Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olette niin kateellisia meille USA:ssa asuville?

Vierailija
23.07.2011 |

Muistan nuorempana boikotoinneeni Amerikkaa, muka kamalin paikka maailmassa, vaikka McDonaldsin ruoka maistui ja amerikkalaiset leffat veti teatteriin. Silti aina vannoin, etta minahan en aio koskaan matkustaa Amerikkaan. Mutta niin siina vain kavi, etta kohtalon oikusta rakastuin amerikkalaiseen (Etela-Euroopassa asuessani), menimme naimisiin ja 10 vuoden Suomessa asumisen jalkeen suostuin ehdotukseen muuttaa Amerikkaan kokeeksi. Taalla ollaan nyt oltu 10 vuotta ja koska molemmilla hyvat tyopaikat ja lapset hyvissa kouluissa, emme ehka enaa Suomeen palaa. Olen viihtynyt hyvin, ja nyt nolottaa nuoruuden Amerikka-vastaisuuteni.

Harmittaa sitten kun on niita suomalaisia, jotka ovat selvasti kateellisia meille taalla asuville, vaikka arki on taallakin arkea eika ollenkaan mitaan Hollywood-glamouria. Tai sitten ne, jotka kauhistelevat Jenkkeja (kuten itse aikoinaan...), vaikkeivat ole koskaan kayneet siella.

Elama on just niin onnellista ja hyvaa kun miksi sen itse tekee - olet sitten Suomessa, Marokossa tai Jenkeissa.

Nauttikaa kesasta ja perheestanne.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olevinaan myös sotilaallinen maailman mahti.

Vierailija
42/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania iso taloja siellä on.

En halua asua maassa, jossa on turvatonta kävellä.

Amerikassa pitää olla rahaa, että siellä viitsisi asua.

Lomaa ei paljoa ole ja äitiyslomat onnettomat.

Maa jossa tuloerot näkyy hyvinkin voimaakkaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluaisin kyllä käydä ja voisin sinne muuttaakin asumaan. Siinäpähän näkisi millaista siellä olisi. Minua kiinnostaisi lämpimät osavaltiot :)

Vierailija
44/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kateellinen paremminki käy teitä sääliksi

Vierailija
45/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entistä enemmän että te jotka oikeen koppavasti ja tylysti tiuskasette että ei olla katelliisia olette sitä juuri..mä tajusin heti että apn viesti oli tarkoitettu juurikin kaikille niille jotka _oikeasti_ ovat kateellisia,jokainen siis joka otsikon luki ja tietää olevansa kateellinen,ketju on heille :) Miksi heti aletaan mussuttaa typeriä että "miten niin me kaikki,EI TOD OLLA" haloo..voisitte joskus vähän miettiä mitä oikeesti alotuksella tarkoitetaan_tietysti_ niitä kektä _ovat_ kateellisia ja tietvät sen mielessäään ..

Vierailija
46/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä sillä kait väliä.

Minusta kysymyksenasettelu oli todella outo. Miksi te olette kateellisia. Olisin halunnut, että ap tarkentaa, ketä teitä hän tarkoittaa vai tarkoittikö hän niitä satoja ja ehkä tuhansiakin suomalaisia naisia, jotka tänne kirjoittelee ja lukee tätä foorumia satunnaisemmin ja säännöllisemmin.

Mielenkiintoinen yleistys siksi, että me kaikki, jotka käymme tällä foorumilla olemme kateellsia hänelle.

Kun oikeasti uskon, että suurin osa ihmisistä ei ole edes pienessä mielessäänkään edes ikinä elämänsä aikana miettinyt asiaa, mitä mieltä hän on ihmisistä, jotka asuu Yhdysvalloissa.

Paremmalla kysymyksenasettelulla olisi voinut saada hedelmällisen keskustelun aikaiseksi. Nyt kyseessä on vain huonosti rajattu kysymsenmuotoon asetettu väittämä, mitä ap ei pysty todistamaan oikeaksi.

entistä enemmän että te jotka oikeen koppavasti ja tylysti tiuskasette että ei olla katelliisia olette sitä juuri..mä tajusin heti että apn viesti oli tarkoitettu juurikin kaikille niille jotka _oikeasti_ ovat kateellisia,jokainen siis joka otsikon luki ja tietää olevansa kateellinen,ketju on heille :) Miksi heti aletaan mussuttaa typeriä että "miten niin me kaikki,EI TOD OLLA" haloo..voisitte joskus vähän miettiä mitä oikeesti alotuksella tarkoitetaan_tietysti_ niitä kektä _ovat_ kateellisia ja tietvät sen mielessäään ..

Vierailija
47/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... voi olla ihanaa asua, jos on mukava elämänkumppani ja valitsee oikean elinympäristön, on duunia, eikä sairastu vakavasti, eikä käy huono mäihä.

Silti... ei tarvitse hirveää tuuria, että tulee täysin syyttään ryöstetyksi tai tapetuksi kauppareissulla tai esim. syöpään sairastuminen vie taloudelliseen turmioon.

Kivahan siellä on käydä maisemia katsomassa, itsekin jo 4 kertaa käynyt konferensseissa ja lomilla, mutta asumaan en jäisi: syynä enimmäkseen varsin sivistymättömät ihmiset; arkaainen lainsäädäntö (mm. kuolemanrangaistukset); tuloerot, jotka lietsovat amerikkalaisten KESKINÄISTÄ kateutta; pinnallisuus; ylimielisyys...

Jos lämpimämpään ilmastoon haluaa, Suomesta katsoen Välimeri ja välittömät, mutta keskimäärin sivistyneet ja myötäelävät ihmiset & kohtuullinen lainsuoja ovat lähempänä. Mulle Italia, Ranska tai Espanja on helppo valinta joka menee Yhdysvaltojen edelle.

Sori, mutta oletuksesi vastaisesti kotimaasi ei ei aiheuta kateutta.

Vierailija
48/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutaman vuoden Amerikoissa asuneena on jo vakuuttunut siitä, että koko muu maailma on amerikkalaisille kateellisia, se kertookin kaiken...

Propagandakoneisti toimii, ja ylimielisyys tarttuu kanssa-amerikkalaisista. ;)

Terveiset 5 viikon kesälomalta...

Vierailija
49/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikina ei tieda, milloin saa potkut ja elaa sillan alla. Rikolliset tekevat arjen niin mielenkiintoiseksi.

Eika ole huolta siita, kuinka loman viettaa, kun ei niita ole.

Oi miksi en asu paratiisiamerikassa, jossa kaikki ovat niin herttaisen tyhmia, etteivat tajua, kuinka asiat ovat. Yhteiskuntaa ei kuormita huoli ekologisesta omatunnosta. Kunhan varillsia karkkeja riittaa, kukaan ei valita.

Vierailija
50/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan haluaisi asua amerikassa, en. siellä jonkin aikaa asuneena varsinkaan. tietenkin kokemuksia on vaan etelästä ..

huolehdittehan myös vähempiosoisista ettei lapsesi täydy nähdä kaduille kuolleita syrjäytyneitä?

suomessahan on kauan jo ihannoitu usa meininkiä, tyyliin jokainen pitäköön huolen itsestään ja siitä seuraukset näkyvät nyt..

Vierailija
51/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä käynyt jenkeissä, mutta kaikki se live-info mitä sieltä on kantautunut, niin en kyllä todellakaan halua asua siellä.

Kerran voisin käydä siellä koko perheen kanssa sellaisella vähän pidemmällä lomalla (2 tai 3 kuukautta) vaikkapa kesälomalla, mutta siinäpä se kiinnostus varmaan sitten olisikin.

Ei kiitos.

Vierailija
52/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin tarkoitti niitä jotka OVAT kateellisia,ihan selvästi ajateltuna minusta, koska ei kukaan ole niin hölmö että kuvittelee KAIKKIEN palstalaisten olevan kateellisia, eikä se minusta kuultanutkaan ap:n viestistä..hän kertoikin siinä oikeasti kateellisista ihmisistä, ja minusta tämä oli heille suunnattu. Mutta tietysti tänne eksyy akkaporukka heiluttelemaan kaulintaan että MITÄ,minä en ole sinulle kateellinen,miksi noin kirjoitat että olisin mitä kuka hähä..eikä ajatella yhtään oikeasti viestin sisältöä,maalaisjärjellä sen jo voi ajatella,eikä tuijottaa kaiken maailman hienouksia tekstistä ja morkata niistä.

Vierailija
53/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen, koska jenkeillä on isommat penikset kuin eurooppalaisilla.

Vierailija
54/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paahtukaa ja pakahtukaa kateudestanne, ja läkähtykää sinne itseaiheutettuun helteeseenne, siellä jenkkilässä.

Vierailija
55/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta siitä ihanasta ruoasta :D

Olin vuoden Texasissa ja rakastuin siihen pikaruokakulttuuriin. Tosin, jos asuisin siellä päin, niin olisin varmasti 100 kiloinen tankki...!

Olen myös kateellinen shoppailumahdollisuuksista, isoista ostoskeskuksista, sadoista tv-kanavista, perhekeskeisyydestä ja koulujen urheilutarjonnasta.

Vierailija
56/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista:

New York ( maaiman upein kaupunki)

Suuret outlet cityt

Upeista paikalliskulttuureista ( new orleans, cowboys jne)

Starbucks joka nurkalla

Ystavallisista ihmisista ja hymyista joka paikassa

Vapaasta lainsaadannosta yrittamiseen

Tuloveroista

Suurista maitokanistereista ja puoli ilmaisesta sushista

MUTTA en kadehdi;

Maailman hirvein naisloukku ( joko tienaat hurjasti tai jaat kotiin lasten kanssa)

Pitkista valimatkoista ja commute toista kotiin

Kalliista vakuutuksista kaikkeen

Eli olen asunut ja valilla kaipaan takaidin

10 paivan vuosilomista

Vierailija
57/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi täällä on jatkuvasti näitä täilläisiä aloituksia "miksi olette niin kateellisia meille USA:ssa asuville"? Jos ei nyt ihan sanatarkasti samanlaisia aiheita, niin sisällöllisesti kyllä.

T:Ei-kade. Uskotko, etten edes ajattele Jenkkilää juuri koskaan saati siellä olevia ulkosuomalaisia tai maan kansalaisia.

T. toinen ulkosuomalainen toisaalta.

Vierailija
58/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut olevani onnekas, kun olen syntynyt suomessa.

Mistä sinulle on tullut sellainen kuva, että suomalaiset kadehtisivat sinua?

Vierailija
59/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos päivän nauruista.

terv. hyvinvointiyhteiskuntalainen

Vierailija
60/95 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikina ei tieda, milloin saa potkut ja elaa sillan alla. Rikolliset tekevat arjen niin mielenkiintoiseksi. Eika ole huolta siita, kuinka loman viettaa, kun ei niita ole. Oi miksi en asu paratiisiamerikassa, jossa kaikki ovat niin herttaisen tyhmia, etteivat tajua, kuinka asiat ovat. Yhteiskuntaa ei kuormita huoli ekologisesta omatunnosta. Kunhan varillsia karkkeja riittaa, kukaan ei valita.

Olen asunut taalla 40+ vuotta enka kertaakaan ole joutunut rikollisuuden kanssa tekemisiin missaan muodossa ja ihan miljoonakaupungin kyljessa asun.

Pari viikkoa sitten kyselin ruokakaupassa etta missas lihatiskin pomo on niin vastattiin etta lomalla. Kavi ilmi etta on senverran kauan ollut samassa duunissa etta saa viisi viikoa lomaa.

Ja taitaa ne varilliset karkit olla sinulle paljon tarkeampia kuin takalaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä