Töistä myöhästyminen (säästä johtuva). Mitä mieltä?
Meidän työpaikalta (töissä 15 hlöä) myöhästyi tänä aamuna 5 työntekijää (yksi n. 5min, kaksi n. 10min , yksi n. 15min ja viimeinen noin 20min.)sen takia kun sää oli niin huono. Mitä mieltä te olette? Voiko myöhästymisen laittaa sään syyksi vai onko ihminen itse niin ajattelematon ettei tajua lähteä huomattavasti aiemmin, jos ulkona on pyryttänyt yön aikana?
Itse olen sitä mieltä, että tälläiset myöhästymiset ovat myöhästyjän omaa syytä, vaikka työmatkan reitillä olisikin sattunut onnettomuuksia, jotka hidastavat matkankulkua. Mielestäni jokaisen tulisi varata tarpeeksi paljon aikaa näillä keleillä, koska oletettvaa on, että reitin varrella on onnettomuuksia.
Niin ja kaiken huippu oli, että nämä myöhästyjät lähti tänään töistä täsmälleen samaan aikaan kuin muutkin (siis ajoisssa tulleet)
Kommentit (50)
Kolmesta varoituksesta potkut
Olen bussikuski.
Mutta mun mielestä ei voi aina laittaa kelin piikkiin. Sillon pitää oikeasti varata sitä aikaa siihen työmatkaan enemmän, varsinkin jos kulkee omalla autolla tai jalan/pyörällä. Keli ei voi joka päivä yllättää!
Yksinkertaisesti talvella on varattava enemmän aikaa työmatkoihin!
Ja lapset ei voi olla joka aamu syy myöhästymiseen. jos talven takia menee enemmän aikaa työmatkaan ja päiväkoti aukeaa sillon ja sillon niin sillon on vaikka yrutettävä päiväkodin kanssa erikoisjärjestelyjä tai sovittava työnantajan kanssa aikatauluista mut muuten vaan itään sopimatta ei voi olla jatkuvasti myöhässä!
niin se on ok. Itse myöhästyn aina 15 min. Sitten menen 15 minuutiksi kahville.
Myöhästyn aina tapaamisistakin 15-30 minuuttia.
Se on eurooppalainen tapa. Mikäli vastapuoli ei odota niin asia ei ollut tärkeä. Vaadin aina kahvin paikalle saavuttua, yksi kahvi ja yksi sigaari.
niin se on ok. Itse myöhästyn aina 15 min. Sitten menen 15 minuutiksi kahville.
Myöhästyn aina tapaamisistakin 15-30 minuuttia.
Se on eurooppalainen tapa. Mikäli vastapuoli ei odota niin asia ei ollut tärkeä. Vaadin aina kahvin paikalle saavuttua, yksi kahvi ja yksi sigaari.
mutta jos oikesati asut suomessa ja toimisit kauan noin niin ei taitas sun ympärillä kauaa enää olla yhtään ainutta ihmistä. kukaan ei kattele jatkuvaa myöhästelyä.
osata ennakoida ja suunnitella tilanteen mukaan.
Eli OHO kauhea myrsky - lahdempa 15 min aiemmin toihin etta varmasti kerkean toihin/kouluun/jumppaan.
Osaisimpa itsekin, lasten myota olen parantanut tapojani vahasen. Ja aina kun olen suunnitellut ja valmistellut etukateen saastan ihan selvasti aikaa ja hermoja. Mutta joku osa minussa varmasti tykkaa siita stressikimarasta joka tulee jos tekee jotain viime tinkaan.
Mutta enivei, toissa olen huomannut etta ne kaikista isoimmat lorvijat kyttaavat ja laskevat toisten tekemisia. Paras esimerkki, yhdella tyokaverilla oli tyoaika 5-13. Han sitten aina vahtasi muitten menemisia minuutin tarkkuudella. Selvisi sitten etta han tuli toihin aina vasta klo 7 eika klo 5.
Ehka se on vaan ihmisen tapa tuntea "hieman" parempaa omaatuntoa, jos kerran muutkin lorvii :)
joka päivä tuntia aiemmin töihin, koska joku on saattanut ajaa vaikka kolarin tiellä.
Kiittääkö työnantaja siitä sitten jos varmuuden vuoksi olen joka aamu tunnin liian aikaisessa? Vai kykinkö autossa sen tunnin ennen kuin menen työpaikalle?
Olen kerran myöhästynyt ja syy oli se, että rekka oli kaatunut mäessä ja kiertotietä ei ollut. Onneksi meillä pomo ja työkaverit ymmärsi kun soitin, että tulen kun tie saadaan raivattua.
Eli tällaisiin pitäisi varautua siis niin, että varmuuden vuoksi lähden ajamaan töihin talvisin klo 4 aamulla, enkä klo 6 kuten normaalisti. Sitten voisin tyhjän työpaikan pihalla odottaa tunnin, toista, koska pääsen sisälle.
Ihan sillai varmuuden vuoksi, että olen ottanut kaiken huomioon.
Harmi vain, että olen luotettavan työntekijän maineessa edelleen, vaikka kerran olenkin myöhästynyt ja bonuksiakin on rapissut tilille.
Ei meilläkään kukaan ala irvistelemään jos joku myöhästyy huonon sään takia. Porukalla vaan päiviteltäisiin että ompas kehno keli.
Jos hommat on hoidettu niin ihan tavalliseen aikaan voisivat lähteä eikä kukaan sanoisi mitään. Tehdyn työn laatu ja määrä on tärkeämpää kuin kelloon tuijottaminen.
Peruuta ääliö jos rengas on jäätynyt kiinni.
Pyrynpäivänä 2006 meinasin myöhästyä, kun auton kaivaminen ulos autotallista vei toista tuntia. Kinos autotallin ovella ylettyi pääni korkeudelle ja minä olen 176 senttinen. Tunnin kohdalla herätin miehen avuksi ja yhdessä saimme toisen autoista esiin.
Oli kyllä ihan turha työpäivä lounasravintolassa, kun suurin osa asiakkaista oli jäänyt etätöihin. Yksi työkaveri oli käynyt ojan kautta ja oli 10 minuuttia myöhässä, me muut oltiin ajoissa, vaikka kaikki asuimme maakunnassa eli matka oli pitkä ja tiet huonossa kunnossa.
Nykyisin teen etätöitä liukuvalla työajalla. Olisi jo noloa myöhästyä klo 9.25 alkavasta palaverista.
Jos itse myöhästyisin töistä, myöhästyisi moni muukin.