Äitini uurna laskettii vuosi sitten.
Sen jälkeen ei ole haudalla käynyt.
Olenko huono tytär?
Kommentit (6)
Äitini uurna laskettiin 5v sitten ja max 2x/vuodessa haudalla käyn, edellinen äitienpäiväkin jäi välistä..
Jotenkin ei vaan aina jaksa/huvita/kiinnosta, sorry äiti mutta sitä saa mitä tilaa..
jälkeen olen käynyt n.6 kertaa. Hauta on toisella puolella suomea.
en kuulemma muista isää.
todellakin muistan ja kaipaan kovasti.
käyn kaupungissa vain pari kertaa vuodessa ja mulla "ei ole suhdetta hautaan". se ei siis merkitse minulle juuri mitään. vanhat ihmiset usein kilpailee kukkien ja kynttilöiden määrällä.
mun rakkauttani ei hautakäynneillä mitata.
enkä ole käynyt haudalla kertaakaan. Isä ei pitänyt hautausmaista ja muistan häntä juuri siellä missä olen. Anoppi muistaa kuollutta tytärtään enemmän haudassa, kuin elävänä, joten ei se haudanpalvominen aina niin suurta rakkautta ole..
osaa oikein olla mikään haudanpalvoja, eikä minun rakkauteni tai kaipaukseni määrää voi mitata sillä miten usein käyn haudoilla.
Mielestäni muistelen kuollutta rakasta henkilöä paljon, muutenkin kuin tyypillisinä "hautavierailupäivinä" kuten esim jouluna. Onhan pimeän aikaan hautausmaa jouluisin jotenkin hieno kaikkine kynttilöineen mutta en koe rakkaani olevan siellä, hän on mennyt jo. Ja jos hän jossain minua katselee, hän tietää miten kaipaan, ei hänen tarvitse laskea paljonko käyn kiven luona jossa on hänen nimensä.
Haudalla olen käynyt noin 10 kertaa. En ole huono tytär, satun vain asumaan kaukana haudasta.