Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IMETTÄJÄT! käytöstapoja?!?

Vierailija
22.08.2011 |

Olin juuri rv35 neuvolassa mieheni kanssa ja siellä oli äiti n.25v ja hänen n.1kk ikäinen lapsensa. Istuimme mieheni kanssa tuolirivissä vierekkäin ja se äiti istui mieheni viereen. Alkoi siinä sitten ottamaan tissiä ihan kunnolla esiin ja imettämään lastaan. En ole itse tajunnut milloinkaan tuollaista käytöstä! Miksi tarvii imettää julkisella paikalla? Itselleni ei tulisi edes mieleen, ainakin olisi voinut mennä sinne odotushuoneen nurkkatuoliin imettämään ja vähän kääntyä ettei tissi näy! Siinä sitten oltiin mieheni kanssa ihan punaisina ja vaivautuneina odottamassa omaa aikaamme. aika mateli huomattavasti..

Kertokaa tälläiset itsensä paljastaja-imettäjät, että mitä teidän päässä liikkuu? Tämä nainen omisti kyllä hyvän rintavarustuksen, halusiko sitten sitä siinä esitellä.. Joo ja kyllä tiedän, että kun vauvalla on nälkä niin silloin ei mikään auta, mutta tässäkin oli se tuoli siellä kauempana ja vauva nukkui turvakaukalossa ihan rauhallisesti eikä edes itkenyt nälkäänsä.. Luonnollinen juttuhan tämä on OMAN MIEHEN EDESSÄ! ei sentään vieraiden miesten vieressä, eikä julkisilla paikoilla. Muita mieleipiteitä kiitos!

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joku äiti ihan imetti nälkäistä lastaan. Ihan ok. Jos tuo aiheuttaa suurta tunnekuohua ja punastelua, ihmettelen miten aiotte selvitä synnytyksestä tai oman lapsen imetyksestä????

Ehkä minäkään en ihan keskellä ravintolaa imettäisi, mutta neuvolan odotustila on just sopiva siihen.

Vierailija
62/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että eipä paljoa tuon luonnollisempaa ja parempaa paikkaa olekaan imettää pientä nyyttiä kuin nla.

Siellä taitaa nyt olla äänessä joku itsestään epävarma nainen jolla mustasukkaisuus nostaa päätään...

Ainahan miehesi olisi voinut nousta ja siirtyä vaikka sitten sinun kehoituksestasi:D

On se kummallinen tämä maailma, tissit heiluu jalkaäytävien mainoksissa ja tamponin naru näkyy kun niin lyhyitä hemaita mainoksissa mutta sitten oman vauvan ruokkiminen sillä tissillä muualla kuin kotona on synti ja häpeä ja kritsioinnin paikka..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri rv35 neuvolassa mieheni kanssa ja siellä oli äiti n.25v ja hänen n.1kk ikäinen lapsensa. Istuimme mieheni kanssa tuolirivissä vierekkäin ja se äiti istui mieheni viereen. Alkoi siinä sitten ottamaan tissiä ihan kunnolla esiin ja imettämään lastaan. En ole itse tajunnut milloinkaan tuollaista käytöstä!

LOL! ROFL! :D :D :D :D :D :D :D

Odotas muutama viikko, niin etköhän tajua. Ellet ole niitä äitejä, jotka jo synnärillä päättävät, että heidän vauvansa ottavat maitonsa siististi tuttipullosta...

Vierailija
64/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se tissin heiluttelu ole ihan normaalia.

Voi sitä imettää käyttäen imetyspaitaakin.

Ei imetystä varten tarvi kaivaa koko tissiä esille.

Vierailija
65/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä todettiin, neuvolan käytävä on mitä luontevin paikka imettää. Ravintolassa ym. minäkin olen imetellyt huomaamattomammin, esim. nurkkapöydässä harson alla.

Mutta mitään ravintolan vessassa imettämistä en harrasta, ihan älytöntä vaatia sellaista äidiltä ja vauvalta.

Vierailija
66/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaan. Mielestäni lasta on oikeus syöttää, kun sillä on nälkä, mutta... Eräs ystäväni syöttää vauvaa juuri niinkin, että kaivaa tissin esiin niin, että se näkyy ihan kokonaan. Lapsensa on vielä siinä iässä, että leikkii siinä rinnalla-vetää päätä pois keskenkaiken.

Täytyy sanoa, että kyllä mua ainakin hävetti olla siinä seurassa. Ja kyseessä on vielä muuten aika "kaino" ihminen, joka ei tykkää käyttää avonaisia paitoja tms.

En ainakaan itse enää kehtaa lähteä hänen kanssaan julkisille paikoille!

Vierailija
67/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vähän omistuista, jos vauveli kerta nukkui ihan rauhassa siihen asti kun äippä herätti tämän ja veti tissit tiskiin.

