Aloittaako kukaan (Porin) juoksukoulua maanantaina 8.8.2011?
Täällä yksi rapakuntoinen 6kg kesällä lihonut päälle 3kymppinen nainen. Koskaan en ole juossut, enkä oikeastaan liiku yhtään:(
Kommentit (194)
viikko 5 päivä 1 kuitattu. 15min juoksu ja matkaa (VAIN?!) 2km. Mutta minulta kyllä hieno suoritus. Painoa lähtenyt 3,5kg eli 67kg->64kg.
Siis 3,0 kiloa...
Onnea painonpudottajille!!
Mä olen aivan kiero itseäni kohtaan. Jos liikun, sallin itselleni enemmän suuhunpantavaa. Eihän se mihinkään vie, paitsi tietty kunnon kohoamiseen ja ehkä jonkin tason kiinteytymiseen.
Tänään kävin juoksemassa n. 40 minuuttia, löysin uuden reitin, joka vähän lyhentää tavanomaista reittiä.
Sykemittari oli ihan sekaisin, se näytti monta kertaa ihan omiaan...
Löysä
eilen pidin vapaan ja tänään tein eilisen. Tai yritin tehdä, 15 min hölkkä sattui ihan törkeästi sääriin, väkipakolla vedin loppuun asti. Mutta takaisin tullessa ei tarvinnut juosta kun jalat oli aivan tönköt. Takaisin kävelyä siis 20 min.. Huima tuo juoksuvauhtikin :D
Ei vaan, nyt harmittaa ihan sikana ettei juoksu kulje jalkojen puolesta. Näillä koivilla ei mitään mahdollisuuksia juosta 5km viikon päästä. Katsotaan miten sujuu huominen.
palaillut flunssan kourista ruotuun. Olen siis kaksi viikkoa jäljessä, onko se nyt siis viikko nro3 pulkassa. Tällä viikolla olen ne kolmosviikon juoksut juossut peräkkäisinä päivinä, mietin jos yrittäisin joka viikolle ottaa yhden ylimääräisen, niin saisin kiinni teitä, mutta katsotaan, ehdinkö.
Eilen meni juoksua 5+5min, menin ne yhteen pötköön, kun ärsyttää että pidä pieni tauko (mikä on pieni tauko). Noin 9km/h on vauhti, en kyllä pääse tuohon 10km/h millään. Jossain kohtaa oli että juokse rauhallisesti 15min (ja sitten sanotaan että 2.5km pystyt juoksemaan). Mikä sitten on reipastahtinen juoksu?? Se tuossa on hieman epämotivoivaa. Mutta tämä yhdessä toteuttaminen on motivoivaa!
ps. taidan olla pikkuisen pilkunviilaaja, mutta pakko, näin saan itsestäni irti parhaiten :)
Harmillista tonnari!!! Toivottavasti koivet tottuvat!
Juoksin tänään viikon 5 viimeisen päivän: 32min eli 4km. Tästä olisin voinut 5 viikkoa sitten lyödä vetoa: en ikinä jaksaisi juosta 4km! Häviö ois tullut:D
Innolla viikkoon KUUSI! Oikeesti 5 viikkoa naiset menty jo!
Mun juoksut hieman jälkijunassa siis.. Tämän vko 4 juoksut tulee to,pe,la,su, kun alkuviikon löysäilin tai olin muuten vaan kiireinen.
Mutta eilen 5+5 juoksin yhteen pötköön, ja tahti oli 9.6km/h!! Olen tyytyväinen, eli 1.6km menee jo. Tänään teen samanmoisen ja huomenna oli 7+7min ja su 15minsaa. Eli tämän viikon 4 (pe) 15min rauhallinen juoksu ja tahti muka 10km/h, minusta se on jo todella kovavauhtinen tahti, mutta..
Tsemmppiä muille ja kivaa viikonloppua! Ilma mitä mainion näköjään tänään!
kuittaa vko 6 pv 1.
paska reissu, mutta tulipa tehtyä. edellinen 30 min tuntui paljon paremmalta kuin tämä 18min. kaikki paikat pisti ja särki. ei meinannut jaksaa.
Muta ja sade ei haitanneet!:D
Huonossa kunnossa olen, mutta ilmeisesti parantunut suurin piirtein. Eli aloitan huomenna uudelleen ja ajattelin aloittaa viikon 4 alusta. En usko että jaksan juosta yhtään vielä, mutta yritetään.
Eli 6 viikkoa meni ja 5km sujui,jonka jälkeen 2 viikkoa potilaana. Yhäkin on kroppa paskana ja särkee, mutta nyt on pakko aloittaa. Mulla viivästyy siis tää ainakin nyt 4viikolla. Eli juoksukouluni kestää joku 15 viikkoa tän 2 viikon sairauden takia:(
Painoa muuten tippunut yhteensä nyt 5kg. Vielä matkaa 4kg:)
Kai te muut ootte mukana?
Mä aloitin samaan aikaan tuon juoksukoulun kuin te. Sairastuin myös välissä ja olin vuoteen oma 1,5viikkoa. Sen jälkeen pidin rauhallista menoa pari viikkoa ja nyt ei sitten millään innosta lähteä, kun tietää ettei askel enää kulje. Ihan masentaa. Mulla on ylipainoakin ihan reippaasti, joten sekin masentaa vielä lisää... Jatkat ihmeessä jos olet jo aloittanut ja motivaatiota riittää! Nostan hattua! :)
Niin mistähän sen motivaation löytäisi. Mulla nyt tosiaan se tieto auttaa että kerran tähän 5km jo pystyin. Eilen 2min teki taas tiukkaa:(
Tsemppiä sullekin välikommentoija!
ällö
Kovin on hiljaista täällä. Pari viikkoa sitten kävin kerran 25 min. lenkillä ja siinä kaikki.
Työmatka/aikaero painaa. Elämä vie. Olisi aika ryhdistäytyä. NYT
Timmi jätti aikoinaan prosessin kesken, osittain oikeista syistä, osittain kaiken maailman tekosyistä. 3 viikkoa meni, että en ottanut askeltakaan. Vaan nyt olen saanut lenkkikaverin itselleni ja olen ladannut puhelimeeni juoksuohjelman, joka on erittäin inspiroiva.
Kiloakaan ei ole kadonnut, mutta senttejä onneksi kyllä=)
10:ntä kilsaa en ole vieläkään saavuttanut, mutta 5 kilsaa menee jo helpohkosti ja vauhti on ainakin kova. Olen oikein tyytyväinen saavutukseeni!
eli lähes sadan kilon tonnikeiju kokeilee pystyykö kiloiltaan tähän. Ja todella rapakunto, minkäänmoista liikuntaa en ole harrastanut vuosiin.
Juuri palauduin ensimmäiseltä koettelemukselta. Etanavauhtia hölköttelin tuon juoksuosuuden.
Hienoa naiset!
Huomenna taas!!!
myös heitti ekan keikan ja kyllä tuntui kaksi minuuttia piiiiiitkältä ajalta, kun se piti "juosta". Huomenna taisi olla 30 minuutin kävely? Katotaan, kuinka mamman käy, rapakunnossa ja ylipainoa löytyy!
Etanan vauhdilla siis meni tämä Etana, mutta meni kuitenkin. Sainpa vielä kaverin mukaan haasteeseen. Kivasti meni vielä toistaiseksi, mulla tyypillisesti hankaluudet alkavat sillä kolmannella viikolla.
Mahtavaa, että on näin paljon jengiä saatu mukaan!
Löllyvä ilmoittautuu myös mukaan. Eka lenkki takana. Koitin pysyä pois ihmisten silmistä kiertämällä kaikkia pikkupolkuja.
Mutta ompahan aloitettu ja toivottavasti vielä joku kaunis päivä onnistun juoksemaan muutaman kilometrin tai jopa sen kymmenen!
Tietty lenkki, jonka aina teen. Alkuun kävelin lenkin noin 30-36 minuuttiin, nyt olen 5min kävelyä-4min juoksua-1min kävelyä-4min juoksua-5min kävelyä ja sillä menee lenkki ympäri. Huimaa edistystä on tapahtunut. Toisen juoksun loppu osuu vaan just ylämäkeen ja se jos joku on pirun tuskaista! Mä en ole päiväkohtaisesti ohjelmaa noudattanut, vaan olen rukannut tilanteisiin sopiviksi ohjelman. Mutta viikossa olen aina ohjatut kävelyt, juoksut ja vapaat tehnyt. Tsemppiä kaikille, kyllä se kunto huomaamatta kohoaa! :)
Kävin vielä pyörälenkillä järven ympäri. Mittasin puhelimen sports trackerilla matkaksi 12,3 km pääväyliä pitkin. Parin asuinalueen läpi kun oikaisis, niin sais ehkä lyhentymään matkan lähemmäs kymppiä. Se olis hyvä juoksutavoite!
Ehkä tossa syssymmällä sitten :)
Löysä
kävelin 5 min jonka jälkeen juoksin 3,5 min, kun halusin päästä vatsalihaspenkille asti. Sit takas sama reitti. Yhteensä tuli liikuttua (tauot pois luettuna) 18 min. Tokan juoksumatkan lopussa teki hiukan tiukkaa. Aika rapakunnossa siis olen. Kivaa oli juosta!
-Mutustelija-
wohoo! 22 min!
Pelotti lähteä matkaan mutta menihän tuo ok. Keuhkot mulla jaksaa ok, mutta reidet ei, lihaksia varmaan pitäisi alkaa vahistamaan jollain jumpalla..
Löysä hitsi sä jaksat ihanan pitkiä pätkiä!