Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesikö Jumala ennalta Norjan murhaajasta?

Vierailija
26.07.2011 |

Jos Jumala on kaikkitietävä?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mä voin esittää jumalaa paremman puutteesta.

Kyllä, jumala tietää mitä maailmassa tapahtuu ja mitä tulee tapahtuman. Meille kovin iso uutinen on vain osa suurempaa totuutta. Tuokin episodi varmasti muokkaa tulevaa, vaikuttaa ihmisten asenteisiin ja ohjaa maailmaa taas johonkin suuntaan.

"Paras on saavutettavissa vain suuren tuskan kautta". Ehkäpä me ollaa nyt siinä suuressa tuskassa...

Jos maailma olisi "aika" niin maailma on ollut olemassa 24 h. Me ollaan oltu täällä noin minuutin verran, tops!

Tuon pikkumulkeron tekemiset eivät saa kovin suurta arvoa, kun mietitään Jumalan suunnitelmaa. Nii..iin!

Vierailija
82/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin Jumalan sanassa kerrotaan. Niin tämä maanpäällinen oleminen on osalle meistä ihmisistä jo sitä Helvettiä ja meillä on vain toivottava, että saamme kuolemanjälkeen päästä taivaaseen emmekä ikuiseen kadotukseen .

Joillekin tämä maanpäällinen vaellus on jo Taivas ja Paratiisi.

No, en tiedä olisiko kysymyksessä kuitenkin asenne erilaisiin tapahtumiin elämässä.

Ei se Jumala voinut tietää, että Norjassa tapahtuu jotakin näin kauheeta. Kyllähän ihminen on se joka ihan omassa mielessään päättää tekeekö se pahaa vai hyvää.

Eikös monet naiset sano monestikin, että "tuo ukko tekee minun elämästä helvetin" tarkottaen omaa rakasta aviopuolisoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiesi. Ilmeisesti Norjanmaalla on kaikunut viimeaikoina liian vähän rukouksia, tällaisilla pienillä teoilla saa ihmeitä aikaan.

Vierailija
84/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle samalle kannalle on minäkin kallistunut. Ei ole mitään ylilionnollista voimaa jota kannattaisi rukoilla. Siksi kaikki voimat on kohdistettava siihen, että kaikilla ihmisillä olisi rakastavia läheisiä ja riittävästi mielekkyyttä elämässään, ettei tarvitsisi alkaa hautoa hirmutekoja.

Olen kokenut veljeni itsemurhan. Läheisen lähtö oman käden kautta pysäytti jo silloin kysymään, miksi Jumala ei auttannut häntä? Hän oli psyykkisesti sairas, ahdistunut ja masentunut, mutta hänen väkivaltansa kohdistui omaan itseen.

Vierailija
85/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten älkäämme huolehtiko vaan jatkakaamme elämää.

Vierailija
86/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoi ihmiselle oman tahdon ja kyvyn päättää omista tekemisistään. Ei se ollut Jumala, joka halusi tappaa raakalaismaisesti nuoria sillä saarella, se oli ihan sen murjaahan oma päätös. Jos Jumala ohjailisi ihmisiä, eikä ihmisellä olisi omaa päätäntävaltaa, silloin ei olisi sotia, terrorismia, väkivaltaa eikä mitään muutakaan pahuutta. Jumala on Jumala ja ihminen on ihminen. Jumala on maailman valtias, mutta ei jokaista yksilöä ohjaileva taho.

Vierailija
87/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kannattaisi luoda maallisia yhdessä toimimisen verkostoja joissa tukea toinen toistaan, ennemmin kuin luottaa satuolentoihin.

Suomen evlut. kirkko käyttää vain 10-15% budjetistaan ihmisten auttammiseen. Suurin osa käytetään ideologiseen työhän eli sananjulistukseen.

Sinänsä paljon hienoja avustusprojekteja aikaansaavan Kirkon Ulkomaanavun budjetista kaikki veronmaksajat kustantavat lähes puolet, kirkko maksaa vain 20%. Ja tätä rataa.

Vierailija
88/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk. 4:5 Ja Saatana vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat

4:6 ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.

Vierailija
89/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko silloin Jumal avaikuttamassa kun tapahtuu jotakin hyvää?

Kristyt yleensä toteavat silloin, että se oli Jumalan siunausta ja Jumalan teko.

Eli ihmisen kannalta hyvät tapahtumat ovat kaikkivaltiaan Jumalan sallimia, mutta ikävät asiat eivät? ja vaikak Jumala on Kaikkivaltias, hän ei kykene sstämään pahojen ihmisten tekoja.

Mielestäni on epäreilua että Jumala poimii vain rusinat pullasta eikä ota kokonaisvastuuta.

Vierailija
90/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on opetettu seuroissa, että Jumalalla oli jo ennen ihmisen luomista tieto siitä että ihminen on heikko ja lankeaa syntiin ja että Jumala sitten vapauttaa ihmisen iankaikkisesta kadotuksesta tapattamalla oman poikansa.

En tiedä onko tämä kirkon opin mukainen käsitys.

Kaiken kaikkiaan kristinuskosta on mulle tullut se käsitys että perusoppi on hyvin väkivaltainen ja verinen.

Vierailija
91/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylähän Jumala itsekin on murhaaja. Hän tapatti oman poikansa voidakseen antaa ihmiskunnalel anteeksi.

Julme teko, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
92/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sinu mielstä Jumala olekkaan kaikkitietävä ja kaikkivoipa?

kristinopissa opetetaan että on.

Kirjoitit: "Ei se Jumala voinut tietää, että Norjassa tapahtuu jotakin näin kauheeta."

Vierailija
93/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

häävimpi vai mitä olet mieltä? Samalaista hävittämistä sieltä on luvassa.

Vierailija
94/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jumala siis ihminen noi olemukseltaan?

http://freepathways.wordpress.com/2009/04/08/jumalan-kuvaksi/

Vierailija
95/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on maailman valtias, mutta ei jokaista yksilöä ohjaileva taho.

Mitä tarkoitat kun sanot että Jumala on maailman valtias?

Millä tavalla Jumala sitten vaikuttaa kun hän ei pysty ohjailemaan iihmisten tekemisiä?

Vierailija
96/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk. 4:5 Ja Saatana vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat 4:6 ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.

kun teki diilin saatanan kanssa. Niin ei olisi tarvinnut toimia. Täydellinen rakkaus ei olisi moiseen ryhtynyt.

Vierailija
97/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös esim. uskovaisten uskomus että rukoilemisella voi vaikuttaa asioihin ja muuttaa niitä, perustu just siihen että Jumala kuulee kaiken, jokaisen yksityisen ihmisen rukoukset? Ja näkee myös teot?

En tosin tiedä miten yhdellä Jumala-olennolla käytännössä onnistuu kuunnella yli 6 miljardin ihmisen rukouksia.

Vierailija
98/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten eipä sillä ole niin väliä mmistä ihminen lohtunsa saa.

Kun ei vahingoita uskomuksillaan toisia ihmisiä, mutta just sillä tavallahan Norjassa tapahtui!

Vierailija
99/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä Jumala on muuttunut huonokuuloiseksi

http://freepathways.wordpress.com/2009/09/17/tuomas/

Vierailija
100/112 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on opetettu seuroissa, että Jumalalla oli jo ennen ihmisen luomista tieto siitä että ihminen on heikko ja lankeaa syntiin ja että Jumala sitten vapauttaa ihmisen iankaikkisesta kadotuksesta tapattamalla oman poikansa. En tiedä onko tämä kirkon opin mukainen käsitys. Kaiken kaikkiaan kristinuskosta on mulle tullut se käsitys että perusoppi on hyvin väkivaltainen ja verinen.

Mutta nämä kristikuntahan opettaa että kaikki olisi ennalta määrätty, vaikka Raamatussa sanotaan että meidän tulee valita oikean ja väärän välitä, meillä on valinnanvapaus.

Mitä tulee Jeesuksen uhraamiseen, jumala toteutti sitä uhrilakia minkä hän oli määrännyt ihmisten noudattamaan.

Eli henki hengestä, hän riisti täydellisen ihmisen Adamin elämän ja tuomitsi samalla ihmiset kaikki kuolemaan, ja sen kirouksen pystyi poistamaan ja elämän takaisin lunastamaan vain toinen täydellinen ihminen, eli Jeesus.

Jeesuksen uhraaminen kertoo rakkaudesta, ei vihasta.

Jeesus uhrautui mielellän.