Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAAS riita miehen lasten nukkumisjärjestelyistä - auttakaa!

Vierailija
24.08.2011 |

Olen kirjoittanut tänne ennenkin. Ollaan uusperhe, jossa minulla ei ole lapsia mutta miehellä on kaksi esiteiniä ja ovat käymässä tietenkin aina sovitun mukaisesti. On hankittu kaksi vuodetta vierashuoneeseen mutta tämä järjestely ei kelpaa vaan toinen poika nukkuu siellä ja toinen nukkuu meidän makkarissa. Itse mennään sohvalle olohuoneeseen joka on hemmetin epämukava. Puhumattakaan että meidän makkarin yhteydessä on _meidän_ kylpyhuone joten on aina tyhjennettävä omat tavarat sieltä pois kun pojat käyttää sitä, itse sitten käytetään vierasvessaa.

Nyt tuli taas riita miehen kanssa, kun kuulemma mulla ei ole mitään sanaa siihen miten nämä nukkumiset järjestellään. Siinä mielessä ei olekaan että en asu virallisesti hänen kanssaan vaan mulla on omakin asunto. Mutta silti en tiedä mitä edes vastata tähän... tunnen itseni kakkosluokan kansalaiseksi tässä koko kuviossa. Kuitenkin olen osa palettia, mutta ihan kuin mies ei tätä haluaisi hyväksyä. Kerroin jopa kun viimeksi aiheesta kirjoitin tänne, että sain tosi hyviä kommentteja ja monet on mun ajatusten puolella ja eikö voitais edes harkita... kuulemma ei kuulu muille miten hän omat asiansa tahtoo järjestellä. Ei suostu edes perustelemaan eikä keskustelemaan, miksi oma sänky pitää antaa pois sen sijaan että asettaisi lapsille rajat että tässä teidän huone, olkaa hyvä. Jep jep. Kuitenkin kahden kesken mies on rakastettava ja todellakin haluan hänen kanssaan jatkaa. Lasten läsnä ollessa on mua kohtaan jäykkä ja etäinen ja se rassaa mua aika lailla mutta koitan pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja purra hammasta. Sanallakaan en saa osoittaa mitään kritisoitavaa heidän tavassaan toimia (kuten että 13 v saa valvoa yli puolenyön ja että pelejä saa pelata vaikka koko illan ja yön, kuten sitten pelaavatkin, eikä mitään tehdä isän kanssa yhdessä) ja jos kritisoin (ja tiedoksi vaan että koitan olla rakentava ja ottaa asioita esille varovaisesti) niin vastaan tulee mökötystä tai totaalista halveksuntaa, "et tiedä mistään mitään kun sulla ei ole omia lapsia" ja ehkä en tiedäkään mutta _näenhän_ minä jo pelkällä psykologisella silmällä että kuvio mättää ja rajat esimerkiksi puuttuu täysin.

Myös esimerkiksi nuorempi haluaisi puuhastella mun kanssa, leipoa ja kokata, mutta isä ei tykkää tästä koska isompi "ei tykkää noista teidän suunnittelemista ruoista" (nuoremman lempiruokaa oltais tehty) niin hänelle tulee sitten "paha mieli". Joten kukaan ei saa tehdä mitään.

Argh, mitä enemmän kirjoitan tätä auki, sitä enemmän risoo koko kuvio. Onko kukaan kokenut samaa, tai mitä muuten olette mieltä tällaisesta? Onko tässä koko hommassa suurin vika isän korvien välissä ja jos on niin miksi joku käyttäytyy noin?

Kommentit (179)

Vierailija
1/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sinä tunnut ajattelevan. Uskon, että miehen mielestä se on hänen huoneensa ja lasten ollessa siellä se on toisen lapsen huone. Niin oli jo ennen kuin sinä tulit kuvioihin, joten perheen häirikkö eivät ole lapset vaan sinä, joka haluat kaikkien muiden kannalta ikäviä muutoksia.

Käsi sydämellä: miksi miehesi maksamassa asunnossa, jossa et ole edes kirjoilla, pitää toimia sinun määräystesi mukaan? Voisihan sopia, että teette siellä niin kuin miehen exä sanoo: yhtä paljon se on miehen exän koti kuin sinunkin, vai mitä?

Miehen mielestä olet siellä käymässä ja hänelle hyvä kumppani, mutta perheensä menee edellesi. Mies ja lapset ovat se yhteinen yksikkö, johon sinä et kuulu mukaan. Ärhentelysi lasten pelaamisesta tai halusi aamupalapöydässä keskustella koko perheen kesken koetaan todennäköisesti kiusaamiseksi ja ilkeydeksi. Sinullahan ei ole lapsia, sinä et voi tietää, mitä on sellainen rakastaminen, jossa ei vaadita muita tekemään määräämälläsi tavalla vaan ansaitaan se rakkaus.

Vierailija
2/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiinsa silloin kun teinit vierailee isällään. Ap ei todellakaan ole mikään kuuluva. Ette ole uusperhe. Sinä olet lasten isän naisystävä ja rakastettu.

Olemmeko sitten uusperhe kun hankimme miehen kanssa sen yhteisen asunnon. Ongelmaahan ei olisi jos loppuelämän pitäisimme omat osoitteet. Todellakin olisin vain isän naisystävä. Mutta kun suunnitelmissa on tämä yhteen muuttaminen, että elämä vihdoinkin asettuisi rauhallisesti aloilleen. Aika rasittavaa on ollut vuosikaudet ravata eri asuntojen väliä. En rupea sitten enää yhteisessä kodissa pomppimaan pois omasta sängystäni. Niin käy jos ongelmalle ei saada rajoja nyt, vaikka se olisi niin helposti ratkaistavissa sillä että isä sanoisi pojilleen että teillä on sängyt yhteisessä huoneessa ja niissä nukutaan, piste. Sitten vasta pissiin astutaan kun on jo yhteinen kämppä, ja edelleen riidellään kuka nukkuu kenenkin sängyssä ja missä rajat kulkee ja kuka niitä saa asettaa.

eli kaikille muille kolmelle sopii vanha systeemi, joka luotiin ennen ap:n tunkeutumista miehen luokse asumaan. Siksi ap:n pitää mennä olohuoneeseen nukkumaan, koska se ei ole alunperin ollut ap:n huone vaan toisen lapsista, jossa huoneessa isä nukkuu, kun lapset eivät ole paikalla. Ap on viemässä muilta sängyn ja huoneen, ei lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten sinä tunnut ajattelevan. Uskon, että miehen mielestä se on hänen huoneensa ja lasten ollessa siellä se on toisen lapsen huone. Niin oli jo ennen kuin sinä tulit kuvioihin, joten perheen häirikkö eivät ole lapset vaan sinä, joka haluat kaikkien muiden kannalta ikäviä muutoksia.

Siis ootko oikeesti koomikko vai pelle muuten vaan? Mitähän helevetin IKÄVIÄ MUUTOKSIA on se, että ap haluaa pitää "oman" makkarinsa itsellään myös lasten ollessa paikalla? Voi jeesus sä oot kyllä....MUAHAHAHAHA!!!

Ap, tsemppiä.

Vierailija
4/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tarkoita, että sun pitäisi aina olla siellä. Ihan vain kokeilet mitä tapahtuu, jos et olekaan tapaamisviikonloppuna paikalla. Jos mies on edelleen sitä mieltä, että sun kuuluu väistyä yhteisestä vuoteestanne vain ja ainoastaan olohuoneen lattialle - ansaitset parempaa.

Lapsethan on joka toinen vkl isällään. Näistä menee ehkä niin että 2 kertaa ovat keskenään ja kolmannella olen siellä. Eli keskimäärin itse näen heitä 5-6 viikon välein. Useimmiten en ole edes koko viikonloppua, että heille jää sitä keskinäistäkin aikaa.

Mutta hei, toisaalta nyt kun mietin sitä näin päin, niin tosiaan aika harvoinhan siellä lattialla tulee nukuttua. Mutta pointtihan ei olekaan se vaan se periaate että miksi näin täytyy olla. Eniten häiritsee ettei mies osaa perustella mitenkään. Ja sen kautta pelkään, että tämä kuvio pysyy tällaisena yhteisessäkin asunnossa. Tai jopa, että mies niin kovasti pelkää asettaa niitä rajoja, että mieluummin perääntyy yhteen muuttamisesta.

Vierailija
5/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tarkoita, että sun pitäisi aina olla siellä. Ihan vain kokeilet mitä tapahtuu, jos et olekaan tapaamisviikonloppuna paikalla. Jos mies on edelleen sitä mieltä, että sun kuuluu väistyä yhteisestä vuoteestanne vain ja ainoastaan olohuoneen lattialle - ansaitset parempaa.

Lapsethan on joka toinen vkl isällään. Näistä menee ehkä niin että 2 kertaa ovat keskenään ja kolmannella olen siellä. Eli keskimäärin itse näen heitä 5-6 viikon välein. Useimmiten en ole edes koko viikonloppua, että heille jää sitä keskinäistäkin aikaa. Mutta hei, toisaalta nyt kun mietin sitä näin päin, niin tosiaan aika harvoinhan siellä lattialla tulee nukuttua. Mutta pointtihan ei olekaan se vaan se periaate että miksi näin täytyy olla. Eniten häiritsee ettei mies osaa perustella mitenkään. Ja sen kautta pelkään, että tämä kuvio pysyy tällaisena yhteisessäkin asunnossa. Tai jopa, että mies niin kovasti pelkää asettaa niitä rajoja, että mieluummin perääntyy yhteen muuttamisesta.

miehelle ja lapsilleen rajoja. Käsittääkseni he voivat varsin mainiosti, viihtyvät yhdessä ja heillä on hyvä olla. Vain sinä olet kuviossa se, joka ei hyväksy tilannetta.

Ehkä ne rajat pitäisi laittaa sinulle? Ymmärrät, että se makuuhuone on lapsen eikä sinun, sinä olet siellä vain käymässä. Ymmärrät, että isä ja lapset yhdessä päättävät tekemisensä, et sinä. Ymmärrät, että he ovat olleet perhe jo kauan ennen sinua eli sinun tehtäväsi on sopeutua, ei heidän sinun määräyksiisi.

Vierailija
6/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kirjoittaa samaan tyyliin siihen toiseen ketjuun. Ootko katkera eronnut vai miksi sua noin kismittää jos ex-puolisot löytää tahoillaan uusia kumppaneita?

Katsoppa kun mies on hankkinut (vuokrannut) tämän asunnon vasta alle vuosi sitten. Mitenkään ei voida sanoa että heillä oli vakiintuneet nimikoidut huoneet "jo ennen kuin minä tulin kuvioihin". Hänen oma päätös oli muuttaa pienempään - edellisessä asunnossa oli 3 mh.

Enkä ärhentele pelaamisesta. Se ei kuulu minulle mutta saan kai ihmetellä! Enkä muutenkaan mitenkään jaksa kuvitella että minut koettaisiin ilkeäksi. Naurettavia kommentteja.

Vierailija
7/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna miettisin tarkasti suhdettanne. Mies on ja tulee olemaan tuonlainen lopunikäänsä. Haluatko olla ns liian kiltin ihmisen kanssa, perustaa hänen kanssaan perheen jne.

Hm, mitäs muuta pitikään kommentoida. Ai niin heidän eronsa johtui siitä että äiti lähti lätkimään toisen miehen kanssa ja virallisen eron saatuaan muutti suoraan yhteen tämän miehen kanssa, lapset tietty mukana, olivat silloin alle kouluikäisiä ja nyt kohta 11/14. Mies kilttinä ihmisenä on kaikki nämä vuodet koittanut hyvitellä lapsille tätä perheen rikkoutumista vaikkei se ollut edes hänen syynsä. On se totta että hän pyrkii olemaan se kiva isä jonka kanssa ei tartte elää arkea, vaan aina on juhla (esimerkiksi ruokailut hoidetaan aina ulkona syömällä jos minä en ole paikalla laittamassa ruokaa. Mies ei osaa keittää edes kananmunaa). Mutta nyttemmin olen oivaltanut, että ehkä ex vaan kyllästyi siihen millainen mies osaa olla. Jossittelee kaiken kanssa eikä uskalla tehdä ratkaisuja. Joten ehkä siinä erossa oli osittain syynsä miehessäkin.

Ap

Vierailija
8/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko oikeesti koomikko vai pelle muuten vaan? Mitähän helevetin IKÄVIÄ MUUTOKSIA on se, että ap haluaa pitää "oman" makkarinsa itsellään myös lasten ollessa paikalla? Voi jeesus sä oot kyllä....MUAHAHAHAHA!!!

Ap, tsemppiä.

Oli nyt sitten mun mh tai ei, niin KOEN että se on mun sänky ja jotenkin yksityisaluetta, kun nukun siinä ja harrastan seksiä siinä. Niin se vaan menee.

Vierailija
9/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä isän asunnossa ihan oma makuuhuone jossa on molemmille omat sängyt. On isän (ja naisystävänsä) makuuhuone ja poikien makuuhuone.

Entäs sitten kun ap ja tämä mies muuttavat pysyvästi yhteen? Onko se edelleen mielestäsi niin että ap on ylimääräinen siellä lasten ja isän asunnossa? Vai sako ap sitten nukkua omassa sängyssään?

Ehkä ne rajat pitäisi laittaa sinulle? Ymmärrät, että se makuuhuone on lapsen eikä sinun, sinä olet siellä vain käymässä. Ymmärrät, että isä ja lapset yhdessä päättävät tekemisensä, et sinä. Ymmärrät, että he ovat olleet perhe jo kauan ennen sinua eli sinun tehtäväsi on sopeutua, ei heidän sinun määräyksiisi.

Vierailija
10/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä isän asunnossa ihan oma makuuhuone jossa on molemmille omat sängyt. On isän (ja naisystävänsä) makuuhuone ja poikien makuuhuone. Entäs sitten kun ap ja tämä mies muuttavat pysyvästi yhteen? Onko se edelleen mielestäsi niin että ap on ylimääräinen siellä lasten ja isän asunnossa? Vai sako ap sitten nukkua omassa sängyssään?

Isä nukkui yksin ollessaan toisessa makuuhuoneessa yksin ja lapsen kanssa, kun lapset tulivat sinne. Systeemi toimi ihan hyvin. Sitten tuli ap, joka vaati, että se oikeastaan lapselle tarkoitettu sänky on hänen. Silloin mieskin muutti makkarista olohuoneeseen nukkumaan, jotta ap olisi tyytyväinen.

Oikeastaan ap siis vei lapselta sängyn. Aikuinen ihminen?

Vierailija
11/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ootko oikeesti koomikko vai pelle muuten vaan? Mitähän helevetin IKÄVIÄ MUUTOKSIA on se, että ap haluaa pitää "oman" makkarinsa itsellään myös lasten ollessa paikalla? Voi jeesus sä oot kyllä....MUAHAHAHAHA!!! Ap, tsemppiä.

Oli nyt sitten mun mh tai ei, niin KOEN että se on mun sänky ja jotenkin yksityisaluetta, kun nukun siinä ja harrastan seksiä siinä. Niin se vaan menee.

Ap:n mukaan siellä on 2 makuuhuonetta. Kun lapset tulevat käymään, toinen nukkuu vierashuoneessa ja toinen makuuhuoneessa isänsä kanssa. Seksiä siinä sängyssä ei harrasteta. Vasta ap:n saapuminen teki vuoteesta eroottisen alueen, jossa himot hyrräävät siihen tahtiin, ettei ap voi edes kuvitella siirtyvänsä sieltä pois. Vaikka se siis oikeastaan on lapsen vuode, ei ap:n. Ap ei edes asu ko. asunnossa.

Vierailija
12/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit kirjoittaa samaan tyyliin siihen toiseen ketjuun. Ootko katkera eronnut vai miksi sua noin kismittää jos ex-puolisot löytää tahoillaan uusia kumppaneita? Katsoppa kun mies on hankkinut (vuokrannut) tämän asunnon vasta alle vuosi sitten. Mitenkään ei voida sanoa että heillä oli vakiintuneet nimikoidut huoneet "jo ennen kuin minä tulin kuvioihin". Hänen oma päätös oli muuttaa pienempään - edellisessä asunnossa oli 3 mh. Enkä ärhentele pelaamisesta. Se ei kuulu minulle mutta saan kai ihmetellä! Enkä muutenkaan mitenkään jaksa kuvitella että minut koettaisiin ilkeäksi. Naurettavia kommentteja.

koska eivät edes asu yhdessä. Joku vakipanohan ap on, mutta ei nähtävästi vaimoainesta, koska ei kykene edes asumaan virallisesti yhdessä miehen kanssa.

Vierailija
13/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät halua nukkua samassa huoneessa vaan toinen nukkuu isän kanssa isän sängyssä.

Kyllä se toinen makkari on ISÄN eikä vierailevan lapsen. Meinaatko tosiaan että isällä on asunto jossa on kaksi makkaria eikä kumpikaan kuulu hänelle? :D Ei edes se, jossa nukkuu joka yö?

Vierailija
14/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät halua nukkua samassa huoneessa vaan toinen nukkuu isän kanssa isän sängyssä. Kyllä se toinen makkari on ISÄN eikä vierailevan lapsen. Meinaatko tosiaan että isällä on asunto jossa on kaksi makkaria eikä kumpikaan kuulu hänelle? :D Ei edes se, jossa nukkuu joka yö?

Ainoa, joka ei kestä nykytilannetta on ap, jolle se ei edes ole koti! Se on miehen koti ja miehen lasten viikonloppukoti, mutta ap:n koti on muualla. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää? Jos ap ei kykene sitoutumaan mieheen, miten ihmeessä miehen ja lasten on kuitenkin hypittävä ap:n määräysten mukaan?

Vierailija
15/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei pitänyt mitään rajoja tyttärellään, kun oli meillä. Mulle huusi ja vittuili, jos pyysin tyttöä osallistumaan kanssani ruoan laittoon, tiskaukseen tai siivoamiseen ja se oli kauheinta, kun pyysin joka kerta tyttöä petaamaan oman sänkynsä. Minulla ei kuulemma ollut sananvaltaa, koska hän ei ollut tyttäreni eikä minulla ollut omia lapsia. Lopulta se meni siihen, että pakenin joka toinen viikonloppu omasta kodistani vanhempieni luokse, koska tunsin oloni aina ylimääräiseksi ja ei halutuksi ja kun tulin raskaaksi eikä isän tyyli muuttunut miksikään useiden keskustelujen ja isojen riitojen jälkeen, minä muutin omaan asuntoon vatsani kanssa. Nyt kun ollaan erottu, niin jostain kumman syystä tyttö haluaa usein tulla luokseni yökylään, kun hänellä on isä viikonloppu. Taisi olla sitten kuitenkin jotain perää niissä mun rajan laittamisissa.

Joskus ei voi kuin ihmetellä joidenkinnaisten tyhmyyttä

En hyvälläkään tahdolla ymmärrä miksi menit tuollaisen miehen kanssa lapsen tekemään?

En todella.

Et ole tainnut koskaan kuulla ehkäisyn pettämisestä? Hienoa keskittyä toisten naisten tyhmyyteen, tietämättä faktoja ja taustoja. Toivottavasti kruunusi kiiltää, etkä koskaan ole tehnyt mitään "tyhmää".

Ap:lle neuvoksi tyhmyydestäni se, että nämä asiat on saatava ensin kuntoon ja sovittua ennenkuin sitä yhteistä kotia hankitaan. (luulin näin olleenkin, kunnes päästiin yhteiseen talouteen, miehet ovat kovia taantumaan)

Kunnon keskustelu aiheesta on paikallaan ja jos mies ei näe käytöksessään muuttamisen varaa, niin kannattaa miettiä haluatko vielä uhrata arvokasta elämääsi turhaan, jos mikään ei koskaan tule muuttumaan.

Vierailija
16/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kestä noita muutamia katkeran (ja olletenkin ruman) exän juttuja noista, että ap aiheuttaa itse niitä ongelmia... Mutta tiedoksi sulle hylätty vanha ruma akka, ei se vaan mene niin. Jos solmitaan uusi perhe (mihin ap kuuluu) niin ei lapset silloin määrää perheen nukkumapaikkoja yms. Kannattaisi varmaan katkera vanha eukko hakeutua johkin hoitoon.

Vierailija
17/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kestä noita muutamia katkeran (ja olletenkin ruman) exän juttuja noista, että ap aiheuttaa itse niitä ongelmia... Mutta tiedoksi sulle hylätty vanha ruma akka, ei se vaan mene niin. Jos solmitaan uusi perhe (mihin ap kuuluu) niin ei lapset silloin määrää perheen nukkumapaikkoja yms. Kannattaisi varmaan katkera vanha eukko hakeutua johkin hoitoon.

ap ei ole sitä tehnyt, joten turha valitella. Ei ap:lla ole yhtään mitään sananvaltaa mieskaverinsa asunnossa. Mies voi koska tahansa kantaa ap:n tavarat ovesta ulos eikä tämä voi mitään, koska ei ole edes kirjoilla asunnossa. Mikä koti se sellainen on?

Vierailija
18/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei ole sitä tehnyt, joten turha valitella. Ei ap:lla ole yhtään mitään sananvaltaa mieskaverinsa asunnossa. Mies voi koska tahansa kantaa ap:n tavarat ovesta ulos eikä tämä voi mitään, koska ei ole edes kirjoilla asunnossa. Mikä koti se sellainen on?

edes perustaa sitä perhettä. Vai olisitko jatkanut miehesi kanssa suhdetta eteenpäin jos sinua oltaisiin kohdeltu samanlailla vaikka miesystäviesi vieraiden aikana, kun teillä oli vielä erilliset asunnot?

Vierailija
19/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että olet siellä omassa asunnossasi tästä lähtien lasten vierailujen ajan! Jos sulla ei ole sanavaltaa, etkä edes omaan sänkyysi pääse, niin itse en ainakaan tuommoista kattelis!

Vierailija
20/179 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes perustaa sitä perhettä. Vai olisitko jatkanut miehesi kanssa suhdetta eteenpäin jos sinua oltaisiin kohdeltu samanlailla vaikka miesystäviesi vieraiden aikana, kun teillä oli vielä erilliset asunnot?

niin ilman muuta tajuan palata takaisin omaan kotiini. Ymmärtäisin, että kun varsinainen asukas saa vieraita (olipa ne sitten lapsia tai isovanhempia), minä voin varsin hyvin palata omaan kotiini.

Mietin, tekisikö ap samalla tavalla myös silloin, jos mies olisi perheetön, asuisi kaksiossa ja hänen vanhempansa tulisivat käymään. Ällittelisikö ap makuuhuoneessa, että se sänky on hänen, siinä ei muut saa nukkua vai olisiko ap edes silloin niin aikuinen, että tajuaisi oman paikkansa miesystävänsä kodissa.