TAAS riita miehen lasten nukkumisjärjestelyistä - auttakaa!
Olen kirjoittanut tänne ennenkin. Ollaan uusperhe, jossa minulla ei ole lapsia mutta miehellä on kaksi esiteiniä ja ovat käymässä tietenkin aina sovitun mukaisesti. On hankittu kaksi vuodetta vierashuoneeseen mutta tämä järjestely ei kelpaa vaan toinen poika nukkuu siellä ja toinen nukkuu meidän makkarissa. Itse mennään sohvalle olohuoneeseen joka on hemmetin epämukava. Puhumattakaan että meidän makkarin yhteydessä on _meidän_ kylpyhuone joten on aina tyhjennettävä omat tavarat sieltä pois kun pojat käyttää sitä, itse sitten käytetään vierasvessaa.
Nyt tuli taas riita miehen kanssa, kun kuulemma mulla ei ole mitään sanaa siihen miten nämä nukkumiset järjestellään. Siinä mielessä ei olekaan että en asu virallisesti hänen kanssaan vaan mulla on omakin asunto. Mutta silti en tiedä mitä edes vastata tähän... tunnen itseni kakkosluokan kansalaiseksi tässä koko kuviossa. Kuitenkin olen osa palettia, mutta ihan kuin mies ei tätä haluaisi hyväksyä. Kerroin jopa kun viimeksi aiheesta kirjoitin tänne, että sain tosi hyviä kommentteja ja monet on mun ajatusten puolella ja eikö voitais edes harkita... kuulemma ei kuulu muille miten hän omat asiansa tahtoo järjestellä. Ei suostu edes perustelemaan eikä keskustelemaan, miksi oma sänky pitää antaa pois sen sijaan että asettaisi lapsille rajat että tässä teidän huone, olkaa hyvä. Jep jep. Kuitenkin kahden kesken mies on rakastettava ja todellakin haluan hänen kanssaan jatkaa. Lasten läsnä ollessa on mua kohtaan jäykkä ja etäinen ja se rassaa mua aika lailla mutta koitan pistää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja purra hammasta. Sanallakaan en saa osoittaa mitään kritisoitavaa heidän tavassaan toimia (kuten että 13 v saa valvoa yli puolenyön ja että pelejä saa pelata vaikka koko illan ja yön, kuten sitten pelaavatkin, eikä mitään tehdä isän kanssa yhdessä) ja jos kritisoin (ja tiedoksi vaan että koitan olla rakentava ja ottaa asioita esille varovaisesti) niin vastaan tulee mökötystä tai totaalista halveksuntaa, "et tiedä mistään mitään kun sulla ei ole omia lapsia" ja ehkä en tiedäkään mutta _näenhän_ minä jo pelkällä psykologisella silmällä että kuvio mättää ja rajat esimerkiksi puuttuu täysin.
Myös esimerkiksi nuorempi haluaisi puuhastella mun kanssa, leipoa ja kokata, mutta isä ei tykkää tästä koska isompi "ei tykkää noista teidän suunnittelemista ruoista" (nuoremman lempiruokaa oltais tehty) niin hänelle tulee sitten "paha mieli". Joten kukaan ei saa tehdä mitään.
Argh, mitä enemmän kirjoitan tätä auki, sitä enemmän risoo koko kuvio. Onko kukaan kokenut samaa, tai mitä muuten olette mieltä tällaisesta? Onko tässä koko hommassa suurin vika isän korvien välissä ja jos on niin miksi joku käyttäytyy noin?
Kommentit (179)
että mies ei anna, eikä halua antaa sinulle oikeuksia määrätä, kommentoida tai kasvattaa LAPSIA?
että edelleenkään en määräile, kommentoi tai kasvata lapsia.
Tämä kaikki on vain teidän omituista tulkintaa.
MIEHEN kanssa kahdestaan olen keskustellut tästä, että koen nämä nukkumisjärjestelyt hankalaksi. Roudataan joka kerta patja varastosta, raivataan olohuoneeseen tilaa patjalle, siivotaan meidän (anteeksi miehen, anteeksi pojan) makuuhuone omista kamoista, muistetaan piilottaa tamponit ja kondomipaketit, vaihdetaan lakanat sängystä toiseen jne. Kun olisi yksi sänky vapaanakin - ah mikä helppo ratkaisu!
En tuputtaudu sinne! Kyllä mieskin haluaa mun siellä olevan. Ei joka kerta, minkä ymmärrän sillä en itsekään joka kerta tahdo: annan heille keskinäistäkin aikaa.
Lapsien suuntaan en ole mitenkään indikoinut että tämä heidän järjestelmänsä olisi jotenkin kummallinen.
Miksi olet tuollaisessa suhteessa? Mitä haluat niistä lapsista?
Jos mies haluaa lastensa nukkuvan noin, miten se sulta on pois?
Sä olet kirjoittanut itse vaikka mitä suhteestanne, ja siitä mitä haluaisit lasten kanssa tehdä ja kun joku kommentoi, sä väität meidän ymmärtävän väärin. itsehän halusit kokatakin nuorimmaisen kanssa. Miksi ihmeessä jos miehelle se ei sovi?
Sä olet ap huono vastaamaan!
tunnen itseni kakkosluokan kansalaiseksi tässä koko kuviossa.
Miten se muka muuttuisi, että asuisitte yhdessä?
Jos asuisitte yhdessä, luultavasti kuvittelisit olevasi enemmän ja kun et olisikaan, pettymys olisi suuri.
Näin hän on ilmaissut.
Sinulle se ei kelpaa. Miksi se ei kelpaa? Hänellä on oikeus omiin lapsiinsa. Sinulla ei ole.
Miksi sinulle ei kelpaa vastaukseksi se, että hänen mielestään sinulla ei ole oikeuksia hänen lapsiinsa? Miksi hänen pitäisi päästää sinut lasten elämään päättämään asioista, joista hän on selkeästi aivan eri mieltä?
Onko sinulle tilanne se, että et voi saada omia lapsia, joten yrität väkisin tunkea hänen lapsiensa elämään?
Mikset osaa olla ilman heitä?
Mieti omia motiivejasi tunkea paikkaan mihin sinua ei selvästi kaivata. Mitkä ne ovat? Mitä haluat ja miksi? Miksei sinulle kelpaa tilanne sellaisenaan kuin se nyt on? Mitä haluat todistaa? Oletko mustasukkainen miehelle vai lapsille?
vastaa edes tähän!
En vain saa tästä vuodatuksestasi kiinni, koska en tunnista tuosta itseäni. En ajattele noin, kuin tuossa kuvailet minun ajattelevan. Siksi vaikea vastata mitään.
Omia motiivejani voin tietysti miettiä.
Jos olette vasta muuttamaan yhteen ja hankkimasta yhteistä asuntoa, niin varsinainen ongelma ilmenee vasta muuton yhteydessä. Tällä hetkellä sinulla ei ole oikeutta mennä muuttamaan nukkumisjärjestelyitä.
Silloin voit asettaa ehtoja, mutta muista että miehellä voi olla ehtoja. Näistä keskustellaan kun yhteinen talo / asunto on hankinassa. Ei niin että tulet vieraaseen taloon, asettamaan määräyksiä. Niin kuin itse kerroit niin et edes ole siellä joka viikonloppu, joten en nyt tosiaan ymmärrä miten tuosta voi olla sinulle niin suuri ongelma.
Kannattaa miettiä monta kertaa, enne kun ryhdyt us-perheen elämään, jos nyt jo ottaa päähään...
itsehän halusit kokatakin nuorimmaisen kanssa. Miksi ihmeessä jos miehelle se ei sovi?
Ei, vaan ehdotin sushin tekemistä lapselle kun siitä tuli puhe. On mulle luonnollista. Sulle ilmeisesti ei vaan olisit visusti pitänyt salaisuutena että osaat tehdä semmoista "erityisherkkua" josta lapsi on kiinnostunut.
Mutta ei olla kokkailtu ei, kun mies ei ajatuksesta pitänyt. Ole huoleti.
Ja silti sä roikut tuollaisessa suhteessa?
Mä menetin lopullisesti punaisen langan. Täysin idiootti mies ja epätyydyttävä suhde mun mielestä. Mä en alkais!
Ei kiitos.
punaisen langan tässä keskustelussa. He eivät oikein tunnu ymmärtävän.
itsehän halusit kokatakin nuorimmaisen kanssa. Miksi ihmeessä jos miehelle se ei sovi?
Ei, vaan ehdotin sushin tekemistä lapselle kun siitä tuli puhe. On mulle luonnollista. Sulle ilmeisesti ei vaan olisit visusti pitänyt salaisuutena että osaat tehdä semmoista "erityisherkkua" josta lapsi on kiinnostunut.
Mutta ei olla kokkailtu ei, kun mies ei ajatuksesta pitänyt. Ole huoleti.
Mun mielestä sä olet oikeassa, mutta ihan väärän miehen kanssa. Mun lapsi oli juuri viikon ulkomailla isäpuolensa kanssa ja heillä on paljon yhteistä kivaa. Hän kuuluu meidän perheeseemme ja hänellä on kaikki oikeudet lapseeni. Molemmat ovat osa perhettämme ja meillä on vihdoin ihana perhe, vaikka lapsi ei ole yhteinen.
Kun muutimme yhteen, teimme päätöksen, että kaikilla on yhteiset velvollisuudet ja oikeudet. Menemme syksyllä naimisiin ja lapsi ei voisi olla onnellisempi!
Sä et voi pakottaa miestäsi antamaan oikeuksia lapsiinsa, mutta mä en voisi olla ulkopuolinen perheessä. Minusta se olisi väärin lapsia ja miestäni kohtaan. Minäkin tuntisin oloni toisen luokan kansalaiseksi, enkä voisi olla onnellinen.
Mieti ap vielä mitä tuosta saat. Vaikutat onnettomalta, eikä tuo voi kestää!
koska ne lapset on sille tärkeämpiä kuin sinä, ja niin sen pitää ollakin. Ota tai jätä. Mene omaan kotiisi siksi aikaa, kun lapset on isänsä luona, niin saat nukkua just siten kun haluat ja jättää dödösi juuri siihen vessaan mihin mielit, eikö? Anna isän hoitaa lastensa kasvatus yhdessä näiden äidin kanssa, keskity sinä vaan siihen suhteeseesi sen miehen kanssa silloin kun olette kahdestaan. Lapset kasvaa ja sitä myöten asiat muuttuu.
Omakohtaisesti sanoisin, että tuollaisen kohtelun saatuani laittaisin miehen vaihtoon, mutta lasten ja isän väliin en menisi kommentoimaan yhtään mitään.
sellaisien asioiden perään, mitä hän ei voi saada, kuten vaikuttaa lasten pelaamiseen tai nukkumajärjestelyihin tai nukkuma-aikoihin tai siihen, että mies kohtelee ap:ta etäisesti ja kylmästi lasten seurassa!!!!
punaisen langan tässä keskustelussa. He eivät oikein tunnu ymmärtävän.
Hävitty taistelu on hävitty jo.
ko
Omakohtaisesti sanoisin, että tuollaisen kohtelun saatuani laittaisin miehen vaihtoon, mutta lasten ja isän väliin en menisi kommentoimaan yhtään mitään.
että mies ei anna, eikä halua antaa sinulle oikeuksia määrätä, kommentoida tai kasvattaa LAPSIA?
että edelleenkään en määräile, kommentoi tai kasvata lapsia. Tämä kaikki on vain teidän omituista tulkintaa. MIEHEN kanssa kahdestaan olen keskustellut tästä, että koen nämä nukkumisjärjestelyt hankalaksi. Roudataan joka kerta patja varastosta, raivataan olohuoneeseen tilaa patjalle, siivotaan meidän (anteeksi miehen, anteeksi pojan) makuuhuone omista kamoista, muistetaan piilottaa tamponit ja kondomipaketit, vaihdetaan lakanat sängystä toiseen jne. Kun olisi yksi sänky vapaanakin - ah mikä helppo ratkaisu! En tuputtaudu sinne! Kyllä mieskin haluaa mun siellä olevan. Ei joka kerta, minkä ymmärrän sillä en itsekään joka kerta tahdo: annan heille keskinäistäkin aikaa. Lapsien suuntaan en ole mitenkään indikoinut että tämä heidän järjestelmänsä olisi jotenkin kummallinen.
Oletpa jalo ihminen!
Miehen kanssa olet keskustellut, että koet nukkumisjärjestelyt hankaliksi. Entä jos mies kokee hankalaksi vain sinut?
Ne nuoret ei muuten mene rikki, vaikka tamponi- ja kondomipaketin näkisivät. Ihmeellisellä tavalla olet seksuaalisesti estynyt, jos noin mietit. Lakanat nyt vaihdetaan joka tapauksessa vähintään joka toinen viikko, joten en ymmärrä tätä ongelmaa lainkaan.
Lukiko kukaan ap:n viestiä siitä, kuinka yhteenmuutto on suunnitelmissa lähikuukausina? Eikö se nyt konkreettisesti selvennä kaikille sen, että mies on vakavissaan ap:n kanssa ja haluaa tämän kuuluvan perheeseen? Toinen juttu onkin se, mitä teidän kannattaisi tehdä ennen muuttoa. Tuleeko uudessa talossa olemaan huoneet molemmille pojille? Lisäksi pitäisi ratkoa se, miten mies näkee ap:n roolin kasvattajana siinä kohtaa, kun saman katon alla virallisesti asutaan.
kyllä se on vain ap:n kuvitelmissa. Jokainen tietää, että taloon ei muuteta noin vain, yleensä niissä näyttää olevan minimissään 3 kk "tyhjennysaika" kaupanteon jälkeen.
Ei, vaan ehdotin sushin tekemistä lapselle kun siitä tuli puhe. On mulle luonnollista. Sulle ilmeisesti ei vaan olisit visusti pitänyt salaisuutena että osaat tehdä semmoista "erityisherkkua" josta lapsi on kiinnostunut. Mutta ei olla kokkailtu ei, kun mies ei ajatuksesta pitänyt. Ole huoleti.
etenkin kun juuri olet ihmetellyt, miksi lapsille ei aseteta rajoja. Vaikuttaa siltä, että yrität nuoremman kautta luikerrella lasten suosioon eli tätä pienempää lellit samaan aikaan kun isommalle toivoisit voivasi olla tyranni. Onneksi isä huomasi aikeesi ja esti lasta päättämästä aikuisten puolesta.
koska ne lapset on sille tärkeämpiä kuin sinä, ja niin sen pitää ollakin. Ota tai jätä. Mene omaan kotiisi siksi aikaa, kun lapset on isänsä luona, niin saat nukkua just siten kun haluat ja jättää dödösi juuri siihen vessaan mihin mielit, eikö? Anna isän hoitaa lastensa kasvatus yhdessä näiden äidin kanssa, keskity sinä vaan siihen suhteeseesi sen miehen kanssa silloin kun olette kahdestaan. Lapset kasvaa ja sitä myöten asiat muuttuu.
Hyvä kommentti. Kerro minulle, tarkalleen mitä tässä kohtelussa et omakohtaisesti sietäisi? Kun kerran heti ensimmäisessä lauseessa avaat, että on oikein että lapset on isälle tärkeämpiä kuin minä?
Miten sinä siis odottaisit ja haluaisit kuvion olevan, jos olisi omakohtainen tilanne?
kyllä se on vain ap:n kuvitelmissa. Jokainen tietää, että taloon ei muuteta noin vain, yleensä niissä näyttää olevan minimissään 3 kk "tyhjennysaika" kaupanteon jälkeen.
höpö höpö. Et nyt tiedä tästä tarpeeksi faktoja, joten anna olla.
No huoh sentään. Pakkoko sen yhteenmuuton on tarkoittaa omistusasuntoa?
Saatan olla puusilmä, mutta en ymmärrä mistä ap:tä täällä kritisoidaan? Hän haluaisi elää perheenä rakastamansa miehen ja tämän lasten kanssa, mutta ilmeisesti siihen ei ole oikeutta. Pitääkö eronneen siis aina odottaa yhteenmuuttoa siihen asti, kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa? Pitääkö ap:n hylätä omat haaveensa elämisestä saman katon alla?
Ei minulle ole tullut yhtään sellaista vaikutelmaa, että ap olisi väenvängällä tuppautunut lasten elämään. Kai se nyt on ihan normaalia, jos vuosia kestäneen suhteen aikana lastenkin kanssa yhdessä aikaa vietetään ja voidaan -huh sentään- jopa kokata? Ilman, että se on isän ja poikien rauhan rikkomista? Jos lapsi innostuisi sushin tekemisestä, niin sitäkään ap ei saa tehdä ilman, että saa av:llä tuppautujan leiman.
Lapsen äiti on jo vuosia elänyt uudessa parisuhteessa, joten lasten luulisi tottuneen uusperheen elämään. Nyt on ap:n miehelle vain jäänyt joku tuommoinen hyvitteluisän rooli päälle.
Ne nuoret ei muuten mene rikki, vaikka tamponi- ja kondomipaketin näkisivät. Ihmeellisellä tavalla olet seksuaalisesti estynyt, jos noin mietit. Lakanat nyt vaihdetaan joka tapauksessa vähintään joka toinen viikko, joten en ymmärrä tätä ongelmaa lainkaan.
höpö höpö.
Ja lakanoiden vaihdolla tarkoitan sitä edes takaisin vaihtelua. Mutta jos tahallaan et tahdo ymmärtää niin ihan sama mulle.
Lukiko kukaan ap:n viestiä siitä, kuinka yhteenmuutto on suunnitelmissa lähikuukausina? Eikö se nyt konkreettisesti selvennä kaikille sen, että mies on vakavissaan ap:n kanssa ja haluaa tämän kuuluvan perheeseen?
Toinen juttu onkin se, mitä teidän kannattaisi tehdä ennen muuttoa. Tuleeko uudessa talossa olemaan huoneet molemmille pojille?
Lisäksi pitäisi ratkoa se, miten mies näkee ap:n roolin kasvattajana siinä kohtaa, kun saman katon alla virallisesti asutaan.