Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö poliisille tehdä ilmoitus tälläsessä tilanteessa?

Vierailija
02.08.2026 |

Kun täysi-ikäinen nuori vetää huumeita, ja häneen ei saa nyt mitään yhteyttä kun kadotti puhelimensa. Ja tämän puhelimen oli löytänyt tuntematon ihminen kadulta.

Nuori on isossa kaupungissa jossa hällä ei ole ketään tuttuja keiltä voisi kysellä olinpaikkaa. 

Ja tämän nuoren isosisko oli omissa nimissään vuokrannut yhdeksi yöksi asunnon, jonka tämä nuori oli huumepäissään pistänyt hirveään kuntoon. Nuori oli oli vetänyt siellä huumeita ja ei ollut jättänyt avaimia asuntoon.

Nyt kukaan ei tiedä missä tämä menee kun ei häneen saa yhteyttä. 

Miten löytää hänet isossa kaupungissa? Auttaakohan poliisi asiassa. Nuoren pitäisi itse korvata aiheuttamansa vahingot, mutta nyt hänen siskonsa joutuu korvaamaan kun oli yrittänyt jeesata tätä ja vuokrannut asunnon kun ei raaskinut potkia omasta kodistaan vaan pihalle. 

Vaikka se olisi ollut ainoa vaihtoehto kun kyseessä on päihteidenkäyttäjä. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kyllä.

Vierailija
2/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä olisi varmaan löytää syylliseksi ja maksajaksi se lapsistaan vieraannutettu isä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi-ikäinen kyseessä, eli eipä poliisi voi muuta tehdä kuin pidättää kuulusteluja varten tavatessa, jos rikosilmoitus kämpän tuhoamisesta on tehty.

Vierailija
4/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy jostain auttavasta puhelimesta. Jokin läheispuhelin varmaan löytyy. 

Vierailija
5/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä olisi varmaan löytää syylliseksi ja maksajaksi se lapsistaan vieraannutettu isä ;)

Se on kuollut joten ei auta

Vierailija
6/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa toi on? 

Vierailija
7/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa toi on? 

Turussa

Vierailija
8/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ilmestyy esiin kyllä. Mutta jos syytä epäillä että hädässä, sitten etsimään. Kyllä some kertoo tutut. 

Vierailija
9/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen poliisille ilmoituksen ap:n oikeenkirjotuksesta. 

Vierailija
10/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ilmoittaisitte poliisille siis!? Aikuinen ihminen saa kadota. Kun hän ottaa yhteyttä niin vertoatte häneen, että hakeutuisi päihdehoitoon. Muuten ei pidä olla tekemisissä, ei vuokrata asuntoja, ei ottaa liittymiä omille nimille eikä antaa rahaa. 

Vierailija
11/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen poliisille ilmoituksen ap:n oikeenkirjotuksesta. 

Älä,.pidättävät vielä mut. Ap

Vierailija
12/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ainakin tuttu soitti poliisi ja kyseli, onkohan elossakaan kun narkista ei kuulunut mitään vieraassa kaupungissa. Poliisi oli kertonut, että elossapa tuo on

Vierailija
13/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaa nyt lopettaa taloudellinen auttaminen ja mennä itse paikan päälle etsimään nuorta. Rahaa ei saa antaa ihmiselle joka käyttää sen päihteisiin.

Sitten kun löydätte niin otatte itse hänet kiinni ja viette kotiin vieroittautumaan. Vieroitusoireet kestävät aikansa mutta ne ovat ns. demoneita, kun rakastaa ihmistä ja tuhoaa niitä demoneita samalla, ne kuolevat lopulta kokonaan.

Ihminen ei ajaudu päihteidenkäyttäjäksi jos häntä on rakastettu oikein. Nyt on paikkanne suojella ja rakastaa lastanne oikein. 

Tärkeää on huolehtia että hän syö, vaikka ei tekisi mieli, ja antaa purkaa tunteitaan. Ei kofeiinia, nukkuu heti kun pystyy. Pahin terä on ohi 2 päivässä, parissa viikossa kun on saanut tarpeeksi rakkautta, on jo valmiimpi kohtaamaan elämää uudestaan.

Syyllistämättä ketään kukaan ei ajaudu ongelmiin ellei perhe aja häntä ongelmiin. Useissa perheissä on ns. uhrilammas, josta tehdään syntipukki ja joka sitten ajautuu käsittelemään tätä pahaa oloa esim. päihteiden avulla. Korjatkaa tämä asia, ottakaa lapsi takaisin rakkautenne piiriin ja huolehtikaa hänestä sen sijaan että uhraatte häntä. 

Vierailija
14/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän kannattaa nyt lopettaa taloudellinen auttaminen ja mennä itse paikan päälle etsimään nuorta. Rahaa ei saa antaa ihmiselle joka käyttää sen päihteisiin.

Sitten kun löydätte niin otatte itse hänet kiinni ja viette kotiin vieroittautumaan. Vieroitusoireet kestävät aikansa mutta ne ovat ns. demoneita, kun rakastaa ihmistä ja tuhoaa niitä demoneita samalla, ne kuolevat lopulta kokonaan.

Ihminen ei ajaudu päihteidenkäyttäjäksi jos häntä on rakastettu oikein. Nyt on paikkanne suojella ja rakastaa lastanne oikein. 

Tärkeää on huolehtia että hän syö, vaikka ei tekisi mieli, ja antaa purkaa tunteitaan. Ei kofeiinia, nukkuu heti kun pystyy. Pahin terä on ohi 2 päivässä, parissa viikossa kun on saanut tarpeeksi rakkautta, on jo valmiimpi kohtaamaan elämää uudestaan.

Syyllistämättä ketään kukaan ei ajaudu ongelmiin ellei perhe aja häntä ongelmiin. Useissa perheissä on ns. uhrilammas, josta tehdään syntipukki ja joka sitten ajautuu käsittelemään tätä pahaa oloa esim. päihteiden avulla. Korjatkaa tämä asia, ottakaa lapsi takaisin rakkautenne piiriin ja huolehtikaa hänestä sen sijaan että uhraatte häntä. 

Korjataan, rahaa ei saa antaa ihmisille joka käyttää sen vahvoihin huumausaineisiin ja käyttäytyy aggressiivisesti. Kaikki eivät sekoile noin ja lievä päihteidenkäyttö on sallittua.

Vierailija
15/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ilmoittaisitte poliisille siis!? Aikuinen ihminen saa kadota. Kun hän ottaa yhteyttä niin vertoatte häneen, että hakeutuisi päihdehoitoon. Muuten ei pidä olla tekemisissä, ei vuokrata asuntoja, ei ottaa liittymiä omille nimille eikä antaa rahaa. 

Päihdehoito ei korjaa itse juurisyytä joka on usein juurikin lapsuudenperheen sairas dynamiikka, missä yksi on uhriroolissa. Mikään määrä kaadettua rahaa tai ulkopuolista rakkautta ei muuta tuota, varsinkin jos lapsi itse palaa vahingollisen perheen pariin, niin että perhe ei ole parantunut. Katkaisuhoito voi auttaa irti, mutta vain pysyvä kiinteä rakkaus saa ihmisen pysymään erossa päihdeaineista.

Vierailija
16/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihdehoito ei korjaa itse juurisyytä joka on usein juurikin lapsuudenperheen sairas dynamiikka, missä yksi on uhriroolissa. Mikään määrä kaadettua rahaa tai ulkopuolista rakkautta ei muuta tuota, varsinkin jos lapsi itse palaa vahingollisen perheen pariin, niin että perhe ei ole parantunut. Katkaisuhoito voi auttaa irti, mutta vain pysyvä kiinteä rakkaus saa ihmisen pysymään erossa päihdeaineista.

Ja usein se on se rakkaus, kun ihminen oppii lopulta itse rakastamaan itseään. Aluksi tarvitsee muiden tukea ja mallia siihen. (Eri kirjoittaja)

Vierailija
17/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei auta yhtään. Yritimme auttaa rakastamalla ja auttamalla päihderiippuvaista, mutta huomasimme vain edesauttavamme päihteiden käyttöä. Päihderiippuvaisen täytyy ajautua täysin umpikujaan ja pudota pohjalle ennen kuin hän tajuaa, että hänen on muututtava.

Vierailija
18/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin rikosilmoituksen siitä paskotusta kämpästä. Ei ole oikein, että sisko joutuu maksumieheksi, kun naiviuttaan auttoi. Ei tarvii liikaa hyssytelläkään nistin ympärillä.

Vierailija
19/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep hyysääminen ei auta. Jokainen terve aikuinen on itse vastuussa itsestään. Ei vanhemmat, valtio, tms. Katse peiliin luuseri narkki!

Vierailija
20/25 |
02.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaminen vain mahdollistaa sikailun jatkumisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi