Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IMETTÄJÄT! käytöstapoja?!?

Vierailija
22.08.2011 |

Olin juuri rv35 neuvolassa mieheni kanssa ja siellä oli äiti n.25v ja hänen n.1kk ikäinen lapsensa. Istuimme mieheni kanssa tuolirivissä vierekkäin ja se äiti istui mieheni viereen. Alkoi siinä sitten ottamaan tissiä ihan kunnolla esiin ja imettämään lastaan. En ole itse tajunnut milloinkaan tuollaista käytöstä! Miksi tarvii imettää julkisella paikalla? Itselleni ei tulisi edes mieleen, ainakin olisi voinut mennä sinne odotushuoneen nurkkatuoliin imettämään ja vähän kääntyä ettei tissi näy! Siinä sitten oltiin mieheni kanssa ihan punaisina ja vaivautuneina odottamassa omaa aikaamme. aika mateli huomattavasti..

Kertokaa tälläiset itsensä paljastaja-imettäjät, että mitä teidän päässä liikkuu? Tämä nainen omisti kyllä hyvän rintavarustuksen, halusiko sitten sitä siinä esitellä.. Joo ja kyllä tiedän, että kun vauvalla on nälkä niin silloin ei mikään auta, mutta tässäkin oli se tuoli siellä kauempana ja vauva nukkui turvakaukalossa ihan rauhallisesti eikä edes itkenyt nälkäänsä.. Luonnollinen juttuhan tämä on OMAN MIEHEN EDESSÄ! ei sentään vieraiden miesten vieressä, eikä julkisilla paikoilla. Muita mieleipiteitä kiitos!

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On katsojan ongelma, jos vaivaantuu.

Vierailija
22/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä normaalisti noteeraa muita julki-imettäjiä mitenkään.

Kerran kuitenkin hämmästyin kovasti (ja hämmennyinkin) kun kahvilassa eräs äiti nosti paidan helman kaulaan asti, otti rinnan kokonaan liivistä ulos ja alkoi tyytyväisenä imettämään lasta. Siinä oli mielestäni aivan liikaa paljasta pintaa.

Vatsan ja rinnan paljastaminen siinä tilanteessa ei mielestäni ole korrektia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi se ruokapakkausaika menee ohi. Mutta ei tosiaan heti ekojen kuukausien aikana ole se seksi päällimmäisenä rintojen suhteen mielessä. Oppia ikä kaikki :)

kuin sinä - ennen kuin sain lapseni. Ajatusmaailma muuttui, kun pieni tarvitsi ruokaa. Silloin rinnat eivät merkitse mitään muuta kuin lapsen ruokaa.

Eikö rinnoilla tosiaankaan ole mitään seksuaalista merkitystä lapsen syntymän jälkeen? Onko lapsen isäkin tätä mieltä? Muuttuuko mieli edes imetyksen loputtua?

Muistattehan kuitenkin arvon mammat, että vaikka teidän suhtautuminen rintoihinne muuttuukin, niin muut ihmiset eivät seuraa perässä. Heille ne ovat edelleenkin rinnat eivätkä eväspakkaukset ( kuten eräs nainen televisiossa rintojaan kutsui ).

Vierailija
24/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä keskustelu on luisunut ihan sivuraiteille. Vuosia imettäneet monenlapsen pikkutissiäidit kertovat, että salassa on NIIN helppo imettää ja mukaan on vedetty ruokaravintolat ja Keski-Eurooppakin.

Kyseessä oli kuitenkin 1 kk ikäisen tuore äiti, todennäköisesti vielä esikoisen, kun ei ollut muita lapsia mukana. Suuret rinnatkin hänellä kertoman mukaan oli. EHKÄ hän ei ollut ehtinyt vielä harjoitella jokaista imetystemppua.

Ja paikka oli _neuvola_ eikä mikään Vespa tai Eurooppa.

Vierailija
25/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen äiti televisiossa oli noin viidenkympin hujakoilla. Eli hän tuskin enää imetti, mutta jotenkin tuo ruokapakkausaika ei hänellä ilmeisesti ole mennyt ohi..

onneksi se ruokapakkausaika menee ohi. Mutta ei tosiaan heti ekojen kuukausien aikana ole se seksi päällimmäisenä rintojen suhteen mielessä. Oppia ikä kaikki :)

Vierailija
26/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varmaan joku vaihdevuosikriisi. Tuskinpa nyt suuri osa naisista noin ajattelee.

Kyseinen äiti televisiossa oli noin viidenkympin hujakoilla. Eli hän tuskin enää imetti, mutta jotenkin tuo ruokapakkausaika ei hänellä ilmeisesti ole mennyt ohi..

Vierailija
27/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina naisten pitää olla varpillaan? Luulisi, että edes neuvola olisi pääasiassa naisille ja lapsille varattu turvallinen paikka olla "kuin kotonaan".

Saisivat miehet olla hienotunteisia siellä. He kun ovat kuitenkin vähemmistössä siellä. Miksi neuvolassakin pitäisi mennä miesten ehdoilla?

Vierailija
28/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysin ehdoitta! Neuvolassa oli tekstin mukaan nurkassa varattu tuoli imettämistä varten! Miksi siis imettäjä ei mennyt sinne?

Vierailija
29/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri rv35 neuvolassa mieheni kanssa ja siellä oli äiti n.25v ja hänen n.1kk ikäinen lapsensa. Istuimme mieheni kanssa tuolirivissä vierekkäin ja se äiti istui mieheni viereen. Alkoi siinä sitten ottamaan tissiä ihan kunnolla esiin ja imettämään lastaan. En ole itse tajunnut milloinkaan tuollaista käytöstä!

LOL! ROFL! :D :D :D :D :D :D :D Odotas muutama viikko, niin etköhän tajua. Ellet ole niitä äitejä, jotka jo synnärillä päättävät, että heidän vauvansa ottavat maitonsa siististi tuttipullosta...

Ma olen ap:n kanssa taysin samaa mielta, tahditonta kaytosta!!!! Junttimaisia kaytostapoja :-)

Ja, mulla on kaksi lasta, koskaan ei kumpikaan saanut pullosta mitaan, imetin molempia vuoden. Mutta en taatusti omia tissejani muille esitellen.

Millasia juntteja Suomessa oikein asuu? Vaikka hormonit jyllaa, niin kaytostapoja ei tartte jattaa kotiin, vai mita?

Vierailija
30/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat läväytellä tissejään esiin missä haluavat, koska imettäminen on luonnollista niin mäkin saan mennä ulos alasti koska alastomuus on mun mielestä luonnollista. Älkää sitten ottako hernepeltoa nekkuunne, kun ukkonne tuijottavat =)

Tervetuloa, itsekin hillun alsati kesäisiä ja talvella menen lumeen saunasta. Alastomuus on ihanaa.

Vierailija
31/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmettelen kyllä jos aikuinen pariskunta punastuu ja vaivaantuu kun lapsi saa rintaa. Katsoa voi muuhunkin suuntaan, mutta jos pelkkä tieto siitä että iik, tuossa vieressä nyt lapsi syö TISSIÄ jaa olon vaikeaksi on ehkä itsellä kasvun paikka edessä. :D

komenttia ;-) Ootko koskaan ajatellut, etta me ihmiset ollaan erilaisia? Jotkut vaan nolostuu, eika niissa ole mitaan vikaa, eika "niiden tarvitse kasvaa aikuiseksi"

Mulle tulee aina kiusaantunut olo, jos olen imettavan aidin vieressa. MUN MIELESTA olen silloin hairitsemassa aidin ja vauvan valista intiimia kahdenkeskista hetkea. Pitaako mun siis kasvaa aikuiseksi?

Olen itse imettanyt kahta lasta, molempia vuoden. Molempia viela Aasiassa, koska ovat taalla syntyneet. En tieda, johtuuko asuinpaikasta, mutta yritin aina olla hyvin kohtelias ja TOISET HUOMIOONOTTAVA ihminen. En siis alkanut imettaa toisen vieressa, vaan yritin vilkuilla vahan rauhallisempaa ja suojaisempaa paikkaa. Mun mielesta tama on hyvaa kaytosta.

Vierailija
32/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuttavani on näitä syrjässä imettäjiä, joka on johtanut siihen, että ovat imetyksen lopettaneet kuukauden -kahden jälkeen. Ovat kokeneet sen hankalaksi, ja sitähän se kieltämättä on, jos ei voi imettää tyyliin kuin kotonaan ja sosiaalisesti rajoittavaa aina seurueesta mennä jonnekin pois.

Imetin lastani vuoden ja sen jälkeen hän siirtyi maitoon.

Minun ei tullut mieleenikään läväyttää isoja rintojani esiin imetyksen aikana kenenkään nolostuttamiseksi. Ystäväni imetti sievästi pienistä rinnoistaan, mutta isoja (75H tai 75I -kupin rintoja on vähän vaikea peitellä).

Rakastan lastani, ruokin häntä terveellisesti rintamaidolla, mutta koska osasin ottaa muut ihmiset (miehet, naiset, vanhat ja nuoret) huomioon, imetin muita häiritsemättä.

Vauva tarvii maitoa kyllä - vähän joskus hankalissakin paikoissa, mutta imettäjä VOI ottaa muut ihmiset huomioon. Imetys on ruokailuhetki vauvalle ja samalla minun ja lapsen läheinen hetki.

En koe jääneeni mistään paitsi sen takia, että poistuin hetkeksi seurasta - sen sijaan että olisin läväyttänyt ison rinnan esille. Siinä ei harsot yms. paljon auta...

Vierailija
33/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Ikeassa sohvahuoneessa yhdellä sohvalla ja toisaalla syödessäni lihapullia. Jos tämä jotakuta häiritsee, niin saa tulla sanomaan ihan suoraan, eikä täällä palstailla :) Aika estynyttä porukkaa. Apn nuorella parilla varmaan käsitykset muuttuvat lapsen syntymän jälkeen :)

Vierailija
34/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan se normaalia sivistymättömille "emakoille", ehkä he tuntevat yhteyttä luontoon ja alkukantaisuuteen. Ja onhan se niin kätevää, tietenkin se on imettävän äidin oikeus! Yksi tällainen imettäjä istui vastapäisessä pöydässä ravintolassa ja imetti siinä samalla kun söi. Hänellä oli joku imetyspusero, mutta kyllä sen rinnan koko ravintola näki.

Itse hakeudun syrjään ja rauhaan vaikka olisin missä. Ei tulisi mieleenikään julkisesti imettää.

Olen neljän ihanan lapsen äiti ja kaikki olen imettänyt (jos se nyt joku saavutus). Käymme paljon erilaisissa tilaisuuksissa ja ulkona syömässä EIKÄ tulisi mieleenkään vetästä tissiä esiin tosta vaan.

Joo, on niin luonnollista... Kuten alastomuuskin.

Huoh! Kyllä sitä löytää paikan/muut keinot, jolla homman hoitaa.

Makuasia kait sitten. Sivistynyttä, no joo...

Muitahan ihmisiä ei tarvitse ottaa huomioon, jos on IMETTÄVÄ ÄITI!

T. toinen ei-emakko

Vierailija
35/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska ap:ta ei ole näkynyt, kuten yleensä provoissa, mikäs muukaan tämä on kuin provo. Teki aloituksen ja jätti kirjoittamatta uudestaan.

Muutenkin, kaikesta tekin valitatte, neuvola on sellainen paikka missä pitäisi olla turvallista imettää lastaan. Mutta sitten aina löytyy näitä joiden mielestä vauvaa ei saisi imettää missään.

Itsekin kun sain esikoiseni, se huomaamaton imetys piti opetella eikä se onnistunut heti. Vaikka olenkin pieni rintainen. Jos se minulla oli hankalaa aluksi, en ihmettele yhtään että isompi rintaisella on vielä hankalampaa saada rinta kunnolla piiloon.

Nyt on kolmas lapsi ja imetän missä vain. Minulla tosiaan on helpompaa, olen oppinut imettämään niin ettei tasan varmasti kukaan huomaa mitään. Ja minulla on ne pienet rinnat. Neuvolassakin imetän ihan surutta, jos joku siitä häiriintyy, ei ole minun ongelmani ;)

Vierailija
36/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko tosissanne niin perverssejä? ;)

Vierailija
37/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän ymmärtäväisempää porukkaa täällä! Taisi nää itsensäpaljastajat vähän suuttua, kun kommenttia tulee "kasva aikuiseksi" jne. Se on mun mieheni ja mun välinen juttu miksi oli neuvolassa mukana, ei kuulu sinulle, ketä sitä tiedustelit! ja toiseksi mietitään kun kaikille ei perille tämä juttu nyt mennyt. Neuvolassa on rivistössä kaksi pitkää penkkiriviä ja nurkassa muutama penkki, missä hoitopöytiäkin. Istuimme kahdestaan mieheni kanssa vasemmalla reunassa yhdestä pitkästä rivistä tuoleja ja kaikki muut paikat oli vapaita. Tämä nainen tuli suoraan siihen mieheni viereen vaikka kaikki muut paikat olivatkin vapaita ja alkaa sitä tissiä ottaa esiin ja ihan kunnolla nostaa paitaa ylös, että kyllä siinä 21 vuotias mieheni punastui ja meni aivan vaivaantuneeksi kuten minäkin. Ja ihan aikuisia ollaan, vaikkei tätä käytöstä ymmärretäkkään.

Terv. Ap

Vierailija
38/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kans ymmärrä AP:n vouhkaamista. Paikkahan oli neuvola ja teidän olisi pitänyt tietää, että siellä joku saattaa imettää. Minusta neuvolan tulee olla turvallinen ja luonnollinen paikka näille jutuille ja jos te että tällaista asiaa kestä pysykää poissa tai istukaa käytävällä.

Eri asia on vieraillessa tai julkisilla paikoilla, näissä paikoissa tulee olla hienotunteinen muita ihmisiä kohtaan, niin kuin kaikessa muussakin jutuissa, kuin pelkästään imetyksessä. Neuvola on pyhitetty vauva ja lapsi jutuille, siellä ei pitäisi panikoida kun imettävä rinta on esillä ja joku mustasukkainen vaimo piipittää vieressä!

Vierailija
39/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Ikeassa sohvahuoneessa yhdellä sohvalla ja toisaalla syödessäni lihapullia. Jos tämä jotakuta häiritsee, niin saa tulla sanomaan ihan suoraan, eikä täällä palstailla :) Aika estynyttä porukkaa. Apn nuorella parilla varmaan käsitykset muuttuvat lapsen syntymän jälkeen :)

Jätskitötterötkin sotkee sohvia, siitäkin huomautan.

Ja olen kolmen lapsen äiti, jonka ei ole koskaan tarvinnut julkisella paikalla imettää. Ja ihan on kaikki itse imetetty. Ja ikää 38v.

Voihan puklaus!

Vierailija
40/140 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätskitötterötkin sotkee sohvia, siitäkin huomautan.

Ja olen kolmen lapsen äiti, jonka ei ole koskaan tarvinnut julkisella paikalla imettää. Ja ihan on kaikki itse imetetty. Ja ikää 38v.

Voihan puklaus!

sisälle vauva aikana? Ja vauva ei huoli pulloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme