Naapurin poika 3 päivää ja kaksi yötä hoidossa,
ja kiitokseksi sain kahvipaketin. Onko mielestäsi kohtuullista? Ei 6-vuotias poika paljon toki syö, en minä sillä.. vaivaahan tästä kuitenkin oli enemmän kuin tarpeeksi.
Kommentit (41)
Turha odottaa KORVAUSTA jos siitä ei ole sovittu etukäteen, mutta toisaalta hyviin tapoihin kuuluis myös joku kiva tuliainen, kahvipakettia en minäkään laske niihin ellei ole jotain erityishyvää kahvia... Mutta ehkä hältä meni rahat omiin vinettoihin..?!
Kissanhoitajallekin olen vienyt tuliaisherkkuja lentokentältä, ja isovanhemmille lastenhoidosta, jos ollaan vaikkapa laivalla oltu, vaikkeivät mitään odota saavansa..
en voi kuvitella että kukaan jättäisi lapsensa puolituntemattomalle naapurin rouvalle jos lapset ei ole edes kavereita...
olen itsekin yh enkä KOSKAAN tekisi mitään tuollaista.
en voi kuvitella että kukaan jättäisi lapsensa puolituntemattomalle naapurin rouvalle jos lapset ei ole edes kavereita...
olen itsekin yh enkä KOSKAAN tekisi mitään tuollaista.
meille olisi koko ajan tulossa yksi lapsen hoitokaveri jonka äidin olen tavannut kerran. En ota sitä poikaa meille, on kauhean äänekäs, räiskyvä ja kovapäinen. Äidin pitäisi päästä baariin tms.
mutta ovat vauvaikäinen ja noin 3.v. En viitsi tarkemmin enää kertoa ettei tunnisteta. No, mulla nyt sattui tulemaan vierailusta 2 koneellista pestävää pyykkiä, ja kyllä se omien jokapäiväisten pyykkien päälle tuntuu. Mies on matkatöissä ja kyllä tämä lisävieras pakan sekoitti mieluummin kuin järjesti. Äh, olkoot, ette te ymmärrä mitään! Vaivaa oli ja sillä hyvä ja asenne vitutti. Mielestäni olisi ennemmin hänen asiansa auttaa minua kuin odottaa että tunnen häntä kohtaan sääliä ja sympatiaa. Hänen lapsensa on muutenkin päivähoidossa ja välillä isällään että kyllä sitä omaa aikaakin on! Toisin kuin mulla. ap
Kyllä minulla on useinkin omaa. Pääsen lenkille ym. vaikka joka päivä, paitsi silloin kun mies on työmatkalla, mutta normaalsti. Miten yh:n pitäisi sinua auttaa? Kun pyydät niin varmaan auttaakin, jos vaan voi.
Minulla on myös 6v eikä niistä vaivaa ole-varsin omatoimisia.
Miten saat 6v:stä kaksi koneellista pyykkiä parissa päivässä?
Nukkuiko hän joka yö eri petivaatteissa?Käyttikö joka päivä uuden puhtaa superison kylpypyyhkeen?
Minullakin oli pe-su pojan kaveri kylässä ja arvaa mikä määrä pyykkiä tuli 9v pojasta kun oltiin rannallakin likastamassa viltit. Ja sitä kuran määrää eteisessä kun ramppasivat vesisateesssa edestakaisin. En laskenut montako kertaa imuroin viikonloppuna-monta.
Ja silti olisin mielelläni pitänyt pojan pidempäänkin, mutta töihin oli mentävä:(
Ruokaa laitetaan korkeintaan silloin mukaan jos lapsella on pakkomielle jostain tietystä aamupalajogurtista..esim.
Näinkö pyyteettömiksi ovat av-mammat kesähelteillä menneet, että kaikki kylän lapset pitäisi hoitaa ilman järkevää korvausta?! Eri asia olisi, jos äidillä olisi ollut jokin äkillinen sairaalaan meno tms., mutta että viihteelle vaan. Kyllä siinä tapauksessa olisi ollut kunnon korvaus paikallaan. Jos ei ole siihen rahaa, ei varmaan kannata lähteä risteilyllekään. Ei se ap:n vika ole! Minäkin asuin vuosia sitten talossa, jossa naapurissa (tervehdittiin, ei tunnettu) oli vauva ja olisivat hänet tuoneet mulle hoitoon, kun halusivat baariin. Häkellyin täysin ja selitin jotain kiireistäni. Olin nuori, lapseton opiskelija, enkä tiennyt vauvoista mitään. En ymmärrä, mitä liikkuu vanhempien päässä, kun lapsia ollaan tunkemassa hoitoon mihin sattuu. Itse en uskaltaisi! Hätätapaukset ovat sitten asia erikseen.
Petivaatteet ja pyyhkeet? Näistä kaksi koneellista? Tää on ainut asia jota en ymmärrä tässä tapauksessa.
Naapuri olisi tosiaankin voinut jotenkin enempi korvata vaivan näköäsi, mutta ilmeisesti hän ei ole mistään välkyimmästä päästä - eiköhän siitä kerro jo se että pyytää puoli tuntematonta naapuria hoitamaan lastaan kaksi yötä. Mutta mielestäni lapsen ei tarvitse tulla ruokakassin kianssa hoitoon, yksi lapsi ei kovin paljon ruuan määrää lisää.
Kerro ap kuitenkin mistä tuota pyykkiä tuli niin paljon lisää??
Näinkö pyyteettömiksi ovat av-mammat kesähelteillä menneet, että kaikki kylän lapset pitäisi hoitaa ilman järkevää korvausta?! Eri asia olisi, jos äidillä olisi ollut jokin äkillinen sairaalaan meno tms., mutta että viihteelle vaan. Kyllä siinä tapauksessa olisi ollut kunnon korvaus paikallaan. Jos ei ole siihen rahaa, ei varmaan kannata lähteä risteilyllekään. Ei se ap:n vika ole! Minäkin asuin vuosia sitten talossa, jossa naapurissa (tervehdittiin, ei tunnettu) oli vauva ja olisivat hänet tuoneet mulle hoitoon, kun halusivat baariin. Häkellyin täysin ja selitin jotain kiireistäni. Olin nuori, lapseton opiskelija, enkä tiennyt vauvoista mitään. En ymmärrä, mitä liikkuu vanhempien päässä, kun lapsia ollaan tunkemassa hoitoon mihin sattuu. Itse en uskaltaisi! Hätätapaukset ovat sitten asia erikseen.
Kyllä normaalisti pyydetään palkkio ETUKÄTEEN jos tuollaisen "palveluksen" haluaa rahasta tehdä. Muista sitten ilmoittaa verottajalle ja suorittaa ennakonpidätys!!!
Kyllä nämä tälläiset oikeesti hoidetaan "naapuri apuna". Ehkäpä perinteisin tapa on, että naapuri olisi tarjonnut muutamaa kymppiä, josta AP olisi kohteliaasti kieltäytynyt.
Minulla on myös 6v eikä niistä vaivaa ole-varsin omatoimisia. .
kaikkea muka osataan niin hyvin. Ulos jos päästää niin heti ovat pahanteossa, koko ajan pitäisi vahtia etteivät tapa itseään tai tee pahaa toisille. Kaappeja kaivellaan ja etsitään herkkuja mutta ruoka ei kelpaa. Hirveä kitinä ja narina ja valitus koko ajan. Omatoimisuus loppuu sitten kun nukkumaan pitäisi mennä niin ovat ihan vauvoja. Juu ei kiitos meille enää, ihan hirveä vahtiminen.
Olen itse yh ja lapset jo isompia, mutta meillä on kyl mukelot ollu yökyläilemässä kavereillaan paljonkin. Ja toisinpäin nykyään paljon useemmin... Mut jos on tuntematon eikä ole omien lastesi kaveri niin olisit sanonut ettei noin pitkä aika oikein sovi... Yh:na tiedän, että vaikka ns. vapaa-aikaa on "enemmän" kun lapset isällään välillä niin on kuitenkin raskasta olla pienten lasten kanssa yksin muuten täysin vastuussa kaikesta. Jollet hänestä paljoa tiedä niin hänen motiivejaan et voi tietää ja niitä on meidän ehkä turha arvostella ja spekuloida, että itse ei tolla tavalla lastamme jätettäis hoitoon... aika luottamuksen osoitus sinua kohtaan, eikö? Ikinä en ole itse tai muut ole antanut ruokarahaa yms. lapsista, kahvipakettikin tuntuu musta aika kivalta muistamiselta.... Mut tosiaan me ollaan kaikki erilaisia ja ymmärrän kyllä miten yksi lapsi lisää voi sotkea kuviot aivan täysin ;) Sano suoraan hänelle jos joskus kysyy uudelleen, että oli aika raskasta, että nyt ei sovi teidän aikatauluihin ;) Hyvää kesän jatkoa!
Minulla on myös 6v eikä niistä vaivaa ole-varsin omatoimisia. .
kaikkea muka osataan niin hyvin. Ulos jos päästää niin heti ovat pahanteossa, koko ajan pitäisi vahtia etteivät tapa itseään tai tee pahaa toisille. Kaappeja kaivellaan ja etsitään herkkuja mutta ruoka ei kelpaa. Hirveä kitinä ja narina ja valitus koko ajan. Omatoimisuus loppuu sitten kun nukkumaan pitäisi mennä niin ovat ihan vauvoja. Juu ei kiitos meille enää, ihan hirveä vahtiminen.
Minulla on sitten käynyt tuuri:
kumpikaan lapsistani tai heidän kavereistaan ei ole tuossa iässä tehnyt pahojaan, ei ole valitettu ja kaapeista ei ole kannattanut etsiä mitään, koska niissä ei ole herkkuja, joka onkin yleisessä tiedossa. Ja ruoka maistuu, kaikki uppoaa parsaasta sieniin ja katkarapuihin:)
Tai sitten ole keskivertoa joustavampi..
Meteliä, toimintaa ja energisyyttä. Lisäksi toiset vielä levottomia ja impulssiivisia.
En ottaisi hoitoon 6v. poikaa.
Todella törkeetä hoidattaa ilmaiseksi, jos ei ole sukulaislapsi kyseessä.
Pojissa on paljon eroja. Oma kokemukseni käskee varoa 6v. poikia ja kun omalle tulee samanikäinen kaveri, niin meno on aika vauhdikasta.
Lisäksi ulkona ei osata olla kunnolla ja naapurit valittaa.
Siksi todellakin varon ottamasta vastuuta vieraista pojista.
Omanikin on energinen ja impulssiivinen.
T.39
petivaatteita, ei ruokaa, ei juomaa, ei mitään. Mun piti hakea ruoat ja pestä pojan likavaatteet ja petit laittaa ja petivaatteet pestä jne. Olin ihan puhki kahden päivän jälkeen! Toi kahvipaketti oli kyllä kaiken huippu! Itse olisin vienyt kaiken hoitoon tarvittavan mukanani sekä vähintäänkin ruokarahat. Syy kyläilyynkään ei ollut kummoinen, yh:n oma laivareissu tukholmaan..
ap
Mä voisin ottaa ystävän muksut meille hoitoon (ihan mielelläni, sillä pidän ystävistäni ja vuoroin tarvitsen heidän apuaan myös. En tosin lastenhoidossa, kun meillä on paljon sukulaisia, jotka tykkää ottaa meidän lapsia luokseen.)
Samoiten voisin ottaa ekaluokkalaisen poikani ystävän meille yökylään yhdeksi yöksi, jos pojat sitä haluavat.
Kummassakaan tapauksessa en haluaisi ruokia/petivaatteita/palkkaa. Olisi lähinnä outoa sellaista saada...
Mutta naapurin lasta en kyllä ottaisi. Joskus vuosia sitten, eräs naapurissa asuva yh äiti kysyi minulta, että voisinko vahtia hänen neljää muksuaan sen ajan, kun hän menisi synnyttämään. En suostunut. Perusteluna oli, että olisin muka ollut tuttu hoitaja hänen lapsilleen (näin heitä pari kertaa hiekkalaatikolla). Minusta oli älytöntä, että melkein tuntematon nainen pyysi minulta noin suurta palvelusta.
Miksi ap otit naapurin lapsen edes hoitoon?
Sikailematta käyttävät toisia hyväkseen.
Ymmärtäisin, jos omaa aikaa ei olisi koskaan.
Tosin ovat olleet näitä, joilla mahtavat tukiverkot.
On mummot, isä aktiivisesti tapaa lasta ja päivähoidossa lapset ovat ilmaiseksi.
Eräs yh- äiti hoiti omiaan peräti 3vk kesällä.
Lopun hoidon suoritti päiväkoti, minä, mummot ja isä. Käytännössä äiti oli todella vähän lapsiensa kanssa.
Lapset ovat tiellä, kun pitää tavata poikaystävää.
Sikailematta käyttävät toisia hyväkseen.
Ymmärtäisin, jos omaa aikaa ei olisi koskaan.
Tosin ovat olleet näitä, joilla mahtavat tukiverkot.
sanoi että olisi niin kiva päästä joskus jonnekin ... Laupiaasti sitten otin lapsen meille pari kertaa. Kunnes huomasin että hänellä on avoin fb-tili ja sieltä käy ihan selvästi ilmi että hänellä on yhteishuoltajuus lasten isän kanssa, ja hoito menee aikalailla 50/50 heidän kesken. Tuolla naisella on siis vapaata viikossa enemmän kuin minulla vuodessa ja silti pitäisi vielä hänen lastaan/lapsiaan hoitaa.
Minusa hurjan noloa viedä noin kovasta työstä ja vaivasta kahvipaketi. En kehtaisi.
Joko en veisi mitään ja lupautuisin itse ottamaan vuorostani sinunlapsen.
Tai olisin kysynyt etukäteen hiinnan hoidolle.
Kahvipaketin olen tarjonnut kun olen hädässä saanut työhaastattelun ajaksi (tunti tai kaksi) hoitajan lapsille. Tai muu vastaava tarve.
Jos lapsen äidillä oli laivareissu hoidon syynä, olisin ostanut aivan mahtavat tuliaiset, jos naapuri ei olisi kelpuuttanut rahaa palkaksi hoidosta.
Puolituntematon naapuri pyytää hoitajaksi että hän pääsee risteilylle. Jos on niin tyhmä että suostuu ei voi syyttää itseään!
kuten joku sanoi "vuoroin vieraissa". Hoitopaikka pitäis olla taattu omalle lapsellesi.