Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lasteni poikkeava ihonväri olla este uusperheelle?

Vierailija
30.07.2011 |

Olen kahden tumman lapsen yh. Olen kivannäköinen, sosiaalinen ja iloinen. Olen tavannut monta mukavaa miestä, mutta suhteen edetessä heistä jokainen on painanut jarrua sanoen, etteivät ole valmiita lapsiperheen arkeen. Pian eron jälkeen suurin osa heistä kuitenkin on tavannut naisen, jolla on lapsia ja osa saanut uuden kumppanin kanssa omia lapsia. Muut yh-ystävänikin ovat tavanneet uuden kumppanin eivätkä miehet ole kokeneet lapsia ongelmaksi.

Eräs ystäväni ehdotti, että ehkä miehet vierastavat ajatusta uusperheestä siksi, että lasteni ulkonäöstä huomaa heti, ettei vaalea suomalaismies voi olla heidän biologinen isänsä. Voiko tässä todella olla perää? Kuinka tärkeää on näyttää biologiselta ydinperheeltä?

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni löysi myös ihan suomalaisen miehen, vaikka hänellä onkin tumma lapsi. Eikä mies vieroksu yhtään lasta, tai sitten osaa pirun hyvin esittää rooliaan :)

Ajan kanssa!

Vierailija
22/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myöskään helpolla huoli samasta kulttuurista olevia lapsia. Se koetaan monesti häpeällisenä, että vaimo olisi ollut vaikka esim. arabien kiertopalkinto.

Tietysti oleskelulupaan asti voidaan huolia, mutta sitten olisikin jo hellurei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia biologisia lapsaan ja levittaa omia geenejaan. Olemme pohjimmiltamme elaimia, vaikka pinnalla onkin raapaisu sosiaalista elainta.

Ei valkoinen mies halua kasvattaa mustia lapsia, jos on mahdollisuus valita.

Sama koskee mustaa miesta ja aasialaista. Ja kaikkia muitakin rotuja. Piste ja aamen.

Vierailija
24/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi ennakkoluulottomasti hyväksyy, löydät miesten aatelia. Älyttömiä neuvoja olet saanut. Ei ihminen rakastu rotuun tai väriin vaan ihmiseen, paitsi nämä ahdasmieliset rodunjalostajat (osaavatko edes rakastaa?).

Vierailija
25/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä sitten saikin ja jos naiset ajattelee näin törkeasti niin miehillä varmasti vielä jyrkemmät mielipiteet.

Eikö sanonta sano: once you go black you never go back...:D

Vierailija
26/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta et kai sinä sellaisen miehen kanssa tahtoisi olla joka vierastaa lapsiasi värin vuoksi? Sehän on loistava miestenseulontajärjestelmä. :)

Sehän on loistava seula! En olisi ikimaailmassa kattellut sekuntiakaan sellaista miestä yh:na, jolle lasteni ihonväri olisi ollut ongelma. Tosin, onneksi en koskaan sellaisia tavannutkaan kun ei suomalaiset ole kiinnostaneet.

Vierailija
27/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton. Ihan tosissanneko puhutte tummista ihmisistä kuin olisivat alempaa rotua? Saanen arvata, olette kouluttamattomia, vanhemmat sivistymättömiä, ja ulkomailla käymisenne tai oleskelunne tiivistyy lämpimiin viikon lomamatkoihin?

Ap:lle sanoisin niin kuin joku muukin, että tämähän on mainio tapa erottaa jyvät akanoista mitä miehiin tulee. Itsevarma, sivistynyt ja älykäs mies ei edes huomaa lastesi väriä ensimmäisen tapaamisen jälkeen.

Vierailija
28/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarma, sivistynyt ja älykäs mies ei edes huomaa lastesi väriä ensimmäisen tapaamisen jälkeen.

Tosiaan, voi olla harvinaista löytää tällainen suomalaisten miesten joukosta, mutta kyllä niitäkin helmiä on! Ja maailma on täynnä miehiä, ei se suomalainen mies ole aina mikään lottovoitto.

Vierailija
29/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on sukulaisia ja ystäviä, ja vaikka ITSE olisi hyvin suvaitsevainen niin lähipiirin saattaa olla vaikea hyväksyä a) sitä että naisella on lapsia aiemmasta suhteesta ja/tai b) sitä että nämä lapset ovat tummaihoisia.

Ja varsinkin vanhemmille ihmisille nämä asiat ovat vielä hyvin uusia, joku 50v maalla elänyt ei ehkä koskaan ole tuntenut ketään ulkomaalaistausta/tummaihoista. Heillä on ennakkoluuloja ja se voi ilmetä ihan aitona pelkona/huolena eikä olla mitään varsinaista _rasismia_. Ja tuo paketti voi olla vähän liikaa sille ihan fiksulle miehellekin...

Vähän samaan tapaan jos tavallisen perheen lapsi tuo kotiin romanin poikakaverina, tai alkaa hare krishnaksi, tai huomaa olevansa homoseksuaali, tai vaikka alkaa pyöriä lestadioilaisten kanssa niin YLEENSÄ joku tuollainen saa vanhemmat "hätääntymään" lapsensa puolesta, oli siihen aihetta tai ei. Ja joku teini voi entisestään kapinoida ja alkaa "fanaattisemmaksi" ko. asian suhteen, mutta usein aikuisena sitä ei ole ihan niin mustavalkoinen --> saattaa mennä sieltä mistä aita on matalin =etsiä sen kivan suomalaisen naisen jonka lapsilla siniset silmät ja vaaleat hiukset, koska silloin KOKO lähipiiri onnellinen.

Moni aikuinen kaunistelee sukulaisten edessä, ja nimenomaan siksi että haluaa säästää heiltä murehtimisen (oli siihen aihetta tai ei).

Vierailija
30/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt välttämättä se, että ovat mustia, vaan se, että sen takia paistaa kilometrin päähän, ettei kyseinen mies ole lasten biologinen isä. Perusvalkoisissa uusperheissä se ei ole niin silmiinpistävää.

Vierailija
31/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on sukulaisia ja ystäviä, ja vaikka ITSE olisi hyvin suvaitsevainen niin lähipiirin saattaa olla vaikea hyväksyä a) sitä että naisella on lapsia aiemmasta suhteesta ja/tai b) sitä että nämä lapset ovat tummaihoisia.

Ja varsinkin vanhemmille ihmisille nämä asiat ovat vielä hyvin uusia, joku 50v maalla elänyt ei ehkä koskaan ole tuntenut ketään ulkomaalaistausta/tummaihoista. Heillä on ennakkoluuloja ja se voi ilmetä ihan aitona pelkona/huolena eikä olla mitään varsinaista _rasismia_. Ja tuo paketti voi olla vähän liikaa sille ihan fiksulle miehellekin...

Vähän samaan tapaan jos tavallisen perheen lapsi tuo kotiin romanin poikakaverina, tai alkaa hare krishnaksi, tai huomaa olevansa homoseksuaali, tai vaikka alkaa pyöriä lestadioilaisten kanssa niin YLEENSÄ joku tuollainen saa vanhemmat "hätääntymään" lapsensa puolesta, oli siihen aihetta tai ei. Ja joku teini voi entisestään kapinoida ja alkaa "fanaattisemmaksi" ko. asian suhteen, mutta usein aikuisena sitä ei ole ihan niin mustavalkoinen --> saattaa mennä sieltä mistä aita on matalin =etsiä sen kivan suomalaisen naisen jonka lapsilla siniset silmät ja vaaleat hiukset, koska silloin KOKO lähipiiri onnellinen.

Moni aikuinen kaunistelee sukulaisten edessä, ja nimenomaan siksi että haluaa säästää heiltä murehtimisen (oli siihen aihetta tai ei).

elä elämäänsä miellyttääkseen sukulaisia vaan oma onni on tärkein!

Vierailija
32/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on sukulaisia ja ystäviä, ja vaikka ITSE olisi hyvin suvaitsevainen niin lähipiirin saattaa olla vaikea hyväksyä a) sitä että naisella on lapsia aiemmasta suhteesta ja/tai b) sitä että nämä lapset ovat tummaihoisia. Ja varsinkin vanhemmille ihmisille nämä asiat ovat vielä hyvin uusia, joku 50v maalla elänyt ei ehkä koskaan ole tuntenut ketään ulkomaalaistausta/tummaihoista. Heillä on ennakkoluuloja ja se voi ilmetä ihan aitona pelkona/huolena eikä olla mitään varsinaista _rasismia_. Ja tuo paketti voi olla vähän liikaa sille ihan fiksulle miehellekin... Vähän samaan tapaan jos tavallisen perheen lapsi tuo kotiin romanin poikakaverina, tai alkaa hare krishnaksi, tai huomaa olevansa homoseksuaali, tai vaikka alkaa pyöriä lestadioilaisten kanssa niin YLEENSÄ joku tuollainen saa vanhemmat "hätääntymään" lapsensa puolesta, oli siihen aihetta tai ei. Ja joku teini voi entisestään kapinoida ja alkaa "fanaattisemmaksi" ko. asian suhteen, mutta usein aikuisena sitä ei ole ihan niin mustavalkoinen --> saattaa mennä sieltä mistä aita on matalin =etsiä sen kivan suomalaisen naisen jonka lapsilla siniset silmät ja vaaleat hiukset, koska silloin KOKO lähipiiri onnellinen. Moni aikuinen kaunistelee sukulaisten edessä, ja nimenomaan siksi että haluaa säästää heiltä murehtimisen (oli siihen aihetta tai ei).

elä elämäänsä miellyttääkseen sukulaisia vaan oma onni on tärkein!

Yksi niistä on läheiset suhteet sukulaisiin. Itse asiassa on kovin kurjaa jos ihminen on niin irti suvustaan ettei heillä ole laisinkaan väliä. :/

Vierailija
33/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi niistä on läheiset suhteet sukulaisiin. Itse asiassa on kovin kurjaa jos ihminen on niin irti suvustaan ettei heillä ole laisinkaan väliä. :/

kun rakastuu toiseen ihmiseen, niin jos se takaa jollekin onnellisuuden niin siitä vain. Minä "valitsin" rakastamani ihmisen, hällä väliä, mitä sukulaiseni hänestä ajattelevat!

Vierailija
34/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En PYSTY olemaan niin helvetin TYHMÄ kuin moni heistä, joten en todellakaan välitä siitä, mitä he ajattelevat tummaihoisesta miehestäni! Sukulaiseni eivät pilaa minun elämääni, heidän häpeä, ei minun!

Vierailija
35/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia tehdä asioita siksi että haluaa MIELLYTTÄÄ sukulaisiaan, varsinkin jos se pahasti ristiriidassa sen oman onnen kanssa.

Mutta on täysin NORMAALIA että ottaa läheisten tunteet huomioon kun tekee päätöksiä omassa elämässään. Samaan tapaan kun sitä miettii kauanko hoitaa lapsia kotona, mikä on heille eduksi jne. sitä useimmat miettivät myös muita sukulaisiaan. Vielä omassa kodissa/vanhainkodissa asuvaa mummo käydään vuorotellen katsomassa sen sijaan että hänet unohdetaan yksinäisyyteen, se on sitä VÄLITTÄMISTÄ.

Ja jos on normaalit ja läheiset välit perheeseen ja sukulaisiin, sitä saattaa asettaa sen oman onnen sivuun väliaikaisesti tai ehkä kokonaan, sillä jos läheisillä ei ole kaikki hyvin niin harva sitä itsekään on onnellinen. Sitä voi vaikka luopua/lykätä ulkomaan työkomennusta koska oma äiti kroonisesti sairas tmv. siksi koska harva olisi onnellinen toisella puolella maapalloa jos olisi koko ajan huoli miten oma läheinen Suomessa pärjää yksinään.

Vierailija
36/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En PYSTY olemaan niin helvetin TYHMÄ kuin moni heistä, joten en todellakaan välitä siitä, mitä he ajattelevat tummaihoisesta miehestäni! Sukulaiseni eivät pilaa minun elämääni, heidän häpeä, ei minun!

Kova on tarve puolustella.

Vierailija
37/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia tehdä asioita siksi että haluaa MIELLYTTÄÄ sukulaisiaan, varsinkin jos se pahasti ristiriidassa sen oman onnen kanssa.

Mutta on täysin NORMAALIA että ottaa läheisten tunteet huomioon kun tekee päätöksiä omassa elämässään. Samaan tapaan kun sitä miettii kauanko hoitaa lapsia kotona, mikä on heille eduksi jne. sitä useimmat miettivät myös muita sukulaisiaan. Vielä omassa kodissa/vanhainkodissa asuvaa mummo käydään vuorotellen katsomassa sen sijaan että hänet unohdetaan yksinäisyyteen, se on sitä VÄLITTÄMISTÄ.

Ja jos on normaalit ja läheiset välit perheeseen ja sukulaisiin, sitä saattaa asettaa sen oman onnen sivuun väliaikaisesti tai ehkä kokonaan, sillä jos läheisillä ei ole kaikki hyvin niin harva sitä itsekään on onnellinen. Sitä voi vaikka luopua/lykätä ulkomaan työkomennusta koska oma äiti kroonisesti sairas tmv. siksi koska harva olisi onnellinen toisella puolella maapalloa jos olisi koko ajan huoli miten oma läheinen Suomessa pärjää yksinään.

ihmissuhteista ja siihen viittasin, että mitä se sukulaisille kuuluu, keneen rakastuu, niin kauan kuin ei ole kyse hengelle vaarallisesta ihmisestä.

Vierailija
38/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on tarve puolustella.

Sanoin kyllä aika selvästi asiani, eikö vain?

Vierailija
39/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kirjaimellisesti pullossa kasvanut?

Sellainen joka "tietää" tummaihoisista sen että heillä on melkein kaikilla HIV tai vähintään muita tauteja, ja "tietää" että ne "neekerijengit" siellä hakkaa sivullisia kaduilla.

Jos hän pelkää sitä että oma lapsi/mahdollinen lapsenlapsi saa kärsiä rasismista koska lapsi-/sisaruspuoli on tummaihoinen. Jos hän pelkää sitä että oma lapsia alkaa muslimiksi ja alkaa käyttää huntua.

Jos hän itse hyväksyy mutta kuulee koko ajan esim. kyläläisiltä "rasistisia" juttuja, hänellä on koko ajan pelko sydämessä mitä ei sen oman lapsen vakuuttelut saa vaimenemaan.

Itse olen pelännyt ja ollut sydän syrjällään kun tätini sekosi uskonnolliseen lahkoon ajautuessaan henkilökohtaisessa elämässään kriisiin, ja se oli kamalaa katseltavaa. Puoli sukua melkein sekosi huolesta, en koskaan ikinä tahtoisi että minusta joku murehtisi niin paljon!

Vierailija
40/89 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pelännyt ja ollut sydän syrjällään kun tätini sekosi uskonnolliseen lahkoon ajautuessaan henkilökohtaisessa elämässään kriisiin, ja se oli kamalaa katseltavaa. Puoli sukua melkein sekosi huolesta, en koskaan ikinä tahtoisi että minusta joku murehtisi niin paljon!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä