Ärsyttää kun Suomi on niin aborttimyönteinen maa
-teinit suorastaan ohjataan aborttiin kertomatta vanhemmille
-vammaisten abortointia pidetään parempana kuin syntymistä
-adoptiota pidetään huonompana vaihtoehtona kun perheeseen on tulossa ei-toivottu lapsi vaikka moni lapseton saisi sitä kautta lapsen
Kommentit (57)
te jotka ette hyväksy vammaisen lapsen abortoimista. Tiedättekö millaista arki perheessä on vammaisen lapsen kanssa? Kai teette jonkinlaista hyväntekeväisyystyötä tällaisten perheiden hyväksi ja autatte heitä selviämään arjesta?
Minulla on vammainen laspi ja kyllä on sanottava, että hoitajia tai ottajia ei ole näiden 13 vuoden aikana juurikaan ollut tarjolla.
Asian olen käsitellyt mielessäni ja jatkanut elämääni. Hyvä vain, että minulle se mahdollisuus suotiin, olisi kauheaa elää jossakin katolisessa maassa jossa et voi tehdä itsesi kannalta parasta ratkaisua kun jo uhkaillaan helvetillä ja Saatanalla.
Tuolloin ratkaisu tehtiin elämäntilanteeseen perustuen syin, mutta kyllä tekisin abortin myös jos saisin tietää sikiön olevan vammainen. Miksi ihmeessä laittaisin jonkun elämään vammaisena, kun en itsekään haluaisi sellaista kohtaloa?
kumpuaa lapsikielteisyydestä. Suomalaiset eivät erityisemmin välitä lapsista ja siitä syystä myös tykkäävät abortoida vähän joka toisen jos vaan voivat.
te jotka ette hyväksy vammaisen lapsen abortoimista. Tiedättekö millaista arki perheessä on vammaisen lapsen kanssa? Kai teette jonkinlaista hyväntekeväisyystyötä tällaisten perheiden hyväksi ja autatte heitä selviämään arjesta?
Minulla on vammainen laspi ja kyllä on sanottava, että hoitajia tai ottajia ei ole näiden 13 vuoden aikana juurikaan ollut tarjolla.
ollut koko ikäni ja voin vakuuttaa, että elämä on ihan elämisen arvoista siltikin.
se että on sellainen lapsi jonka äiti on antanut adoptioon ovat Suomessa erittäin harvinaisia asioita. Mutta kummasti näissä ketjuissa aina on muutamassa minuutissa sellaisia paikalla. Joskus pistää miettimään että mitä sitä ollaan valmiita tekemään oman kannan "voittamisen" eteen. Jotenkin tässä on nyt hieman vaikeuksia uskoa, että tänne pölähti ihminen, jonka äiti on sekä antanut adoptioon että tehnyt abortin ja toki kanta on aborttivastaisten leirissä sataprosenttisesti. Hohhoijaa.
On se maailma ihmellinen paikka, se hämmästyttää ja kummastutaa, pientä kulkijaa...Ja rehellisyyshän on täysin kadonnut luonnovara.
se että on sellainen lapsi jonka äiti on antanut adoptioon ovat Suomessa erittäin harvinaisia asioita. Mutta kummasti näissä ketjuissa aina on muutamassa minuutissa sellaisia paikalla. Joskus pistää miettimään että mitä sitä ollaan valmiita tekemään oman kannan "voittamisen" eteen. Jotenkin tässä on nyt hieman vaikeuksia uskoa, että tänne pölähti ihminen, jonka äiti on sekä antanut adoptioon että tehnyt abortin ja toki kanta on aborttivastaisten leirissä sataprosenttisesti. Hohhoijaa.
Tiedätkö mitä, nyt paikalla on kahden lapsen äiti, jolle on tehty kaksi aborttia ja joka on antanut lapsensa adoptoitavaksi. Mikä on kantani, että voittaisin.
jos sulla on pieni vamma ja tänne tietokonella kirjoittelet ymmärrettävää tekstiä. Mutta mitäpä jos olisitkin sellainen, johon ei saa mitään kohtaktia, jonka raajat surkastuu ja vääntyy ja on kipeitä käyttämättöminä ja joiden mölinästä ei tiedä että onko se ilon vai tuska ilmaus.
Mutta toivoisin että ap perustelisi tuon:
-Suomessa on parempi abortoida vammainen kun synnyttää.
Millä tavalla?
jos sulla on pieni vamma ja tänne tietokonella kirjoittelet ymmärrettävää tekstiä. Mutta mitäpä jos olisitkin sellainen, johon ei saa mitään kohtaktia, jonka raajat surkastuu ja vääntyy ja on kipeitä käyttämättöminä ja joiden mölinästä ei tiedä että onko se ilon vai tuska ilmaus.
Mun vakaumukseni mukaan kaikki elämä on arvokasta eikä toista ole lupa tappaa millään verukkeella.
Mä olen työssäni noita vammautuneita mölisijöitä kuunnellut mutta en ole vakuuttunut, etteikö heillä itsellään silti saattaisi olla ihan ok olo vaikka ulkopuolisen mielestä se ei ihan siltä vaikuta.
Ei tämän elämän ole tarkoituskaan olla kauniita ja rohkeita vaan juuri epätäydellisyytensä vuoksi rikasta ja antoisaa.
mutta en ole vakuuttunut, etteikö heillä itsellään silti saattaisi olla ihan ok olo vaikka ulkopuolisen mielestä se ei ihan siltä vaikuta.
Ei tämän elämän ole tarkoituskaan olla kauniita ja rohkeita vaan juuri epätäydellisyytensä vuoksi rikasta ja antoisaa.
Minusta on aivan helvetin julma ajatus että saat viettää kymmeniä ja taas kymmeniä vuosia tuskaisessa olotilassa ilman mitään muuta kuin jotain vellovia tuntemuksia. Jos itse saisin valita että otanko tuollaisen elämän vai tulenko abortoiduksi, ei olisi vaikea päätös.
tuottaa hyvää ja harjoittaa hyväntekeväisyyttä, jos tulisi ei-toivottu raskaus... ok. Harva antaa omistaan edes vanhaa tavaraa, mutta vauva olis luontevaa laittaa jakoon?
luontevampaa kuin tapattaa pieni ihminen.
tuottaa hyvää ja harjoittaa hyväntekeväisyyttä, jos tulisi ei-toivottu raskaus... ok. Harva antaa omistaan edes vanhaa tavaraa, mutta vauva olis luontevaa laittaa jakoon?
luontevampaa kuin tapattaa pieni ihminen.
Se on sikiö tai alkio, riippuen viikoista.
elävää ihmistä/sikiötä ei tapeta.
mutta en ole vakuuttunut, etteikö heillä itsellään silti saattaisi olla ihan ok olo vaikka ulkopuolisen mielestä se ei ihan siltä vaikuta.
Ei tämän elämän ole tarkoituskaan olla kauniita ja rohkeita vaan juuri epätäydellisyytensä vuoksi rikasta ja antoisaa.Minusta on aivan helvetin julma ajatus että saat viettää kymmeniä ja taas kymmeniä vuosia tuskaisessa olotilassa ilman mitään muuta kuin jotain vellovia tuntemuksia. Jos itse saisin valita että otanko tuollaisen elämän vai tulenko abortoiduksi, ei olisi vaikea päätös.
taas katsoo olevansa vammaisuuden erikoisasiantuntija ja vammaisten perheiden elämän ylin tuomari sillä perustella että sillä on jonkinlainen kuulovamma tms. ja se hoitaa vammaisia lapsia 8-16 ja menee sen jälkeen kotiin.
Siis oikeasti, älkää olko noin pirun naiveja.
tunnen ihmisiä jotka adobtoineet pahasti vammaisia lapsia, aikovat adobtoida lisääkin.
hyvät ihmiset tekee niin, julmat, kuolemaan tuomitut abortoivat. ovat sellaista saastaa että voisin haudata elävänä arkkuun.
elävää ihmistä/sikiötä ei tapeta.
on se ongelma, että niiden toiminta tuottaa säännönmukaisesti paljon enemmän oikeaa, reaalielämän kärsimystä kuin ei-absoluttisten ei-pyhimysten ratkaisut ikinä tuottaisivat. Vrt. nyt vaikka paavi.
ikää 38v, ei lapsia, enkä koskaan halua lapsia
Maan jossa on vapaamielinen aborttilainsäädäntö ja vähän abortteja.
Vai maan, jossa on tiukka aborttilainsäädäntö, mutta ns. enkelintekijöiden ammattikunnan takia todellisuudessa enemmän abortteja kuin edellisessä.
Ihmisluontoa ei pystytä muuttamaan, ja selibaatti-idea ei toimi. Itse asiassa amerikan uskonnollisimmissa osavaltioissa on eniten teiniraskauksia ja abortteja.
ikää 38v, ei lapsia, enkä koskaan halua lapsia
sinutkin pitäisi abortoida. onneksi elämä kohtelee julmasti niitä jotka ovat tehneet pahaa toisille, murha varmasti pahin mitä voi tehdä.
Kotimaisten adoptioiden määrä kasvoi
Johannes Ijäs
01.06.2011 10:57
TilastokeskusTilastokeskuksen mukaan Suomessa tehtiin 485 adoptointia vuonna 2010, mikä oli 85 enemmän kuin vuotta aiemmin.
Erityisesti suureni kotimaisten adoptioiden määrä, 293, sillä niitä oli 117 enemmän kuin edellisenä vuonna. Kotimaisten adoptioiden määrä kasvoi suurimmaksi osaksi siksi, että rekisteröidyssä parisuhteessa olevilla perheen sisäiset adoptoinnit (122) lisääntyivät.
Muutos oli odotettavissa, sillä rekisteröidyssä parisuhteessa oleville tuli perheen sisäinen adoptio mahdolliseksi vasta vuoden 2009 loppupuoliskolla. Vuonna 2009 ehdittiin tehdä 15 perheen sisäistä adoptointia rekisteröidyssä parisuhteessa.
Suomeen adoptoitiin vuoden 2010 aikana 192 ulkomailla syntynyttä lasta. Määrä on 32 vähemmän kuin vuonna 2009.