Aloittaako kukaan (Porin) juoksukoulua maanantaina 8.8.2011?
Täällä yksi rapakuntoinen 6kg kesällä lihonut päälle 3kymppinen nainen. Koskaan en ole juossut, enkä oikeastaan liiku yhtään:(
Kommentit (194)
Ällö kuittaa onnellisena viikon 1 suoritetuksi!
Lähdin sitten heti tuon viestini jälkeen(jossa kerron että pulssi valmiiks kova jne). Meinasi käydä toisin, mut lähdin ihan siksi että tätä ei nyt luovuteta.
2 min juoksu krapulassa meni kuten nuo muutkin päivät. Ensi viikolla ois 4min, en varmasti pysty siihen.
Vko 1 lopputulema Ällöllä:
- Wau, tein sen
- Kroppa ihan eri tuntuinen kuin viikko sitten!
- Mieliala parempi
- Motivaatio kasvanut
Kuitatkaahan kaikki muutkin eka viikko tänne! Ja huomenna viikko kaksi:D
Ja vielä yksi juoksija ilmoittautuu mukaan! Aloitin samaan aikaan kuin te muutkin eli viikko sitten, nimimerkki tulee yllättäen siitä, että olen tällä hetkellä perusteellisen rapakunnossa. Ylipainoa ei onneksi ole, joten tavoittena ei ole hoikistuminen vaan parempi fyysinen kunto.
Alun 2 min juoksut menivät yllättävän kevyesti, mutta sen yhden 3 minuuttisen lopulla tuntui jo että keuhkot repeävät ja olin ihan varma etten pysty tähän. Tänään kuitenkin suureksi yllätyksekseni juoksu meni paljon kevyemmin jo, ja juoksin VAHINGOSSA sen kolmeminuuttisen kun piti juosta 2. Toivoa siis on, kai.
Motivaatio on kova, usko oman kunnon kohenemiseen ei ole kaksinen, kun en koskaan ole mikään juoksija tai kestävyysurheilija ollut. Mutta yritetään sinnikkäästi!
Mä aloitin juoksukoulun 5 viikkoa teitä ennen (4.7.) eli huomenna pitäisi juosta ekan kerran vitonen. Tänään löysin vihdoin Sports Trackerin ja innostuin siitä niin, että suunnittelemani 10 minsan juoksu vaihtui 22 minuutin ja 3 kilometrin juoksuksi. Mä olen 37-vuotias ja viimeksi juossut lukiossa, enkä kovin paljon ole muutenkaan harrastanut aerobista liikuntaa, joten ihan pohjalukemista aloitin. Ja nyt pystyn jo juoksemaan melkein puoli tuntia!!! En olisi ikinä uskonut, mutta totta se on :D Olen noudattanut ohjelmaa tarkasti, pari kertaa olen tosin tehnyt vapaapäivänä edellisen tai seuraavan päivän lenkin eli siirtänyt vapaapäivää. Syömisiin en ole hirveästi kiinnittänyt huomiota, mutta sen verran tämä juokseminen on vaikuttanut, että mitään kovin raskasta ei tee mieli syödä, koska tietää, että sen päivän lenkki on sitten täyttä tuskaa. Mulla ei ole mitään hajua siitä, onko tää vaikuttanut painoon, mutta reidet ja pakarat tuntuvat aiempaa kiinteämmiltä :) Tsemppiä kaikille ketjulaisille, jatketaan juoksua! :)
Juoksin tänään eilisen 3minuuttisen ja piti oikein kännykästä tarkastaa, että unohdinko laittaa ajastuksen, niin pitkältä tuntui. Juuri alkoi puhelin hälyyttää kun olin kaivamassa esiin. Uskomatonta, jos 5viikon päästä juoksen kymmenkertaisen määrän.
Kiitos! Kannustit kovasti minua:)
Otin itseäni niskasta kiinni! Hoosiannaah!
Sain tsemppiä teidän viesteistä ja skarppauksesta ja juoksin/hölkkäsin aamulla 5,4 km matkan. Aikaa meni 38 minuuttia.
Toivottavasti en kovasti ärsytä niitä (eli varmaan teitä kaikkia muita), jos en orjallisesti noudata jouksukoulun ohjeistusta. Minulle tärkeintä on vaan olla jossain mukana! Että joku potkii perseeseen, jos jään makoilemaan.
Tarkoitus tosiaan ens viikko käydä joka aamu/jossain vaiheessa päivää vähintään toi tän päiväisen lenkin mittanen matka juoksemassa.
Löysä
Toiveissa on kaventuakin, kyllä! Salaa jopa toivoin että parin viikon lenkkeilyllä olisi pari (tai edes yksi) nestekilo kadonnut. Mutta ei :(
Veti vähän mieltä matalaksi tänään kun puntarilla kävin :((
Tuli mieleen että jätän koko homman kesken kun ei "mitään" hyötyä.
Tämän päivän kävelyn jälkeen olin ihan puolikuollut.
kaikki on mennyt nyt pieleen. On tullut reissua sinne tänne ja tonne eikä ole päässyt kunnolla lenkille, metsässä olen rämpinyt, mutta ei sitä juoksuksi voi laskea, mutta ompahan ainaski jotain.
Nyt iski sen sorttinen flunssa, että täytyy varmaan maanantaina aloittaa viikosta 1 jos haluan vielä jatkaa tätä meininkiä.
Älkää hyvät luovuttako!!! 2 viikkoa vasta mennyt hei!!! Aloittakaa vaikka viikko 1 tai 2 alusta. Kiitätte itseänne 10viikon kuluttua!
Hei tuosta juoksusta... ÖH... mitä on JUOKSU. siis mä "hölkkään", oletin että se on sitä juoksua. Vai siis pitääkö spurtata ihan täydet vai mitä käytännössä on JUOKSU?
Nimenhuuto:
Kuka uskoo juoksevansa sunnuntaina 5km???
Ainakin ällö uskoisi niin (koska 4km meni viime sunnuntaina)
Uskomatonta jos noin käy...
En halua nimetä itseäni nykyisen olotilan mukaan, vaan tulevan;)
Vko 4 menossa ja jännittää ihan pirusti perjantaina edessä oleva 15 min. lenkki. Piti oikein poiketa lukemaan teidän kokemuksia kyseiseltä päivältä.
Tänään onneksi oli pakollinen vapaapäivä, sillä väsymys on tappavan kova ja aamuinen myrsky ei todellakaan innostanut lenkille.
Mukana siis ollaan, ja ihanaa, että tekin!
minä juoksin tänään ensin 8 min, sitten kävelin ja juoksin taas joitain minuutteja. eli ei ihan ohjelman mukaan, mutta olen todella ylpeä itsestäni, eilen juoksin eka 4 min, kävelin 5 ja juoksin taas ja meinasin kuolla minuutin jälkeen toisessa juoksussa.
Nyt loppulenkistä rupesi oksettamaan tosi paljon, ja juoksu kärsi lenkin lopusta, mutta olen tyytyväinen.
Niin olikos kellään teistä tavoitteena kunnon kohotuksen lisäksi laihdutus?
Itselläni on. Yhdistän juoksukoulun vhh- ja vähärasvaiseen elintapaan.
Painoni nyt 67 ja tavoite 58 (eli se paino mihin pääsin ennen raskautta. Raskauskiloja mulla ei enää ole, ihan vaan niitä herkku- ja olutkiloja).
voisin hypätä teidän kelkkaa 3.viikon perjantain kohdalta eli yritän tänään käydä 2+5+5+2 lenkillä.
Huomenna aion mennä aamupäiväksi metsään, joten 45min kävelylenkki tulee varmasti kuitattua sillä.
Mun nimimerkki kertoo huonon kuntoni ydinongelmasta: lusmu mikä lusmu.
Saa nähdä miltä lenkki tuntuu, sillä ahdoin äsken napaani lähes kokonaisen pitsan ja riisisuklaata :/
-Lusmu-
Jaksoin tänään 25 min, mutta matka taitaa olla aika onneton. Vitosessa menisi varmaan lähemmäs tunti..
ällö - sä oot hienosti noudattanut, jatka samaa linjaa!
timmi - kyllä sä jaksat sen vartin. Tsemppiiiii!
mulla on tavallisten rintsikoiden päällä tiukka paksu joustotuubi. Tukee hyvin, DD-kuppi...
Tonnari: en usko että tähän voi olla liikaa elopainoa. Äläpä nyt keksi tekosyitä!