Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyl on miehelle vaikeaa jakaa lapsenhoitovastuuta lomalla

Vierailija
23.07.2011 |

Siis, että hänenkin pitää osallistua meidän pienten lasten hoitoon. Miehellä mielessä pihahommia ja muita mitä haluaisi tehdä rauhassa, minulla samoin toive että pystyisin tekemään välillä myös jotain muuta kuin lastenhoitoa. Mutta mies on niin kiukkuinen ja huokailee vaan kun täytyy välillä tehdä lasten kanssa jotain. Esim nyt sanoin että vie aamupäivästä isompi lapsi jonnekin, leikkipuistoon, rannalle tai menette vaikka kaupungille vaan, minä hoidan vauvan ja koitan tehdä samalla vähän muita hommia, mies saa illan touhuta omiaan ja minä hoidan lapset. Kyllähän se lähti isomman kanssa, mutta ei olisi millään laittanut aurinkorasvaa, lapsi sai pukea itse itselleen eikä mies välittänyt yhtään mitä laittaa, ei harjannut hiuskia ei mitään. Itsensä laittoi kuntoon ja lampsi pihalle että lähdetääs nyt sitte.

Ärsyttää tällainen. Miksei aikuinen mies osaa jakaa vastuuta? Kumminkin itse hoitaa vähemmän lapsia.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä riittää.

Vierailija
22/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei saa lykättyä lapsiaan pois. Siitähän tämä ketju alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä mies ollut se joka enemmän lapsia hoitaa ihan vauvaiän jälkeen. Tästä johtuen lapset ovatkin isin tyttö ja poika jotka kiireesti mieheni perässä.

Vierailija
24/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne lapset pois jotta saa tehdä hommansa rauhassa...onko se todella oikein että isukille se lasten kanssa oleminen on noin vastenmielistä? Minusta ei ole ollenkaan suotavaa tuollainen isyys.

Vierailija
25/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jäi nyt kahden viikon lomalle minun ollessa töissä ja teidän jo etukäteen että hän saa ehkä lapsille lounaan annettua mutta siihen se kotityö osuu jää. Tekee projektia pihalla ( jota on tehnyt kohta 2 vuotta) ja minä hoidan töiden lisäksi ruoanlaiton, kaupassa käynnin, pyykit ja siivouksen. Lomalla ja arkena. Aina

Lapsille lukee iltasadun ja joskus pelaa/katsoo leffaa lasten kanssa, kaikki muu arjen homma on minun harteilla. Kaikkeen turtuu

Vierailija
26/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi isäksi jos ei tykkää viettää aikaa lastensa kanssa. Jos kerran se nurmikon leikkuu ylhäisessä yksinäisyydessä ois niin paljon kivempaa niin pitäis jättää lapset tekemättä tai yrittää edes sopeutua rooliinsa.

Vierailija
27/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap määrää, miten miehen pitää olla isä.

Miksi pitää se esikoinen käyttää jossakin? Juuri nyt? Siksikö että ap sanoo niin?

Vierailija
28/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olettavat ettei vanhemmuus vastuineen kosketa heitä ollenkaan? Kyllä minäkin niin monesti tekisin mieluusti hommani ihan rauhassa mujtta tiedän myösa että vanhemmuuteen se vaan ei kuulu ja sillä siisti. Miksi yleensäkin naisille se vastuun kanto on niin paljon luontaisempaa kuin miehille? Vai onko vaan lepsun kasvatuksen tulosta?

Vierailija
29/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apn ei tarvitse määrittää miehen isyyttä kun sen pitäisi olla sanomattakin selvää. Vai saako äitikin halutessaan toimia samalla tavalla? Kun ei huvita olla äiti niin sit ei tarvi vai? Mitä siitä tulis jos jokainen saisi ihan itse määritellä millä tasolla haluaa olla se vanhempi?Miten musta tuntuu että palstallakin paljon keskenkasvuista sakkia nyt?

Vierailija
30/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu sille miehellesi ja jos ei muu auta niin palaa työelämään. Sitten saat itsekin lepoa lastenhoidolta. Tai jos haluat jatkossakin olla kotona eikä mies auta niin palkkaa hoitaja silloin tällöin. Luotettavan opiskelijan saa edullisesti hoitajaksi. Sitä mammojen lempineuvoa en viitsi tarjota eli: jätä se hirveä mies.

Vierailija
31/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittäis kai kun mies hetken verran edes ottaisi sen lapsen hoitoonsa ja tekisi sen kanssa JOTAIN! Liikaa vaadittu vai? Onko se sit kunnon isyyttä €ttei viitsi lapsen kanssa tehdä mitään koskaan? Minusta ei...

Vierailija
32/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näköjään toistelee huvikeen kuinka ap haluaa lykätä lapsensa pois....voi kuinka taas jollain välähtää.

Minusta ihan luonnollista että äidin pitää saada välillä omaa aikaa, hulluksihan sitä tulee jos on lasten kanssa AINA, varsinkin jos on kaksi lasta, jolloin ei lasten nukkuma-aikanakaan voi välttämättä mitään omia juttuja puuhastella.

Vierailija
33/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nimenomaan määräsi käyttämään lasta jossakin ja määräsi myös ajankohdan.

Vierailija
34/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse surra sitä ettei mies jaksa eikä viitsi olla isä...tuollaista en jaksaisi katsella.

Vierailija
35/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs ihminen, ei ole opetettu huomioimaan muita. Itsekkäitä miehiä tuntuu nykyään riittävän, sinkkuina on paljon, eivät saa ketään.

Vierailija
36/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin kerran mieheltä, miksi hankki lapsia kun on niin vaikeaa olla niiden kanssa ja ottaa vastuuta. Mies sanoi, että niin ehkä hänen todella oli väärin hankkia lapsia, kun tuntuu niin rankalta hoitaa niitä ja hän olisi paremmin sopinut yksineläjäksi. Että näin...

Ja siis silti, hän on etenkin esikoiselle todella ihana ja esikoinen onkin paljon isän perään, mutta silti tuollainen kyllästynyt asenne näkyy.

Vierailija
37/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain välissä ellei itse sitä määräämättä hoksaa tai viitsi tehdä. Jos mulla olis jokin suunnitelma esim pesen lattiat niin totta kai sanon miehelle että lähdepäs lasten kanssa siksi aikaa ulos. Samoin mä lähdin kun mies remppasi keittiötä...minusta ihan normaalia vanhemmuutta ja perhe-elämää. Perhe-elämä tarkoittaa sitä ettei enää ihan vapaasti saa valita aikaa, paikkaa eikä tekemisiään :D

Vierailija
38/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tekee, milloin tekee ja missä tekee? En minäkään äitinä sitä voi tehdä. Mistä kummasta tulee ajatus että tällainen oikeus kuuluis perheessä miehelle ja isälle?

Vierailija
39/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lattianpesusuunnitelman perusteella saa komennella muita.

Vierailija
40/87 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi sanon, kun mies jo aamupalalla jahkaili vaan omia juttujaan ja minä syöttelin lapsia tietäen, että mikäli mies aloittaa hommansa jo aamusta hän tahtoo tehdä niitä sitten loppupäivän eikä millään suostu ottamaan vastuuta lapsista. Sanoin, että no mene nyt esikoisen kanssa jonnekin (kotona esikoinen vaan riukkuu sisälle levottomana tai kitisee katsomaan videoita) niin laitan ruokaa ja teen mielessäni olevia hommia (huom: vauvan kanssa!) niin sitten saat loppupäivän tehdä omia juttujasi rauhassa. Oma-aloitteisestihan mies ei olisi ottanut missään vaiheessa vastuuta lastenhoidosta.