Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pihiyden huiput - ja ovatko saanet joskus takaisin

Vierailija
01.09.2011 |

Eli esimerkkejä siitä miten jotkut ovat ihan käsittämättömiä saitureita. Jos juttuun liitty sitä että pihi saa jotenkin takaisin, aina parempi :) Mutt muutenkin saa kertoa.

Aloitan:

Mieheni eli opiskeluaikoina soluasunnossa 3 muun kannssa.Yksi asukkaista oli todellinen saituri, eikä esim. koskaan ostanut vessapaperia tai astianpesuainetta (tarkoitus oli että kaikki ostavat vuorotellen). Jossain vaiheessa muut kyllästyivät pihiin, ostivat omat vessapaperit mutta eivät säilyttäneet niitä vessassa vaan ottivat aina omiin huoneisiinsa. Mitä tekee pihi? Aluksi ilmestyi vessaan läjä sanomalehtiä :D Parin päivän kuluttua kysyi oliko kukaan huomannut että vessapaperi on loppu, vastaus "Joo." Sanomalehdet olivat vielä pari päivää vessassa ja sitten sinne ilmestyi vessapaperia :D

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monilla piheillä tapana ettei vessaa vedetä kun "kerran" päivässä, tämä varsinkin vanhemmilla ihmisillä. No putket ovat sitten kamalassa kunnossa muutamien vuosien kuluttua, ja ne pitää vaihtaa/tulee kaliit remontit. Joten eipä siinä (oamkotiasuja) paljoa säästä säästyneet vesimaksut vert. putkien uusiminen.

Vierailija
2/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. antaessaan lapsen koulukuvia sukulaisille hän veloittaa heiltä kuvien hinnan :-)

Myös mieheni maksaa hänelle aina muutaman euron heidän yhteisen lapsensa kuvasta, vaikka maksaa muutenkin isot elatusmaksut ja molemmat, sekä mieheni että ex-vaimo, tienaavat hyvin ja suunnilleen saman verran molemmat.

Tämä on vain yksi esimerkki. Itse olen rahankäytössäni suurpiirteinen enkä ymmärrä moista ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä löytyy, vaikkeivat kunnon näpäytystä ole saaneetkaan:

-kaveripariskunta, joka kävi meillä usein kylässä ja sanoi joskus ihan suoraan, että eipä tarvii tänään ostaa ruokaa, niin säästyy rahaa... Aina kun olin menossa heille, reissu meni kaupan kautta, jolloin ostokset jaettiin tasan ja jokainen maksoi oman ruuan ja sitten tehtiin yhdessä ruoka. Meillehän se ruoka, joka oli jo jääkaapissa oli varmaan ilmaista?? Kerran menin yllättäin sinne ja siellä oli pariskunta ja miehen veli syömässä pakastepizzoja iltapalaksi. Tulostani seurasi erittäin kiusallinen tilanne, kun ruvettiin miettimään voiko minulle antaa palan, kun kulut oli jo jaettu heidän kolmen kesken.Että näin... Olen kutsunut heitä hyvin kylään viime vuosina, kun ärsyttää se, että kavereista kuuluisi jotenkin taloudellisesti hyötyä. Silloin, kun tulevat tarjoan tietysti jotain, mutta tahallaan ajoitan siihen jonkin vaatimattoman ruuan ja jos kaivelevat jääkaapista muuta, sanon muiden ruokien olevan varattuja johonkin tiettyyn muuhun juttuun. Mies kuitenkin hakee aina jääkaapista sen verran bisseä, että känniin pääsee, oli muut juomassa tai ei ja se ilo hänelle kai sitten sallittava.

-uusi tuttavuus, joka oli meillä vanhan tuttavuuden kanssa jouluaattona yökylässä, eikä voinut vastustaa juomajääkaappia, kamalat jurrit ja haki n. 5min välein uuden lonkerotölkin, jonka vaan jätti avattuna ja täytenä jonnekin. Nice. Muut joivat tyyliin yhden ruuan kanssa tai ei sitäkään. Ilmanen viina se vasta on jotain.

-Kerran oltiin kavereiden kanssa menossa yhden luo saunomaan ja käytiin kaupassa ostamassa mukaan jokainen omia eväitään. Jono oli järkyttvä ja yksi meistä jo siellä lähellä kassaa ja päätimme viedä ostoksemme samaan hänen kanssaan ja maksaa tälle yhdelle omat ostoksemme. Varakkaan perheen tytäs n.23v kaappasi omaksi ostoksekseen suuveden ja vei sen sinne muiden ostosten joukkoon. Sitten kun oltiin jakamassa kauppalaskua, hän"nukahti" sen ajaksi ja ei maksanut. Muut osti jotain tyyliin euron-kahden ostoksia mukaan sinne saunalle, jotka siis maksoivat itse ja tämä daami todellakin siis halusi ostattaa suuveden kotiin vietäväksi...todella aikuista käytöstä. Sama tyyppi on "unohdellut"muitakin pikkuvelkoja. Kerran oli jostain mulle pystyssä 31e ja laittoi sitten tilille 13.

Vierailija
4/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kuoli, ja hän tyhjenteli miehen jäämistöä. sisko soitti minulle ja tarjosi yhtä vajaata lääkepurkkia, koska minulla oli hänen mielestään sama sairaus,kuin miehellä. no sairaus oli vähän eri, ja tuo lääke maksaa uutena kokonaisena pakkauksena, (joka on valmistettu tällä vuosikymmenellä) noin 3 euroa. :)mutta ajatus oli kaunis.

Vierailija
5/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun tulevat tarjoan tietysti jotain, mutta tahallaan ajoitan siihen jonkin vaatimattoman ruuan ja jos kaivelevat jääkaapista muuta, sanon muiden ruokien olevan varattuja johonkin tiettyyn muuhun juttuun. Mies kuitenkin hakee aina jääkaapista sen verran bisseä, että känniin pääsee, oli muut juomassa tai ei ja se ilo hänelle kai sitten sallittava.

Millainen ruokailupolitiikka teillä oikein on? Ei meillä vieraat käy itsekseen jääkaapilla, saati rupea kiskomaan alkoholijuomia ellei niitä edes tarjota...

Vierailija
6/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perhe matkustaa aina vain ID-lipuilla. Ei väliä onko kyseessä pahin sesonkikausi tai minkä pituinen loma, niin aina mennään näillä superhalvoilla lipuilla ja aina saavat kytätä viimeiseen asti onko vapaita paikkoja. Joskus on koko perhe joutunut roikkumaan jollain ulkomaan kentällä kokonaisen päivänkin kun yrittävät mahtua jollekin lennolle takas, muutamia kertoja ovat joutuneet jakautumaan että osa menee eri lennolla ym. Kaverini on aivan totaalisen kypsä ja kyllästynyt tähän. Eikä homma voi rahasta ainakaan olla kiinni kun miettii miehen palkkaa, mutta halvalla on päästävä :-)

Vierailija
7/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuiva pullakänttypala ja muutama vanha keksi.

Ja itse aina valittaa kuinka sileä ja sielä oli tarjoilut niukassa ja sitten isoon ääneen kuuluttaa, ettei hän kehtais niin vähää laittaa trjolle.

Eräs tuttavapariskunta ei koskaan kutsu heille kylään, ettei tarvi tarjota.

Edes silloin kun asuttiin ulkomailla ja oltiin kesä suomessa sukulaisten nurkissa. Koko ajan soittelivat, et nähtäis nyt ja odottivat kutsua. No ei me nyt alettu heitä kutsumaan sukulaisten nurkkiin. Jäi sitten tapaamiset.

Vierailija
8/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työporukan kanssa töiden jälkeen syömässä ja kun oltiin jo lopeteltu seuraan liittyi vielä yksi työkaveri joka oli päässyt töistä vähän myöhemmin. hän ei juonut eikä syönyt mitään kun tehtiin jo lähtöä siinä. kaikki me maksoimme omat ruuat ja juomat ja sitten jokainen jätti vähän tippiä lautaselle. kun olimme jo lähdössä huomasin että tippilautanen oli tyhjä!olin että häh missä tipit on??no tämä kaveri sitten noloissaan tunnusti että hän ne otti.....tätä en unohda ikinä!!

Vierailija
9/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rento noin niinkuin läheisten kavereiden kesken, joita he aikanaan olivat. Heitä en enää laske sellaisiksi kavereiksi, joten olen alkanut rajoittamaan siinä ruuassa. Alkoholissa on vaikeampi "hyvätapaisesti" rajoittaa, koska sitä selkeästi"vaan on" ilman tiettyä käyttötarkoitusta.

Vierailija
10/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hänen luokse meni kylään, hänellä oli tapana kertoa mitä on suunnitellut että tehdään ruuaksi ja mitä mun pitäisi tuoda tullessani. Ok, se kyllä sopisi, mikäli ruokakulut menisi edes jotenkuten tasan.

Eikä siihen tyyliin että kaveri sanoo: Tehdään vaikka tortilloja, mä ostan ne tortillapohjat ja sipulia mulla onkin. Tuo sä jauhelihaa, kastikkeet, barbequemaustetta, salaattia, kurkkua, tomaattia ja hei, vaikka fetajuustoa. Joo, en tosiaan suostunut :D

Kaikenlisäksi toi sama tyyppi aina kutsui itse itsensä meille, kun sillä oli rahat vähissä ja ahmi ainakin kolmen edestä.

Eikä puhettakaan, että olisi tuonut mitään tullessaan.

Toi homma loppui kun aloin määrätä, että mäkin haluan että hän osallistuu syömisiinsä. Joko rahallisesti mun kauppakuluihini, tai sit tuo eväitä mukanaan.

Aika törkeetä, myönnän, mutta tohon tyyppiin ei auttanut mikään muukaan. Kerjäsi ja pummasi jopa lapsiltani suuren osan niitten herkuista, kun niillä oli karkkipäivä, jos en mennyt väliin ja sanonut että noi on tarkoitettu lapsille.

Kun lapseni ei kehdanneet itse kieltäytyä :D

Hitto, jotain rajaa sentään.

Vierailija
11/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin idiootteja "kavereita". Ei tulis mun kotiin tollaset keharit.

Vierailija
12/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljen tyttökaveri kielsi veljeäni tuhlaamasta eli tarjoamasta minulle ja miehelleni grilliateriaa. kyllä, sellaista hamppis / ranskalaiset / makkara-annosta.

Ostettiin sitten itse ja tuo tyttökaveri onkin nykyisin eksä.

Sitä ei nainen hallitse miehensä raha-asioita kuulkaa ennen kuin on aviossa, JOS silloinkaan!

Vierailija
13/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kaikessa, myös lasten kanssa. Tässä muutamia esimerkkejä:

* jos lapset joskus pääsi leffaan (esim synttärilahjaksi) niin hän osti kaupasta etukäteen sinne pillimehut tms popsittavat koska leffateatterin syötävät oli niin kalliita

* vaatteita kierrätettiin ihan viimeiseen asti, joten kuopuksella ei ollut mitään koskaan päällään, jota ei oltaisi paikattu. Mies jopa liimasi polkupyörän paikkoja sadevaatteisiin ja parsi sukkia

* leluja ostettiin vain tarjouksesta, siitä viis mitä lapset oikeesti toivoi

* pääsääntöisesti ostettiin aina liian paljon kasvuvaraa kaikkiin tavaroihin, esim esikoinen sai koon 37 hiihtomonot silloin kun hänen jalkansa koko oli 33 eli villasukilla, ekstrapohjallisilla yms yritettiin saada monosta sopivaa mutta rakothan siitä hänelle parina ekana vuotena jalkoihin tuli

Enempää en pysty kirjoittaa kun pulssi nousee jo muistellessa näitä juttuja mutta pihiys voi olla todella ärsyttävää!!!

Vierailija
14/21 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan kaikessa, myös lasten kanssa. Tässä muutamia esimerkkejä:

* jos lapset joskus pääsi leffaan (esim synttärilahjaksi) niin hän osti kaupasta etukäteen sinne pillimehut tms popsittavat koska leffateatterin syötävät oli niin kalliita

* vaatteita kierrätettiin ihan viimeiseen asti, joten kuopuksella ei ollut mitään koskaan päällään, jota ei oltaisi paikattu. Mies jopa liimasi polkupyörän paikkoja sadevaatteisiin ja parsi sukkia

* leluja ostettiin vain tarjouksesta, siitä viis mitä lapset oikeesti toivoi

* pääsääntöisesti ostettiin aina liian paljon kasvuvaraa kaikkiin tavaroihin, esim esikoinen sai koon 37 hiihtomonot silloin kun hänen jalkansa koko oli 33 eli villasukilla, ekstrapohjallisilla yms yritettiin saada monosta sopivaa mutta rakothan siitä hänelle parina ekana vuotena jalkoihin tuli

Enempää en pysty kirjoittaa kun pulssi nousee jo muistellessa näitä juttuja mutta pihiys voi olla todella ärsyttävää!!!

Ihan periaatteesta en ala maksamaan sellaisia ryöstöhintoja, mitä niillä on. Ostan lapsille karkit ja limsat etukäteen.

Vaatteetkin kierrätän ja mahdollisimman paljon ostetaan kirppareilta.

Leluja ei normaalisti juurikaan edes osteta, muuta kuin kirppareilta ja synttäri- ja joululahjoiksi. Sittenkin katsotaan, mitä ostetaan. Mitään turhaa muoviromua ei tarvitse hommata yhtään.

Eikä lapsi kuole siihen, jos se ei saa jokaista tavaraa ja hilavitkutinta jota telkkarissa mainostetaan. Päinvastoin.

Vierailija
15/21 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran voi ottaa ne mukaan halvemmalla, miksi maksaa kalliilla.

Vierailija
16/21 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta muutakin juttua voisin hänestä kertoa, mutta se on tosiaan huvittavaa, että aikuisella ihmisellä tulee aina pissahätä, kun lasku saapuu. :D

Vierailija
17/21 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäisivät sen, että siitä on aika lyhyt matka ahneuteen :) Todella pihi = sairaan ahne.

Vierailija
18/21 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vessa vedetään vain kerran päivässä?

Äitini asuu yksin talossa, jossa 2 vessaa. Toinen vessa on käytössä hyvin satunnaisesti, mutta ei siellä mitään putkiongelmia ole, vaikka vessaa ei joskus vedetä päiväkausiin. Ja on ihan omassa "putkistossaan" eli yhteistä on vain likakaivo.

Vierailija
19/21 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä lojuu kakat ja pissat.

jos vessa vedetään vain kerran päivässä? Äitini asuu yksin talossa, jossa 2 vessaa. Toinen vessa on käytössä hyvin satunnaisesti, mutta ei siellä mitään putkiongelmia ole, vaikka vessaa ei joskus vedetä päiväkausiin. Ja on ihan omassa "putkistossaan" eli yhteistä on vain likakaivo.

Vierailija
20/21 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin kun ihmiset luulevat, putkissa EI OLE vettä, vaan ne ovat tyhjinä. Kun ihminen käy tarpeillaan, se vesi huuhtelee jätökset sekä paperin putkistossa eteenpäin.

Jos ihminen tekee päivän tarpeensa pönttöön, ja vetää vasta illalla =jätösten+paperin määrä on suhteessa vessan vetämisveteen liian suuri.

Joskus noin voi käydä kenelle tahansa (tulee iso jööti ja menee paljon paperia jne.) mutta sitten se suraava "pikkupisun" vetäiseminen saa putkistossa massaa liikkeelle tavalliseen tapaan.

Jos vuosia/vuosikymmeniä säästellään vessan vetämisessä, putkistoon alkaa kertyä jätöksistä tukoksia, mitä pidempään siellä ovat sitä tiiviimmiksi muuttuvat. Sitten jossain vaiheessa alkaa vetämään huonosti/menee kokonaan tukkoon =tulee kalliiksi. Lisäksi putkisto ei yleensä muutenkaan kestä sitä jos se ei vedä kunnolla. Varsinkin jos asunnossa valmiiksi ahtaat putket, silloin vielä suurempi riski että käy noin.

Ja niitä putkia ei yleensä ihan pikkuhommana saada korjattua/vaihdettua, jos vuosikausien jätökset "pahoihpidelleet" putkia. Vert. putki menee ihan "tavallisesti" vaan tukkoon jos vaikka pönttöön tippuu jotain sinne kuulumatonta mikä saa aikaan tukoksen.

Ja tosiaan ongelmaa ei ole, jos vessa ei käytetä, koska silloin sinne putkistoon ei mitään mene. Ongelmia tulee jos vessa käytössä mutta sen vetämisessä pihdataan.