Voiko lasteni poikkeava ihonväri olla este uusperheelle?
Olen kahden tumman lapsen yh. Olen kivannäköinen, sosiaalinen ja iloinen. Olen tavannut monta mukavaa miestä, mutta suhteen edetessä heistä jokainen on painanut jarrua sanoen, etteivät ole valmiita lapsiperheen arkeen. Pian eron jälkeen suurin osa heistä kuitenkin on tavannut naisen, jolla on lapsia ja osa saanut uuden kumppanin kanssa omia lapsia. Muut yh-ystävänikin ovat tavanneet uuden kumppanin eivätkä miehet ole kokeneet lapsia ongelmaksi.
Eräs ystäväni ehdotti, että ehkä miehet vierastavat ajatusta uusperheestä siksi, että lasteni ulkonäöstä huomaa heti, ettei vaalea suomalaismies voi olla heidän biologinen isänsä. Voiko tässä todella olla perää? Kuinka tärkeää on näyttää biologiselta ydinperheeltä?
Kommentit (89)
"once you go black, we don't want you back."
Ei kyse ole siitä, että rotuja arvotettaisiin (välttämättä), vaan siitä, että kilometrien päähän näkee, ettei valkoinen mies ole lasten isä.
Kehitysmaiden miesten ego ei yleensä kestä sitä, että joutuvat elättämään muiden siittämiä lapsia. Ehkä joku turvapaikan toivossa suostuu suhteeseen, jos sinä maksat viulut.
Eli ainoa mahdollisuutesi on suomalainen mies. Suomalaisten joukossa on jo paljon vihervasureiden aivopesemiä vellihousuja, jotka suostuvat varaisäksi.
t. akateeminen, expat, jonka mielestä tässä ketjussa on todella rasistisia mielipiteitä suomalaisista miehistä.
Kehitysmaiden miesten ego ei yleensä kestä sitä, että joutuvat elättämään muiden siittämiä lapsia. Ehkä joku turvapaikan toivossa suostuu suhteeseen, jos sinä maksat viulut.
Tuttavapiirissä kokemus on kyllä aivan toinen! Eikä kukaan näistä miehistä ole ollut turvapaikan tarpeessa. Minunkin nykyisen miehen perhe pitää minun lapsia kuin ominaan. Ystävälläni on lapsi suomalaisen exänsä kanssa, mutta hänen nykyinen afrikkalainen mies on lapselle (12v poika) paljon läheisempi kuin biologinen isä.
joskus puhetta.. sanoi suoraan ettei voisi seurustella naisen kanssa jolla olisi tummaihoisia lapsia.
Varmasti on hyvinkin paljon perää epäilylläsi :(
Miehen kanssa oli tästä joskus puhetta.. sanoi suoraan ettei voisi seurustella naisen kanssa jolla olisi tummaihoisia lapsia. Varmasti on hyvinkin paljon perää epäilylläsi :(
...jolla on tummaihoisia lapsia. Tai aasialaistaustaisia.
Mahdollisia yhtesisiä lapsia ajatellen vastuullinen mies miettiin millainen äiti on nainen, joka tekee lapsia afrikkalaisen kanssa
Mahdollisia yhtesisiä lapsia ajatellen vastuullinen mies miettiin millainen äiti on nainen, joka tekee lapsia afrikkalaisen kanssa
Hah, mies joka ajattelee ilman pätevää syytä, että tavallinen nainen, jolla on jo lapsia, ei ole vastuullinen, on itse kaikkea muuta kuin mies saati vastuullinen! Lapsellinen pikkupoika tuollainen on!
Meillä kaikilla on sukulaisia ja ystäviä, ja vaikka ITSE olisi hyvin suvaitsevainen niin lähipiirin saattaa olla vaikea hyväksyä a) sitä että naisella on lapsia aiemmasta suhteesta ja/tai b) sitä että nämä lapset ovat tummaihoisia.
Ja varsinkin vanhemmille ihmisille nämä asiat ovat vielä hyvin uusia, joku 50v maalla elänyt ei ehkä koskaan ole tuntenut ketään ulkomaalaistausta/tummaihoista. Heillä on ennakkoluuloja ja se voi ilmetä ihan aitona pelkona/huolena eikä olla mitään varsinaista _rasismia_. Ja tuo paketti voi olla vähän liikaa sille ihan fiksulle miehellekin...
Vähän samaan tapaan jos tavallisen perheen lapsi tuo kotiin romanin poikakaverina, tai alkaa hare krishnaksi, tai huomaa olevansa homoseksuaali, tai vaikka alkaa pyöriä lestadioilaisten kanssa niin YLEENSÄ joku tuollainen saa vanhemmat "hätääntymään" lapsensa puolesta, oli siihen aihetta tai ei. Ja joku teini voi entisestään kapinoida ja alkaa "fanaattisemmaksi" ko. asian suhteen, mutta usein aikuisena sitä ei ole ihan niin mustavalkoinen --> saattaa mennä sieltä mistä aita on matalin =etsiä sen kivan suomalaisen naisen jonka lapsilla siniset silmät ja vaaleat hiukset, koska silloin KOKO lähipiiri onnellinen.
Moni aikuinen kaunistelee sukulaisten edessä, ja nimenomaan siksi että haluaa säästää heiltä murehtimisen (oli siihen aihetta tai ei).
vaatii kyllä mieheltä hirvittävästi rohkeutta alkaa suhteeseen, josta tasan on kavereilla ja sukulaisilla sanomista.
Mä tapasin kerran miehen, joka oli ollut naimisissa thaitytön kanssa. Kyllä tuo oli suurin syy sille, etten alkanut virittelemään suhdetta pidemmälle, ja epäilen, ettei moni muukaan nainen ole, että "ai jassoo, että thaimaalainen ex, joka otti hatkat, no eihän siinä mitään..
ja niiden värillä ja rodullakin on väliä. En pidä sitä mitenkään tuomittavana tai outona. Tottakai, vapaa ihminen valitsee itselleen mieluisen kumppanin ja tuossa tapauksessa lapset kuuluvat pakettiin, joten jos ne eivät ole mieluisia niin ei voi mitään.
En itsekään alkaisi seurustella miehen kanssa, jolla jo on lapsia, saati että olisivat vielä erivärisiäkin.
Mä tapasin kerran miehen, joka oli ollut naimisissa thaitytön kanssa. Kyllä tuo oli suurin syy sille, etten alkanut virittelemään suhdetta pidemmälle ...
Oikeasti - kuinka moni lähtisi suhteeseen miehen kanssa jolla on ollut vaimona aiemmin postimyyntimorsian tai sellaiseksi luokiteltava?
Miksi mies sitten haluaisi vakavaan suhteeseen naisen kanssa, joka on tehnyt lapsia tumman mamutapauksen kanssa? Kyllä se jo kertoo naisesta jotain.
Minä tunnen henkilökohtaisesti kaksi naista, joiden lapset edellisestä avioliitosta ovat erivärisiä kuin uusi isä. Tosin kummassakin tapauksessa uusi isä on todella fiksu ja käytännöllinen mies, ja toinen on asunut ulkomaillakin, joten on ehkä enemmän perspektiiviä asioihin.
Eli ap:lle sanoisin, että lasten ihonväri vaikeuttaa ehkä avioitumistasi junttirasistipersujen kanssa, mutta jos etsit täysijärkistä miestä, ei lasten ihonvärillä ole väliä.
Minä tunnen henkilökohtaisesti kaksi naista, joiden lapset edellisestä avioliitosta ovat erivärisiä kuin uusi isä. Tosin kummassakin tapauksessa uusi isä on todella fiksu ja käytännöllinen mies, ja toinen on asunut ulkomaillakin, joten on ehkä enemmän perspektiiviä asioihin.
Eli ap:lle sanoisin, että lasten ihonväri vaikeuttaa ehkä avioitumistasi junttirasistipersujen kanssa, mutta jos etsit täysijärkistä miestä, ei lasten ihonvärillä ole väliä.
Afrikkalaisen kanssa (missä mies muuten on?) lapsia vääntäneen on turha haveilla täysjärkisistä miehistä.
Itsevarma, sivistynyt ja älykäs mies ei edes huomaa lastesi väriä ensimmäisen tapaamisen jälkeen.
Tosiaan, voi olla harvinaista löytää tällainen suomalaisten miesten joukosta, mutta kyllä niitäkin helmiä on! Ja maailma on täynnä miehiä, ei se suomalainen mies ole aina mikään lottovoitto.
Ihonväri voi vielä korostaa tuota, mutta tosiaan luulen että lapset tuottaisivat ongelmia suhteeseen joka tapauksessa, vaikka olisivatkin vaaleita.
Se että nämä miehet löytävät muita yh-äitejä tai yh-äitikaverisi ovat löytäneet miehiä, ei tarkoita että ainoa ero teillä on lasten ihonväri. Vaikutusta luulisi olevan paljolti myös lasten iällä, määrällä ja sillä miten lasten isä on kuvioissa. Sekä tietenkin myös lasten käytöksellä ja aikuisten kasvatusperiaatteilla.
Voisiko olla että perheenne eroaa noista muista yh-äitien perheistä muutenkin kuin lasten ihonvärin takia?
ja niiden värillä ja rodullakin on väliä. En pidä sitä mitenkään tuomittavana tai outona. Tottakai, vapaa ihminen valitsee itselleen mieluisen kumppanin ja tuossa tapauksessa lapset kuuluvat pakettiin, joten jos ne eivät ole mieluisia niin ei voi mitään.
En itsekään alkaisi seurustella miehen kanssa, jolla jo on lapsia, saati että olisivat vielä erivärisiäkin.
pysty alkaa suhteeseen ihmisen kanssa, jolla on jo lapsia, mutta jos lasten "väri" häiritsee, niin voi myöntää ihan sen todellisuuden, ettei siedä oikeasti sitä väriä ja sen alkuperää, eikä selitellä mitään typerää tekosyytä.
Onko lapsilla sama isä?
Varmasti eron syyt ja lasten bioisän kotimaakin vaikuttavat. Usein kun kaupassa tulee myös bioisän suku jollain tavalla (jos siis on kuvioissa).
Vai onko lapset pantu alulle jollain Afrikan matkalla?
Ap ei juuri kerro "poikkeavan väristen" lastensa taustasta.
Syy voi siis olla muukin kuin ihonväri.
Eniten epäilisin ap:ta itseään. Mutta kaikesta voi tehdä tietysti rasistisen kysymyksen.
Mä tapasin kerran miehen, joka oli ollut naimisissa thaitytön kanssa. Kyllä tuo oli suurin syy sille, etten alkanut virittelemään suhdetta pidemmälle ...
Oikeasti - kuinka moni lähtisi suhteeseen miehen kanssa jolla on ollut vaimona aiemmin postimyyntimorsian tai sellaiseksi luokiteltava?
Miksi mies sitten haluaisi vakavaan suhteeseen naisen kanssa, joka on tehnyt lapsia tumman mamutapauksen kanssa? Kyllä se jo kertoo naisesta jotain.
hällä väliä "minkä värisiä", olisin varmasti jatkanut suhdetta. Jos olisin etukäteen ollut sitä mieltä, etten halua miestä, jolla on jo lapsia, olisin sitten elänyt sen mukaan. "Värin perustella" en kuitenkaan olisi alkanut "yh/etä-isiä" luokittelemaan.
Monella näyttää olevan aika huono itsetunto jos vain sillä värillä on väliä, todellakin vain lasten värillä.
Älä ap tuhlaa aikaasi tuollaisiin junttirasistipersuihin!
Ihonväri voi vielä korostaa tuota, mutta tosiaan luulen että lapset tuottaisivat ongelmia suhteeseen joka tapauksessa, vaikka olisivatkin vaaleita.
Se että nämä miehet löytävät muita yh-äitejä tai yh-äitikaverisi ovat löytäneet miehiä, ei tarkoita että ainoa ero teillä on lasten ihonväri. Vaikutusta luulisi olevan paljolti myös lasten iällä, määrällä ja sillä miten lasten isä on kuvioissa. Sekä tietenkin myös lasten käytöksellä ja aikuisten kasvatusperiaatteilla.
Voisiko olla että perheenne eroaa noista muista yh-äitien perheistä muutenkin kuin lasten ihonvärin takia?