Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyl on miehelle vaikeaa jakaa lapsenhoitovastuuta lomalla

Vierailija
23.07.2011 |

Siis, että hänenkin pitää osallistua meidän pienten lasten hoitoon. Miehellä mielessä pihahommia ja muita mitä haluaisi tehdä rauhassa, minulla samoin toive että pystyisin tekemään välillä myös jotain muuta kuin lastenhoitoa. Mutta mies on niin kiukkuinen ja huokailee vaan kun täytyy välillä tehdä lasten kanssa jotain. Esim nyt sanoin että vie aamupäivästä isompi lapsi jonnekin, leikkipuistoon, rannalle tai menette vaikka kaupungille vaan, minä hoidan vauvan ja koitan tehdä samalla vähän muita hommia, mies saa illan touhuta omiaan ja minä hoidan lapset. Kyllähän se lähti isomman kanssa, mutta ei olisi millään laittanut aurinkorasvaa, lapsi sai pukea itse itselleen eikä mies välittänyt yhtään mitä laittaa, ei harjannut hiuskia ei mitään. Itsensä laittoi kuntoon ja lampsi pihalle että lähdetääs nyt sitte.

Ärsyttää tällainen. Miksei aikuinen mies osaa jakaa vastuuta? Kumminkin itse hoitaa vähemmän lapsia.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois jaloista. En mä ainakaan ensin kysy mieheltä että koska sille sopii ottaa lapsia kun mä pesen lattiat en todellakaan. Ei ole vain toisen asia aina joustaa ja kysellä muilta! Jos on esim tietty aika jonka voi pyhittää sille lattian pesulle se on sitten just se aika ja muut menee pois ja sillä hyvä! Ei mun mieskään multa kysellyt että koska mulle sopii poistua lasten kanssa kun hän laittaa köökkiä kuntoon. HJassu ajatuskin!

Vierailija
42/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole päivärytmiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehellä ole yhtään sen suurempaa oikeutta valita tekemisiään tai ajankohtaa kuin sullakaan.

Vierailija
44/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sekin täytyis ajoittaa niin että se aika varmasti ukolle sopii. Kyllä meilläkin homma hoidetaan just silloin kun on paras aika sen homman tekijälle!

Vierailija
45/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että kaikki kodin työt ja hommat pitäis ajoittaa ja suunnitella herran aikataulun mukaan :( toisin sanoen ne tehtäis silloin kun hänelle sopii ja mieluusti mies ei tekisi silti yhtään mitään.

Vierailija
46/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sanomattakin selvää että näin tehdään...

Vierailija
47/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaiseen pitää lomia käyttää?

Vierailija
48/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valehteli perheelleen. Ja miksi se mummokin pitää valjastaa 48:n "kotitöihin"??

Vierailija
49/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi.

Vierailija
50/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöiden teko on niin kankeaa, että koko suvun pitää päivystää, kun niitä tehdään!!

Vierailija
51/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuisuus tulee varmaan esiin jo seurusteluaikana, vai yrittävätkö ne peitellä sitä? Älkää tehkö lapsia itsekkäiden ja lapsellisten miesten kanssa. Osanotto ap:lle!

Vierailija
52/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista luuserimiestä joku kehtaa palstalla vielä puolustella :( ap sun pitäis todellakin laittaa se ukko nyt kantamaan vastuuta! Laita vaan se ukko ajamaan nurmikkoa lapset seuranaan tai pesemään lattioita lapset seuranaan...siitähän vähän oppis. Miksi ihmeessä äidin pitäis olla se joka esim pesee lattioita lapset riesanaan ja mies sais aina valita sen kivan auton tuunaamisen yksinään siellä autotallissa?

Vierailija
53/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen eräiden mielissä istuu vahvana käsitys että miehelle kuuluu vapaus ja naiselle vastuu. Mies saa leikkiä isää silloin kun huvittaa naisen pitää tehdä sitä 24h.

Vierailija
54/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi olla niin kädetön, ettei kotiäitinä saa huushollia siivottua??

Vierailija
55/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia miehiä nykyään riittää, kun kotona ei ole vaadittu pojilta mitään.

Vierailija
56/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pilvin pimein. Kunnon miehiä on vaikea enää löytää.

Vierailija
57/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaa siis lapsia ja viettää aikaa paljon viikonloppuisin, mutta esim. nyt kesälomalla vain häipyi omiin puuhiinsa ja tuli sitten joskus iltapäivästä aivan hämmästyneenä, kun olin vihainen, kun en ollut kerennyt tehdä niitä lukuisia hommia, mistä olin aamupalalla puhunut. Sanoo aina, että tämä homma on nyt saatava tehtyä ensin ja kaikki muut hommat saa odottaa.

Eilenkin olin koko päivän lasten kanssa poissa. Tulimme kotiin klo 19.30. Mies tervehtii ja häipyy ulkotöihin. Minä ruokin lapset, hoidan iltatoimet ja laitan nukkumaan. Miestä ei kuulu, joten vaihdan yöpaidan ja otan itse iltapalaa ja lasin viiniä. Mies tulee klo 22.30 ja tokaisee, että nyt voit mennä kastelemaan ne kukkasi ja naapurinkukat (lupasin kastella, kun ovat ulkomailla pari viikkoa). Siitä sitten yöpaidassa kipaisen pimenevään iltaan tätä hommaa hoitelemaan. Kun kysyin, miksi ei voinut hoitaa itse tätä hommaa, kun kerran ulkona oli, niin vastaus oli, että pitäähän minunkin jotain tehdä.

Nyt aamulla kävin näyttämässä esikoisen punkin puremaa terveyskeskuksessa. Mies jäi kuopuksen kanssa kotiin. Kun tulemme takaisin, mies ei ole keittänyt edes aamukahvia. Keitän sen ja ajattelen juoda kupposen, kun huomaan, että mies on sanaakaan sanomatta hävinnyt taas omiin puuhiinsa (autotallissa kuuluu olevan). Ei edes maininnut mitään tai kysynyt, sopiiko.

Turhauttaa! Mies siis on tosi hyvä isä, kun viettää aikaa lasten kanssa, vie heitä uimahalliin ja jaksaa enemmän puuhata kuin minä. Saan myös omaa aikaa ehkä kerran kuussa, kun mies katsoo lapsia. Mutta mitään oma-aloitteisuutta lastenhoitoon miehellä ei ole, ei edes kysy, sopiiko, että menee nyt tekemään niitä hommiaan eikä tajua lainkaan, kun olen vihainen, kun joudun itse sumplimaan lasten ruoat, siivouksen, pyykit jne. ja mies sitten illalla tuomitsee, että taas olit kauniin päivän melkein kokonaan sisällä etkä hoitanut kasvimaata... Kun olen lasten kanssa pihalla, miehen mielestä olisi ihan ok, että siinä sivussa hoitaisin kasvimaan, keräisin marjat, harjaisin terassin jne. Mutta meillä ei onnistu muu kuin pyykinlaitto ja sekin niin, että juoksen vähän väliä pienemmän perässä. Ei ne työt suju siinä lastenhoidon ohella kuin vain pintapuolisesti tai sitten se lastenhoito unohtuu. Olen yrittänyt rautalangasta vääntää, että miltä hänestä tuntuisi tehdä hommiaan ja samalla vahtia lapsia, mutta hänen hommissaan se ei kuulemma onnistu, minun hommissani kyllä.

Vierailija
58/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei saa lykättyä lapsiaan pois. Siitähän tämä ketju alkoi.

ei ole "pois".

Vierailija
59/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista, että mies nukkuu aamuisin pitkään ja olettaa, että minä hoidan lapset. Samaa rataa päivät. Lomalla pitää kuulemma lomailla kun sitten töiden alettua ei taas ehdi. No voisiko lomailla lasten kanssa!

Vierailija
60/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lasta systeemit toimi, mutta nyt lapsen myötä hän on muuttunut. Esimerkiksi nyt lomalla hän saattoi pari päivää vain olla ja suunnitella joitain hommia. Tämä suunnittelu tarkoittaa sitä, että hän haahuilee ympäriinsä olut kädessä tekemättä mitään konkreettista. Suunnittelun aikana minä hoidan lapsen ja muut hommat. Lopulta hän on muutaman päivän ulkohommissa, joka pääasiassa on suunnittelua ja haahuilua. Jos erehdyn sanomaan jotain, niin vastaukseksi saan lähes poikkeuksetta "kun ei täällä kukaan muu tee mitään". Lapsenhoitoa, siivousta ja ruuanlaittoa ei lasketa. Lopun ajan mies sitten lomailee. Ei puhettakaan, että olisi lapsen kanssa.