Aloittaako kukaan (Porin) juoksukoulua maanantaina 8.8.2011?
Täällä yksi rapakuntoinen 6kg kesällä lihonut päälle 3kymppinen nainen. Koskaan en ole juossut, enkä oikeastaan liiku yhtään:(
Kommentit (194)
Auttakaa nyt joku. Kuka tietäis????
5km:hän meni ihan ok, MUTTA tämä tänään juoksemani 15min?! EN JAKSANUT, eka kerta 6viikon aikana kun jouduin pitämään taukoa. Alakylkeen pisti niin että en saanut sisäänhemgitettyä hetkeen ollenkaan, tuli ihan paniikki.
Kunto menee takapakkia??? Vai mitä tapahtuu? Keho ei kestä? Tietääkö joku kokeneempi, pitääkö minun kerrata näitä viime viikkoja vai mennä eteen päin. Tähän mennessä siis olen jaksanut tehdä kaikki (välillä hyvin, välillä huonosti) 6 viikon ajan.
No, kuitenkin: viikko 7, pv 3 kuitti.
tämän päivän 5 km meni 40 minuutissa, eli 10 min nopeammin kun viimeksi. Ajattelin alussa että jätän kesken jos en jaksa, mutta kummasti niitä voimia sitten löytyi vaikka koivet oli kovilla. Hyvä näin :)
Ällö ON MUKANA ja elossa. MUTTA: syy kunnon romahtamiseen löytyi. Viikon ollut jo tulehdus keuhkoissa ja poskionteloissa. Olen sellaisessa kunnossa, että kävely huoneiden välillä ja puhuminen hengästyttää. Itken tätä asiaa, koska en ole 10vuoteen ollut kipeä ja nyt sitten kun aloitan liikunnan, niin tämä tulee. Joudun pitämään ainakin 2viikon tauon, muuten kova riski jälkitaudeille. Ja yhä olen tuskaisen kipeä.
Eli heti kun paranen, aloitan uudelleen, ehkä viikolta 4 tai 5. Ja aloitan myös 300 toiston lihaskuntotreenin 2krt viikossa. Pikkujouluissa ja ensi kesänä en enää ole ÄLLÖ!
Mites muut?
Mutta NYT ruvetaan pääsemään tosissaan vauhtiin! Vko 6 siis meneillään.
Viime viikko oli yhtä "pidä vapaata ja nauti" -päiviä. Kuka semmosia jaksaa;)
Oikea jalkapöytä on aavistuksen arka. Johtunee pronaatiosta jalassa/jaloissa. Pitäs varmaan ostaa kunnon lenkkaritkin=)
Mutta voi sua Ällö! Miten harmittava tilanne! Nyt parantelet rauhassa, niin kyllä jaksat taas painaa=)
(6vkoa ja 5km takana ja sitten 2 viikon sairaus)
Aloitin siis viikosta 3 nyt, jotta pääsee rauhaisasti vauhtiin ja sairaus ei uusisi. Eli vko 3 (9.viikko) aloitettu!
Luovuta en!
MUUT?!
No, minä tavallaan luovutin, mutten sittenkään kai?
Juoksin siis tuohon 5 km kuntoon. Jalat kipeytyi ja ajattelin, ettei tätä enää. Kävin jumpassa viime viikolla jne. Mutta sitten eilen taas kävin juoksulla. Vedin rauhallisesti n. 5,5 km. Enemmänkin olisin jaksanut.
Olisinko nyt 4 kertaa käynyt tuollaisella 5 km lenkillä ja 1-2 lenkkiä viikossa taitaisi minun jaloilleni olla sopiva tiheys. Eilen huomasin, että osaan taas kuunnella omaa kroppaani ja pystyn juoksutahdilla palauttamaan, jos tarve on. Olen siis joskus viisitoista vuotta sitten harrastanut kestävyysurheilua ja huomaan taitojen palaavan pikkuhiljaa.
Jätän nyt ohjelman, mutta ajattelin pyrkiä lähemmäksi 10 km ihan vain kerta kerralla lenkin mittaa kasvattamalla.
Olin työmatkalla ja ei jäänyt hetken hetkeä omaa aikaa. Tämän viikon motivaatio on siis ihan kadoksissa, kun en haluaisi aloittaa viikon treenejä kesken viikon. Luulen, että lintsaan koko viikon ja jatkan maanantaina taas lista mukaan.
Ketjun aloittaja täällä. Mulla tosiaan meni 2viikkoa sairaana ja perään 2 viikkoa ilman motivaatiota. Yritin aloittaa viikosta 4 ja en jaksanut mennä sen tahtiin. Uskomatonta miten kunto menee nollille takaisin 2 viikossa!
Eli aloitan nyt viikosta YKSI, tänään oli eka päivä. Ja jälleen tuo 2min tuntui raskaalta, kuten silloin alussa:( Kuusi viikkoa silloin juoksin ja sen 5km saavutin, eli nyt ainakin tiedän että pystyn siihen tälläkin rapakunnolla:D
Miten te muut? Kai olette mukana? Te olette varmaan jo jossain viikolla 10-11? Meneekö 10km jo?
ällö
Mä aloitin samaan aikaan tuon juoksukoulun kuin te. Sairastuin myös välissä ja olin vuoteen oma 1,5viikkoa. Sen jälkeen pidin rauhallista menoa pari viikkoa ja nyt ei sitten millään innosta lähteä, kun tietää ettei askel enää kulje. Ihan masentaa.
Mulla on ylipainoakin ihan reippaasti, joten sekin masentaa vielä lisää...
Jatkat ihmeessä jos olet jo aloittanut ja motivaatiota riittää! Nostan hattua! :)
Ällö eli ap tässä.
Huomenna se alkaa sitten!!!!
Eikö vaan?!?!?!?
Tilasin tänään Ellokselta juoksutakin:
http://www.ellos.fi/dv/30-Paallysvaatteet-Takit/Craft/_/N-fucZ1z13dpyZ1…
ja Hempalta tilasin juoksuhousut:
http://www.hm.com/fi/product/91778?article=91778-B
Eli ei löydy tekosyytä, miksi olla lähtemättä lenkille kun kelit viilenee. Nyt on ollut pitkään jo tekosyynä liian kuumat kelit! Olen ekspertti huijaamaan itseäni...
Tykkään kävellä, ja keväällä juoksinkin jonkin aikaa. Opin tällä iällä vasta jouksutaidon. Ja se on kivaa! Kävin jopa nykäsemässä Helsingissä Naisten Kympin aikaan 1h 20min. Eli en ihan rapakuntoinen ole, mutta laiska ku mikä!!!
Terv. LÖYSÄ
P.S. Nimimerkki jountaa juurensa poikani 7-v. sanoihin, kun äitinsä alasti näki...
Tilasin tänään Ellokselta juoksutakin:
http://www.ellos.fi/dv/30-Paallysvaatteet-Takit/Craft/_/N-fucZ1z13dpyZ1…
ja Hempalta tilasin juoksuhousut:
http://www.hm.com/fi/product/91778?article=91778-B
Eli ei löydy tekosyytä, miksi olla lähtemättä lenkille kun kelit viilenee. Nyt on ollut pitkään jo tekosyynä liian kuumat kelit! Olen ekspertti huijaamaan itseäni...
Tykkään kävellä, ja keväällä juoksinkin jonkin aikaa. Opin tällä iällä vasta jouksutaidon. Ja se on kivaa! Kävin jopa nykäsemässä Helsingissä Naisten Kympin aikaan 1h 20min. Eli en ihan rapakuntoinen ole, mutta laiska ku mikä!!!
Terv. LÖYSÄ
P.S. Nimimerkki jountaa juurensa poikani 7-v. sanoihin, kun äitinsä alasti näki...
huomenna starttaa. Kivaa!
Nm. Mutustelija
ilmoittauduin nro kymmenenä. Teen hieman eri järjestyksessä juoksut vuorotyön takia, mutta niin että kuitenkin sama määrä per viikko. Koiran kanssa olin eilen 70minsaa kävelyllä ja siitä juoksin sen 2x2min. Ihan ok tuntui. Pakko kävellä pidempään kuin tuon mitä tuossa, kun koirakin tarvii liikuntansa :). Tänään kävelin 10km, mutta en juossut, kun oli lepopäivä.
Lueskelin ohjetta ja siinä oletetaan että sitten 5km menee 30min, tuo on aika kova vauhti ainakin aloittelijalle, toivottavasti siihen pääsen.
vko1 päivä4 kuitattu!
(2min juoksu aivan järjetön ponnistus!)
Löysä: eipä tuo haittaa!
Ainoa on se, että oot niin huippukunnossa meihin rapaällöihin verrattuna:D HUH, 5km!!! Yhäkään ei mun usko riitä että koskaan tuohon pystyn. Aion noudattaa kirjaimellisesti ohjelmaa, koska se taas on ainoa tapa mulle jatkaa tätä.
Että ihan rauhassa Löysä oot meidän messissä!
Ketähän on jo luovuttanut? :/
HUHUU kaikki!?
En taida ilmoittautua ketjuunne, sillä aloitin ohjelman kaksi viikkoa aiemmin, mutta tsemppiä ja kannustusta lähettelen! =)
Itselläni meni kunto lopullisesti huonoksi viime keväänä, kun väsyin miehen sairasteluun (syöpä), töiden ja perheen (4 lasta) sekä harrastusten yhteisrumbaan. Ylipainoa on noin 30 kg ollut jo pitkään, mutta kunto ei ole ihan niin huono ollut mitä kilot antaa ymmärtää. Paitsi keväällä...
Itselläni on nyt juoksua 4min+4min (mulla laahaa ohjelma muutaman päivän jäljessä, sillä toinen JALKAPOHJA kipeytyy juostessa (mulla ollut siinä vauvana paha kampurajalka, ja se on jäänyt hieman hassun malliseksi, mutta se ei ole missään muissa kengissä tai liikuntaharrastuksissa haitannut koko 36-vuotisen elämäni aikana). Nyt pitäisi jotain erikoispohjallista ruveta metsästämään, harmi... =/
Mulla on tavoitteena just toi 5 km ja pitää sitä sit esim. sen 3 krt viikko. Harrastan muutakin liikuntaa. Pidempää matkaa en näillä näkymin yritäkään, sillä en ole ikinä ollut mikään kestävyysurheilija enkä pitkänmatkanjuoksija. Nuorempana olin semmoinen pikajuoksija-atleetti vartaloltanikin. :D
Mutta juokseminen on ollut todella kivaa, eli olen elävä todiste siitä, että satakiloinen voi aloittaa juoksuharrastuksen! =)
Taidan vähän joutua löysäilee...tämän aamun reilun vitosen jälkeen tuntuu jaloissa aika lailla. Huomenna taidan joutua pitää välipäivän. Ei kannata kylmiltään lähteä juoksemaan kahtena päivänä peräkkäin pitkää matkaa!
Nooh, ahneella on p-----nen loppu!
ja ÄLLÖ: Kiitos ymmärryksestä :D :D
Löysä
kuittaa viikko 2, päivät 2-3. Ja tosiaan jaksoin kans sen 4min molempiin suuntiin!!!! mennessä jopa hyvin! EN OLISI USKONUT! Tämä ehkä toimii?
...Luuseri-löysäilijä ilmoittautuu...
Siis viime viikon maanantaina 17 minuuttia juoksua, tämän viikon tiistaina 40 minuuttia juoksua. Välissä ei mitään.
Niin lössömössö olo...ja karkkia syön paraikaa. Mä olen jotenkin maaninen. Nyt on menossa joku syvän ketutuksen vaihe, vaikkei periaatteesssa ole mitään syytä.
Inhottaa nää sadekelitkin.
Löysä