Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko vanhempainilloissa kulutetaan aikaa esittäytymisiin?

Vierailija
27.08.2011 |

Mun käymissä ei koskaan ja hyvä niin. Täysin turhaa ajan hukkaa sellainen. Useimmat tulevat sinne väsyneinä töiden jälkeen eikä tosiaan kiinnosta kuunnella mitään esittelyitä tai pahimmassa tapauksessa leikkiö jotain typeriä tutustumisleikkejä OKS! Onneks mun kokemissa vanhempainilloissa on keskitytty ihan vaan olennaiseen asiaan.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikaan kiinnosta tutustua jokaisen lapseni luokkakaverin vanhempaan. Mua kiinnostaa vain ne joiden lasten kanssa oma lapsi viettää enemmän aikaa. Mulle on ihan yksi lysti jos joku nyt väkisin haluaa esittelykierroksia mutta olen apn kanssa samaa mieltä että voi sen ajan paremminkin kuluttaa ja todellakin aika moni siellä on muutenkin väsynyt tai kiire kotiin.

Vierailija
62/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lasten vanhempainilloissa ole esittäytynyt kuin opettaja. Ja jos siellä otettaisiin sellainen käytäntö, että vanhempienkin pitäisi alkaa esittäytyä niin mä en tosiaan pystyisi menemään yhteenkään tollaiseen tilaisuuteen.

Mä kärsin sosiaalisten tilanteitten pelosta ja myös paniikkihäiriöstä.

Noitten lisäksi mulla on bipolaarihäiriö ja ADHD.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän siitä oikeesti muista kuka kenenkin vanhempi on. Kun ei edes tunne niitä lapsen kavereita ulkonäöltä.

Meidän esikoisen ekaluokka kyllä aikoo tutustua ja luoda yhteishenkeä, huomenna on koko perheen ulkoilupäivä, jossa tutustutaan toisiimme ja grillataan yhdessä makkaraa. Vanhempien järjestämä.

Vierailija
64/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noissa tilaisuuksissa kaikki eivät syystä tai toisesta voi alkaa esitellä itseään ja silti tilaisuuden pitäis olla kaikille avoin koska on tärkeä. Niin ajatella te korkeasti koulutetut meitä on todella moneen junaan! Mulla ei ainakaan ole mitään tarvetta vaikka ei estettäkään sille että pitäis kuunnella joka ikisen nimi siellä...

Vierailija
65/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun todellisuudessa kukaan ei sen jälkeen muista niitä nimiä :D

Vierailija
66/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeelliseksi sen että kerrotaan Olen Maija Meikäläinen, Mikko Meikäläisen äiti. Haluan oppia tietämään edes ulkonäöltä lasteni tärkeimpien päiväkoti- tai koulukavereiden vanhemmat.

Viime vanhempainillassa päiväkodissa vitutti suunnattomasti ne vanhemmat jotka alkoi kertomaan koko elämäntarinansa. Ennen asuttiin siellä, nyt muutettiin sinne, työpaikka on siellä ja meidän Maria on niin musikaalinen ja Pekka tykkää pelata jalkapalloa.

Lisäksi meidän pojan eskarissa on jo nyt kerätty lista, jossa on joka lapsen nimi ja osoite, vanhempien nimet ja puhelinnumerot. Helpottaa huomattavasti jos poika kertoo että haluaa mennä Juuson luo leikkimään.

Vierailija
67/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumma jos sekin on jollekin niin vaikeaa ja vastenmielistä.

Vierailija
68/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keidän kanssa lapseni viettää päivänsä. Myös kiinnostaa ketkä ovat luokkakavereiden vanhempia. Se lisää lasten turvallisuutta, että vanhemmat tuntevat toisiaaan. Ei nyt välttämättä mitään esittelykierroksia tarvita, mutta jollain tapaa olisi kiva tietää kuka on kenenkin äiti tai isä. Tervehdin myös naapureitani ja saatan ruveta juttusille kuntosalilla jonkun kanssa, joka käy siellä aina samaan aikaan. Pari lausetta on kohteliasta vaihtaa. Jos sanoisin, että mua ei kiinnosta kuka on kenenkin äiti tai isä, sanoisin mielestäni, että mua ei kiinnosta mun lasteni asiat.

Vierailija
69/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei esittelisi itseään enää missään ja koskaan(se että muistaa nimiä ei ole olennaista). Tuntuu olevan sen verran vaikeata!

Vierailija
70/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi kiva jos me kaikki vuorotellen nousisimme ylös ja kertoisimme hiukan itsestämme. Voi itku...en ymmärrä näitä mammoja. Mieluummin kuuntelisin,mitä opella on sanottavaa.

Nyt keväälläkin miesopettaja huokaisi raskaasti ja katsoi epätoivoissaan kelloa kun taas löytyi tämä tehomamma, joka kiekaisi, että mielellään kuulisi, kuka on kenenkin isä ja äiti ja kaikki voisivat kertoa hiukan itsestään, että voisimme tutustua toisiimme.

Huokaisi siinä kyllä moni vanhempikin.

Vierailija
71/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uteliaita aina piisaa. sanoisin seuraavaksi että oon anonyymin anonyymi vanhempi.

Vierailija
72/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haluan kotiin ajoissa ja ne jotka haluavat tutustua tehkööt sen tilaisuuden jälkeen. ap

Vierailija
73/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että viimeistään kahvipöydässä olis sen verran aikaa puhua joutavia, että esittäytyisi ja kertoisi kenen vanhempi on.

Vierailija
74/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennään luokkaan, siellä opettaja selittää akuutit asiat. Kysyy vanhemmilta,onko kysyttävää. Hommat puhutaan ja sitten lähdetään kotiin, ellei ole sitten tämän jälkeen yhteistä osuutta, missä rehtori sitten pitää puheen kaikille ryhmille yleisesti ja tarkentaa koulun säännöt yms.

Meilläkin meni seiskalle toistasataa oppilasta. En todellakaan kaipaisi mitään parin sadan vanhemman yksilöllistä kahvittelua vanhempainillan päätteeksi ja tutustumista toisiin vanhempiin.

Minä tunnen juuri ne vanhemmat, joita tarvitseekin.

Että viimeistään kahvipöydässä olis sen verran aikaa puhua joutavia, että esittäytyisi ja kertoisi kenen vanhempi on.

Vierailija
75/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin toivon että pieni esittäytymiskierros on. Vai pitääkö mun ruveta huutelemaan: "anteeksi, onko täällä Annin ja Emmin vanhempia? Mun lapsi puhuu Annista ja Emmistä paljon ja haluaisi joskus kutsua heidät kotiimme"

Vierailija
76/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin toivon että pieni esittäytymiskierros on. Vai pitääkö mun ruveta huutelemaan: "anteeksi, onko täällä Annin ja Emmin vanhempia? Mun lapsi puhuu Annista ja Emmistä paljon ja haluaisi joskus kutsua heidät kotiimme"

Luuletko ihan oikeasti, että kukaan muistaa sen kierroksen jälkeen, kuka oli kenenkin äiti tai isä. Viimeisessä vanhempainillalla oli paikalla kolmisenkymmentä aikuista. Oli Ville isää ja äitia ja Sannin äitiä ja Tuomon isää jne..

Kun kierros oli ohi, en osannut yhdistää yhtään heistä kehenkään lapseen.

Vierailija
77/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen mene kuin 15 sekuntia/vanhempi "Olen Liisa Laurila, Annukan äiti". Opettajallekin on kiva tietää, ketkä ovat paikalla. Harva kun luokkaan tullessaan kättelee opettajan ja esittelee itsensä.

Vierailija
78/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on kyllä pahasti dementian alkua tai jotain jos et yhtään naamaa pysty mieleen painamaan.

Luuletko ihan oikeasti, että kukaan muistaa sen kierroksen jälkeen, kuka oli kenenkin äiti tai isä. Viimeisessä vanhempainillalla oli paikalla kolmisenkymmentä aikuista. Oli Ville isää ja äitia ja Sannin äitiä ja Tuomon isää jne..

Kun kierros oli ohi, en osannut yhdistää yhtään heistä kehenkään lapseen.

Vierailija
79/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ihan oikeasti, että kukaan muistaa sen kierroksen jälkeen, kuka oli kenenkin äiti tai isä. Viimeisessä vanhempainillalla oli paikalla kolmisenkymmentä aikuista. Oli Ville isää ja äitia ja Sannin äitiä ja Tuomon isää jne.. Kun kierros oli ohi, en osannut yhdistää yhtään heistä kehenkään lapseen.

Minä osasin välittömästi yhdistää sen aikuisen pissaliisan luokan pikkulumppuun, lihavan ja suttuisen äidin lihavaan ja suttuiseen kiusaajaan, urheilullisen isän (lenkkivaatteissa vanhempainiltaan, miten luovaa) jalkapalloa pelaavaan Anssiin jne.

Vierailija
80/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siihen mene kuin 15 sekuntia/vanhempi "Olen Liisa Laurila, Annukan äiti". Opettajallekin on kiva tietää, ketkä ovat paikalla. Harva kun luokkaan tullessaan kättelee opettajan ja esittelee itsensä.