ahdasmielinen, ettet voi näyttäytyä lapsesi edessä alasti edes saunassa (jossa et käy) tai suihkussa. Tai etkö koskaan näe lastasi alasti, suihkussakaan.

Tietysti aikuiset ja lapset käyttävät vaatteita silloin kun on sen aika, mutta meillä päin kyllä saunaan ja suihkuun mennään alasti. Ja aikuiset ja lapset voivat käydä pesulla yhtäaikaa, kaikki alasti.

sauna on saunomista varten

suihku on suihkumista varten

lapsilla ja aikuisilla on vaatteet

Vierailija
25/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tuo tuntuu ap:sta arsyttavalta yleistykselta, niin saat vahan kasitysta siita, milta oma kuningasajatuksesi amerikkalaisista kuulostaa toisesta vinkkelista... Erotuksena se, USA on monisatamiljoonainen maa, jossa ei todellakaan ole sellaista yhtenaiskulttuuria kuin Suomessa, joten yleistaminen on viela poljempaa. Enka oikeasti tieda mitenkohan se kaytannossa jarjestettaisiin etta vanhempi ei nakisi 3-5 vuotiasta alastomana, koska monikaan heista ei osaa pesta ja pukea taysin ilman apua. Tasta aloituksesta voisi nyt kayttaa sita hienoa suomenkielen termia "aivopieru"...

Vierailija
26/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että alkuperäiskansoja verrattiin jo eläimiin ja nyt esitettiin, ettei heillä ole kulttuuria. Pöyristyttävää.

Vierailija
27/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans jostain tullut käsitys amerikkalaisten nihkeästä suhtautumisesta alastomuuteen. Mutta sitten taas se on tosi ristiriidassa näiden synnytysjuttujen kanssa. Katsoitteko sen dokkarin jossa oli kolme newyorkilaisnaista jotka synnyttivät kotona? Ei siinä ollut mitään outoa siinä, että äiti synnyttää ammeessa olohuoneessa ja porukkaa on ympärillä vaikka kuinka, myös lapsia.

Vierailija
28/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai joko 3-vuotias joutuu saunomaan yksin, kun ei haluta näyttäytyä alasti puolin eikä toisin?

minä kyllä odotan et 3 - 5 vuoden iässä lapsi on hoksannut että vaatteet pitää olla päällä ja alasti ei kuljeta

minä käyn lasten kanssa saunassa, mies ei. Meillä

on tyttöjä siis. Jos mies kävisi, hän olisi uikkarit päällä.

Vierailija
29/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

elamantyylin ruotimisen kun suurin osa ei ole edes Amerikassa kaynyt saati jalallaan astunut sisalle amerikkalaiseen kotiin. Ette ole asiantuntijoita.

Vierailija
30/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten häpeilevää elämä siellä toisinaan on.

elamantyylin ruotimisen kun suurin osa ei ole edes Amerikassa kaynyt saati jalallaan astunut sisalle amerikkalaiseen kotiin. Ette ole asiantuntijoita.

Vierailija
31/37 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on kyllä ihan huippuhauskoja aloituksia ;D pitäisi varmaan alkaa lukemaan niitä joskus ystävälleni, joka on muuttanut Amerikasta Suomeen, saatais taas hihitellä ennakkoluuloille puolin ja toisin. Mistähän nämä yleispätevät totuudet oikein revitte? Olen käynyt Amerikassa useita kertoja, ja mitään yhtenäiskulttuuria tällaisista asioista ei ole olemassa.

Vierailija
32/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten häpeilevää elämä siellä toisinaan on.

Vierailija
33/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry vaan, mut jos et ole Jenkeissä ollut pidempään niin ei kannata tästä asiasta edes puhua.

Ei siinä oletus ole mikään tirkistely tai sairas suhtautuminen alastomuuteen. Kyse on vaan häveliäisyydestä. Toisten läsnäollessa ei hillutta alasti. Piste.

Ei Jenkkilä ole sen kaksinaimoralistisempi kuin Suomi. Vanha klisee jota totuutena toistellaan.

Keksikää jotain omaperäisempää.

Vierailija
34/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

amerikkalaisten kaksinaismoralismista niinkuin juuri tuolla ylempana kyselin niin olisin tyytyvainen. Mutta, mutta, kun kun kukaan ei nayta olevan kykeneva sellaista esittamaan.

Vierailija
35/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästäkin ketjusta! Loistava aloitus päivälle. :D

Vierailija
36/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai joko 3-vuotias joutuu saunomaan yksin, kun ei haluta näyttäytyä alasti puolin eikä toisin?

minä käyn lasten kanssa saunassa, mies ei. Meillä

on tyttöjä siis. Jos mies kävisi, hän olisi uikkarit päällä.

Vai käy mies kotonaan uikkarit jalassa saunassa. Älkää ihmeessä lisääntykö enää, alkaa muuten seksikin mennä elokuvatyyliin vaatteet päällä, ettei lapset vahingossakaan näe mitään ;)

Opettakaa vaan lapsille miten kaikki on "tabua" ja tehdää lapsistanne estoisia :) Enkä tarkoita että pitää hillua vehkeet lerpattaen koko aika, vaan että pesulla käyminen perheen kesken on täysin normaali asia, mistä ei pitäisi tehdä numeroa.

Kun lapset alkaa olla teinejä, täysin eri asia, pienet lapset voivat käydä vanhempien kanssa pesulla.

Vierailija
37/37 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kulttuuriin. Eikö munatkin leikata siellä ettei "leikkisi" sen kanssa?