Se vauveli herää ihan tasan varmasti, kun häntä aletaan neuvolassa mitata ja punnita. Parempi syöttää ennen omaa vuoroa kuin että vauva huutaa nälkäänsä kesken tutkimusten.

Tämä siis vinkiksi ap:lle, jos ei tätä ennen ekaa lastenneuvolakäyntiä itse hoksaa. Ja pätee vaikka olisikin päätynyt antamaan vain korviketta.

Vierailija
68/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ymmärrän yskän kyllä :). itse imetän julkisissakin tiloissa, mutta pyrin siinä aina huomaamattomuuteen ja jos joku rinnasta edes vilahduksen haluaisi nähdä niin pitäisi kyllä tuijottaa aika tarkasti koko ajan.

mutta jos kyseessä on tuore imettäjä, jolla homma on vielä hakusessa niin äidillä kun vauvallakin, niin niissä tilanteissa voi olla että pitää nähdä rintakin kunnolla myös itse, jotta näkee että vauva saa siitä kunnolla otteen jne. Mulla esim keskosvauvan kanssa meni muutama viikko ennenkuin hän oppi kätevästi ottamaan oikean imuotteen (siis sitä piti treenata, otti väärin...irottin,,.otti väärin... niin kauan aina että onnistui). sinä aikana tosin en edes yrittänyt imettää missään julkisella paikalla.

mua itseäni nauratti seurata yhden äidin touhuja neuvolan odotushuoneessa. hänellä oli yllään joku mekko ja oli siitä sitten ottanut koko rinnan ulos vauvaa varten. Rinta oli varmaan kolme kertaa vauvan pään kokonen ja röllötti siis kokonaan paljaana. Olis siitä nyt varmaan pystynyt vähän peittämään harsolla tai vastaavalla sitä näkymää.

no entäs sitten yksi toinen äiti jonka näin imettävän laivassa seisten...rinta oli topista kokonaan ulkona ja taapero roikkui lanteilla siinä imemässä.

Vierailija
69/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i

On se kummallinen tämä maailma, tissit heiluu jalkaäytävien mainoksissa ja tamponin naru näkyy kun niin lyhyitä hemaita mainoksissa mutta sitten oman vauvan ruokkiminen sillä tissillä muualla kuin kotona on synti ja häpeä ja kritsioinnin paikka..

[/quote]

Vierailija
70/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

julkisella paikallakin imettäminen on ihan normaalia.

MUTTA, asian voi hoitaa niin monella tapaa.

Vauva paidanhelman alle imemään, ei pitäis haitata ketään, vaikka vähän siinä vilahtaisikin vahingossa jotakin.

Tietty jos haluaa enemmän yksityisyyttä, niin ei ole vaikea laittaa harsoa eteen, saa vauvakin syömisrauhan. Imetyspaidat on nykyään tosi kätsyjä.

Mutta sitten asia erikseen on nämä kaiken näkösälle levittävät mammat.

Oltiin kerran syömässä ABC:llä matkanvarrella ystävän kanssa (myös nainen)

Ja molemmat kyllä ihmeteltiin erään naisen tapaa hoitaa homma.

Siinä ruokapöydässä paitapusero ylhäältä alas asti auki, ja helmat kainaloihin. Toinen tissi kokonaan paljaaksi, ja sitten alkoi asetella vauvaa rinnalle. Mun mielestä ei ole edes imetyksen varjolla soveliasta riisua itseään puolialastomaksi ruokapaikassa. Tääkin paita oli niin löysä, että vauva olis hyvin ruokaillut helman suojissa.

No perheestä näki kyllä, että olivat maalta lähteneet vähän humputtelemaan kaupunkiin:)

Ehkä siellä navetassa imettäessä on sopivaa iskeä omatkin hinkin tarjolle täysin paljaina.

Vierailija
71/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin siellä synnärillä ne vieraitten naisten tissit on jatkuvasti esillä kun samassa huoneessaa saattaa olla neljäkin äitiä tisseineen ja vauvoineen, ja kuka niitä verhoja jaksaa jatkuvasti vedellä eteen kun miehet ramppaa huoneessa yllättäen...?! Apn kannattaa vaatia perhehuonetta sillä perusteella, ettei mies saa nähdä vieraita tissejä.

Vierailija
72/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa nyt tästä osaa hermostua. Neuvolassa tosiaan joutuu aika herkästi imettämään sekä ennen että jälkeen käynnin. Imetys on hyvä tapa herätellä lapsi, koska kyllä se lapsi herää neuvolan toimenpiteisiin. Paljon mukavampi herätä äidin imetykseen kuin siihen, että terveydenhoitaja iskee piikin reiteen.

Neuvolan jälkeen taas usein kannattaa imettää useastakin syystä; saa lapsen rauhoitettua ja saa varmistettua päiväunet kotimatkalle.

Vierailija
73/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa tosiaan että se ensimmäinen lapsi on vasta siellä mahassa :D Neuvolassa imettäminen julkisesti, hoh, maailman luonnollisin asia ja jos MIEHESI ja SINÄ siitä nolostutte niin se on teidän häpeänne. Ymmärtäsin jos imettävä äiti olisi nolostunut :D

Äitiys opettaa monenlaista ja sen tulet huomaamaan ;)

Vierailija
74/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan tämä avaus tehty ihan siksi, että saataisiin tappelua aikaiseksi?

Vierailija
75/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ISON rintavarustuksen omaavana vaan sanon,ettei se piilossa imettäminen tämmöisillä rinnoilla todellakaan onnistu.Tai siis itse en ole siinä onnistunut,vaan ihan suosiolla imettänyt lapseni makuuhuoneessa sängyssä,missä se parhaiten onnistuu.

Yleisillä paikoilla ollaan oltu syöttöjen välissä,ettei ole tarvinut vaivat mustasukkaisia raskaana olevia tai muuten kainoja ihmisiä.

Neuvola kylläkin on todella sitä varten,että siellä imetys on sallittua limput esillä.Ja siellä ollessani olen imettänyt ihan vapaasti.Eiköhän se neuvola ole lauontainen paikka imetykselle.Ja piiloon en päässyt tissejäni kaivelemaan,kun sattui olemaan juuri täyttä,joten imetin ihan reilusti siinä muiden istuessa samalla penkillä,enkä kyllä nähnyt yhtään punaista naamaa kenelläkään,vaikka isiä paikalla olikin.

Imetti siinä odotellessa muutama muukin äiti ja todella olen kateellinen sellaisille normi rintaisille,jotka voivat imettää missä ja milloin vain.Sievästi piilossa kivalla imetyspaidalla.Vaikka harsoa ja mitä yrittää laittaa eteen,niin ei se onnistu rintaa ja harsoa pidellä yhtä aikaa kiinnni =(.

Onneksi omassa kotona saa imettää makuultaan,mikä on paras asento näin iso rintaiselle.Ja onneksi neiti jo syö muutakin ruokaa,ette tissi tarvitse koko aika olla saatavilla,että pääsee ulkoileen ja yleisille paikoille liikkumaan rauhassa.

Vierailija
76/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikonloppuna juhlissa ja vauvalla tuli nälkä ja mä imetin sen. En edes ajatellut siinä mitään omituista, kunnes huomasin yhden naisen tuijottavan ja sitten katsoin itseäni ja sitten vasta ajattelin, että ainiin, voisinhan mä istua vähän sivuttain muihin nähden.

Ei muut kyllä tainneet edes huomata mitään. Mulla oli hyvin hommaan soveltuvat vaatteet, neuletakki sitten vielä siinä päällä, jonka suojassa vauva imi. Mutta käännyin sitten vähän poispäin, kun se tuijottaja herätti mut ajattelemaan.

Vierailija
77/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla nätit tissit?

Vierailija
78/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauva kannattaa tosiaan herättää neuvolaan tultaessa syömään ennen tutkimuksia. Itse menin aina imeväisen vauvan kanssa n. puoli tuntia varsinaista aikaa neuvolaan, jotta vauvalla oli varmasti massu täynnä ja vaippa kuiva, kun mentiin TH:lle tai lekurille.

:-D

ja ei, en ole "esitellyt" rintojani kenellekään. Etenkin aivan pienen vauvan kanssa imettäminen voi olla vielä hakusassa, vaikka äidillä oisi aiempaa kokemusta. Vauvan vielä harjoitellessa oikeaa imuotetta ja syömistä, voi olla tarpeen ottaa se TISSI (hui kamala) ihan reteesti esille, jotta RUOKAILU onnistuu.

Vierailija
79/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä neuvolassa imetän. Jos häiritsee niin kovin voi itse vaihtaa paikkaa.

Ravintolassakin imetän mutta aina etsin paikan missä ollaan "piilossa" eli loossi ym.

Minähän en mene mihinkään haisevaan vessaan syöttämään. Jos jotain häiritsee niin voi voi.

Vierailija
80/140 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettäminen on luonnollinen asia.

Onhan paskantaminen ja nussiminenkin luonnollisia asioita, mutta harvemmin niitäkään tehdään muiden edessä.

ja sun mies, toivottavasti ei ala huutamaan yleisillä paikoilla jos ei juuri nyt saa pimpsua!!

Tässä ap:n jutussa on ilmiselvää että häntä harmittaa ne nuoren äidin tissit, jotka hänen miehensä näki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi