Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektiosta,sen saannista...

Vierailija
03.11.2005 |

siis jos on synnytyspelkoja ja haluaisi sektion onko pakko käydä siellä pelkopolilla?

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Alatiesynnytys yleensä äidille riskittömämpää. Kukin valitsee arvojensa tai pelkojensa mukaan. Molemmissa riskejä.

Vierailija
42/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sitä mieltä, että sektio saattaa olla jopa traumaattinen tapahtuma lapselle. Lapsi nostetaan pahaa aavistamatta kohdusta maailmaan, kun normaalissa alatiesynnytksessä lapsi " päättää itse" , kun on aika lähteä kohdusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten esikoiselle, että sinulla ei ole sisaruksia, kun kaikki av-mammat ei hyväksy mukavuussektiota. Jösses!

Vierailija
44/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ymmärtää lainausmerkkien funktiota.

Vierailija
45/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

sillon ei sektioita tehty.minun isoäiti on synnyttänyt YKSIN saunassa 12 lasta paitsi yhdessä oli miehensä mukana ja tosin se lapsi kuoli synnytykseen.mutta 12 lasta on saunassa vääntänyt eikä ollut kätilöitä paikalla.mitenköhän jos nyky naisten pitäisi tehdä samoin...

Vierailija
46/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole lukenut koko ketjua..varmaan monet ihan tottakin. Takana on kolme alatiesynnytystä ja neljännen lapseni pitikin sitten syntymän sektiolla. Oli aikaisempien synnytysten " syytä" . Pelkäsin sektiota mutta valita en voinut toisin.

Yllätys olikin, että tämä sektio oli synnytyksistä ainoa josta olen toipunut nopeasti, ilman enempiä kipuja. No, tuo 6 viikon nostamis- ja kantamiskielto hieman rajoitti. Mutta pystyin kävelemään ja istumaan normaalisti. Näin ei ollut minkään alatiesynnytykseni jälkeen. Viikkokaupalla kun alapää on " pomminjäljiltä" . No, minulla oli onnea mutta tämä vaan siksi, ettei se sektio aina invalidisoi totaalisesti.

Vierailija
47/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin kapeakatseinen sanonkomikä!

Vierailija
48/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mutta jos kaikki lapset olisi sektioitu (esim. naapurin piian toimesta), niin kaikki äidit ja vauvat olisivat tietysti selvinneet. Sektiohan on sellainen pikkuoperaatio - voi verrata lähinnä hiustenleikkaukseen.

Vierailija
49/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen syntyi sektiolla. Ja syntyy seuraavatkin. Repikää vaan peräänne ketkä haluatte, mulle sitä ihanaa luomuvaihtoehtoa ei tarvitse tulla markkinoimaan.

Vierailija:

Jos te " pelkosektioäidit" uskaltaisitte kuitenkin synnyttää alateitse, voisitte yllättyä positiivisesti!

Vierailija
50/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En todellakaan ole lukenut koko ketjua..varmaan monet ihan tottakin. Takana on kolme alatiesynnytystä ja neljännen lapseni pitikin sitten syntymän sektiolla. Oli aikaisempien synnytysten " syytä" . Pelkäsin sektiota mutta valita en voinut toisin.

Yllätys olikin, että tämä sektio oli synnytyksistä ainoa josta olen toipunut nopeasti, ilman enempiä kipuja. No, tuo 6 viikon nostamis- ja kantamiskielto hieman rajoitti. Mutta pystyin kävelemään ja istumaan normaalisti. Näin ei ollut minkään alatiesynnytykseni jälkeen. Viikkokaupalla kun alapää on " pomminjäljiltä" . No, minulla oli onnea mutta tämä vaan siksi, ettei se sektio aina invalidisoi totaalisesti.

Vierailija
51/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan katkeruus nosta päätään kun tietää ettei toisen ole tarvinnut kärsiä ja alapää on varmasti kunnossa? Itse olen kaksi lasta alateitse synnyttänyt koska en kehdannut pyytää sektiota (olen niin nössö) ja molemmat kerrat olivat HELVETILLISIÄ!

Vierailija
52/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain voitte! Sektio eli leikkaus on aina riski niin äidille kuin lapselle. Puhun nyt 3 lapsen kokemuksella. Esikoinen syntyi alateitse ilman mitään kivunlievitystä, keskimmäinen päivystyssektiolla, kun olikin yliaikaisena kääntynyt perätilaan ja lapsivettä liian vähän ns. alatiesynnytyksen varalle. Toipuminen sektiosta on ihan eri juttu, kun sulla on jo toinen hoidettava vauvan lisäksi.

No, meille siunaantuikin kolmas lapsi heti toisen jälkeen; halusin ehdotomasti synnyttää alakautta, mutta hätäsektioksi meni - henki oli mennä molemmilla - vanha leikkaushaava repesi ja lapsi vatsaontelossa/istukka irotamassa. Toipuminen kesti oman aikansa ja leikkaushaava vihoittelee aika ajoin. Enää en voi alateitse synnyttää, harmi.

Te, jotka pelkäätte synnytystä, hakekaa apua, sitä on tänä päivänä hyvin tarjolla. Joskus myös asiallinen keskustelu toisten, pelosta huolimatta alateitse synnyttäneiden kanssa voi riittää. Kyselkää siis lisätietoja synnytyssairaalastanne.

Vierailija
53/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan täällä on haukkunut sektioäitejä? Täällä haukutaan niitä (tai sitä), jotka väittävät sektion olevan aina riskittömämpi vaihtoehto. Minulle on tehty sektio, mutta se ei ollut minulle sellainen häpeä ja trauma, että olisi tarve valehdella itselleen sen olevan kaikissa tapauksissa turvallisempi vaihtoehto. Surullista, että 5:lle on näin käynyt. Hänen kannattaisi käydä juttelemassa psykologin kanssa. Jos hän todella on täysjärkinen ihminen, niin kyse on kyllä pahoista defensseistä, jotka olisi hyvä purkaa. Hänhän väittää lääketieteellisiä tosiasioita vastaan. Sama, jos väittäisi korvikkeen olevan aina lapselle parasta ravintoa tai säännöllisen fyysisen kurituksen olevan hyväksi lapsen kehitykselle.

Vierailija
54/101 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suunniteltu sektio on perätilasynnytystä turvallisempi vaihtoehto, niin kuin ainakin ensisynnyttäjällä onkin.

Vierailija
55/101 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvoisa " lisensiaattimme" tullut tuomaan tänne niitä linkkejä tutkimuksiin, joissa kerrotaan sektion olevan normaalitapauksissakin alatiesynnytystä turvallisempi vaihtoehto. Vaikutti olevan niin varma asiastaan...

Vierailija
56/101 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että suunniteltu sektio on perätilasynnytystä turvallisempi vaihtoehto, niin kuin ainakin ensisynnyttäjällä onkin.

Ei kysymys ollut siitä. Kyselin lääkäriltä moneen kertaan sektioon liittyviä riskejä, eikä hän myöntänyt niitä olevan (siis muita kuin noita normaalifloora-juttuja). Kun hän sanoi sektion olevan altiesynnytystä turvallisempi vauvalle, kysyin heti että miten " normaali" alatiesynnytyksen verrattuna. Hän myönsi sektion olevan tässäkin tilanteessa turvallisempi.

t.111

Vierailija
57/101 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastoin tutkimustietoa. Totuushan on se, että sektio niin kuin myös alatiesynnytys on Suomen olosuhteissa huipputurvallinen toimenpide, eikä tietenkään lääketieteellistä syistä sektioon joutuvien ole syytä pelätä leikkausta. Sektion vaarat piilevät enemmän kohonneina riskeinä seuraavissa raskauksissa. Joka tapauksessa sektio on suuri leikkaus, vaikka vaikuttaakin rutiininomaiselta. Siinä viilletään niin vatsapeitteet kun ihmisen suurin lihas auki. On täysin selvää, ettei elimistö palaa " luonnottomasta" tavasta lähellekään samalla tavalla kuin alatiesynnytyksen jälkeen. h

Vierailija
58/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää käydä pelkopolilla! Keskustelemassa vaihtoehdoista ja sektiomahdollisuudesta.

Vierailija
59/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on vaikea saada lapsille hoitopaikkaa käynnin ajaksi. -ap

Vierailija
60/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaatii sinulta päättäväisyyttä ja pitää olla töykeänkin tiukka sanoen että alakautta en synnytä.

Näin on saanut sektion moni ystävistäni. Itse kävin pelkopolilla, olen sen verran kiltti että tottelin neuvolan tätsyä. Oli aika rasittava projekti kun tiesin koko ajan, olen aina tiennyt, että en alateitse synnytä.

Sektio oli muuten mahtava kokemus. Toivuin tosi nopeasti ja vauvalla ei ollut mitään riskejä, joten senkin takia sektio on hyvä valinta. Voi ainakin minimoida sen, että lapsi ei synnytyksessä vaurioidu, kuten usein käy. Ja tietysti äitikin voi saada ikuiset vammat, lapsi oli minulla kuitenkin loppuvaiheessa se kaikkein tärkein syy. (Kaveripiirissä kolme synnytyksessä vammautunutta lasta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi