Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsi alkaa puhua erosta, kertoo sinulle mielipiteensä

Vierailija
05.04.2023 |

Näin kävi tänään. Teini tuli puhumaan minulle ihan suoraan mitä on mieltä minun ja puolisoni (isänsä) parisuhteesta. Sanoi painokkaasti että minun on tehtävä ratkaisu ja lähiaikoina. On sitä mieltä että isä, mieheni kohtelee minua todella väärin. Hän on huomannut monta asiaa vaikka emme jatkuvasti riitele tms. Olen itsekin käynyt läpi mielessäni eron mahdollisuutta mutta en kuitenkaan ole kyennyt sellaista päätöstä tekemään. Elättelen toivoa että mies muuttuisi ja ymmärtäisi mitenkä väärin on jo jonkin aikaa toiminut minua ja tavallaan koko perhettämme kohtaan. Tämä teinin aloittama keskustelu avasi kyllä silmiäni ja paljon. Ei nuo lapset mitään tyhmiä ole, näkevät ja kuulevat ja vaistoavat kun ja jos asiat eivät ole kunnossa. Mutta nyt kun lapsikin on asiaan "sekaantunut" niin eipä tässä hyvältä tunnu. Ei teini tietenkään päätä siitä mitä minä teen mutta asiaahan tuo puhui. Meillä on mieheni kanssa hyvin pitkä liitto takana. Ihan helpolla en haluaisi luovuttaa. Selvennykseksi se että fyysistä väkivaltaa meillä ei ole. Ehkä henkistä sellaista, en ole varma.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas lapsi sinulla.

Vierailija
2/10 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani kävi niin, että 16v poikani kysyi miksi ette eroa ja tuosta kuukauden kuluttua kysyi saman uudelleen. Eroa olin miettinyt pari vuotta, mutta joki ihme ajatus oli, että jospa suhde paranisi

Pojan sanat oli rajut. Tuosta meni kaksi kuukautta, kun ilmoitin exälle haluavani eron ja hain eroa. Elämä muuttui täysin, kun ahdistava suhde loppui. Kyllä lapset näki ja kuuli mitä avioliitomme oli. Ei tehty exän kanssa mitään yhdessä eikä siis edes nukuttu samassa sängyssä. Hädin tuskin puhuimme. Kaikki tuo oli exän päätöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista mietin että kannattaakohan tätä käytyä keskustelua teinin kanssa ottaa joltain osin puheeksi kun puhun miehelleni jälleen kerran suhteemme tilasta. Ei varmaankaan pitäisi lasta sotkea tähän soppaan? Toisaalta miehen olisi hyvä tietää mitä oma lapsi on pistänyt merkille ja ettei hänkään voi hyvin kun aikuisten ongelmia on alkanut pohtimaan. ap

Vierailija
4/10 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset todella näkevät, kuulevat ja tietävät vanhemmistaan yllättäviä asioita.

Tämä olisi hyvä jokaisen, joka harkitsee puolisonsa pettämistä, muistaa. Voi tehdä pienen mielikuvaharjoituksen, että miten asian selittäisi lapsilleen, jos pettäminen paljastuisi.

Vierailija
5/10 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista mietin että kannattaakohan tätä käytyä keskustelua teinin kanssa ottaa joltain osin puheeksi kun puhun miehelleni jälleen kerran suhteemme tilasta. Ei varmaankaan pitäisi lasta sotkea tähän soppaan? Toisaalta miehen olisi hyvä tietää mitä oma lapsi on pistänyt merkille ja ettei hänkään voi hyvin kun aikuisten ongelmia on alkanut pohtimaan. ap

Itse varmasti tunnet miehesi parhaiten, että reagoiko hän kääntymällä lastaan vastaan vai saako tuo huomio hänet säpsähtämään ja havahtumaan.

Ehkä kysyisin nuorelta, että saatko hänen lupansa kertoa isälle mitä hän sanoi.

Vierailija
6/10 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli teilläkin on kuten meillä, että sinä otat suhteen puheeksi ja mies vain on, niinkö? Ex-mies oli tyytyväinen tilanteeseemme. Hän saneli kaiken ja minun piti vain tyytyä. Kun yritin puhua niin seurasi hampaiden kiristelyä, olan kohautusta, häipyminen paikalta ja mykkäkoulua. Ihan sairasta oli. Olen tuo vastaaja nro2.

Vierailija
7/10 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teilläkin on kuten meillä, että sinä otat suhteen puheeksi ja mies vain on, niinkö? Ex-mies oli tyytyväinen tilanteeseemme. Hän saneli kaiken ja minun piti vain tyytyä. Kun yritin puhua niin seurasi hampaiden kiristelyä, olan kohautusta, häipyminen paikalta ja mykkäkoulua. Ihan sairasta oli. Olen tuo vastaaja nro2.

Voi kun kuulostaakin valitettavan tutulta. ap

Vierailija
8/10 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun kuulostaakin valitettavan tutulta. ap

Sitten ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin ero. Puolisosi saattaa herätä ja pyytää vielä yrittämistä tai näin ainakin exäni teki. Valitettavasti olin itse pyytänyt sitä yrittämistä viimeiset kaksi vuotta, joten exän pyynnöllä ei ollut mitään merkitystä.

Vierailija
9/10 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kommenteista, lisääkin saa laittaa. ap

Vierailija
10/10 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelisin todella tarkkaan lasta ja tekisin johtopäätökset. Haluatko todella antaa lapsellesi tuollaisen esimerkin parisuhteesta? Onko hänen hyvä kasvaa tuollaisessa ilmapiirissä?

Älä kuitenkaan sekoita lasta aikuisten asioihin tämän enempää, eli älä puhu miehelle lapsen sanoista. Se voi pilata heidän välinsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi