En kyllä lainkaan käsitä amerikkalaistyylistä häveliäisyyskulttuuria!
Vanhemmat vaihtavat vauvalle vaipat, joten eikö ole ihan luonnollista että jo siinä yhteydessä he myös näkevät lapsen sukupuolielimet (hyvinkin tarkasti kun rasvataan jne)?
Miksi siis enää 3-5-vuotiastakaan ei saisi oma vanhempi nähdä alastomana?
Minusta tuollainen on paljon sairaampaa kuin suomalaistyylinen alastomuus (saunassa)!
Amerikkalaiset siis tavallaan "olettavat", että vanhemmilla on aina sairas seksuaalinen kiinnostus omia lapsiaan kohtaan?
Kommentit (37)
ei maailmassa ole kovin montaa maata, jossa pidetään luonnollisena ihmisten oleilla alasti muiden läsnäollessa. Siinä valossa kummallinen kulttuuri on kyllä jossain muualla. Enkä ymmärrä, miksi tästä kannattaa pulttia ottaa. Kulttuurit ovat erilaisia, ihmiset ovat erilaisia. Ketään ei pidä saunottaa väkisin.
Vanhemmat vaihtavat vauvalle vaipat, joten eikö ole ihan luonnollista että jo siinä yhteydessä he myös näkevät lapsen sukupuolielimet (hyvinkin tarkasti kun rasvataan jne)? Miksi siis enää 3-5-vuotiastakaan ei saisi oma vanhempi nähdä alastomana? Minusta tuollainen on paljon sairaampaa kuin suomalaistyylinen alastomuus (saunassa)! Amerikkalaiset siis tavallaan "olettavat", että vanhemmilla on aina sairas seksuaalinen kiinnostus omia lapsiaan kohtaan?
3-5 vuotiaista? Olet tainnut ihan itse keksia jutun etta paasit taas vahan amerikkalaisia nalvaisemaan.
ei maailmassa ole kovin montaa maata, jossa pidetään luonnollisena ihmisten oleilla alasti muiden läsnäollessa. Siinä valossa kummallinen kulttuuri on kyllä jossain muualla. Enkä ymmärrä, miksi tästä kannattaa pulttia ottaa. Kulttuurit ovat erilaisia, ihmiset ovat erilaisia. Ketään ei pidä saunottaa väkisin.
esim afrikassa monessakin kylässä, ihmiset hilluu ehkä just alapäänsä peittäen
esim afrikassa monessakin kylässä, ihmiset hilluu ehkä just alapäänsä peittäen
Papua-New Guinean heimot, onhan naita muitakin kuin suomalaiset.
Sieltä löytyy "suomalaistyylistä" alastomuuden kulttuuria ja vielä vapaamielisempääkin kuten kaikkea muutakin.
Sinä sitten ajattelit että 3-vuotias hoitaa itse peseytymisensä hiustenpesuineen?
kukaan on määrittelemään, mikä on liian häveliästä ja mikä ei? Voisihan sitä sanoa, että miksei miehet ja naiset voisi uimahalleissa saunoa yhdessä, saunominenhan on vain rentoutumista varten eikä seksuaalinen paikka. Ei varmasti missään 3- vuotiaat peseydy yksin, mitäköhän se ap taas kuvittelee..
kukaan on saanut päähänsä ettei pieniä lapsiaan vois vanhemmat nähdä alasti? kyllähän suihkussa/kylvyssä tuon ikäinen tarvitsee apua. ja ettei aviopari näkis toisiaan alasti?? huh?
Miten aina suomalsinen väittää tietävänsä mitä USAssa tapahtuu, huhhuh.
Miten aina suomalsinen väittää tietävänsä mitä USAssa tapahtuu, huhhuh.
samaa mietin, täällä aina huudellaan "totuuksia" USAsta eikä koskaan edes kerrota mistä moista on kuullut.
ja sieltä tieto kulkee toisin kuin monista muista maista, joten ne hullutkin jutut tulee meidän korviin. Luetaanhan me lehdestä, kuinka 7-vuotiasta on kuljetettu jalkaraudoissa epäiltynä pikkusiskonsa pöksyihin kurkkimisesta jne. Silti ne on yksittäistapauksia ja kyllä isossa maassa riittää kahjojakin tuomareita, jotka antaa tuon ikäisestä pidätysmääräyksen.
Tunnen muutamia amerikkalaisia ja ovat ihan järkeviä ihmisiä. Pesevät normaalisti lapsensa, pystyvät liikkumaan puolison edessä alastomana ja ajatusmaailma on ylipäätään hyvin tavallinen/ jalat maassa. Toki nuo "muutama" ei ole koko kansan kirjo, mutta kai nekin nyt jotain osviittaa antaa verrattuna niihin lehdissä esilletuotuihin ääriesimerkkeihin verrattuna.
kun liikanopeudesta sakotetaan tulojen mukaan. Oli radio-ohjelmassa hauskaa kun kuvittelivat etta Oprah ja Bill Gates ajaisivat motarilla kilpaa ja saiaivat sakot. Siinahan pantaisiin koko maan raha-asiat kerralla kuntoon.
Akankantokilpailuista nyt puhumattakaan.
Suomen ja Ruotsin lisäksi ei maailmassa ole kovin montaa maata, jossa pidetään luonnollisena ihmisten oleilla alasti muiden läsnäollessa.
En sauno enää. Olen 2 kertaa eläissäni joutunut saunomaan muiden kuin perheenjäsenten kanssa. Oli epämiellyttävää.
Olen rajannut alastomuuteni perheenjäseniin ja terveydenhoitohenkilöstöön.
Miksi siis enää 3-5-vuotiastakaan ei saisi oma vanhempi nähdä alastomana? Minusta tuollainen on paljon sairaampaa kuin suomalaistyylinen alastomuus (saunassa)!
minä kyllä odotan et 3 - 5 vuoden iässä lapsi on hoksannut että vaatteet pitää olla päällä ja alasti ei kuljeta
ja miksi minä kulkisin alasti lapseni edessä?
Vai joko 3-vuotias joutuu saunomaan yksin, kun ei haluta näyttäytyä alasti puolin eikä toisin?
minä kyllä odotan et 3 - 5 vuoden iässä lapsi on hoksannut että vaatteet pitää olla päällä ja alasti ei kuljetaja miksi minä kulkisin alasti lapseni edessä?
sauna on saunomista varten
suihku on suihkumista varten
lapsilla ja aikuisilla on vaatteet
ei kai ne kaikki sellaisia ole?
Vaikka on kyllä minustakin outoa että siellä avioparitkaan eivät kuulemma näe toisiaan alasti, seksiä harrastetaan pimeässä jne. (ei tämäkään tietysti kaikkiin päde)