Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olette niin kateellisia meille USA:ssa asuville?

Vierailija
23.07.2011 |

Muistan nuorempana boikotoinneeni Amerikkaa, muka kamalin paikka maailmassa, vaikka McDonaldsin ruoka maistui ja amerikkalaiset leffat veti teatteriin. Silti aina vannoin, etta minahan en aio koskaan matkustaa Amerikkaan. Mutta niin siina vain kavi, etta kohtalon oikusta rakastuin amerikkalaiseen (Etela-Euroopassa asuessani), menimme naimisiin ja 10 vuoden Suomessa asumisen jalkeen suostuin ehdotukseen muuttaa Amerikkaan kokeeksi. Taalla ollaan nyt oltu 10 vuotta ja koska molemmilla hyvat tyopaikat ja lapset hyvissa kouluissa, emme ehka enaa Suomeen palaa. Olen viihtynyt hyvin, ja nyt nolottaa nuoruuden Amerikka-vastaisuuteni.

Harmittaa sitten kun on niita suomalaisia, jotka ovat selvasti kateellisia meille taalla asuville, vaikka arki on taallakin arkea eika ollenkaan mitaan Hollywood-glamouria. Tai sitten ne, jotka kauhistelevat Jenkkeja (kuten itse aikoinaan...), vaikkeivat ole koskaan kayneet siella.

Elama on just niin onnellista ja hyvaa kun miksi sen itse tekee - olet sitten Suomessa, Marokossa tai Jenkeissa.

Nauttikaa kesasta ja perheestanne.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin mielummin Lähi-Idässä. Niitä seutuja ja niiden kansojahan Jenkkilässä arvostetaan kovasti, eikö vain? Ovatko jenkit heille siten kateellisia, kun haluavat tuhota ne?

Vierailija
82/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

POrvoossa taidat asua, sillä ei kukaan sano asuvansa Amerikassa vaan USA:ssa tai Kannadassa tai Brasiliassa:)))

Itse en siedä mäkkärin ruokia, ja varsinkin jenkeissä pihvit tehdään tauteihin kuolleiden eläinten ruhoista(dokumentti tuli TV:stä) ja pyssyjä saa joka hullu heilutella ja terveydebhuolto jättää hoitamatta jos satut olemaan köyhä.

Nati sinä vaan haaveistasi, mutta kateudesta ei ole kyse, jos haluaa asua puhtaassa ja sivistyneessä maassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2011 klo 02:13"]Muistan nuorempana boikotoinneeni Amerikkaa, muka kamalin paikka maailmassa, vaikka McDonaldsin ruoka maistui ja amerikkalaiset leffat veti teatteriin. Silti aina vannoin, etta minahan en aio koskaan matkustaa Amerikkaan. Mutta niin siina vain kavi, etta kohtalon oikusta rakastuin amerikkalaiseen (Etela-Euroopassa asuessani), menimme naimisiin ja 10 vuoden Suomessa asumisen jalkeen suostuin ehdotukseen muuttaa Amerikkaan kokeeksi. Taalla ollaan nyt oltu 10 vuotta ja koska molemmilla hyvat tyopaikat ja lapset hyvissa kouluissa, emme ehka enaa Suomeen palaa. Olen viihtynyt hyvin, ja nyt nolottaa nuoruuden Amerikka-vastaisuuteni.

Harmittaa sitten kun on niita suomalaisia, jotka ovat selvasti kateellisia meille taalla asuville, vaikka arki on taallakin arkea eika ollenkaan mitaan Hollywood-glamouria. Tai sitten ne, jotka kauhistelevat Jenkkeja (kuten itse aikoinaan...), vaikkeivat ole koskaan kayneet siella.

Elama on just niin onnellista ja hyvaa kun miksi sen itse tekee - olet sitten Suomessa, Marokossa tai Jenkeissa.

Nauttikaa kesasta ja perheestanne.
[/quote]

En ole kateellinen, ainoastaan sinun mielikuvituksessasi. :-D En oikeasti haluaisi asua missään muualla kuin Suomessa. Lapsuus ja nuoruus vierähti muutellessa maasta toiseen, enkä halua missään nimessä samaa lapsilleni enkä enää itsekään.

Vierailija
84/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole. Sen verran usein tullut käytyä duunikeikoilla ja oltua useampi kuukausi komennuksellakin siellä ihqulla Länsirannikolla ja Keski-Lännessä ettei the USA ole todellakaan kadehtimisen arvoinen mesta.

Sen sijaan olen hyvin kateellinen niille jotka asuvat Etelä-Saksassa tai Sveitsissä...ja siksi kieltä opiskelenkin että jonain päivänä pääsen sinne muuttamaan.

Vierailija
85/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, mutta voisin asua itärannikolla, Marylandissä tai DC:ssä. Tosin Maine on hyvin Suomen kaltainen luonnoltaan :)

Onhan amerikkalaisessa yhteiskunnassa ongelmansa, mutta niin on meilläkin.

Vierailija
86/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. En ole koskaan vastustanut Yhdysvaltoja, mutta enpä ole koskaan tuntenut halua muuttaa sinne. Eikä ole tarvetta olla kenellekään kateellinen, kun oma elämä on kunnossa.

Vierailija
87/95 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat sukulaiset muuttivat osa jo 1962 usaan ja,yksikään ei ole vielä palannu hyvinvointivaltoi suomeen,vaik usassa menee huonosti,muuten henry ford esim ei mielell,palkannu swuomalaisia koska agiteerasivat lakkoja.sama juttu michiganin kuparikaivoksilla,kommareita olemme geeniperimältemme vai huomaa sitä

Vierailija
88/95 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetas opetella kirjoittamaan äidinkieltäsi, usalaisten sukulainen.

Vierailija
89/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2011 klo 12:30"]

ikina ei tieda, milloin saa potkut ja elaa sillan alla. Rikolliset tekevat arjen niin mielenkiintoiseksi.

Eika ole huolta siita, kuinka loman viettaa, kun ei niita ole.

Oi miksi en asu paratiisiamerikassa, jossa kaikki ovat niin herttaisen tyhmia, etteivat tajua, kuinka asiat ovat. Yhteiskuntaa ei kuormita huoli ekologisesta omatunnosta. Kunhan varillsia karkkeja riittaa, kukaan ei valita.

[/quote]

Yllä oleva on just sitä p*anjauhantaa, jota palstalla näkee. Vaikea nähdä, mikä oikein tuollaiseen motivoi. Kaikki joutuvat sillan alle ja ovat tyhmiä eivätkä välitä mistään mitään, luonnosta tai muustakaan... Voin kertoa että esim. meidän vanhassa kotikaupungissa jätteiden lajittelu ja keräys ja kierrätys oli järjestetty huomattavasti paremmin kuin nyt Espoossa ja ihmiset olivat järjestään koulutettuja ja laajasti kiinnostuneita asioista. 

Vierailija
90/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 18:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2011 klo 08:56"]

Muutenkin pitäisi verrata USA Vs EU
Vastaavasti jokin osavaltio Vs Suomi.

Tässä vain on se ongelma ettei suomalaiset (eikä suurin osa jenkeistäkään) tiedä osavaltioiden eroja.

[/quote]

MIKSI pitäisi verrata noin? Teille jenkkipelleille tiedoksi, että monissa maissa on osavaltiot. Osavaltiot eivät ole mikään jenkkijuttu.

[/quote]

USAssa on 50 osavaltiota ja se on maanosan kokoinen.

Vierailija
91/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:18"]

Olisko tuon kysymyksen pitänyt kuulua esim. että TE, jotka olette kateellisia USAssa asuville, miksi olette? Nyt tuosta saa sen kuvan että koko Suomen kansa on kateellisia USAssa asuville.NE, jotka on kateellisia, voivat jollain keinolla kyllä itsekin muuttaa USAan, joten ehkä tuo koko sana kateellinen on vähän ontuva ylipäätään.

Joku tykkää asua Suomessa, toinen USAssa, kolmas jossain muualla. Mä oon 'kateellinen' sellaisille ihmisille jotka aidosti ovat onnellisia asuinpaikassaan, sama se mikä se asuinpaikka on. Itse en oikein viihdy kauhean hyvin missään vaikka paljon olen kokeillut eri maita ja mantuja. Ehkä lähden katseleen uutta asuinpaikkaa sinne Marsin lennolle sitten kun se tulee mahdolliseksi.

[/quote]

Ap kirjoitti "Harmittaa sitten kun on niita suomalaisia, jotka ovat selvasti kateellisia meille taalla asuville, vaikka arki on taallakin arkea eika ollenkaan mitaan Hollywood-glamouria. Tai sitten ne, jotka kauhistelevat Jenkkeja (kuten itse aikoinaan...), vaikkeivat ole koskaan kayneet siella. " Eli kannattaa lukea muutakin kuin se otsikko :)

Vierailija
92/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 20:24"]

En ole kade. USA on paikka, missä kansalaiset tällä hetkellä tietämättään odottavat tulevaa sirutustaan tai FEMA-leireille siirtoa. Mielipuolet, despootit superrikkaat johtavat täysin sitä maata marionetti-presidentin ja muun nukkelauman kulisseista.

[/quote] Laita tahan yksikin osoite missa on FEMA-leiri, kayn ottamassa kuvia. Katso sanakirjasta mita despootti tarkoittaa, ei niita taalla ole eika tule.

Vierailija
93/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin asuisin muualla, jos muuttaisin pois Suomesta. En koe olevani kateellinen.

Vierailija
94/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö? En ole. Etelä-Euroopassa sen sijaan asuisin mielelläni.

Vierailija
95/95 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.03.2015 klo 19:27"]

Miten sulla on aamukankeat sormet klo 8 SUOMEN AIKAA? Eiks kello oo tuolloin jotain klo 20 jenkeissä :D hyvä provo

[/quote]Hyva ihminen, Johan osavaltioidenkin valilla on valtavia aikaeroja. Kaikki eivat paady Helsinki-Vantaalta Nykkiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi