Ärsyttää kun Suomi on niin aborttimyönteinen maa
-teinit suorastaan ohjataan aborttiin kertomatta vanhemmille
-vammaisten abortointia pidetään parempana kuin syntymistä
-adoptiota pidetään huonompana vaihtoehtona kun perheeseen on tulossa ei-toivottu lapsi vaikka moni lapseton saisi sitä kautta lapsen
Kommentit (57)
maailma on ylikansoittunut, ruokaa ei riitä kaikille ja valtaosa maapallon ihmisistä elää köyhyydessä. Lisää lapsia pitää silti tehdä, vaikkei niitä toivottaisi eikä niiden hoitamiseen rahkeet riitä. Useimmat meistä täällä on äitejä. Me kaikki tiedämme miten raadollista vauva-aika voi olla, ja miten kaiken nielevää turhautumista ja väsymystä lapsen saaminen teettää, tietenkin sen valtavan ilon lisäksi. Useimmat selviää siitä ongelmitta, koska ovat lasta toivoneet ja halunneet, ja perheasiat on muuten kunnossa. Mutta entä ne, jotka kärsivät mielenterveysongelmista, ovat masentuneita, päihteiden väärinkäyttäjiä tai juuri ja juuri selviävät arjesta? Riittääkö silloin rakkautta ei-toivotulle lapselle?
Miettikää nyt vähän myös tuota adoptiosta huutelemista. Teinityttö tulee raskaaksi ja sitten pitäisi kantaa sitä lasta 9kk ja antaa pois? Niinkö? Missä ihmeen la-la-landissa te oikein elätte?
Onko sulla jotain sisäpiirin tietoa asiasta? Tilastoja? Abortti on sen verran rankka ja vaivalloinen kokemus, ettei sitä nyt ihan päivittäisenä ehkäisykeinona kukaan käytä.
Maan jossa on vapaamielinen aborttilainsäädäntö ja vähän abortteja.
Vai maan, jossa on tiukka aborttilainsäädäntö, mutta ns. enkelintekijöiden ammattikunnan takia todellisuudessa enemmän abortteja kuin edellisessä.
Ihmisluontoa ei pystytä muuttamaan, ja selibaatti-idea ei toimi. Itse asiassa amerikan uskonnollisimmissa osavaltioissa on eniten teiniraskauksia ja abortteja.
mielestäni tiukka laki eli ettei sallita. jos joku menee puoskarille ja kuolee, sen on ansainnutkin. mua ei haittaa yhtään. jos laki sallii abortit niin silloin monet pitää sitä hyväksyttävänä ja monilla abortti toimii ehkäisykeinona.
sinutkin pitäisi abortoida. onneksi elämä kohtelee julmasti niitä jotka ovat tehneet pahaa toisille, murha varmasti pahin mitä voi tehdä.
Nainen tulee raskaaksi ja saa tietää sikiön olevan vaikeasti vammainen. Nainen tietää, että omat voimavarat eivät riitä lapsen hoitamiseen ja esimerkiksi tukiverkkoa ei juuri ole.
Hän ei siis saa tehdä aborttia, koska se koetaan murhaksi. Kukaan ei myöskään halua adoptoida vaikeasti vammaista lasta. He jäävät siis kahden.
Miten nainen tästä selviää? Kuka häntä auttaa selviämään arjessa, te kaikki abortin vastustajatko? Jos kerran mielestänne jokainen elämä on arvokas niin miten se näkyy omassa elämässänne?
Autatteko te näitä ei niin onnekkaita sairaan lapsen synnyttäneitä vai tyydyttekö vain paasaamaan kuinka abortti on murha?
naivi ajattelumalli näillä aborttivouhkaajilla ja uskonnollisissa harhoissa elävillä on.
ei ole hankkinut kunnollista ehkäisyä jos kerran tietää, ettei jaksa lapsia.
naivi ajattelumalli näillä aborttivouhkaajilla ja uskonnollisissa harhoissa elävillä on.
ettei uskonnosta ole haittaa. On siitä monella todella paljon.
joka olen todellakin ateisti niin olen aborttivastainen. Eiköhän ne ole nuo uskonnolliset jotka sallii abortit. Se on varmaan ollut jumalan tarkoituskin että pienet ihmisen alut murhataan, eikö vaan?
Mun aborttivastaisuus perustuu ihmisyyden arvostamiseen, joskin en voi arvostaa ihmisiä jotka murhaavat toisia. Mielestäni ei ole eroa murhata 10 vuotiasta kuin sikiötä. Ketä murhaa sikiön niin on ihan oikein että hältä viedään myös lapsi (tarkoitan jos on vanhempia lapsia).
ikää 38v, ei lapsia, enkä koskaan halua lapsia
sinutkin pitäisi abortoida. onneksi elämä kohtelee julmasti niitä jotka ovat tehneet pahaa toisille, murha varmasti pahin mitä voi tehdä.
Eiköhän ne ole nuo uskonnolliset jotka sallii abortit. Se on varmaan ollut jumalan tarkoituskin että pienet ihmisen alut murhataan, eikö vaan?
ei ole hankkinut kunnollista ehkäisyä jos kerran tietää, ettei jaksa lapsia.
Mikään ehkäisy ei ole 100% varma.
Vaikeasti vammaisen lapsen hoitamista ei nyt mitenkään voi verrata terveen vauvan hoitamiseen. Kai te hyvät ihmiset tajuatte, että se hoitovastuu loppuu vasta haudassa? Nämä lapset ei ikinä muuta kotoa opiskelemaan.
Jännä juttu, miten kukaan ei edelleenkään suostu vastaamaan tuohon alkuperäiseen kysymykseeni.
joka olen todellakin ateisti niin olen aborttivastainen. Eiköhän ne ole nuo uskonnolliset jotka sallii abortit. Se on varmaan ollut jumalan tarkoituskin että pienet ihmisen alut murhataan, eikö vaan?
Mun aborttivastaisuus perustuu ihmisyyden arvostamiseen, joskin en voi arvostaa ihmisiä jotka murhaavat toisia. Mielestäni ei ole eroa murhata 10 vuotiasta kuin sikiötä. Ketä murhaa sikiön niin on ihan oikein että hältä viedään myös lapsi (tarkoitan jos on vanhempia lapsia).
niin perin naivisti ajattelet silti. Alkio on solumöykky, jolla ei ole elämää kohdun ulkopuolella. Sillä ei ole muistoja, ei tunteita eikä toiveita. Ei mitään, mikä tekisi siitä inhimillisen. Joten ihan hiukan ontuvaa verrata sitä 10-vuotiaaseen lapseen.
Entä äidin tunteet? Eikö olisi inhimillisempää ajatella jo olemassa olevan ihmisen elämää?
mutta otappa selvää miten se jo tuntee ja kuinka kehittynyt jo on! Hämmästyt! Sitäpaitse se on helpompi tapppppaa kun ei puhuta vauvasta!
alle 12-viikkoinen ALKIO. Se ei ole VAUVA.
10v. lapselle abortti? Huh, minä kun luulin, että uskovaiset ovat hulluja.
mittakaavassa tiukka aborttilainsäädäntö: useimmissa muissa Euroopan maissa abortin saa aina pyydettäessä, Suomessa sen joutuu perustelemaan.
mielestäni tiukka laki eli ettei sallita. jos joku menee puoskarille ja kuolee, sen on ansainnutkin. mua ei haittaa yhtään. jos laki sallii abortit niin silloin monet pitää sitä hyväksyttävänä ja monilla abortti toimii ehkäisykeinona.