IMETTÄJÄT! käytöstapoja?!?
Olin juuri rv35 neuvolassa mieheni kanssa ja siellä oli äiti n.25v ja hänen n.1kk ikäinen lapsensa. Istuimme mieheni kanssa tuolirivissä vierekkäin ja se äiti istui mieheni viereen. Alkoi siinä sitten ottamaan tissiä ihan kunnolla esiin ja imettämään lastaan. En ole itse tajunnut milloinkaan tuollaista käytöstä! Miksi tarvii imettää julkisella paikalla? Itselleni ei tulisi edes mieleen, ainakin olisi voinut mennä sinne odotushuoneen nurkkatuoliin imettämään ja vähän kääntyä ettei tissi näy! Siinä sitten oltiin mieheni kanssa ihan punaisina ja vaivautuneina odottamassa omaa aikaamme. aika mateli huomattavasti..
Kertokaa tälläiset itsensä paljastaja-imettäjät, että mitä teidän päässä liikkuu? Tämä nainen omisti kyllä hyvän rintavarustuksen, halusiko sitten sitä siinä esitellä.. Joo ja kyllä tiedän, että kun vauvalla on nälkä niin silloin ei mikään auta, mutta tässäkin oli se tuoli siellä kauempana ja vauva nukkui turvakaukalossa ihan rauhallisesti eikä edes itkenyt nälkäänsä.. Luonnollinen juttuhan tämä on OMAN MIEHEN EDESSÄ! ei sentään vieraiden miesten vieressä, eikä julkisilla paikoilla. Muita mieleipiteitä kiitos!
Kommentit (140)
Olen ap:n kanssa täysin samaa mieltä. jos olisin mieheni kanssa ollut tuolla olisin kyllä sille naiselle sanonut suoraan että meneppä kuule johonki muualla siitä mieheni vierestä, kun vapaita paikkoja on. Ap taitaa olla ujompaa tyyppiä..
imetän kahviloissa, kotona kahvipöydässä vaikka vieraita, kaupassa jopa kävellen, ihan missä vaan mutta tissiä ei kyllä näy milliäkään. Eikä vatsaa tai mitään. Mulla on Boobin imetyspaitoja ja niillä voi tosiaan imettää huomaamatta, niitä löytyy niin kesään kuin syksyyn lämpimiä ja vaikka millaisia. Juhliin myös omansa. Laatu on huippua, voi käyttää myös imetysten jälkeen (ja menee muuten jo raskausaikanakin).
En vain keksi mitä enää vastaisin xD
mutta ei se tissin heiluttelu ole ihan normaalia.
Voi sitä imettää käyttäen imetyspaitaakin.
Ei imetystä varten tarvi kaivaa koko tissiä esille.
Boobin paidat kalliira ja kirpparilta ei ole kunnollisia löytynyt. Imetän siis tissi esillä ja joskus harson kanssa missä haluan jos vauvalla on nälkä!
Huomaa tosiaan että se ensimmäinen lapsi on vasta siellä mahassa :D Neuvolassa imettäminen julkisesti, hoh, maailman luonnollisin asia ja jos MIEHESI ja SINÄ siitä nolostutte niin se on teidän häpeänne. Ymmärtäsin jos imettävä äiti olisi nolostunut :D Äitiys opettaa monenlaista ja sen tulet huomaamaan ;)
Neuvolakin on julkinen paikka. Kotiovien ulkopuolella voi sen imettämisen hoitaa huomaamattomasti. Ei tässä nyt ole kyse siitä onko hämmästelijällä lapsia vai ei. Itselläni on 2 lasta, enkä olisi esitellyt tissejäni vaan hoitanut imettämisen peitellen.
Koittakaas tuota avointa rintojen esittelyä imettäessä Suomen rajojen ulkopuolella. Voi olla, että teidät heitetään aika nopeasti paikasta ulos.
ei ole varaa ostaa yhtä tai kahta imetyspaitaa niin miten on varaa hankkia ylipäätään lapsia? Imetyspaitoja saa käytettynä esim. huuto.netistä tai voi kysellä tuttavilta, varmasti jollakin on ollut lapsi ja on imetyspaitoja tarpeettomana varastossa. Ihan turha puhua p:tä.
Ap:n kanssa olen samaa mieltä, että tuo naikkonen olisi voinut mennä edes muutaman penkin päähän istumaan, ei olisi ollut suuri vaiva. Kyse on muiden huomioonottamisesta, ei mistään luonnollisuudesta tmv. Imettäminen on varmasti luonnollista pienen vauvan äidille, mutta ei varmasti esim. nuorelle tai vanhalle miehelle. Aika naivi saa olla jos oman luonnollisuuskäsityksensä yleistää koko yhteiskuntaan, eikä ymmärrä että ihmiset ovat eri elämäntilanteissa.
Esim. jonkun nuoren miehen mielestä voisi olla täysin luonnollista tuijottaa jonkun hyvännäköisen tytön tissejä tai takamusta, koska ne yksinkertaisesti on niin hyvän näkoiset ettei meinaa saada katsetta irti. Mutta hän luultavasti pyrkii välttämään tuijottamista, koska se olisi epäkohteliasta ja tytön mielestä vaivaannuttavaa.
Toisten huomioonottaminen vaan tuntuu olevan joillekin mammoille tosi vaikeaa.
Ap, koeta nyt hyvä ihminen tsempata siinä mitä tänne kirjoittelet. Ensi kerralla kun teet tällaisen aloituksen, niin - vaihda ainakin paikka; neuvolan sijasta kerro että tämä tapahtui kahvilassa tai ravintolassa - älä esitä raskaana olevaa naista, vaan mielellään naista jolla on jo lapsia. Se on vakuuttavampaa. Mut kunhan nämä korjaat, niin tällaisestakin aloituksesta saa ihan kelpo provon. Joten tervetuloa palstalle uudestaan, kun olet noi kohdat saanut fiksattua! :)
Nyt vähän ymmärtäväisempää porukkaa täällä! Taisi nää itsensäpaljastajat vähän suuttua, kun kommenttia tulee "kasva aikuiseksi" jne. Se on mun mieheni ja mun välinen juttu miksi oli neuvolassa mukana, ei kuulu sinulle, ketä sitä tiedustelit! ja toiseksi mietitään kun kaikille ei perille tämä juttu nyt mennyt. Neuvolassa on rivistössä kaksi pitkää penkkiriviä ja nurkassa muutama penkki, missä hoitopöytiäkin. Istuimme kahdestaan mieheni kanssa vasemmalla reunassa yhdestä pitkästä rivistä tuoleja ja kaikki muut paikat oli vapaita. Tämä nainen tuli suoraan siihen mieheni viereen vaikka kaikki muut paikat olivatkin vapaita ja alkaa sitä tissiä ottaa esiin ja ihan kunnolla nostaa paitaa ylös, että kyllä siinä 21 vuotias mieheni punastui ja meni aivan vaivaantuneeksi kuten minäkin. Ja ihan aikuisia ollaan, vaikkei tätä käytöstä ymmärretäkkään. Terv. Ap
imettäminen on luonnollinen asia.
on kyllä ihan ok imettää! Raavintolat ja muut sen tyyliset julkiset paikat on asia erikseen. Mutta kyllä niissäkin voi toiset huomioon ottaen myös lapsensa ruokkia, esim. harson suojassa.
Ehkä alat tajuta, kun saat sen lapset, ehkä et.
ihan kenen tahansa edessä.
Itse yritän olla hienotunteinen ihan teikäläisten takia mutta silti mun on sanottava että on vaikea ymmärtää sun kaltaisia naisihmisiä (miehet ymmärrän paremmin) jotka on ihan vaivautuneita ja punaisia jos näkee jonkun neuvolassa (!) imettävän.
SIlti tiedän myös miehiä jotka eivät näe imettävän äidin rinnoissa mitään seksuaalista eivätkä tosiaan vaivaudu jos näkevät jonkun imettävän.
jos vauvalla on nälkä. Se on luonnollista missä vain.
En kyllä esittele rintaani. Imetyspaidan kanssa pystyy olemaan hienovarainen ja aina voi laittaa myös harson suojaksi
Onhan paskantaminen ja nussiminenkin luonnollisia asioita, mutta harvemmin niitäkään tehdään muiden edessä.
Joo, eli kyllä minun mielestäni ainakin on kohteliasta mennä vähän sivummalle imettämään, jos mahdollista. Toki hädän ymmärtää, sille ei mitään voi - siis lapsi itkee nälkäänsä kuin viimeistä päivää eikä mitään syrjäisempää paikkaa ole saatavilla.
..hankkia jälkikasvua?
Eiköhän vauvan imettäminen ole yksi maailman luonnollisimmista asioista - varsinkin kun se tapahtuu NEUVOLAN odotushuoneessa.
Itse imetän juuri siellä, missä vauvalle nälkä tulee.
Tosin imetyspaidasta johtuen sivulliset eivät voi nähdä vilaustakaan rinnanpäästänikään, vaikka haluaisivat!!!
Ap, koeta nyt hyvä ihminen tsempata siinä mitä tänne kirjoittelet. Ensi kerralla kun teet tällaisen aloituksen, niin
- vaihda ainakin paikka; neuvolan sijasta kerro että tämä tapahtui kahvilassa tai ravintolassa
- älä esitä raskaana olevaa naista, vaan mielellään naista jolla on jo lapsia. Se on vakuuttavampaa.
Mut kunhan nämä korjaat, niin tällaisestakin aloituksesta saa ihan kelpo provon. Joten tervetuloa palstalle uudestaan, kun olet noi kohdat saanut fiksattua! :)
ihan luonnollista julkisilla paikoilla.
Mutta se että tissi otetaan ihan kunnolla esiin julkisella paikalla ei ole mielestäni ihan ok.
Etenkään jos samassa paikassa on mahdollisuus ja tilaa mennä vähän sivumpaan imettämäänkin.
Onhan paskantaminen ja nussiminenkin luonnollisia asioita, mutta harvemmin niitäkään tehdään muiden edessä.
Joo, eli kyllä minun mielestäni ainakin on kohteliasta mennä vähän sivummalle imettämään, jos mahdollista. Toki hädän ymmärtää, sille ei mitään voi - siis lapsi itkee nälkäänsä kuin viimeistä päivää eikä mitään syrjäisempää paikkaa ole saatavilla.
Varsinkin vähän omistuista, jos vauveli kerta nukkui ihan rauhassa siihen asti kun äippä herätti tämän ja veti tissit tiskiin.
Vai syötkö sä itse jossain piilossa?
Ei silti, olen samaa mieltä että imettäminen pitäisi hoitaa mahdollisimman hienovaraisesti ja rintavarustustaan esittelemättä.
Jokaista olen joskus joutunut imettämään julkisella paikalla.
Mutta mä olen ap:een kanssa vähän samaa mieltä, lähinnä siitä että onko sen paikan oltava nyt just se ihan keskeisin paikka, eikö sitä vois muistaa että on oikeesti ihmisiä joita imettäminen voi häiritä, eikö voi mennä vähän syrjemmälle, kääntää selän tai jotain.
Tietysti lapsen on ruokaa saatava, lähdetään siitä, mutta voi sen paikan jos vaan mahdollista ottaa vähän syrjemmästä paikasta, eikä siinä kaikkien katseiden alla. Vaikka mua ei sinänsä imetys häiritse, niin en mä voi väittää ettäkö mielelläni katselisin toisten rintoja kun vaikka ruokailen ravintolassa.