Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektiosta,sen saannista...

Vierailija
03.11.2005 |

siis jos on synnytyspelkoja ja haluaisi sektion onko pakko käydä siellä pelkopolilla?

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla alatiesynnytys vaihtui yllättäin kiireelliseksi sektioksi lapsen perätilan ja istukan toimintahäiriön vuoksi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Saatiin kaksi tuntia aikaa valmistautua tulevaan ja paniikissa kyselin lääkäriltä sektion riskejä, etupäässä lapselle.

Lääkäri vaan rauhoitteli ja sanoi sektion olevan lapselle alatiesynnytystä turvallisempi ja mitään riskejä ei pienen osalta ole. Äitiin liittyvistä riskeistä sitten kartoi, mutta piti niitäkin pieninä. ELI HÄN VALEHTELI MINULLE PÄIN NAAMAA TUOLLAISELLA HETKELLÄ!?!

.

Vierailija
22/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo leikkaus pidä sisällään samat riskit, oli se sitten tehty mistä syystä hyvänsä? Ja jos sektio kerran on vauvalle huomattavasti vaarallisempi kuin alatiesynnytys niin silloin lääkäri valehteli minulle, vai kuinka? Ei potilaalle saa valehdella, edes rauhoittelutarkoituksessa.

Tottakai nämä lääketietellisistä syistä tehdyt sektiot ovat sellaisia tapauksia joissa alatiesynnytys olisi kyseiselle äidille sektioa vaarallisempi synnytystapa. Mutta eihän se tosiasia vie sektion riskejä pois.

Ja lisäkysymyksenä vielä; millä lailla sektiossa vammautuneita lapsia tiedätte/tunnette? Siis sellaisia joiden vammautumisen aiheutti juuri synnytystapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuntuu olevan sen verran kevyttä tekstiä. Ja tiedoksi ei se gefilus nyt varmaan ihan korvaa sitä alakautta syntymistä!!

klö2

Vierailija
24/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tunnen sektiolla syntyneitä lapsia useampia, joilla erittäin pahat ruoka-aineallergiat.. vrt. bakteerikannan saaminen alatiesynnytyksessä.. Miksei täällä kukaan tunnusta haluavansa sektion vaan sen takia, että pelkää alapäänsä repeämista ja sen takia, että sektio on helppo. Koska se oikesti on monella synnytyspelkoisella se oikea syy..

Ja lisäkysymyksenä vielä; millä lailla sektiossa vammautuneita lapsia tiedätte/tunnette? Siis sellaisia joiden vammautumisen aiheutti juuri synnytystapa.

[/quote]

Vierailija
25/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitähän, että sektiossa on äitikuolleisuus kolminkertainen verrattuna alatiesynnytyksiin.

Vierailija
26/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytykseen verrattuna riskit äidille ovat moninkertaiset (esim. kuoleminen veritulppaan, verenvuotoon) ja vauvalle. Se on iso leikkaus eikä mikään pikkujuttu. Lisäksi tulevat seuraavat raskaudet: voi olla että kohtusi kestääkin vain kaksi sektiosynnytystä ja sitten seuraa kohdun repeämäriski, niin että uutta raskautta kohtusi ei enää kestä ja henkesi on vaarassa. Petikaverinani sairaalan osastolla oli sektioäiti, joka lääkäreiden varoituksista huolimatta oli halunnut neljännen lapsen, ja nyt sitten viikolla 30 keuhkoja kypsyttävää ja keskossynnytys ja vauva keskolaan. En tiedä miten kävi, toivottavasti ei kuollut/vammautunut lapsi.

Minä halusin piru vieköön synnyttää alateitse, mutta lantio ei antanut periksi. Kahdesti olen sektion läpikäynyt ja toisella kerralla lastani elvytettiin. Voit arvata mitä kauhunhetkiä koin sitä katsoessani.

Että helppo homma vai....

Ap, suosittelen sitä alatietä jos se vaan fyysisesti on mahdollista. Minä saan varmaan haudata haaveeni suurperheestä. Kolmas vielä ja sitten loppu, kenties.

Vierailija
27/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, miltä synnyttävä nainen näyttää? Miksi millään muulla olisi väliä kuin sillä, miltä synnyttäminen tuntuu ja ennen kaikkea mikä sen tulos on? Se, että sinä vaadit sektiota koska et kestä ajatusta siitä että näytät ehkä synnytääessäsi rumalta tai pimppasi saattaa vähän ratketa, se on sinun kakaramaisuuttasi. Anna toisten iloita omista onnistuneista synnytyksistään äläkä tule mesomaan kuin 13-vuotias teinirunkkari (siis ihanko tosi että synnytyksessä saattaa revetä pimppa - hehe heh heh!). Toivottavasti et ole äiti. En soisi yhdellekään lapselle noin kypsymätöntä vanhempaa.

(Ei ole muuten pakko maata selällään, itse asiassa se on luonnottomin mahdollinen synnytysasento päälläänseisomisen jälkeen. Ehkäpä noin sairaita asenteita synnyttämistä kohtaan ei olisi, jos naisia rohkaistaisiin synnyttämään paremmissa asennoissa.)

Vierailija:

Makuasioista ei voi kiistellä. Sektiokuvat on järkyttäviä niin kuin leikkauskuvat yleensä. Alatiesynnytyskuvat on järkyttäviä äidin kivun ja tapahtuman raadollisuuden takia (ja sanokaa mitä sanotte, kyllähän seläään makaava, hikeä valuva, irvistävä mamma on yksenkertaisesti nolo näky, vaikka tilanne olis kuinka " kaunis" ;P)).

Vierailija
28/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyspelko-ryhmään. Seillä olin ja vähän helpotti. Synnytys kuitenkin päästyi sektioon joten toisen kanssa halusin sektion koska ekasta jäi niin kovat traumat. Kyllä ainakin naistenklinikalla on se meininki että lääkäri yrittää kääntää sun päätä ja kertoa molemmista synnytystavoista hyvät ja huonot puolet. Kiltti sun ei tarvi olla, mutta määrätietoinen.

Ei ne sitä helpolla anna. Ja minunkin kohdalla lupasin yrittää synnyttää jos sattuu niin että synnytys alkaa ennen määrättyä leikkauspäivää

Vierailija
29/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan pelännyt alapään repeämistä tai mitään muuta kuin sitä tuskallista kipua jota tulen tuntemaan. Ja se että menin synnyttämään, vain vahvisti sen että en siitä selviä. Toisella kerralla sain sektion ja eka oli hätäsektio.

Vierailija
30/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavuussektio, luuseri jne. on pelkosektioon haluava äiti. Kiitos vaan kauheasti, että pahennatte oloani entisestään.

Sitä on vissiin niin vaikea käsittää, että toisille synnyttäminen voi olla henkisesti mahdotonta kestää? Itse en ymmärrä, mitä siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Ja kyllä, olen vieraantunut kehostani ja naiseudestani, kiitos lapsuuden traumojeni. Alatiesynnytys merkitsisi mulle traumojen uudelleen aktivoitumista ja saattaisin mennä psykoosiin. Siinäpä hyvä alku mulle ja vauvalle!

En ymmärrä, miksi pitää moralisoida. Miksi pitää tuomita. Ei tämä ole yhtään helppoa, ei ole helppoa ratkaisua tähän:(

Vierailija
31/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ollut kyse yhdestä tai muutamasta tyypistä, jotka vaativat sektion omastamukavuudenhalusta ja kantaansa puolustellakseen propagoivat täysin tuulesta temmatuilla tiedoilla sektion puolesta, alatiesynnytystä vastaan sekä yrittävät saada normaalin synnytyksen kuulostamaan ja näyttämään ällöttävältä ja rumalta tapahtumalta. Lapsuudentraumoista johtuva horror partus on vähän ja aika paljonkin eri asia.

Vierailija
32/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään mitä nössöjä monet ihmiset ovat. Itse olen nainen enkä kärsi synnytyspelosta, mutta en mistään muustakaan pelosta. Tunnen myös naisia jotka pelkäävät melkein mitä hyvänsä - synnytystä, hammaslääkäriä, lintuinfluenssaa, silakansyöntiä, lista on loputon. Jos elämä on yhtä pelkäämistä, varmasti on helpompi välttää tilanteita joissa pelkonsa joutuu kohtaamaan, vaikka se sitten maksaisi veronmaksajille mitä. Itselläni ei ole tutkimustietoa alatie-/sektiosynnytysten todellisista riskeistä vauvoille, mutta jos 15% vauvoista todella vakavasti vaurioituisi synnytyksissä niin se merkitsisi vuositasolla noin 10 000 vauvaa, joka ei kuulosta mielestäni aivan realistiselta määrältä. Ja jos se olisi totta, varmasti tulisi halvemmaksi antaa kaikille äideille se sektio ja hylätä alatiesynnytykset kokonaan.

Vierailija
33/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitkä synnytys päätyi hätäsektioon, meinasin kuolla. [b]En sektioon vaan synnytykseen.[/b] Lapsella ei onneksi ollut pahaa hätää, sydänäänet laskivat, mutta ei tullut ongelmia, kun saatiin hänet ulos ajoissa.

Sektiosta paranin hyvin, seuraavana päivänä olin jo pystyssä ja pystyin kantamaan lasta.

En ikinä mene synnyttämään (ei onneksi tarvitsekaan). Mutta en voi rehellisesti sanottuna kannustaa muitakaan siihen, tiedän mitä voi mennä vikaan. Tietysti olen sitä mieltä että kannattaa mielummin synnyttää alakautta, mutta jos joku sitä pelkää todella paljon, en ihmettele. Voi olla aiheellistakin pelätä, vaikkei ole koskaan sitä edes kokenut.

ps. itseäkin synnytys pelotti etukäteenkin, mutten silti osannut pelätä mitään sellaista, mitä lopulta tapahtui.

ps2. menkää itseenne omahyväiset alakautta synnyttäjät. Jos pelko on todellinen, vittuilunne ja haukkumisenne vain pahentaa tilannetta.

Vierailija
34/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tästä on ollut jo jotain niin en tiedä sitä koska en jaksanut kahlata viestiketjua läpi.

Vierailija
35/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole äitejä vaan hirviöitä. Aivan uskomatonta kirjoittelua ja panettelua minun mielipiteitäni vastaan.

Säälittää kaikki minua herkemmät pelkosektioon menevät, ja muutenkin sektioäidit, kun palstalla saa riehua tällaiset aivottomat hourupäät! Alatiesynnytyskö se tuhosi alapään lisäksi yläpäänkin!?

Naurattaa mutta ei mukavalla tavalla. Synnytys ei ole sankaritarina ja äitiyttä ei mitata sillä, vaan mm. avoimella hyväksyvällä asenteella samaa sukupuolta kohtaan!

Kirjoittelunne ei edelleenkään muuta mielipiteitäni mihinkään, synnytän toisenkin sektiolla ensi keväänä ja olen siitä onnellinen, että lastani ei revitä ahtaan kanavan läpi.

Perusteeton persoonani arvostelu ei myöskään heilauta mihinkään. Tiedän olevani arvostettu ja hyvä ihminen ja äiti. Elämässäni on kaikkia asiat kunnossa: ihana lapsi, uusi raskaus, todella onnellinen liitto, erikoisen hyvä ura ja aineellinenkin puoli kaupan päälle vielä ojennuksessa. Miksipä en siis valitsisi sitä riskittömämpää tapaa saattaa toinenkin lapsemme maailmaan, ettei onni särkyisi vammaiseen lapseen:-)

Sektioon menijöille: muistakaa, että nämä alatiesynnytystä ylistävät aggressiiviset äidit ovat tavalla tai toisella elämässään onnettomia tai epäonnistuneita. He purkavat kiukkuaan nimettömänä ja yrittävät olemattomilla " tiedoillaan" teilata sektion, jotta KAIKKI muutkin synnyttäjät heidän lailla joutuisivat kärsimään saman kohtalon kipuineen, repeilyineen ja vauvan mahdollisine kärsimisineen. Jättäkää heidät omaan arvomaailmaansa ja tehkää omat ratkaisut, mikä sitten paras kullekin.

T: nro 5 (erään tätäkin palstaa läheisesti sivuavan alan lisensiaatti, eli se siitä kampaajan tutkinnosta. Lohduksi kuitenkin sanottakoon kampaajaepäilijöille, että tohtorinväitöskirjaa en tule tekemään, olen siis sittenkin tyhmä ja aivoton lobotomian läpikäynyt henkilö;-)

Vierailija
36/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole mitään lisensiaattia nähnytkään. Tuskin edes ylioppilas. Tietysti defenssit voi olla älykkäälläkin ihmisellä, mutta suoltamasi väärä tieto (kuten mainitsemasi 15 % vammautuneet alatiesynnytyksessä) ei mene edes niiden piikkiin.

Vierailija
37/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty sektio lääketieteellisistä syistä, enkä tietenkään mitenkään häpeile sitä. Hyväksyn myös ns. pelkosektiot, jos synnytyspelko varjostaa koko raskautta. Stressi tekee tuskin hyvää sikiöllekään. Sinun tyylisi väittää, että sektio olisi turvallisempi lapselle sotii täysin kaikki aiheesta tehtyjä tutkimuksia vastaan. Nolostuttaa puolestasi, että epätoivossasi valehtelet vielä olevasi akateeminen, vaikka on täysin selvää, ettei korkeakoulutettu ihminen voi olla noin totaalisen tietämätön ja kiinnostumaton selvittämään tosiseikkoja.

Vierailija
38/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo jankuttaminen, ja laita niitä lähteitä, joiden mukaan sektio olisi turvallisempi synnytystapa normaalitapauksissa. Tutkimuksiin perustuvaa faktaa pöytään. Muka melkein lisensiaattina luulisi sinun tietävän, mitä se on.

Vierailija
39/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoiseni syntymä oli pitkä, todella kivulias ja kamala kokemus. vannoin, ettei koskaan enää, luulin että kuolen ja samoin lapsi.

olin tuudittautunut siihen ajatukseen, että voisin saada vielä haluamani toisen lapsen pelkosektiolla.....

nyt jää meillä toinen lapsi saamatta, ihan varma juttu!

Vierailija
40/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole elävässä elämässä törmännyt keneenkään, joka olisi millään tavalla kyseenalaistanut minua äitinä tai naisena sillä perusteella, että synnytin sektiolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi