Voiko lasteni poikkeava ihonväri olla este uusperheelle?
Olen kahden tumman lapsen yh. Olen kivannäköinen, sosiaalinen ja iloinen. Olen tavannut monta mukavaa miestä, mutta suhteen edetessä heistä jokainen on painanut jarrua sanoen, etteivät ole valmiita lapsiperheen arkeen. Pian eron jälkeen suurin osa heistä kuitenkin on tavannut naisen, jolla on lapsia ja osa saanut uuden kumppanin kanssa omia lapsia. Muut yh-ystävänikin ovat tavanneet uuden kumppanin eivätkä miehet ole kokeneet lapsia ongelmaksi.
Eräs ystäväni ehdotti, että ehkä miehet vierastavat ajatusta uusperheestä siksi, että lasteni ulkonäöstä huomaa heti, ettei vaalea suomalaismies voi olla heidän biologinen isänsä. Voiko tässä todella olla perää? Kuinka tärkeää on näyttää biologiselta ydinperheeltä?
Kommentit (89)
Raakelin esikoinen on adoptoitu.
Nikke on sensijaan tainnut adoptoida tytön omakseen. Hattua nostan Nikelle. Taitaa olla harvinainen poikkeus. Vai ovatko miehet sittenkin naisia parempia ihmisiä?
lol
Että oikein avoin ja pohdiskeleva. Mikä on muuten miehesi koulutus?Elämänkoulua hän on käynyt selvästi enemmän kuin sinä, mutta ihan akateeminen (mitä väliä, kunhan on ammatti / töitä!?) hän on, sehän tietääkseni on kaltaisillesi materialisteille pakollinen vaatimus.
Wau. Mistä yliopistosta hän on valmistunut.
Joutuisiko mies ottamaan jonkun potentiaalisen (puoli)terroristisuvun ja -miehen mielipiteet huomioon, vai onko musta aija havinnyt kun pieru Saharaan?
Esim. ihq(not) Nikke on sanonut, etta juuri biologisen isan kokonaan poissa kuviosta oleminen teki hanelle mahdolliseksi vakavan suhteen aloittamisen.
Joutuisiko mies ottamaan jonkun potentiaalisen (puoli)terroristisuvun ja -miehen mielipiteet huomioon, vai onko musta aija havinnyt kun pieru Saharaan?
Terroristisuvun ja -miehen?! Tummaihoinen ihminen = terroristi? Mistä te näitä juttuja keksitte? Teillä on kyllä jotain pahasti vialla..
ap:n tapailemien suomalaisten miesten ego ei ole kestänyt sitä, että joku saattaisi ajatella nähdessään hänet ap:n ja tummaihoisten lasten kanssa: "Tuossa perheessä lapset on ehkä adoptoitu. Onkohan tuo mies tuhkamuna?" Voisin hyvin kuvitella, että joidenkin miesten päähän pälkähtää tällaista, ja tuollainenhan olisi miehiselle itsetunnolle valtava kolaus...
Olet tainnut olla sitten 2 vk Turkissa.
Olen sanaton. Ihan tosissanneko puhutte tummista ihmisistä kuin olisivat alempaa rotua? Saanen arvata, olette kouluttamattomia, vanhemmat sivistymättömiä, ja ulkomailla käymisenne tai oleskelunne tiivistyy lämpimiin viikon lomamatkoihin?
Itse ulkomailla edelleen asuvana voin todeta, että yleensä värillä/rodulla ei ole mitään väliä, kulttuuri ratkaisee. Ja mitä lähempänä eri kansallisuutta/kulttuuria asuu, sitä voimakkaammaksi ja todellisemmaksi käy ristiriita ja sen tunne. Joku peräkylän mummo voi olla ajatuksiltaan hyvinkin suvaitsevainen, vaikkei ole koskaan nähnyt ulkomaalaista.
Neljässä eri Euroopan maassa olen asunut. Monet ystävät ovat naimisissa eri kulttuureista tulevien miesten kanssa. Suomalaiset peräkylän mummot harvoin ovat suvaitsevaisia. Ja nythän oli kyse suomalaisesta naisesta, joka etsii miestä Suomessa.
olipa sitten valkoinen, mulatti, vihree tai marsilainen... tai mistä kenenkin exä on, nehän on exiä siis elettyä elämää.
Miten pinnallisia te oikeasti olette??
Et voisi seurustella miehen kanssa, jonka exä on thaikku, entä jos se olisi norjalainen?
Mitäs jos ne mulattilapset ovatkin jenkkejä eikä afrikkalaisia??
Hei nyt aikuisten oikeesti, mies joka ei hyväksy lapsiasi vaikka klenkkajalkasina vihreinä keiloina ei ole suhteen arvoinen. Eikä myöskään nainen!
Näin miesnäkökulmasta totean, että jokunen potentiaalinen vävykokelas on mahdollisesti pohtinut käytännön seikkoja ennen uusioperheen perustamista kanssasi. Poikkeavatko esim. tapakulttuurit vahvasti lasten bioisän kanssa?
Biologisen isän tulee saada tavata ja vaikuttaa lastensa elämään joten tuleeko uusioperheen (suomalaisen) isän valmistautua osallistumaan lasten esim. islamilaisen elämäntavan ja uskontokäyttäytymisen mukaiseen kasvatukseen jne? Saahan mies näitäkin asioita pohtia ennekuin lähtee perustamaan uusioperhettä, eikö?
Tämä ei ole rasistinen kannanotto mitään etnistä tai uskonnollista ryhmää kohtaan. Kaikilla maailman ihmisillä on yhtäläinen oikeus osallista ja vaikuttaa lastensa kasvatukseen.