Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeastiko vanhempainilloissa kulutetaan aikaa esittäytymisiin?

Vierailija
27.08.2011 |

Mun käymissä ei koskaan ja hyvä niin. Täysin turhaa ajan hukkaa sellainen. Useimmat tulevat sinne väsyneinä töiden jälkeen eikä tosiaan kiinnosta kuunnella mitään esittelyitä tai pahimmassa tapauksessa leikkiö jotain typeriä tutustumisleikkejä OKS! Onneks mun kokemissa vanhempainilloissa on keskitytty ihan vaan olennaiseen asiaan.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka muistaa esittelykierroksen jälkeen kuka oli kenenkin äiti kun kukaan ei muista edes toisten lasten nimiä...saati mammuleiden :D ....eikä sen tilaisuuden tarkoitus tosiaan ole mikään tutustumisiltama ollakaan!

Oletko niitä, jotka soittavat koululle esittäytymättä ja ilmoittavat, että meidän poika on tänään sairaana. Klik ja puhelu katkeaa. Turha sitä on kertoa nimiä.

Vierailija
42/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuon turhan ajanhukant akia. Suurin osa ajasta kulutetaan kaikkeen muuhun kuin siihen mihin pitäisi...mitä järkeä on laittaa pystyyn jokin esittelyrinki kun kukan ei kuitenkaan muista oppilan tai vanhemman nimeä sen jälkeen. Tutustua voi muullakin tavalla. Kaikesta karmeinta on jos joutuu tarhan vanhempainillassa johonkin idioottimaiseen tutustumisleikkiin. Kukaan ei niistä tykkää ja ovat ihan pakkopullaa. Itse ainakin väsyneenä siellä mielummin vaan kuuntelen tärkeitä asioita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekö, että se opettaja osaa yhdistää luokan kauhukakaran ja vanhemman? Kun katselee alemman sosiaaliluokan käytöstä (ei esittäydytä, ei tervehditä, ei saada edes lippistä päästä pois luokassa) niin ei ihme, että opettajat ovat vaikeuksissa yrittäessään kasvattaa lapsille hyviä käytöstapoja.

Vierailija
44/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelimessa ennen tärkeää asiaa kuin se että esitellään joka hemmetin äiti ja isukki ja mukula siellä vanhempainillassa :D oikeasti ketään ei kiinnosta! Mun lasten opettajat olleet sen verran fiksuja ettei sellaiseen ole ollut tarvetta. Jos joku haluaa tutustua sen voi tehdä todella myöhemminkin vaikka tilaisuuden jälkeen!

Vierailija
45/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan todelrla on täysin turhaa ajanhukkaa koska a. nimiä ei kuitenkaan muista sen jälkeen b. esittelyn voi halutessaan tehdä myöhemminkin virallisen osuuden jälkeen. Mua itseäni ärsyttää muutenkin kun noissa illoissa ei pysytä asiassa vaan homma venyy ja vanuu...sit siellä jotkut alkaa sepostaa miten oma lapsi sitä ja tätä...haloo hei!

Vierailija
46/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä on ihan normaalia esittäytyä. Se on kohteliasta, se kertoo muille, ketkä ovat paikalla ja se on myös opettajaa kohtaa kohteliasta, koska miksi vain hänen esittäytyisi, kun kyseessä on kuitenkin vuorovaikutteinen tapahtuma.

Jos opettaja luennoi, ei esittelyä tarvita. Mutta jos tarkoituksena on keskustella, pitää esittäytyä. Jos opettaja vain kertoo koulun tavoista, on turha nostaa kättä ylös kysyäkseen. Aika napakasti ilmoitetaan, että tämä ei ole keskustelutilaisuus, kysymykset voi tehdä tilaisuuden jälkeen yksityisesti.

Vierailija
47/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vaan todelrla on täysin turhaa ajanhukkaa koska a. nimiä ei kuitenkaan muista sen jälkeen b. esittelyn voi halutessaan tehdä myöhemminkin virallisen osuuden jälkeen. Mua itseäni ärsyttää muutenkin kun noissa illoissa ei pysytä asiassa vaan homma venyy ja vanuu...sit siellä jotkut alkaa sepostaa miten oma lapsi sitä ja tätä...haloo hei!

Vierailija
48/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainillassa kaksi tuntia! Todellakin olis ollut muutakin tekemistä kuin kuunnella puolet ajasta eräiden numeron tekemistä itsestään ja omasta mukulastaan.

Vierailija
49/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhelimessa ennen tärkeää asiaa kuin se että esitellään joka hemmetin äiti ja isukki ja mukula siellä vanhempainillassa :D oikeasti ketään ei kiinnosta! Mun lasten opettajat olleet sen verran fiksuja ettei sellaiseen ole ollut tarvetta. Jos joku haluaa tutustua sen voi tehdä todella myöhemminkin vaikka tilaisuuden jälkeen!

turhaahan se on, eikös?

Vierailija
50/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulin luokan ovesta sisään ihan kuten muutkin. Ope oli fiksu ja seisoi ovella vastassa :D

Vierailija
51/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ja kuunnella 30 lapsen vanhempien nimiä joista juuri kukaan ei jää mieleen :D...minusta esim opettajalle esittäytyminen on asiallista tehdä sitten henkilökohtaisesti kuten olen tehnytkin.

Vierailija
52/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervehtiä, heikommin koulutetuilla on ongelmia jo vanhempainiltaan saapumisen kanssa. Ja onhan se noloa, että jo alusta alkaen kaikki tietävät, että se ylipainoinen Lissu Virtanen on luokan kauhukakaran äiti. Jos ei tarvitse kertoa nimeään, kukaan ei saa selville, kenen lapset olisi aikaa sitten pitänyt ottaa huostaan.

Vierailija
53/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. koulutettu joka ei koe tarvetta kuunnella jokaisen lapsensa koulukaverin vanhemman nimiä erikseen...

Vierailija
54/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäni ensimmäinen vanhempainilta ensi viikolla ja tämän ketjun luettuani mua p-e-l-o-t-t-a-a---

Vierailija
55/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä muista yhtäkään nimeä sieltä :D vain nidien jotka tunsin jo entuudestaankin. Että turhaahan se oikeasti siellä on kun tutustua voi muuallakin. Eniten mua ärsyttää ne jotka jää jotain tarinoimaan omista lapsistaan sen esittelykierroksen aikana. Todella tilannetajuttomia korkeasti koulutettuja ilmeisesti?

Vierailija
56/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos lapsi haluaa pyytää Maijun leikkimään tai mennä Leenan luo tai Mikko kiusaa, niin nämä vanhemmat halua tietää.

Vierailija
57/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyvät juurikin korkeasti koulutetuista. Sen totesin kun olin lasteni kevätjuhlassa missä eräskin korkeasti koulutettu porukka varasi koko eturivin paikat omille sukulaisilleen.

Vierailija
58/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinvoinnistaan. Minä olen heti ottanut selvää lasteni luokkakavereista ja heidän vanhemmistaan. Näin on helpompi puuttua myös heti kiusaamiseen kun tietää, kuka on sen ärsyttävän pojan isä esimerkiksi.

Kiinnostukaa nyt hiukan niiden lastenne elämästä.

Pojista tiedän yhden, en tunne, koska kaikki pikkupojat on mun silmissä saman näköisiä, mutta pojan äidin tunnen joten kuten. Tytöistä tunnen muutaman, ne keiden kanssa tyttöni leikkii, ja heidän äitinsä tiedän ulkonäöltä, ainakin, jos tulevat lapsiaan meiltä hakemaan, on joskus siis jopa juteltu. Tyttö on kyllä käynyt kaikkien luokan tyttöjen synttäreillä, mutta mun mielestä tytötkin ovat kaikki saman näköisiä, joten en todellakaan voi heitä tunnistaa.

stalkata tuntitolkulla muiden lasten vanhempia ja kerätä heistä kaikki mahdollinen tieto jo ennen koulun alkamista? Jotta voi sitten puuttua kiusaamisen jos on tarve. Jos ei tuota tee niin sitten ei ole kiinnostunut lapsensa elämästä ja se lapsi joutuu ihan hunningolle yms.

Mä tunnen lapseni luokasta noin viisi lasta ja heidän vanhempansa, en ole stalkkaillut yhtään nimeä enkä vanhempia. Kyllä mä niitä opin tuntemaan tässä lukuvuoden mittaan. Ja jos lasta kiusataan niin sitten puutun asiaan, se että googlaisin etukäteen niitä vanhempia ei siihen kiusaamiseen kyllä auta mitenkään. Itse kävin pientä kyläkoulua ja mua kiusattiin koko peruskoulun ajan, eipä paljon auttanut se että kaikki vanhemmat tunsi toisensa ja ne toisten lapset.

Alkaa tää lasten koulunkäynti mennä monelle vanhemmalle melkoiseksi suorittamiseksi :)

Vierailija
59/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasteni kavereille ihan ilman vanhempainiltojakin...

Vierailija
60/101 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokassa istuva jokainen muu äiti ja iskä on tavattoman kiinnostunut juuri hänestä ja etenkin hänen lapsestaan. Niin ainakin voisi päätellä kun joka asiaan löytyy aina lisättävää ja kerrottavaa liittyen siihen omaan lapseen :D yleensä nämä mammukat ovat juuri ns korkeasti koulutettuja maailman napoja...