Mitä lääkkeitä käytät?
Mulla:
Lamotrigin 200 mg
Cipralex 7,5 mg
Diapam 5 - 20 mg unilääkkeeksi tilanteesta riippuen
Zopiclone 15 - 30 mg unilääkkeeksi tilant. riippuen
Somac joka ilta
Pulmicort Turbuhaler joka ilta
Oxis Turbuhaler joka ilta
Siinäpä ne. Satunnaisesti parasetamolia.
Kommentit (49)
Asacolia siis 2x 1600mg, eikä 2x800mg.
18 on ainakin periaatteessa töissä.:) Siis just jäin työttömäksi ja uutta paikkaa etsin. Tosin rankkoihin hommiin en tällä terveydellä pysty.
Flixotide päivittäin, tarvittaessa Ventoline. Ei muita reseptilääkkeitä.
raskausajan migreeniin tarvittaessa.
Lamotrigin 200 mg MASENNUKSEEN
Cipralex 7,5 mg MASENNUKSEEN
Diapam 5 - 20 mg unilääkkeeksi tilanteesta riippuen
Zopiclone 15 - 30 mg unilääkkeeksi tilant. riippuen
Somac joka ilta REFLUKSITAUTIIN
Pulmicort Turbuhaler joka ilta ASTMAAN
Oxis Turbuhaler joka ilta ASTMAAN
Eli diagnoosini on: toistuvan masennuksen vaikea masennusjakso, johon ei liity psykoottisuutta.
Ja nuo lääkkeet pahentavat mun univaikeuksia, joita on ollut muutenkin, sen takia menee paljon nukahtamislääkkeitä.
En ole lihava, kk-palkkainen vakityö on, mutta olen ollut nyt jonkin aikaa sairauslomalla.
t. ap
Ovatko lääkkeet auttaneet teitä?
Koetteko olevanne riippuvaisia lääkkeistänne?
Luotatteko lääkkeet määränneeseen lääkäriin, ovatko kaikki lääkkeet saman lääkärin määräämiä?
Minkä ikäisiä olette te, jotka syötte säännöllisesti monia lääkkeitä (itse olen 42 v.).
Minua lääkkeet ovat auttaneet paljonkin, ja sen vuoksi koen olevani niistä riippuvainen. Elämänlaatuni heikkenisi huomattavasti enkä pystyisi käymään töissä jos lääkkeiden käyttäminen pitäisi lopettaa.
Kaikki lääkkeet eivät ole saman lääkärin määräämiä, vaan lähinnä eri alojen erikoislääkäreiden.
Avonexin minulle on määrännyt neurologi. Lääke hidastaa ms-taudin etenemistä, ja on minulla toiminut niin hyvin että kaikki oireet ovat jääneet pois. Myös kipulääkkeitä on neurologi minulle määrännyt.
Glucosinen (ja ison määrän särkylääkkeitä) minulle on määrännyt reumalääkäri. Lääkkeet helpottavat nivelrikon oireita niin paljon että pystyn kävelemään kivuttomasti.
Symbicortin ja Xyzalin olen saanut yleislääkäriltä. Auttavat astmaan ja allergiaan.
Ikää minulla on 40 v.
Ixel
Circadin
ja tarvittaessa:
Imigran
Levozin
Atarax
Ixel
Circadinja tarvittaessa:
Imigran
Levozin
Atarax
Onko Ixelistä ollut sulle apua? Mulla SSRI:t on olleet ihan tehottomia, päin vastoin lisänneet ahdistusta. Siksi tuo Lamotrigin, joka on periaatteessa ensisijaisesti epilepsialääke ja toissijaisesti bipolaari-lääke, mutta tehoaa myös vaikeaan masennukseen. En ole vielä huomannnut, että se olisi parantanut oloa, tosin ollaan vasta nostamassa lääkettä maksimiannokseen, mut mielelläni kuulisin kommentteja Ixelistä.
Lyrica 150-450mg
Mulle määrättiin sitä hermostollisiin kipuihin, mutta kun lääkäri kuuli mun masennuslääkityksestä, niin vaihtoi äkkiä johonkin toiseen, kun Lyrica kuulemma on tosi vaikea lääke, johon psyykenpotilaat jäävät täysin koukkuun. t. ap, lääkerohmu moniongelmainen
Lyrica 150-450mg
Mulle määrättiin sitä hermostollisiin kipuihin, mutta kun lääkäri kuuli mun masennuslääkityksestä, niin vaihtoi äkkiä johonkin toiseen, kun Lyrica kuulemma on tosi vaikea lääke, johon psyykenpotilaat jäävät täysin koukkuun. t. ap, lääkerohmu moniongelmainen
Mullekin kokeiltiin masennukseen tusina lääkettä, niistä tuli joko haittavaikutuksia tai eivät vain auttaneet masennukseen. Ixel auttoi viikossa, eikä minkäänlaisia haittavaikutuksia, orgasmikykykin palasi kahden vuoden jälkeen.
Mullekin kokeiltiin masennukseen tusina lääkettä, niistä tuli joko haittavaikutuksia tai eivät vain auttaneet masennukseen. Ixel auttoi viikossa, eikä minkäänlaisia haittavaikutuksia, orgasmikykykin palasi kahden vuoden jälkeen.
Orgasmikyky palasi hyvin pian Ixelin käyttöönoton jälkeen.
novorapid, levemir. Annokset vaihtelee.
lisäksi joskus särkylääkkeitä.
Trexan 15mg (1,5tbl ettei kukaan tartu ettei tommoista tbl olekaan,heh)
Foolihappoa sen sivuvaikutuksiin
Nämä kerran viikossa
Oxiklorin 5krt viikossa 300mg
5mg Prednisolonia joka päivä (ylläpitoannoksena)
Reumalääkärin luvalla syön myös Burana 800mg slow pahimpina päivinä,noin kerran viikossa joudun ottamaan. Joskus pärjään ilmankin.
Tällä hetkellä vain Azamun säännöllisenä ja Xyzal lähes päivittäisenä.
Lisäksi satunnaisena panadol ja hyvin harvoin burana.
Lyrica 300mg
Triptyl 50mg
Norspan kipulaastari 20 µg/vaihto kerran viikossa
Paracetamol 4 g
Tarvittaessa kipuun Tramal (jota otan tosi harvoin)
Nämä kaikki siis neurologiseen sairauteen ja kyllä käyn töissä ja en mielelläni näitä söisi, mutta oikea käsi eikä jalka muuten toimi.
Asacol 2x800mg
Azamun 2x75mg
Prednisol 20mg
Albetol 2x100mg
lisäksi:
Kalcipos
Multivita raskaus
Devitol
Iron Vital F
Magnesiamaito