Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektiosta,sen saannista...

Vierailija
03.11.2005 |

siis jos on synnytyspelkoja ja haluaisi sektion onko pakko käydä siellä pelkopolilla?

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että alatiesynnytys on turvallisempi niin lapselle kuin äidillekin ei ole mikään mielipide, vaan fakta. Hulluinta on se, että väität olevasi sivistynyt, vaikka olet täysin pihalla äitiyteen liittyvistä perusasioista. Olet varmaan myös niitä, jotka antavat korviketta lapsilleen, koska imetys on liian vaivalloista. Tutkimukset äidinmaidon paremmuudesta ovat sinulle vain joidenkin mielipiteitä, koska sinä uskot mitä haluat uskoa. Joskus sinullekin ehkä valkeaa totuus ja kannat loppuelämäsi syyllisyydestä typeryydestäsi ja itsekkyydestäsi.

T: Äiti, jolle tehty sektio perätilan takia

Vierailija
2/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhetta. Jollekulle oli lääkäri tms. sanonut, että äiti yleensä jännittää suunniteltua sektiota kuitenkin jonkin verran ja näin vauvakin saa oman adrenaliiniruiskeensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas jollekin urpolle pitää selittää perusasioita. Ei se, että sinun sektiopentusi ole itkenyt muuta sitä tilastollista tosiseikkaa, että sektion ja itkuisuuden välillä vallitsee positiivinen korrelaatio. Okei, edellinen lause meni sinulta taatusti yli hilseen eli siis yritän vääntää rautalangasta. On saatettu tutkia tuhansia sekä alateitse että sektiolla synnytettyjä vauvoja ja huomattu, että sektiovauvat ovat useammin itkuisia. Tämä ei siis sulje pois sitä, että olisi paljon myös rauhallisia sektiovauvoja. Kyse on vain suuremmasta todennäköisyydestä. Ymmärsitkö?

Vierailija
4/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tosiasiaa, että et kestänyt ottaa riskiä alapään repeytymisestä, kannattaisi verhota tuollaiseen soopaan. Sinulle oma mukavuus oli tärkeämpi kuin lääketieteelliset faktat lapsen hyvinvoinnista - ookoo, mutta säälittävää valehdella muille niin että korvat heiluu.

Vierailija
5/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ekaa kertaa kuulen tämmöisestä " tutkimustuloksesta" vaikka olen täällä palstaillut iät ja ajat. Mun lähipiirissä on kaksi helppoa sektio vauvaa. Yleensä jos joku MERKITTÄVÄ korrelaatio olisi, kyllähän siitä liikkuisi legendaa muutenkin.

Vierailija
6/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lähes kadehdittavaa. Tunnut kuvittelevan ihan oikeasti toimivan lapsesi parhaaksi, vaikka todellisuudessa oman mukavuudenhalusi ja itsekkyytesi vuoksi kiellät tosiasiat.

Itse olen toistaiseksi säästynyt synnytyksen tuskilta, koska jouduin lapsen väärän asennon vuoksi sektioon. Se oli oikein positiivinen tapahtuma, vaikka en voinutkaan olla lapseni kanssa ensimmäistä tuntia. Silti toivon, että seuraavan lapseni voin synnyttää alateitse, koska se on lapselle pienempi riski. Alatiesynnytyksissä ei todellakaan vammaudu 15 prosenttia. Mistä ihmeestä olet tuollaista hölynpölyä keksinyt?

Vierailija
7/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstalla liikkuu legendat. Oikeita tutkimustuloksia kannattaa etsiä jostakin muualta.

Vierailija
8/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ihan varma ettei ne tehneet sulle lobotomiaa sen ekan sektion yhteydessä?

Mikä sä olet puhumaan jostain alapään repimisistä ja vauvan ja äidin vammautumisista, kun oma henkinen kehityksesi on sillä tasolla, ettét edes anna lastesi syntyä normaalisti.

T: 2 kertaa kauniisti, ilman äidin tai lapsen vammoja synnyttänyt.

Vierailija:

Luen hupaisiakin sävyjä saaneita mielipiteitänne tässä työpaikalla kahvin lomassa.

15% synnytyksessä vammautuneita lapsia on valtava luku, se jos mikä aiheuttaa pienelle vauvalle trauman! Vai kuka antaisi kätilön tai lääkärin synnytyksen JÄLKEEN ihan rauhassa kiskoa lastanne päästä, repiä käsiä sijoiltaan tai rusauttaa luita poikki? Entä kuka antaisi laittaa lapsen suulle käden ja pitää minuuttitolkulla niin, että tulee aivovamma hapenpuutteesta??? Ei tietenkään KUKAAN! Se on aivan sairas ajatuskin, mutta synnytyksen aikana kaikki on ok muka sen vuoksi, että se ON LAPSELLE HYVÄKSI? Olette melko sairaita mieleltänne, kun tällaisen logiikan sumeilematta hyväksytte ja laitatte edelle rauhallisen sektiosynnytyksen.

Kaikki mielipiteenne ovat mielipiteitä. Ne eivät liikauta minua mihinkään. Ne ainoastaan vahvistavat minun oikeaa valintaani, minä ajattelen oikeasti syntyvää lastani ja hänen etuaan. Te olette turvautuneet siihen viralliseen malliin, että naisen ja lapsen kuuluukin kärsiä synnytyksen aikana, ei haittaa vaikka molemmat vammautuu ja kipua pitää tuntea, muuten ei ole äiti.

Minä olen todella hyvä ja onnellinen äiti, surettaa vain että kaltaisianne fanaatikkoja on niin paljon. Olette jopa valmiita propagandaan puolustaaksenne alapään repimistänne ja lastenne synnytyskärsimyksiä. Minä sain terveen lapsen ja toinen terve lapsi on tulossa, jos se synnytyksestä on kiinni. Olen erittäin rohkea ja iloinen siitä, että olen osannut tehdä oikean valinnan.

Naurattaakin vähän kiihkomielisyytenne, mutta enimmäkseen tosiaankin surettaa, että synnytyksestä tehdään kilpajuoksu ja naisten välinen sota, ikäänkuin meillä ei olisi aihetta yhteiseen ponnistukseen parempien synnytyskokemusten lisäämiseksi.

5

Vierailija
9/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

T: 2 kertaa kauniisti, ilman äidin tai lapsen vammoja synnyttänyt.

Vierailija
10/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytys. Sä varmaan jännäät kakalla käyntiäkin, ettei vaan peräsuoli repee? Mihin miehes sitten heppinsä laittaisi...

Vierailija
11/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että nainen synnyttää alateitse, helposti ja ilman suurempia sotavammoja ja vieläpä on siitä iloinen, tekee hänestä epäilemättä lähestulkoon rikollisen. Olisiko se ollut vielä niin hävitön, että ilman epiduraalia? Kyllä jotkut kehtaa.

Vierailija
12/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mites sektiolapset sitten syntyy? Rumasti =)? Kyllä sektio kuulkaa on toimituksena kauniipi kuin haarat levään retkottaminen pilde repeämäisillään! Ja samoin sektio voi olla henkiseltä kantilta ihan yhtä kaunis kokemus kuin alatiesynnytyskin.

Vierailija
13/101 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja mites sektiolapset sitten syntyy? Rumasti =)? Kyllä sektio kuulkaa on toimituksena kauniipi kuin haarat levään retkottaminen pilde repeämäisillään! Ja samoin sektio voi olla henkiseltä kantilta ihan yhtä kaunis kokemus kuin alatiesynnytyskin.

A) Älä yleistä omia ennakkoluulojasi normaalista synnyttämisestä tai mahdollista omaa kauhusynnytystäsi kaikkiin. Jos et ole kokenut kaunista alatiesynnytystä, olet idiootti väittäessäsi, ettei sellaista ole.

B) Mitä erityisen kaunista on siinä, että makaat tainnoksissa leikkauspöydällä katetri pissarakossasi ja vatsasi viilletään auki? Entä helvetillisissä tuskissa leikkauksen jälkeen?

C) Oletko pohtinut omaa sovinistista ja luonnosta vierantunutta naiskuvaasi koskaan syvällisemmin? Ovatko kenties muutkin luonnolliset toiminnot kuten imettäminen sinusta yököttäviä? Onko murroiässäsi tapahtunut jotakin, mitä et haluaisi muistella? Vai onko vaan niin, ettei itselläsi menneet nappii nämä hommat ja purat nyt kaunasi niihin, joilla jäi hyvät kokemukset?

*sili sili*

Vierailija
14/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

alatiesynnytystä ole. Siis henkiseltä kantilta. Sanoin, että MYÖS sektio, voi olla kokemuksena kaunis. Ja siitä kannasta en luovu, että alatiesynnyttäminen on visuaalisesti miljoona kertaa karseampaa kuin sektio.

Naurattaa vaan tämä alatieäityileitten melkein uskonnollinen hurmio :D.

Vierailija
15/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.birthdiaries.com/diary/1CBIRTH.htm

Mutta mielipiteensähän saa jokaisella olla.

Vierailija
16/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaamisista ja repeilevistä alapäistä. Menee ruokahalu loppuviikoksi.

Vierailija
17/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy alatiekuvia löytyy tuostakin linkistä! Eikä ne näytä mielestäni ollenkaan pahoille.

T: 63

Vierailija
18/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä. Sektiokuvat on järkyttäviä niin kuin leikkauskuvat yleensä. Alatiesynnytyskuvat on järkyttäviä äidin kivun ja tapahtuman raadollisuuden takia (ja sanokaa mitä sanotte, kyllähän seläään makaava, hikeä valuva, irvistävä mamma on yksenkertaisesti nolo näky, vaikka tilanne olis kuinka " kaunis" ;P)).

Vierailija
19/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkäsin synnytystä aivan hirveästi, varsinkin kun esikoinen arvioitiin 3 viikkoa ennen synnytystä 4300g painoiseksi.

ONNEKSI en vaatinut pelkosektiota! Lapsi painoi 4 kg ja pipo 39 cm. Repesin hiukan ja episiotomia tehtiin, mutta se oli sen arvoista, todella!

Sain käydä äärirajoilla itseni kanssa, voitin itseni monta kertaa synnytyksen aikana. Kun se oli ohitse, olo oli kuin maailmanmestarilla, " minä tein sen!"

Synnytys on karu, mutta paljon opettava tapahtuma. Jos olisin vaatinut sektion, en tuntisi itseäni ja voimavarojani yhtä hyvin kuin nyt tunnen.

Vaikka ensimmäinen synnytys oli kivulias (ei puudutteita) ja tikkejä tuli, toista lasta menin synnyttämään ilman pelon hiventäkään. Tiesin, että kokemus on hieno.

Mutta...toisille pelkosektio on parempi vaihtoehto. Esim. raiskatut eivät usein pysty edes ajattelemaan alatiesynnytystä mahdollisuutena, minkä ymmärrän oikein hyvin.

Lopettakkaa jo tuo tappelemine.

Vierailija
20/101 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alatiesynnytys vaihtui yllättäin kiireelliseksi sektioksi lapsen perätilan ja istukan toimintahäiriön vuoksi kolme viikkoa ennen laskettua aikaa. Saatiin kaksi tuntia aikaa valmistautua tulevaan ja paniikissa kyselin lääkäriltä sektion riskejä, etupäässä lapselle.

Lääkäri vaan rauhoitteli ja sanoi sektion olevan lapselle alatiesynnytystä turvallisempi ja mitään riskejä ei pienen osalta ole. Äitiin liittyvistä riskeistä sitten kartoi, mutta piti niitäkin pieninä. ELI HÄN VALEHTELI MINULLE PÄIN NAAMAA TUOLLAISELLA HETKELLÄ!?!

ps. mitä noihin alatiesynnytyksissä vammautumisiin tulee, niin vaikka harvinaisia ovatkin löytyy niitäkin lähipiiristä. Oma veljeni sai hapenpuutteesta aiheutuneen lievän aivovamman (käy erityiskoulua, pärjää muuten hyvin), miehen veli on samasta syystä 5-vuotiaan tasolla(asunut hoitolaitoksessa 8-vuotiaasta asti) ja miehen parhaan ystävän lapsi kuoli synnytyksessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi