Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltapäivälehdessä juttu Marilynin kuolemasta. Otsikossa virhe, joten en halua lukea sitä

Vierailija
04.08.2022 |

Miksi lehdissä ei voi olla kunnollista suomea?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se virhe on?

Vierailija
2/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun et lukenut, niin et lukenut ja sittenhän asia on selvä.

Mitäs siitä sitten enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se virhe on?

"Hänen viimeisistä hetkistä". ap

Vierailija
4/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiavirhe: hänet murhattiin.

Niin, ja kenen toimesta? Kennedyn.

Vierailija
5/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käytti ihan holtittomasti pillereitä. Laittoi alkoholin sekaan nembutalunilääkettä ja siihen sitten menikin. Erittäin paljon mahdollista että silikonipistosten silikonit meni verenkiertoon, se on yleistä.

Vierailija
6/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihannoinut Marilyniä, vaikka hän kuolikin ennen minun syntymääni. Olen lukenut hänen elämänkertansa ja harmittaa että hän oli niin ala-arvostettu näyttelijäpiireissä, vaikka oli erittäin fiksu nainen. Se että lääkkeet ja huumeet koituivat hänen kohtalokseen, ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, onhan tuota paljon nähty Hollywoodissa.

Vierailija
7/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ihannoinut Marilyniä, vaikka hän kuolikin ennen minun syntymääni. Olen lukenut hänen elämänkertansa ja harmittaa että hän oli niin ala-arvostettu näyttelijäpiireissä, vaikka oli erittäin fiksu nainen. Se että lääkkeet ja huumeet koituivat hänen kohtalokseen, ei sinänsä ole mitään ihmeellistä, onhan tuota paljon nähty Hollywoodissa.

Mitä ihannoimista hänessä on? 15-vuotiaana myi persettä ns. autotyttönä tien laidalla. Toki nousi sieltä, mutta onnettoman elämän eli.

Vierailija
8/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänen viimeisistä hetkistä" on nykyään sallittu muoto. Ainakaan minä en en suostu jättämään omistusliitettä (possessiiivisuuffiksi) pois mutta jonkun kielitutkintolautakunnan tms mukaan niin voi halutessaan tehdä.

Vierailija
9/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marilyn oli näyttelijän ammatissa juuri niin arvostettu kuin ansaitsikin olla: hän oli aina, jatkuvasti, kroonisesti myöhässä ja usein sellaisessa pöhnässä, ettei pystynyt tekemään töitään.

Marilynin fiksuus ja/tai älykkyys on pelkkää huhupuhetta. Nokkela neitohan hän varmasti oli, mutta todisteeksi älystä ei oikein riitä se, että istuu nojatuolissa poseeraamassa rillit silmillä filosofin kirjoittaman kirjan kanssa.

Minä muuten pidän Marilyn-hahmosta, mutta silti olen hänestä tätä mieltä.

Vierailija
10/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sussessiivipoffiksi kirjoitti:

"Hänen viimeisistä hetkistä" on nykyään sallittu muoto. Ainakaan minä en en suostu jättämään omistusliitettä (possessiiivisuuffiksi) pois mutta jonkun kielitutkintolautakunnan tms mukaan niin voi halutessaan tehdä.

Yleiskielessä kuuluu käyttää omistusliitteitä.

http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/possessiivisuffiksit/ohje/4…

Vierailija
11/11 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako, kun mielenkiintoinen juttu jää lukematta virheen vuoksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi