Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesikö Jumala ennalta Norjan murhaajasta?

Vierailija
26.07.2011 |

Jos Jumala on kaikkitietävä?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on armoton, jumalankuva on itsekäs hän tarvitsee ihmisen uskoa. Vieläkään ei ole selvinnyt mihin ihmeeseen sitä uskoa tarvitaan vaikka uskovainen olisi perkeleeelinen niin kuin norski niin ikuinen ilo odottaa palkkioiksi. Toisaalata siellä raamatussa mainitaan ettei pidä luulla että Jumala huolii kaikki uskikset juhliinsa. Pitää kilvoitella ja palvoa mutta miksi ihmeessä. Uskonnot helvettikäsitteineen on maailman mätä.

Vierailija
102/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on opetettu seuroissa, että Jumalalla oli jo ennen ihmisen luomista tieto siitä että ihminen on heikko ja lankeaa syntiin ja että Jumala sitten vapauttaa ihmisen iankaikkisesta kadotuksesta tapattamalla oman poikansa. En tiedä onko tämä kirkon opin mukainen käsitys. Kaiken kaikkiaan kristinuskosta on mulle tullut se käsitys että perusoppi on hyvin väkivaltainen ja verinen.

Mutta nämä kristikuntahan opettaa että kaikki olisi ennalta määrätty, vaikka Raamatussa sanotaan että meidän tulee valita oikean ja väärän välitä, meillä on valinnanvapaus. Mitä tulee Jeesuksen uhraamiseen, jumala toteutti sitä uhrilakia minkä hän oli määrännyt ihmisten noudattamaan. Eli henki hengestä, hän riisti täydellisen ihmisen Adamin elämän ja tuomitsi samalla ihmiset kaikki kuolemaan, ja sen kirouksen pystyi poistamaan ja elämän takaisin lunastamaan vain toinen täydellinen ihminen, eli Jeesus. Jeesuksen uhraaminen kertoo rakkaudesta, ei vihasta. Jeesus uhrautui mielellän.

kun tiedonmäärä oli nolla ja ihminen oli raakalainen. Poikalapsien uhraaminen oli arkipäivää. Pojan oli oltava esikoinen mikään muu ei saanut jumalaa muuttamaan mieltään. Messiaita syntyi ja kuoli nousi kuolleista eli tämälleen saman kohtalon kuin Jeesus.

On hämästyttävää miten uskovaiset ei viitsi vaivautua ottamaan selvää kristinuskon luomisesta ja sen synnystä enempää. aloitakaa vaikka uhrauksen historiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista kätyröintiä ja suunnatonta vallanhimoa on tosin vaatinut tämmöisenkin uskonnon kyhääminen.

Vierailija
104/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aika hyviä ajatuksia, kannatta lukaista...

http://www.uskonpuolesta.fi/upkk/UP02.pdf

Vierailija
105/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on opetettu seuroissa, että Jumalalla oli jo ennen ihmisen luomista tieto siitä että ihminen on heikko ja lankeaa syntiin ja että Jumala sitten vapauttaa ihmisen iankaikkisesta kadotuksesta tapattamalla oman poikansa. En tiedä onko tämä kirkon opin mukainen käsitys. Kaiken kaikkiaan kristinuskosta on mulle tullut se käsitys että perusoppi on hyvin väkivaltainen ja verinen.

Mutta nämä kristikuntahan opettaa että kaikki olisi ennalta määrätty, vaikka Raamatussa sanotaan että meidän tulee valita oikean ja väärän välitä, meillä on valinnanvapaus. Mitä tulee Jeesuksen uhraamiseen, jumala toteutti sitä uhrilakia minkä hän oli määrännyt ihmisten noudattamaan. Eli henki hengestä, hän riisti täydellisen ihmisen Adamin elämän ja tuomitsi samalla ihmiset kaikki kuolemaan, ja sen kirouksen pystyi poistamaan ja elämän takaisin lunastamaan vain toinen täydellinen ihminen, eli Jeesus. Jeesuksen uhraaminen kertoo rakkaudesta, ei vihasta. Jeesus uhrautui mielellän.

miksi laki sanoo älä tapa ja toisessa käänteessä se on rakaudellinen teko ja mielekäs sellainen.

Jeesus pelkäsi hän rukoili itki armoa. Rukouksella hän haki rohkeutta tulevaan kuolonkamppailuun. Hän huusi kivusta ja kysyi Jumalalta miksi hän hylkäsi palvelijansa. Hänet tapettiin Jumalan pilkasta. Ihmiset tulkitsivat häne olevan itse Jumala vaikka hän ilmoitti olevansa vain pelkkä palvelija. Minä olen palvelija enkä tiedä Jumalan tiedä saloja. Jeesuksen tarina kyhättiin kokoon pakanoiden tarustoista niitä oli pilvinpimein. Jeesus oli juutalainen elämänsä loppuunasti. Kaikki muu keksittiin ihmisen vallan halusta.

Vierailija
106/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tulee Jeesuksen uhraamiseen, jumala toteutti sitä uhrilakia minkä hän oli määrännyt ihmisten noudattamaan. Eli henki hengestä, hän riisti täydellisen ihmisen Adamin elämän ja tuomitsi samalla ihmiset kaikki kuolemaan, ja sen kirouksen pystyi poistamaan ja elämän takaisin lunastamaan vain toinen täydellinen ihminen, eli Jeesus. Jeesuksen uhraaminen kertoo rakkaudesta, ei vihasta. Jeesus uhrautui mielellän.

Olipa tuo silmänkääntötemppu parasta lajjia!

Että oman pojan kiduttamalla tapppaminen kertoo rakkaudesta?

Tätäkö pitäisi ihailla ja armostaa viisaana ongelmanratkaisuna?

Eikö mikään muu tullut jumalalla kysymyksene, vähän vähemmän raakalaismailnen ja julma idea?

jos sinä tapat lapsesi ja selität että teit sen rakkaudesta, olisiko se sinusta OK?

Vierailija
107/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää asioita omilla aivoillanne, älkääkä suoraan ottako "jumalan sanana" (heh) näitä saarnoja ja propagandavihkosia.

Tosiaan aina kun tapahtuu jotain hyvää, se on tietenkin jumalan ansiota, mutta kun jotain pahaa, se on heti pahan ihmisen vapaan tahdon tekosia. Eli tapahtui mitä tahansa, aina voidaan selittää asiat "parhain päin".

Ketään en tietenkään kiellä uskomasta, mutta pyydän miettimään hiukan asioita. Järjen kanssa.

Vierailija
108/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan ole rakkautta!

Olipa tuo silmänkääntötemppu parasta lajjia!

Että oman pojan kiduttamalla tapppaminen kertoo rakkaudesta?

Tätäkö pitäisi ihailla ja armostaa viisaana ongelmanratkaisuna?

Eikö mikään muu tullut jumalalla kysymyksene, vähän vähemmän raakalaismailnen ja julma idea?

jos sinä tapat lapsesi ja selität että teit sen rakkaudesta, olisiko se sinusta OK?

Niinpä, mitä rakkautta on se, että "palvo minua ja kunnioita minua, niin saat vastarakkautta, mutta jos et palvo, niin tervemenoa helvettiin!"?

Aivan normaali äidinrakkaus on oikeaa rakkautta, täysin pyyteetöntä.

Vierailija
109/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hynää sillä on saatu kerättyä ihna kiitettävästi. vatikaani on rikas kuin kroisos.

Suomessa esim. vanhoillislestadiolaisuuden keskusyhdistys SRK on upporikas osakkeiden, kiinteistöjen ja maaomaisuuksien omistaja.

Ev.lut. kirkko kerää jäseniltään joka vuosi lähes miljardin euron verran jäsenmaksuja. Kirkko on huomattava maanomistaja.

Vierailija
110/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. Uhraamis-mystiikka verenvuodatuksineen omaksuttiin kristinuskoon aikaisemmista uhraamiskulteista. Tästä on paljon viitteita Vanhassa testamentisa. Aina piti uhrata se ensimmäinen, ensimmäinen poika, ensimmäinen sato jne. Kannattaa tutustua uskontojen historiaan.

Vierailija
111/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta. Uhraamis-mystiikka verenvuodatuksineen omaksuttiin kristinuskoon aikaisemmista uhraamiskulteista. Tästä on paljon viitteita Vanhassa testamentisa. Aina piti uhrata se ensimmäinen, ensimmäinen poika, ensimmäinen sato jne. Kannattaa tutustua uskontojen historiaan.

ei mistään muista uskonnoista. Mutta toki muissakin uskonnoisa niitä harjoitetaan, mutta täysin eri muodoissa.

Minä olen kyllä opiskellut eri uskontoja ja uskontojen historiaa, ja opiskelen sitä edelleenkin.

Nyt vain olen töissä (valitettavasti) joten aikani täällä chattailuun on rajoiteuttua, mutta palaan mielelläni asiaan myöhemmin.

Vierailija
112/112 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumala ohjailisi ihmisiä, eikä ihmisellä olisi omaa päätäntävaltaa, silloin ei olisi sotia, terrorismia, väkivaltaa eikä mitään muutakaan pahuutta.

Tuo ei kuulosta hassummalta.

Mikä Jumalaa estää tarttumasta toimeen?